Se indlæg
Regler for udførelsel af kopi vare
|
|
resten |
Lagt på d. 10/12-2005 21:08
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 67 |
Hejsa ! Jeg ville hører om der nogen der ved hvad grænsen er for at tage kopivarer med sig hjem? Jeg har sidet og læst om det de sidste par dage men kan nu ikke finde artiklen og min søster smutter derned her på Fredag og så kom vi til at snakke om det og men jeg er næsten 100% sikker på der stod man måtte udfører til eget forbrug dog maks 1350,-kr og det galt ikke at købe 13 tasker til 100,-kr stykket det skulle kun være til eget forbrug. Mvh resten Thailand en gang Thailand altid...
|
|
|
resten |
Lagt på d. 10/12-2005 23:36
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 67 |
Jeg fik lige denne side sendt af min kære søster http://www.dr.dk/...140210.htm Redigeret af John d. 10/12-2005 23:46 Thailand en gang Thailand altid...
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 11/12-2005 10:24
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Hej resten, tak for det link. Interessant læsning. Bagatel-grænsen på 1.350 kroner er jo så samtidig den øvre grænse for indførsel af nogetsomhelst fra et ikke eu land, men heldigvis er det indkøbsprisen der regnes efter, hvorved det vil være smart at have købs-kvitteringer med til at vise tolden. Ellers vil han/hun måske ikke godkende at de 7 North Face jakker fra Beijing man har i bagagen rent faktisk kostede under 1.350,- mvh rinpoche |
|
|
Spiceroads |
Lagt på d. 11/12-2005 20:12
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 59 |
Hej Ifølge TASK FORCE Varemærkforfalskning Told/skat er udgangspunktet at alle kendte navne eller mærker registreret varemærker,og er man i tvivl kan man kontakte dem elle Patent-og Varemærkestyrelsen. Så alle kendte varermærker købt i Thailand til billige penge må formodes at være falske. m.v.h. Spiseroads |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/12-2005 12:47
|
Antal indlæg: 3779 |
Hej Rinpoche, Men der er stor diskussion om denne grænse, for noget steder hedder det for en værdi af 1,350 kroner, og altså ikke en konkrete kostpris. Jeg ved, at nogle er blevet fanget i den fælde, da de kom fra Tyrkiet og kom til at betale told af varens nyværdi i DK. Så hvis du køber sko og tasker for 5,000 baht, kan det måske ske, at værdien fastsættes til fx 3,000 kroner??? Er der nogen, der har erfaring mht til forholdet mellem værdi og indkøbspris ved indrejse i DK? Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
christian-s |
Lagt på d. 14/12-2005 12:51
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 570 |
Jeg har engang kigget en tolder dybt i øjnene med nogle backammonspil i tasken og hun accepterede den fremviste regning på indkøbsprisen lige under 1350 kr. Værdien i Danmark er langt større, men det bekymrede hende ikke (det er vist 1-2 år siden)
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
jorn |
Lagt på d. 14/12-2005 15:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Så alle kendte varermærker købt i Thailand til billige penge må formodes at være falske. Det maa siges at vaere en rigtig konklusion! normalt vil det meget vaere meget faa virksomheder der saelger deres varere billigere i Thailand eller andre steder i verden! Hvis en virksomhed ikke kan opnaa den rette indtjening, saa giver det naeppe mening at lancere sine produkter, saa vil det vaere vaesenligt bedre at styrke de markeder der allerede giver et fornuftigt afkast. Hvis man kan spare 10-15% saa skyldes det i reglen forskel paa skatter/moms men stoerre besparelser skyldes i reglen at der er tale om kopi produktioner. Det gaelder ogsaa billigt "guld og soelv" hvor markeds prisen kontrolleres af verdens markedet. saa billigt guld/soelv vil som hovedregel ogsaa have en anden kvalitet og oftes saelges det i form af smykker og prisen paa arbejdkraft og produktion, er som bekendt noget laver i asian end I vores del af verden. Og ja det er muligt at tolden har en bagatel graense, men det har de virksomheder som bliver kopieret ikke! De kan og vil sagsoege hvis de faar chancen! “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 15/12-2005 10:57
|
Hej kronberg, Det drejer sig om indkøbsprisen hvilket også fremgår af artikel i den seneste udgave af en intern publikation hos SAS, Inside. Jeg ved, at nogle er blevet fanget i den fælde, da de kom fra Tyrkiet og kom til at betale told af varens nyværdi i DK. Havde de en kvittering for varens kostpris i tyrkiet? mvh rinpoche Redigeret af rinpoche d. 15/12-2005 11:05 |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 15/12-2005 11:03
|
Og ja det er muligt at tolden har en bagatel graense, men det har de virksomheder som bliver kopieret ikke! De kan og vil sagsoege hvis de faar chancen Jow, men det er ikke dem der står ude i tolden, så de hverken får chancen eller kan sagsøge nogetsomhelst, medmindre denne bagatel-grænse overskrides. OG de har ingen myndighed modsat tolderne. mvh rinpoche |
|
|
Mads_T |
Lagt på d. 15/12-2005 17:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Jorn skrev: "" Det maa siges at vaere en rigtig konklusion! normalt vil det meget vaere meget faa virksomheder der saelger deres varere billigere i Thailand eller andre steder i verden! Hvis en virksomhed ikke kan opnaa den rette indtjening, saa giver det naeppe mening at lancere sine produkter, saa vil det vaere vaesenligt bedre at styrke de markeder der allerede giver et fornuftigt afkast. "" Det kommer jo meget an på, hvilke virksomheder vi taler om. En dansk virksomhed som B&O, der jo producerer i Danmark vil nok have svært ved at sælge sine produkter i Thailand, på grund af produktion i DK vil priserne synes urimeligt høje i Thailand. Men mange af de mærkevarer( typisk tøj og sko ), der bliver kopieret, bliver jo i forvejen produceret i Asien, hvor fremstillingsprisen er lav, derfor mener jeg også, at de sælges til betydeligt lavere priser f.eks. i Thailand. Et eksempel på mærkevarer, som sælges over hele kloden til meget forskellige priser er Colgate tandpasta og Coca cola. I oktober købte jeg Colgate i Tesco Lotus 2x 160 g for 67 baht. Så vidt jeg husker koster Colgate i DK ca 25 kr for 2x 75 ml, og det bliver da en betragtelig prisforskel. 1,5 liter Coca Cola koster i Thailand ca 25 baht ( sagde min kone til mig i dag ) her i Danmark svinger prisen vel meget alt efter om der er tilbud eller ej, men 10 - 12 kr. er vel almindeligt. Mads. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/12-2005 18:15
|
Antal indlæg: 3779 |
Hej Rinpoche, rinpoche skrev: Hej kronberg, Det drejer sig om indkøbsprisen hvilket også fremgår af artikel i den seneste udgave af en intern publikation hos SAS, Inside. Jeg ved, at nogle er blevet fanget i den fælde, da de kom fra Tyrkiet og kom til at betale told af varens nyværdi i DK. Havde de en kvittering for varens kostpris i tyrkiet? mvh rinpoche Aner det ikke. Det er blot sladder fra turister... |
|
|
Spiceroads |
Lagt på d. 15/12-2005 18:55
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 59 |
Emnet er såre enkelt. Hvis en tolder uanset om det er i en kuffert,stykgods eller container har mistanke om vareforfalskning pligt til at kontakte produktets resenpetive advokatkontor og derefter følgende evnt. retssag eller konfiskation. Jeg kan nævne sager eks. ved indsmuling af 5 stk Rolex ure som førte til retssag plus kæmpebøde.. Nogle tolder og advokater er mere lempelige end andre så det er lige hvor "heldig man er på dagen" M.v.h. Spiceroads |
|
|
jorn |
Lagt på d. 16/12-2005 05:16
|
Hvis der er tale paralel produktioner, d.v.s vare der er produceres i Thailand til det Asiatiske markedet - kontra en vare der produseres i Europa til det Europaeriske markdet, saa kan produktions omkostnigerne give en stoerre forskel. Men vriksomheden tjener procent maessigt det samme. Men er det produkter der produceres i Asien og saelges paa det Europaeriske markdet saa vil det ikke give den store pris udsving. Jeg kan godt opstille en beregning for hvornaar det kan betale sig at lancere et produkt paa et marked, men det vil blive formeget her paa DTW Kopi agenter tjekker ikke din kuffert i lufthaven, de anvender helt andre metoder. At lave en kopi, er i princippet at "stjaele fra andre", at koebe en kopi er i princippet "haeleri"! begge forhold er strafbare og blot fordi at man er kommet igennem tolden, saa er varen ikke pludselig lovlig. Personligt ville jeg ikke baere en kopi af dyrt produkt ,som jeg ikke har raad til! men det er mit personlige forhold til "de signaler jeg udsender" Jeg har ogsaa proevet at koebe en dyr taske til min kaerste og selv om varen var original Diesel, indkoebt i DK, saa ligger den i skabet, min kaerste naegter at bruge den! Min kaerste vil ikke "baere" en kopi! ( min kaerste ved godt et det ikke er kopi, men det ved vennerne jo ikke!) Det samme har jeg oplevet med knaegten, min kaerste koebte en box med samler kort, under sit besoeg i DK, Kort som ogsaa saelges i Thailand, men kortene fra danmark har andre farver og knaegten kom hjem fra skole, kastede kassen i gulvet og naegtede at samle "det kopi lort" op. “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 17/12-2005 11:21
|
Kopi agenter tjekker ikke din kuffert i lufthaven, de anvender helt andre metoder Vil jeg godt tro, det er blot ikke noget den almindelige rejsende med varer indenfor bagatelgrænsen behøver at bekymre sig om. mvh rinpoche |
|
|
jorn |
Lagt på d. 19/12-2005 05:18
|
Vil jeg godt tro, det er blot ikke noget den almindelige rejsende med varer indenfor bagatelgrænsen behøver at bekymre sig om. Det er jo et personligt valg! Men man boer vaere forberedt paa at selv en vare under bagatel graensen, kan faa store konsekvenser. De virksomheder der bliver kopieret, foere flere og mere agresive kampagner og et vigtigt vaerktoej er skraemme effekten. En maade at goere det paa er lige netop at "at fange manden paa gulvet" i en bagatel situation, foere retsagen og faa sagen blaest op i medierne! “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 19/12-2005 07:27
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
De gange jeg har vaere i Danmark har vaere taget af tolder sidste gang jeg var hjemme fortalet tolder at jeg ikke maade tage saa mange gaver med hjem til min barnbarn og min famille selv og jeg fortalet tolder at jeg bo i Thailand.
Redigeret af thaikurt1 d. 19/12-2005 07:28 |
|
Spring til debat: |