Se indlæg
 Udskriv debat
opholdstilladelse, børn mv.
Palle Hansen
Jeg er Dansker, gift med en thai. Vi har været gift i 15 år og har al den tid boet udenfor Danmark. Nu er jeg ved at nærme mig de 50, har rendt hornene af mig og er klar til at flytte tilbage til Danmark.

Og så kommer de og laver besværlige love. Det er lige mit held.

Vi har et barn sammen, 13 år, som har Dansk pas.

Vil det sige at jeg og vores datter godt kan flytte til Danmark, men barnets mor må ikke komme med?

Det lyder da fuldkommen vanvittigt?
Redigeret af Palle Hansen d. 20/12-2010 12:31

AL 48
Ja,-det er livets hårde kendsgerning med disse tåbelige regler for os danskere.
Har du opholdt dig i et andet EU-land ser det lidt lysere ud.
Men ellers al lykke og held.

TG950
Palle Hansen skrev:
Jeg er Dansker, gift med en thai. Vi har været gift i 15 år og har al den tid boet udenfor Danmark. Nu er jeg ved at nærme mig de 50, har rendt hornene af mig og er klar til at flytte tilbage til Danmark.

Og så kommer de og laver besværlige love. Det er lige mit held.

Vi har et barn sammen, 13 år, som har Dansk pas.

Vil det sige at jeg og vores datter godt kan flytte til Danmark, men barnets mor må ikke komme med?
Det lyder da fuldkommen vanvittigt?

må nok sige at du står i en meget vanskelig situation, hvis du vil have konen med til danmark så er der tale om familiesammenføring og så gælder de nuværende love ( må håbe på at de bliver lavet om til næste valg, men har ikke store forventninger til det )

hvad angår jeres fælles barn der har dansk pas, ja den er også vanskelig for her kommer tilknytningskravet ind, og du kan regne mad at styrelsen vil gøre alt for at mene barnet har størrer tilknytning til F.eks Thailand hvis det er der i har boet i hele barnets opvækst.

det vil blive en sej kamp at vinde den familiesammenføring, jeg vil ønske jer alt lykke til.

link til tilknytningskrav :
http://www.nyidan...gskrav.htm

Tilknytningskravet
Hvis tilknytningskravet stilles, skal ægtefællernes/partnernes samlede tilknytning til Danmark være større end deres samlede tilknytning til et andet land.

Når Udlændingeservice skal afgøre, om tilknytningskravet er opfyldt, lægger vi bl.a. vægt på:

•hvor lang tid referencen og den udenlandske ægtefælle/partner har boet eller opholdt sig i Danmark
•om én eller begge har tilknytning til andre personer i Danmark, fx familie
•om én eller begge har forældremyndighed over eller samværsret med mindreårige børn i Danmark
•om én eller begge har gennemført et uddannelsesforløb eller har fast tilknytning til arbejdsmarkedet i Danmark
•hvilke danske sprogfærdigheder, parterne har
•hvor stor en tilknytning parterne har til et andet land, herunder om de har været på længerevarende besøg i det pågældende land
•om den udenlandske ægtefælle/partner har børn eller anden familie i et andet land
Tilknytningskravet stilles ikke, hvis ægtefællen/partneren i Danmark (referencen) har haft dansk statsborgerskab i over 28 år.

Det samme gælder, hvis referencen er født og opvokset i Danmark eller kommet til Danmark som mindre barn, og har opholdt sig lovligt i Danmark i over 28 år.

Tilknytningskravet er nærmere beskrevet i Integrationsministeriets notat af 1. december 2005.

Redigeret af TG950 d. 20/12-2010 19:46
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Palle Hansen
TG950 skrev:

hvad angår jeres fælles barn der har dansk pas, ja den er også vanskelig for her kommer tilknytningskravet ind, og du kan regne mad at styrelsen vil gøre alt for at mene barnet har størrer tilknytning til F.eks Thailand hvis det er der i har boet i hele barnets opvækst.

det vil blive en sej kamp at vinde den familiesammenføring, jeg vil ønske jer alt lykke til.

link til tilknytningskrav :
http://www.nyidan...gskrav.htm

[quote]Tilknytningskravet
Hvis tilknytningskravet stilles, skal ægtefællernes/partnernes samlede tilknytning til Danmark være større end deres samlede tilknytning til et andet land.

Når Udlændingeservice skal afgøre, om tilknytningskravet er opfyldt, lægger vi bl.a. vægt på:

•hvor lang tid referencen og den udenlandske ægtefælle/partner har boet eller opholdt sig i Danmark
•om én eller begge har tilknytning til andre personer i Danmark, fx familie
•om én eller begge har forældremyndighed over eller samværsret med mindreårige børn i Danmark
•om én eller begge har gennemført et uddannelsesforløb eller har fast tilknytning til arbejdsmarkedet i Danmark
•hvilke danske sprogfærdigheder, parterne har
•hvor stor en tilknytning parterne har til et andet land, herunder om de har været på længerevarende besøg i det pågældende land
•om den udenlandske ægtefælle/partner har børn eller anden familie i et andet land
Tilknytningskravet stilles ikke, hvis ægtefællen/partneren i Danmark (referencen) har haft dansk statsborgerskab i over 28 år.

Det samme gælder, hvis referencen er født og opvokset i Danmark eller kommet til Danmark som mindre barn, og har opholdt sig lovligt i Danmark i over 28 år.

Tilknytningskravet er nærmere beskrevet i Integrationsministeriets notat af 1. december 2005.

Der tror (håber) jeg du tager fejl. Har man først dansk indfødsret og dansk pas kommer familiesammenføring ikke sagen ved.

Palle Hansen
http://www.dr.dk/...tustinget/ har en lang liste med mange folketingsmedlemmers facebook addresser.

Ingen af dem så meget som nævner familiesammenførelse.

Måske det var en ide med lidt aktivisme ... gå til deres facebook og post din modvilje mod denne lov. Det kan måske ryste lidt op i systemet.

TG950
Palle Hansen skrev: Der tror (håber) jeg du tager fejl. Har man først dansk indfødsret og dansk pas kommer familiesammenføring ikke sagen ved.

kan bare huske for et par år siden, der var der en sag om et dansk/rusisk par med fælles barn med dansk pas, der mente US at barnet var mere rusisk end dansk da barnet som udgangs punkt følger modern.

hvis du vil slå dig ned i DK med din thailandske kone så kommer familiesammenføring da på tale, og hvis den bliver afvist hvad så med din datter på 13 år, tror bare at det bliver lidt af et problem hvis hun aldrig har været i DK før.

men selvfølgelig er der noget der heder menneskeretighedskonvention, der er bare den hage ved den at både regeringen & isærdeleshed DF vil skide på den.

fortsat god jul til jer og lykke til med bosætelsen i DK.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Palle Hansen
Det lyder bare helt absurd. Hvad når hun bliver 18 og eventuelt beslutter sig til at flytte til danmark. Hun har dansk pas. Jeg kan ikke forestille mig at man som dansk statsborger ikke kan flytte til sit hjemland, uanset grund.

Spring til debat: