Se indlæg
 Udskriv debat
Russkie 767 Take Off
Gokinok
Russkie severely dangerouski takeoffski in stormski weatherski!



Big eyes

Første gang jeg ser et fly take off med spoilers oppe!

Eller forsøger han at balancere pga. crosswinds?
Redigeret af Gokinok d. 19/12-2010 20:25
 
Det ser ikke ud til, at spoilerne er oppe, da flyet roterer ( løfter sig fra startbanen - ca. 1:00).
Den inderste spoiler er ikke løftet meget, og det ses tydeligt, at spoilerne arbejder sammen med den lille balanceklap, der er placeret mellem de to spoilerklapper. Så mit gæt er, at i denne situation bruges spoilerne som balanceklapper (krængeror) på grund af kraftig sidevind fra venstre.
 
Gokinok
God forklaring, tak hn!

Er du pilot?


Doc Gonzo
 
AL 48
Gokinok skrev:
God forklaring, tak hn!

Er du pilot?


Doc Gonzo

Tvivler på han er pilot.
Efter min mening er "spoilers" noget du finder på en bil eller lignende for at opnå bedre downforce.
Dem der bliver brugt her mener jeg er "bremseflaps", der bruges som en slags luftbremse for at justere fremdrift.
Nu ser vi jo kun ud af venstre sidevindue,- det heftige regnvejr er jo nok også på højre side, og flapsene er nok også brugt i denne side p.g.af vejret.
Så hvor han kan se kraftig sidevind fra, kan jeg ikke se. Men at de er brugt til at afbalancere flyet med kan jeg godt se, da "bæreflapsene" ikke bruges til dette. De er altid helt ude ved start og landing for at give flyet optimal opdrift.
Hej.
Redigeret af AL 48 d. 20/12-2010 09:24
 
kkn3122
AL 48 skrev:
Gokinok skrev:
God forklaring, tak hn!

Er du pilot?


Doc Gonzo

Tvivler på han er pilot.

Efter min mening er "spoilers" noget du finder på en bil eller lignende for at opnå bedre downforce.
Dem der bliver brugt her mener jeg er "bremseflaps", der bruges som en slags luftbremse for at justere fremdrift.
Nu ser vi jo kun ud af venstre sidevindue,- det heftige regnvejr er jo nok også på højre side, og flapsene er nok også brugt i denne side p.g.af vejret.
Så hvor han kan se kraftig sidevind fra, kan jeg ikke se. Men at de er brugt til at afbalancere flyet med kan jeg godt se, da "bæreflapsene" ikke bruges til dette. De er altid helt ude ved start og landing for at give flyet optimal opdrift.
Hej.


Du tvivler på at manden er pilot. Jeg ved det ikke!
Men jeg kan da regne ud, at du er det helt sikkert ikke.
Prøv blot at "google" airplane spoilers
Så bliver du forhåbentlig en smule klogere.

M.V.H.
 
AL 48
kkn3122 skrev:
AL 48 skrev:
Gokinok skrev:
God forklaring, tak hn!

Er du pilot?


Doc Gonzo

Tvivler på han er pilot.

Efter min mening er "spoilers" noget du finder på en bil eller lignende for at opnå bedre downforce.
Dem der bliver brugt her mener jeg er "bremseflaps", der bruges som en slags luftbremse for at justere fremdrift.
Nu ser vi jo kun ud af venstre sidevindue,- det heftige regnvejr er jo nok også på højre side, og flapsene er nok også brugt i denne side p.g.af vejret.
Så hvor han kan se kraftig sidevind fra, kan jeg ikke se. Men at de er brugt til at afbalancere flyet med kan jeg godt se, da "bæreflapsene" ikke bruges til dette. De er altid helt ude ved start og landing for at give flyet optimal opdrift.
Hej.


Du tvivler på at manden er pilot. Jeg ved det ikke!
Men jeg kan da regne ud, at du er det helt sikkert ikke.
Prøv blot at "google" airplane spoilers
Så bliver du forhåbentlig en smule klogere.

M.V.H.

Det har jeg vist heller ikke påstået, hvis du ellers kan læse og forstå, så skriver jeg "efter min mening"Bvdrrrrrr
 
Gokinok
Nådada, hold kæft hvor er i kloge!

Hvad med at holde jer væk fra denne helt, helt seriøse tråd, hva´ hva´?

Angry

Doc Gonzo
 
AL 48
Gokinok skrev:
Nådada, hold kæft hvor er i kloge!

Hvad med at holde jer væk fra denne helt, helt seriøse tråd, hva´ hva´?

Angry

Doc Gonzo


Hvornår fanden er du begyndt at blive seriøs?????????Sad
 
Gokinok skrev:
God forklaring, tak hn!

Er du pilot?


Doc Gonzo


Jeg vil kalde mig selv for pilot, selv om jeg for længst har deponeret de flycertifikater, jeg har haft. Jeg har dog aldrig haft certifikat til store jetfly.
Det største luftfartøj, jeg har prøvet at føre, er en Bell 212 helikopter.
 
AL 48
Gokinok skrev:
Nådada, hold kæft hvor er i kloge!

Hvad med at holde jer væk fra denne helt, helt seriøse tråd, hva´ hva´?

Angry

Doc Gonzo

Hvis du havde været så forbandet seriøs, så havde du nok startet alle dine computere og ledt på dit kære internet efter dit svar.
Men det er selvfølgelig sjovere at udstille de russiske piloter som komplette tåber med din dumme overskrift.
Atter en dum og hånlig henvisning.
Pas på du ikke kløjs i whiskyen,-hvis tråden kun er for dig så stik den da op i din negative røv.SadSad
Redigeret af AL 48 d. 20/12-2010 10:35
 
AL 48 skrev:
Gokinok skrev:
God forklaring, tak hn!

Er du pilot?


Doc Gonzo

Tvivler på han er pilot.
Efter min mening er "spoilers" noget du finder på en bil eller lignende for at opnå bedre downforce.
Dem der bliver brugt her mener jeg er "bremseflaps", der bruges som en slags luftbremse for at justere fremdrift.
Nu ser vi jo kun ud af venstre sidevindue,- det heftige regnvejr er jo nok også på højre side, og flapsene er nok også brugt i denne side p.g.af vejret.
Så hvor han kan se kraftig sidevind fra, kan jeg ikke se. Men at de er brugt til at afbalancere flyet med kan jeg godt se, da "bæreflapsene" ikke bruges til dette. De er altid helt ude ved start og landing for at give flyet optimal opdrift.
Hej.


Det er ikke studenterhuen, der trykker her med denne forklaring !

Og NEJ, de er ikke altid helt ude ved start og landing !

Det er nok bedre at læse lidt på lektien, inden du udtaler dig, du kan jo f.eks. begynde her, men for at forstå det er du nok nødt til at vide noget om flyvningens grundprincipper samt teknisk engelsk !


http://www.aviati.../index.asp
 
AL 48 skrev:
Gokinok skrev:
Nådada, hold kæft hvor er i kloge!

Hvad med at holde jer væk fra denne helt, helt seriøse tråd, hva´ hva´?

Angry

Doc Gonzo

Hvis du havde været så forbandet seriøs, så havde du nok startet alle dine computere og ledt på dit kære internet efter dit svar.
Men det er selvfølgelig sjovere at udstille de russiske piloter som komplette tåber med din dumme overskrift.
Atter en dum og hånlig henvisning.
Pas på du ikke kløjs i whiskyen,-hvis tråden kun er for dig så stik den da op i din negative røv
.SadSad


Det er nogle utroligt grove udtalelser, du kommer med !

AL 48:
I går skrev du i en anden tråd:
AL 48 skrev:
Det kan ellers være meget berigende. Det er jo ikke alle (langt fra) der skriver privat på mailen for at skælde ud og brække sig. Jeg personlig har lige fået henvendelse fra en særdeles behagelig og klog ældre "verdensfarer", der skrev til mig privat. Hans oplevelser rundt i verden og den måde han skriver på, også om erfaringer i Thailand er hundrede gange mere relevant og interessant end mange af de negative indlæg her.-Jeg er kun behagelig overrasket over at han gider dele sine oplevelser med mig. Hvis interesseret, kan du jo skrive privat til mig.
Hej,-og god jul


Jeg har været inde på din profil og læst nogle af dine indlæg fra de seneste dage, og mage til latrinært sprog skal man lede længe efter !

Der kan Gokinok slet ikke være med !

Det eneste positive er vel, at det kan kun gå fremad !

Tag dig dog sammen, mand !
Redigeret af d. 20/12-2010 11:11
 
AL 48
hn skrev:
AL 48 skrev:
Gokinok skrev:
God forklaring, tak hn!

Er du pilot?


Doc Gonzo

Tvivler på han er pilot.
Efter min mening er "spoilers" noget du finder på en bil eller lignende for at opnå bedre downforce.
Dem der bliver brugt her mener jeg er "bremseflaps", der bruges som en slags luftbremse for at justere fremdrift.
Nu ser vi jo kun ud af venstre sidevindue,- det heftige regnvejr er jo nok også på højre side, og flapsene er nok også brugt i denne side p.g.af vejret.
Så hvor han kan se kraftig sidevind fra, kan jeg ikke se. Men at de er brugt til at afbalancere flyet med kan jeg godt se, da "bæreflapsene" ikke bruges til dette. De er altid helt ude ved start og landing for at give flyet optimal opdrift.
Hej.


Det er ikke studenterhuen, der trykker her med denne forklaring !

Og NEJ, de er ikke altid helt ude ved start og landing !

Det er nok bedre at læse lidt på lektien, inden du udtaler dig, du kan jo f.eks. begynde her, men for at forstå det er du nok nødt til at vide noget om flyvningens grundprincipper samt teknisk engelsk !


http://www.aviati.../index.asp


NEJ,-ikke i forhold til en faglært, som du jo åbenbart er.
Men hvor kan du se den "venstre sidevind"???? Jeg kan ikke, men du har måske skjulte evner???
Jeg skrev tydeligt i indlægget "efter min mening", og udtalte mig IKKE som fagmand.
Så tag og klap hesten, hvis tråden udelukkende er for Goggernok og "fagmænd", så hav den blot i fred.SadSad
Redigeret af AL 48 d. 20/12-2010 11:32
 
thongsala
Prøv lige og se Bertel Haarder højt oppe,at flyve ca 8 min. inde i interviewet.
http://www.bt.dk/...
 
AL 48
thongsala skrev:
Prøv lige og se Bertel Haarder højt oppe,at flyve ca 8 min. inde i interviewet.
http://www.bt.dk/...

Forstod den godt, MEN pas på!!- Her er jo kun plads til doctoren og hans "piskeris-chauffør".Rolll
 
John
AL 48 skrev:
Men det er selvfølgelig sjovere at udstille de russiske piloter som komplette tåber med din dumme overskrift.
Atter en dum og hånlig henvisning.
Pas på du ikke kløjs i whiskyen,-hvis tråden kun er for dig så stik den da op i din negative røv.SadSad


Rød prik til AL 48. Vær gerne uenige men stop de personlige angreb.

Thongsala hold venligst tråden.

Admin.
Redigeret af John d. 20/12-2010 16:39
john@dansk-thai.dk
 
http://www.j-s.dk/hus
Gokinok
Vi nupper lige en "Vodka Burner" mere!



"That´s unbeleeewable"

Rolll


Doc Gonzo
 
AL 48
hn skrev:
AL 48 skrev:
Gokinok skrev:
Nådada, hold kæft hvor er i kloge!

Hvad med at holde jer væk fra denne helt, helt seriøse tråd, hva´ hva´?

Angry

Doc Gonzo

Hvis du havde været så forbandet seriøs, så havde du nok startet alle dine computere og ledt på dit kære internet efter dit svar.
Men det er selvfølgelig sjovere at udstille de russiske piloter som komplette tåber med din dumme overskrift.
Atter en dum og hånlig henvisning.
Pas på du ikke kløjs i whiskyen,-hvis tråden kun er for dig så stik den da op i din negative røv
.SadSad


Det er nogle utroligt grove udtalelser, du kommer med !

AL 48:
I går skrev du i en anden tråd:
AL 48 skrev:
Det kan ellers være meget berigende. Det er jo ikke alle (langt fra) der skriver privat på mailen for at skælde ud og brække sig. Jeg personlig har lige fået henvendelse fra en særdeles behagelig og klog ældre "verdensfarer", der skrev til mig privat. Hans oplevelser rundt i verden og den måde han skriver på, også om erfaringer i Thailand er hundrede gange mere relevant og interessant end mange af de negative indlæg her.-Jeg er kun behagelig overrasket over at han gider dele sine oplevelser med mig. Hvis interesseret, kan du jo skrive privat til mig.
Hej,-og god jul


Jeg har været inde på din profil og læst nogle af dine indlæg fra de seneste dage, og mage til latrinært sprog skal man lede længe efter !

Der kan Gokinok slet ikke være med !

Det eneste positive er vel, at det kan kun gå fremad !

Tag dig dog sammen, mand !

Hej John,-bærret modtaget.
Men hvad så med ham her?--Er det tråden???????
Man skulle tro, han var din afløser.
 
Gokinok
AL48:

Glo nu den video med de åbenbart p*sfulde Russkie piloter, og de herlige Aussie kommentarer:

"Unbeleeeewable!"

Rolll

Doc Grozinsky
Redigeret af Gokinok d. 20/12-2010 17:56
 
Thaitourist
NEJ,-ikke i forhold til en faglært, som du jo åbenbart er.
Men hvor kan du se den "venstre sidevind"???? Jeg kan ikke, men du har måske skjulte evner???Jeg skrev tydeligt i indlægget "efter min mening", og udtalte mig IKKE som fagmand.
Så tag og klap hesten, hvis tråden udelukkende er for Goggernok og "fagmænd", så hav den blot i fred

Grunden til at man kan se at vinden kommer fra venstre side er, at piloten drejer styrtøjet ( yorken) op i mod vinden. Når han gør dette vil krængeroret hæve sig på den side han drejer yorken til ( i dette tilfælde venstre side) og sænke sig i den modsatte side. På nogle fly bruges også spoiler til at aflaste krængeroret. Spoiler bruger altså både til at styre med, til at sænke farten i luften (Speedbrakes) og til at bremse flyet med ved landing, ved at ødelægge opdriften på vingen. Blot til orientering så bruger man pedalerne til at styre et fly under take off.

Jeps Jeg er PILOT
 
Spring til debat: