Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Puha.... Dårlig kvalitet på nybygget hus
|
|
flyer |
Lagt på d. 13/12-2010 04:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
Vi har lige fået opført et hus på 115m2, som bygmesteren havde sendt nogle "fine" billeder af, men konen anede uråd! Hun ringede til sin søster, der har været i byggebranchen i mange år for at få hende til at se byggeriet efter i sømmene inden sidste rate skulle betales, huset skulle koste 1.4 mio.thb. og vi havde i forvejen betalt de 950.000thb. Da søs ankommer ringer hun flux til konen og siger at vi ikke skal sende flere penge, da der er temmelig meget der ikke er som det skal være, konen suser strak afsted til Thailand med første flyver og ved ankomsten kan også hun se at den er gal! Der er fine marmor fliser over det hele...... Men men, de ligger helt ad H til der er flere milimeter forskel i højden i stort set hele huset og som hun siger hvorfor ligner toiletet et toilet på en tankstation nu når vi har bestilt et "luksus" badeværelse Selv om vinduerne er lukket kan man kigge ud mellem karm og vinduesramme, sågar stikke en finger ud nogen steder!! Hoveddøren som bygmesterne har sat i er han kommet til at skramme temmelig meget men har valgt at reparere den med cement og male reparationen i stedet for at udskifte den, (den står i naturtræ af en eller anden eksotisk art), så maler man den ikke der hver skrammen er!! Døren faldt iøvrigt af da damerne skulle indenfor for at beskue "herlighederne"og så´n er der flere ting han bare har fusket. Hun har bedt ham om ikke at komme og lave det sidste færdig , da hende og søs skønner at han ikke formår det..... i hvert tilfælde ikke til deres tilfredshed, han har nu truet med advokat, hvilket ikke har fået fruen til at ændre mening, så hum er lige nu hos det lokale politi for at fremvise en hel dynge billeder og lave en eller anden form for dokumentation og så vil hun have at der skal komme en anden bygmester og lave det om der ikke er iorden. Den første fusker vil jo gøre krav på de sidste penge, altså 450.000thb. Nu kommer spørgsmålene så!! 1) Kan vi mon kommer galt afsted ved ikke at betale det sidste? 2) Findes der syn- og skønsfolk i Thailand som kan.... og vil bistå os? Jeg er sgu spændt på at se de billede konen har taget, hvis ellers hun får dem med fra politiet, hun kommer først hjem på tirsdag....... vente vente puha, det bliver spændende at se! flyer........ Papir er sgu taknemligt!! Redigeret af flyer d. 13/12-2010 04:01 Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 13/12-2010 05:18
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
det havde nok sparet jer for mange ærgrelser,hvis en af jer havde været til stede under byggeriet i stedet for bagefter når skaden er sket, men så lang tid i holder den sidste rate tilbage så har i lidt hold på ,,byg mestren" men undersøg nu det hele hvad med el. er der lavet jordforbindelse, hvad med kloakker, tagkonstruktion alså ting der ikke lige er til at se, held og lykke |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 13/12-2010 05:54
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Kontakt en advokat hurtigst muligt. Forhåbentlig har i en kontrakt, hvori er nedskrevet præcist hvad i har betalt for. |
|
|
thongsala |
Lagt på d. 13/12-2010 07:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
flyer skrev: Vi har lige fået opført et hus på 115m2, som bygmesteren havde sendt nogle "fine" billeder af, men konen anede uråd! Hun ringede til sin søster, der har været i byggebranchen i mange år for at få hende til at se byggeriet efter i sømmene inden sidste rate skulle betales, huset skulle koste 1.4 mio.thb. og vi havde i forvejen betalt de 950.000thb. Da søs ankommer ringer hun flux til konen og siger at vi ikke skal sende flere penge, da der er temmelig meget der ikke er som det skal være, konen suser strak afsted til Thailand med første flyver og ved ankomsten kan også hun se at den er gal! Der er fine marmor fliser over det hele...... Men men, de ligger helt ad H til der er flere milimeter forskel i højden i stort set hele huset og som hun siger hvorfor ligner toiletet et toilet på en tankstation nu når vi har bestilt et "luksus" badeværelse Selv om vinduerne er lukket kan man kigge ud mellem karm og vinduesramme, sågar stikke en finger ud nogen steder!! Hoveddøren som bygmesterne har sat i er han kommet til at skramme temmelig meget men har valgt at reparere den med cement og male reparationen i stedet for at udskifte den, (den står i naturtræ af en eller anden eksotisk art), så maler man den ikke der hver skrammen er!! Døren faldt iøvrigt af da damerne skulle indenfor for at beskue "herlighederne"og så´n er der flere ting han bare har fusket. Hun har bedt ham om ikke at komme og lave det sidste færdig , da hende og søs skønner at han ikke formår det..... i hvert tilfælde ikke til deres tilfredshed, han har nu truet med advokat, hvilket ikke har fået fruen til at ændre mening, så hum er lige nu hos det lokale politi for at fremvise en hel dynge billeder og lave en eller anden form for dokumentation og så vil hun have at der skal komme en anden bygmester og lave det om der ikke er iorden. Den første fusker vil jo gøre krav på de sidste penge, altså 450.000thb. Nu kommer spørgsmålene så!! 1) Kan vi mon kommer galt afsted ved ikke at betale det sidste? 2) Findes der syn- og skønsfolk i Thailand som kan.... og vil bistå os? Jeg er sgu spændt på at se de billede konen har taget, hvis ellers hun får dem med fra politiet, hun kommer først hjem på tirsdag....... vente vente puha, det bliver spændende at se! flyer........ Papir er sgu taknemligt!! Minder temmelig meget om debatten : Bil i pigens navn! |
|
|
flyer |
Lagt på d. 13/12-2010 08:21
|
thongsala skrev: flyer skrev: Vi har lige fået opført et hus på 115m2, som bygmesteren havde sendt nogle "fine" billeder af, men konen anede uråd! Hun ringede til sin søster, der har været i byggebranchen i mange år for at få hende til at se byggeriet efter i sømmene inden sidste rate skulle betales, huset skulle koste 1.4 mio.thb. og vi havde i forvejen betalt de 950.000thb. Da søs ankommer ringer hun flux til konen og siger at vi ikke skal sende flere penge, da der er temmelig meget der ikke er som det skal være, konen suser strak afsted til Thailand med første flyver og ved ankomsten kan også hun se at den er gal! Der er fine marmor fliser over det hele...... Men men, de ligger helt ad H til der er flere milimeter forskel i højden i stort set hele huset og som hun siger hvorfor ligner toiletet et toilet på en tankstation nu når vi har bestilt et "luksus" badeværelse Selv om vinduerne er lukket kan man kigge ud mellem karm og vinduesramme, sågar stikke en finger ud nogen steder!! Hoveddøren som bygmesterne har sat i er han kommet til at skramme temmelig meget men har valgt at reparere den med cement og male reparationen i stedet for at udskifte den, (den står i naturtræ af en eller anden eksotisk art), så maler man den ikke der hver skrammen er!! Døren faldt iøvrigt af da damerne skulle indenfor for at beskue "herlighederne"og så´n er der flere ting han bare har fusket. Hun har bedt ham om ikke at komme og lave det sidste færdig , da hende og søs skønner at han ikke formår det..... i hvert tilfælde ikke til deres tilfredshed, han har nu truet med advokat, hvilket ikke har fået fruen til at ændre mening, så hum er lige nu hos det lokale politi for at fremvise en hel dynge billeder og lave en eller anden form for dokumentation og så vil hun have at der skal komme en anden bygmester og lave det om der ikke er iorden. Den første fusker vil jo gøre krav på de sidste penge, altså 450.000thb. Nu kommer spørgsmålene så!! 1) Kan vi mon kommer galt afsted ved ikke at betale det sidste? 2) Findes der syn- og skønsfolk i Thailand som kan.... og vil bistå os? Jeg er sgu spændt på at se de billede konen har taget, hvis ellers hun får dem med fra politiet, hun kommer først hjem på tirsdag....... vente vente puha, det bliver spændende at se! flyer........ Papir er sgu taknemligt!! Minder temmelig meget om debatten : Bil i pigens navn! Arj..... det syns jeg nu ikke! Vi er gift, bor i danmark, er lykkelige for hinanden og det er ikke mine penge Så....... minder og minder...... arj ikke andet end det er i thailand og det er beskrevet her på dtw!!! å det minder vist ikke meget.....vel!? Men tak for bidraget Redigeret af flyer d. 13/12-2010 08:25 Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 13/12-2010 09:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
nej det minder overhovedet ikke om oplægget til den anden tråd ,,bil i konens navn"man skal være skruet specielt sammen i hovedet for at se det, eller bare negativ i al almindelighed |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 13/12-2010 10:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
Hej Flyer. Velkommen i "klubben". Men allerførst vil jeg sige, at jeg heller ikke mener, det har en skid med "bildebatten" at gøre. Angående om i kommer til at betale de resterende penge til "bygmesteren", beror nok på om arbejdet er færdiglavet. Kvaliteten af det lavede byggeri bliver nok hulens svært at komme efter, især hvis i ikke har noget nedskrevet (byggekontrakt). I de fleste tilfælde er der det galt, at de såkaldte bygmestre ikke er fagmæssigt uddannede. Heller ikke dem som laver VVS og EL-installationer!!- Der kan man finde mange "spøjse" løsninger. En ting som finish går de ikke op i, bare det virker! Når du selv kommer derned og ser byggeriet efter i sømmene, så tag et par dybe indåndinger,- fordi finish og løsninger absolut ikke vil svare til din forventning herhjemmefra.-Men på den anden side, byggeriet har jo også været billigt (115 kvm for ca. 280.000 Dkr.). -Ja, jeg skriver velkommen i klubben, fordi jeg selv har oplevet tilsvarende. Den eneste forskel var, at jeg selv var til stede i slutningen af byggeriet. Da jeg erfarede hvordan det gik, og så "kvaliteten" af arbejdet, sendte jeg også bygherren hjem igen med besked på at han absolut ikke fik flere penge for det lort. Kvinderne som var med som malere havde stænket overalt indvendig på døre og vinduer. Skruer ved dørhængsler og låse var ikke skruet i, men banket i med hammer. Jeg fandt senere ud af hvorfor,-det var fordi de skruer som fulgte med ikke kunne skrues i det hårde træ uden at knække (de tænkte ikke på at forbore). El-installationen blev lavet af de samme 2 som satte loft op. Bagefter kunne jeg finde op til flere "thai-samlinger" dvs. 2 ledninger snoet sammen, og så tape på!! Mure-og flisearb. var mange steder skævt, så jeg spurgte om han havde drukket for meget whisky. --Men, også her var det "billigt". Det kunne bruges, men finish,- absolut ikke. Jeg tænker på, at det kunne være interessant at oprette en "tråd" for at høre om der var andre i "klubben" med den slags oplevelser, og hvordan de har tacklet dem. Op med humøret |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 13/12-2010 10:48
|
Chiang Mai. Helt enig,-se bare hans indlæg på "Thailandsk militær" |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 13/12-2010 11:02
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Payanak skrev: Kontakt en advokat hurtigst muligt. Forhåbentlig har i en kontrakt, hvori er nedskrevet præcist hvad i har betalt for. Helt enig. Det kan ikke gå forstærk med at få en advokat blandet ind i det!!!! |
|
|
tatekthai |
Lagt på d. 13/12-2010 11:18
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 28 |
det havde nok sparet jer for mange ærgrelser,hvis en af jer havde været til stede under byggeriet i stedet for bagefter når skaden er sket, men så lang tid i holder den sidste rate tilbage så har i lidt hold på ,,byg mestren" men undersøg nu det hele hvad med el. er der lavet jordforbindelse, hvad med kloakker, tagkonstruktion alså ting der ikke lige er til at se, held og lykke Jeg kan ikke lade være med at komme med kommentar, blandt anden "om der er jordforbindelse." Et er helt sikkert, På disse kanter er der ingen der har begreb om at udføre el-installationer. Jeg har set og undersøgt en del, og på en skala fra 0 til 10, så er ALT minus 0. Jordforbindelsen er i og for sig også ligegyldig, idet denne giver en falsk tryghed. I mange tilfælde er den direkte farlig. Det eneste der tæller ville være, hvis det blev installeret HFI-relæer, men i Thailand er der ringe tradition for denne form for beskyttelse, og ingen krav. På disse kanter kaldes dette RCD eller RCBO, men er yderst sjældent i praksis. Jeg har endnu ikke set noget udført, som i DK ikke ville resultere i en politianmeldelse. Held og lykke med byggeriet. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 13/12-2010 11:44
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Og ikke at glemme når der dukker små revner hist og pist i væggene, fordi den opfyldete jord ikke har fået lov til at sætte sig i 3-4 år inden byggeriet starter. . Redigeret af Lung Yao d. 13/12-2010 11:45 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 13/12-2010 12:18
|
Tatekthai,-hvordan kan du dog forlange jord med rundt i installationen, når de næsten kun har 2-leder kabler? En 3-leder m/jord er for teknisk og kræver en uddannelse! Og ja,-pas på med selve grundplanet. Det er meget sjældent at se at de vibrerer den opfyldte jord,-og mange gange har den ikke haft tid nok til "at sætte sig". Vores hus har nu efter 3 år 2 små revner!! Redigeret af AL 48 d. 13/12-2010 12:23 |
|
|
Lundberg |
Lagt på d. 13/12-2010 15:14
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 82 |
thongsala skrev: flyer skrev: Vi har lige fået opført et hus på 115m2, som bygmesteren havde sendt nogle "fine" billeder af, men konen anede uråd! Hun ringede til sin søster, der har været i byggebranchen i mange år for at få hende til at se byggeriet efter i sømmene inden sidste rate skulle betales, huset skulle koste 1.4 mio.thb. og vi havde i forvejen betalt de 950.000thb. Da søs ankommer ringer hun flux til konen og siger at vi ikke skal sende flere penge, da der er temmelig meget der ikke er som det skal være, konen suser strak afsted til Thailand med første flyver og ved ankomsten kan også hun se at den er gal! Der er fine marmor fliser over det hele...... Men men, de ligger helt ad H til der er flere milimeter forskel i højden i stort set hele huset og som hun siger hvorfor ligner toiletet et toilet på en tankstation nu når vi har bestilt et "luksus" badeværelse Selv om vinduerne er lukket kan man kigge ud mellem karm og vinduesramme, sågar stikke en finger ud nogen steder!! Hoveddøren som bygmesterne har sat i er han kommet til at skramme temmelig meget men har valgt at reparere den med cement og male reparationen i stedet for at udskifte den, (den står i naturtræ af en eller anden eksotisk art), så maler man den ikke der hver skrammen er!! Døren faldt iøvrigt af da damerne skulle indenfor for at beskue "herlighederne"og så´n er der flere ting han bare har fusket. Hun har bedt ham om ikke at komme og lave det sidste færdig , da hende og søs skønner at han ikke formår det..... i hvert tilfælde ikke til deres tilfredshed, han har nu truet med advokat, hvilket ikke har fået fruen til at ændre mening, så hum er lige nu hos det lokale politi for at fremvise en hel dynge billeder og lave en eller anden form for dokumentation og så vil hun have at der skal komme en anden bygmester og lave det om der ikke er iorden. Den første fusker vil jo gøre krav på de sidste penge, altså 450.000thb. Nu kommer spørgsmålene så!! 1) Kan vi mon kommer galt afsted ved ikke at betale det sidste? 2) Findes der syn- og skønsfolk i Thailand som kan.... og vil bistå os? Jeg er sgu spændt på at se de billede konen har taget, hvis ellers hun får dem med fra politiet, hun kommer først hjem på tirsdag....... vente vente puha, det bliver spændende at se! flyer........ Papir er sgu taknemligt!! Minder temmelig meget om debatten : Bil i pigens navn! Thongsala utroligt som du altid skal få det negative frem i enhver debat .... |
|
|
chris70 |
Lagt på d. 13/12-2010 18:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 133 |
Det er jo desværre nemt nok at se i bagspejlet, men jeg er sikker på at du er blevet advaret imod at bygge når du ikke er der selv, hvorfor hørte du ikke på dem der i god tro advarede dig? |
|
|
thongsala |
Lagt på d. 13/12-2010 19:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Nu ikke så negativ,det ku`jo være Lundberg kommer efter dig. |
|
|
flyer |
Lagt på d. 13/12-2010 21:46
|
chris70 skrev: Det er jo desværre nemt nok at se i bagspejlet, men jeg er sikker på at du er blevet advaret imod at bygge når du ikke er der selv, hvorfor hørte du ikke på dem der i god tro advarede dig? Chris, du har fuldstændig ret..... Jeg blev advaret!! Men både fruen og jeg arbejder jo fuldtid, så det ville ikke være muligt for os at være der under opførelsen, da det jo har taget nogle måneder, men heldigvis at vi ikke havde ladet familien stå for tilsynet selv om de bor samme sted! For jeg tror såmen ikke at de lige havde opdaget de forskellige fejl! For som nogle siger bare det virker så er det fint! Så nu kan vi holde familien uden for og ikke give dem skylden og det har jeg det særdeles fint med. Nu må vi se hvad der kommer ud af det, glæder mig til at se billederne imorgen tidlig, selv om det er noget møg! Redigeret af flyer d. 13/12-2010 21:48 Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
|
|
Frank |
Lagt på d. 14/12-2010 03:46
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Sikke en kedelig situation. Hvordan valgte i bygmesteren? 1.400.000 B/115 m2=12.174 B/m2 = et pænt stykke over middelpris! |
|
|
flyer |
Lagt på d. 14/12-2010 05:32
|
Frank skrev: Sikke en kedelig situation. Hvordan valgte i bygmesteren? 1.400.000 B/115 m2=12.174 B/m2 = et pænt stykke over middelpris! Ja det må du sgu nok sige, vi så på et hus han havde bygget for nogle få år siden, en sen aften udefra som iøvrigt var på højt... altså på stolper af beton, men så har jeg jo lært en lektie..... til!! Ok så prisen ligger over middel, tja det regnede jeg godt med, jeg plejer at samligne thb med dkr, så hvis jeg synz prisen er ok i dkr her i dk så er den det oz i thb i Thailand, nu må vi se hvad der sker! Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 14/12-2010 11:16
|
thongsala skrev: Nu ikke så negativ,det ku`jo være Lundberg kommer efter dig. Hvorfor kan du ikke bare holde dig til "tråden"?? Skal du nu igen have lukket en interessant tråd? Hvis du ikke mener du kan bidrage med noget konstruktivt, så nøj´s med at læse i stedet dumme kommentarer. |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 14/12-2010 11:21
|
flyer skrev: Frank skrev: Sikke en kedelig situation. Hvordan valgte i bygmesteren? 1.400.000 B/115 m2=12.174 B/m2 = et pænt stykke over middelpris! Ja det må du sgu nok sige, vi så på et hus han havde bygget for nogle få år siden, en sen aften udefra som iøvrigt var på højt... altså på stolper af beton, men så har jeg jo lært en lektie..... til!! Ok så prisen ligger over middel, tja det regnede jeg godt med, jeg plejer at samligne thb med dkr, så hvis jeg synz prisen er ok i dkr her i dk så er den det oz i thb i Thailand, nu må vi se hvad der sker! Ja, sådan går det jo tit når "bygmesteren" er klar over at der står en "farang" bagved. For mit eget vedkommende vidste han det ikke, og vi fik bygget til alm. "Thai-pris" (ca.950.000Th for 110kvm. Håber stadig du bliver glad for huset Redigeret af AL 48 d. 14/12-2010 11:25 |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |