Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Håndbagage
|
|
cesse |
Lagt på d. 29/12-2010 15:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 408 |
Når der nu er så mange kloge hoveder her på siden så må der da være en der ved dette Hvor stor må Håndbagagen være på fly ?? |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 29/12-2010 15:38
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
Det er op til luftfarsselskaberne selv. For Thai Airways kan du finde svarene på [url]http:/www.thaiairways.com[/url] søg efter "hand luggage" Peter
|
|
|
jens |
Lagt på d. 29/12-2010 15:43
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
http://emirates.c...age_rules. http://www.sas.dk...andbagage/ |
|
|
natty |
Lagt på d. 29/12-2010 15:44
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Vægt og størrelse er forskelligt fra flyselskab til flyselskab, du kan sikkert finde det på deres respektive hjemmesider: SAS http://www.sas.dk...andbagage/ Thai http://www.thaiai...d.asp?id=4 Som du kan se må håndbaggagen veje 8 kilo hos SAS men 7 kilo hos Thai. Til gengæld må den være større hos Thai. Nej det er ikke nemt, men der er ingen generelle regler. Så er der også det at ikke alle selskaber er lige regide med reglerne, jeg har fået 10 kilo med hos SAS, måske fordi jeg har status der, mens Thai holdt sig til reglerne. Det kommer også meget an på hvem der sidder i check-in skranken. |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 29/12-2010 16:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
Sidst jeg fløj med Thai, var der en smart ass tour guide der liige skulle prøve at blive opgraderet - istedet blev hans håndbagage afvist (12 kg) og efter ompakning måtte han betale for overvægt.... jeg var næste mand - og min håndbagae blev ikke checket |
|
|
Frank |
Lagt på d. 29/12-2010 16:19
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Jeg har aldrig nogensinde oplevet at nogen fik håndbagagen vejet eller målt, men det sker sikkert i ny og næ. Jeg har modsat set nogle have endog særdeles meget "håndbagege" med - også meget, at jeg tror det ville overskride grænsen for den øvrige bagage ved check-in. Jeg gætter på at lavprisselskaberne er mest striks med hensyn til håndbagage. |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 29/12-2010 16:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
Iflg damen i skranken er Star Alliance holdt op med at være large omkring håndbagagen. Har nu heller aldrig selv måtte betale for overvægt hverken håndbagage eller den almindelige, som ind imellem har været godt tung Men tror jeg vil være lidt mere påpasselig i fremtiden - såvidt jeg ved beregnes overvægt prisen ud fra en % sats af full fare ticket.....så det kan blive pebret affære |
|
|
natty |
Lagt på d. 29/12-2010 16:30
|
Frank jeg rejser for det meste med en ret stor trolley, som jeg nogen gange prøver at få med som håndbaggage, den er altså blevet vejet tit, men ikke altid. Man skal bare ikke blive overrasket hvis ens håndbagage bliver checket ind som almindelig baggage, fordi den vejer for meget. Derimod er min skuldertaske/rygsæk aldrig blevet vejet. |
|
|
Vespa |
Lagt på d. 29/12-2010 17:41
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 57 |
cesse skrev: Når der nu er så mange kloge hoveder her på siden så må der da være en der ved dette Hvor stor må Håndbagagen være på fly ?? Håndbagagen må max måle 55 x 40 x 23 cm inkl. hjul. Thailand kan man ikke få nok af.
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 29/12-2010 17:55
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
DKPete skrev: Iflg damen i skranken er Star Alliance holdt op med at være large omkring håndbagagen. Har nu heller aldrig selv måtte betale for overvægt hverken håndbagage eller den almindelige, som ind imellem har været godt tung Men tror jeg vil være lidt mere påpasselig i fremtiden - såvidt jeg ved beregnes overvægt prisen ud fra en % sats af full fare ticket.....så det kan blive pebret affære Jep. 1% af business class fare per kilo overvægt er der mange selskaber der kører med. Det ville være smart, hvis selskaberne kørte med en hel konsekvent linje mht. overvægt. For det første ville de undgå piv og klynk a la "Jamen, sidste gang skulle jeg ikke betale" For det andet ville det sende et signal til passagerne om konsekvens. Og for det tredje skulle bagageportørerne ikke døje med rygproblemer. |
|
|
natty |
Lagt på d. 29/12-2010 18:26
|
Vespa skrev: cesse skrev: Når der nu er så mange kloge hoveder her på siden så må der da være en der ved dette Hvor stor må Håndbagagen være på fly ?? Håndbagagen må max måle 55 x 40 x 23 cm inkl. hjul. PÅ Thai er det 56 x 45 x 25 cm (22" x 18" x 10), total sum of the three dimensions must not exceed 115 cm (45). Så lidt forkelligt fra selskab til selskab. Redigeret af natty d. 29/12-2010 18:27 |
|
|
Dalton |
Lagt på d. 29/12-2010 18:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 326 |
Når man læser flyselskabernes hjemmesider med regler for bagage står der ofte at man må medbringe 1 stk bagage a x antal kg (indchecket bagage) men i lufthavnen skiltes der med at det er bedre at pakke i 2 mindre netop af hensyn til bagage portørerne. Nogen der ved hvordan det bliver håndhævet? Normalt plejer jeg at have 2 tasker med uden problemer, men sidste gang kom jeg i tvivl, og tog kun én stor med....Den blev dog rigelig stor/tung ved hjemturen og måtte betale for 3 kg á 1300 bath hos china airlines. Håndbagage tager jeg kun det mest nødvendige i en rygsæk, fordi jeg normalt har et par skift undervejs og så er det rart at rejse let. |
|
|
natty |
Lagt på d. 29/12-2010 18:32
|
rinpoche skrev: DKPete skrev: Iflg damen i skranken er Star Alliance holdt op med at være large omkring håndbagagen. Har nu heller aldrig selv måtte betale for overvægt hverken håndbagage eller den almindelige, som ind imellem har været godt tung Men tror jeg vil være lidt mere påpasselig i fremtiden - såvidt jeg ved beregnes overvægt prisen ud fra en % sats af full fare ticket.....så det kan blive pebret affære Jep. 1% af business class fare per kilo overvægt er der mange selskaber der kører med. Det ville være smart, hvis selskaberne kørte med en hel konsekvent linje mht. overvægt. For det første ville de undgå piv og klynk a la "Jamen, sidste gang skulle jeg ikke betale" For det andet ville det sende et signal til passagerne om konsekvens. Og for det tredje skulle bagageportørerne ikke døje med rygproblemer. Jeg er enig om at de bør være lidt mere strikse mht. håndbagen. Når man har for meget med, fylder det op og andre som følger reglerne kan få problemer med at få sin egen baggage op i hylden, for ikke at tale om når hyldebredden er for lille. Så sidst i CPH at et selskab havde stillet en "maskine" som håndbaggagen skulle sættes i og måles i for at den blev godkendt som håndbaggage. Det var dog ikke ved check-in men ved gaten, smart instrument. Redigeret af natty d. 29/12-2010 18:34 |
|
|
jens |
Lagt på d. 29/12-2010 18:58
|
Her da vi skulle afsted til thailand havde vi for mange kilo, jeg havde så pakket noget af det i en aflang sportsstaske. Så jeg fik tilbudt at betale for en sporting gear bag(golftaske f.eks.) 50 euro, men det røg nu tilbage i bilen. Ja disse håndbagage kuffert målerammer har de vist i alle lufthavne, i HongKong f.eks. kommer man ikke ind i transitområdet hvis den ikke kan gå i målerammen. Mvh Jens |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 29/12-2010 20:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 652 |
Hvis i tjekker op hos SAS så har de fornylig lavet om på hvor mange kg man må medbringe. Den hedder kuffertt 23 kg og til hånden 8 kg. Nu er der ikke noget der hedder overvægt men derimod kan man betale sig fra op til 4 kuffetere pr person. Laveste pris er 300 kr til Thailand og så går det altså bare opad. |
|
|
cesse |
Lagt på d. 29/12-2010 23:02
|
Ja det var jo hvad man kan forvendte ikke et entydig svar (fanden tage de flyselskaber) men jeg går nok ikke helt i byen hvis jeg finder en der er 55-40-25 cm / 8 kilo tak dem der har bidraget Hilsen Cesse |
|
|
natty |
Lagt på d. 29/12-2010 23:44
|
Hej Cesse Husk også på at der nemt går lidt kilo til selve trolleyen hvis det er sådan en du har tænkt dig at købe, og ikke en dyr letvægter, så er du måske nede på et indhold på 6-6 !/2 kilo. Da jeg ikke gider at veje min ender den som regel som indchecket baggage alligevel. Hilsen Natty Redigeret af natty d. 29/12-2010 23:47 |
|
|
cesse |
Lagt på d. 30/12-2010 00:01
|
natty skrev: Hej Cesse Husk også på at der nemt går lidt kilo til selve trolleyen hvis det er sådan en du har tænkt dig at købe, og ikke en dyr letvægter, så er du måske nede på et indhold på 6-6 !/2 kilo. Da jeg ikke gider at veje min ender den som regel som indchecket baggage alligevel. Hilsen Natty Ja og computer vejer 3 kg så er der 3 kg tilbage til tandbørste og kond.... Det ender nok med at jeg tager Fjallraven som jeg plejer |
|
|
thailandforever |
Lagt på d. 30/12-2010 04:58
|
Begynder Antal indlæg: 14 |
Hejsa. Thai airways vejede min håndbagage i københavn, 12 kg.... hun blev ret sur og sagde jeg kom ikke med flyveren med den taske, 2 bærbare computere puttede Aoy hurtigt i en bærepose, og da vi kom til gaten og jeg viste boardingcard lyste alle lamper rødt, hvor er dine computerer ? spurgte de. I en bærepose som min kone har med ind i flyveren, hun gik foran mig. så hun sidder nok i flyveren nu. |
|
|
jens |
Lagt på d. 30/12-2010 06:19
|
Ja når vi tager afsted fra Bangkok så er der jo altid nogen familemedlemmer med i lufthavnen alligevel, så der tager vi aldrig håndbagagen med hen til check-in. Vi fik iøvrigt også vores trolley vejet her da vi tog afsted fra hamborg, den vejede også for meget, men så tog jeg den bærbare ud også var det OK. Vi havde også kun den ene trolley med da vi ikke gider slæbe rundt på mere og bøvle med at få plads til det i flyet. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |