Se indlæg
 Udskriv debat
CPH og ikke SAS
flyer
EB har igen formået at udstille vores nationale luftfartsselskab.......
Men Det er bare ikke SAS´s skyld, heldigvis aner en SAS-pilot uråd og får stoppet sit fly inden det kunne gå galt!
http://www.ekstra...466880.ece

flyer
Redigeret af flyer d. 09/12-2010 15:47
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

laodenmark
flyer skrev:
Men Det er bare ikke SAS´s skyld, heldigvis aner en SAS-pilot uråd og får stoppet sit fly inden det kunne gå galt!

flyer

Nationale mig et vist sted. Mener du det selskab som oftest er bemandet med personal hinsidan og ofte kun vil
snakke et sprog som for mig er volapyk.Selvom vi flyver med et *NATIONALT' selskab ud ag lile Danmark og som giver Svenskere flere
point for at fly til bkk. fra Stockholm end fra Cph selvom distancen er kortere ! Når man spørger til det så for man at vide 'Sådan er det bare'

Men godt piloten anede uråd i situationen, som beskrevet i artiklen.
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

thongsala
laodenmark skrev:
flyer skrev:

flyer

Nationale mig et vist sted. Mener du det selskab som oftest er bemandet med personal hinsidan og ofte kun vil
snakke et sprog som for mig er volapyk.Selvom vi flyver med et *NATIONALT' selskab ud ag lile Danmark og som giver Svenskere flere
point for at fly til bkk. fra Stockholm end fra Cph selvom distancen er kortere ! Når man spørger til det så for man at vide 'Sådan er det bare'

Men godt piloten anede uråd i situationen, som beskrevet i artiklen.

SAS: Swedish Airline System,jeg hader,at blive serviceret af sure svenske mænd,som taler volapyk.Endnu en grund til at flyve Thai,venlig betjening.Man vinder på en måde et halvt døgn,når jeg slår røven i sædet i en Thai maskine,føles det næsten som Thailand,en sand fornøjelse.

birkedhoj
Jeg har da aldrig mødt et besætningsmedlem på Thai airways der har talt dansk.
Men ikke noget problem, for jeg forstår både svensk og engelsk. Men ikke så meget thai.
Grin

birkedhoj
Og så en lille tilføjelse. SAS, står for scandinavian airlines system. Så det er vel ikke kun dansk...

thongsala
Thai besætningsmedlemmer taler et pænt og høfligt engelsk.Og så synes jeg rent personligt,at de er en del smukkere end vrisne svenske mænd.

laodenmark
birkedhoj skrev:
Jeg har da aldrig mødt et besætningsmedlem på Thai airways der har talt dansk.
Men ikke noget problem, for jeg forstår både svensk og engelsk. Men ikke så meget thai.
Grin

Har såmænd heller ingen problemer med at tale dansk eller engelsk. Kæden hopper af der hvor en svensk stewardesse spørger på
Svensk 3 gange i træk uden at ændre sproget. Selvom jeg både på dansk og engelsk gør opmærksom at jeg ikke 'prater' svensk.
Hvis hun så i det mindste smilede og så glad ud kunne man måske bære over med det. Men Nej, nu har hun sku fløjet den rute de
sidste mange, så jeg har sku da bare at forstå ik.

birkedhoj
Er vokset op i københavns området i 60,erne. 1 dansk og 1 svensk tv kanal. Derfor har jeg det fint med det svenske i dag. Har også en svensker ansat så det går fint. Jeg har fløjet med My Travel på en rejse til Phuket, med svensk besætning. der vaar ingen problemer, hverken med sprog eller sure stewarderGrin

ttah
jeg må da indrømme de få gange jeg har brugt SAS hae det også været ældre og surt Svensk personale.
Men de bruger jo også en sur gammel politiker i deres reklamer.
så jeg undgår dem meget gerne.
men ros til Piloten at han var vågen
Redigeret af ttah d. 10/12-2010 13:54
Livet er som en lang linje, man ved hvornår den starter men ikke hvornår den slutter.
Så lev livet.

http://www.ttah.dk
natty
kommentar til personalet hos SAS, ja jeg har før tænkt hold da kæft hvor er de ikke særligt servicemindede, men de sidste par gange i år, har der været en fantastisk stemning i kabinen, søde stewardesser og stewarder som fik mig til at grine, chat i galliet. En af mine venner som ankom til BKK dagen efter mig, var også positiv overrasket, han flyver normalt med Thai, men sagde overrasket "jeg tager gerne SAS igen". Det er nok lidt hit or miss modsat en kontinuerlig men måske også lidt upersonlig service på Thai.

carstenj
flyver aldrig mere med sas, jeg vil så gerne frem sammen med min bagage, og det klarer sas sgu ikke.

Payanak
Typisk dansk at hælde vand ud af ørene...

Gokinok
Danmark ejer vel omkring 14% af det selskab, en smule er Norsk, en hel del tilhører familien Wallenberg og resten er "Folkhemmets".

Gad vide om ikke jeg ku´ få en tjans som sur og tvær steward, hvis de nu fik mig hevet væk fra bænken på Viby Torv, og iklædt en pæn uniform?!

[img]http://www.sure-gamle-maend.dk/wp-content/uploads/2009/08/DSC_0640.jpg[/img] is not a valid Image.

Tuttelu Tralla

Doc Gonzo
Redigeret af Gokinok d. 10/12-2010 18:09

flyer
Mon ikke det ville være at strame den lige lovligt meget, jeg tror at SAS Widebody er 100% Swedish ejet.
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

natty
ejerforhold, under Investor Relations og Shareholders
http://www.sasgro...efault.asp
Redigeret af natty d. 11/12-2010 02:49

birkedhoj
Sådan Natty, ikke så meget pis der. Facts på skærmen og den disk. kan lukkes.Grin

chaingmai
har været herude flere gange og har fløjet med både sas og thai jeg bor herude 6-8 mdr af gangen og har alyid åben billet, for mig er prisen det afgørende flyver fra aalborg til chiang mai sidste gang skulle thai travel have 10,000 dkr. mere for 2 billeter så det blev sas,hvor jeg aldrig har haft grund til klageGrin

Lung Yao
chaingmai skrev:
har været herude flere gange og har fløjet med både sas og thai jeg bor herude 6-8 mdr af gangen og har alyid åben billet, for mig er prisen det afgørende flyver fra aalborg til chiang mai sidste gang skulle [b]thai travel have 10,000 dkr. mere for 2 billeter[/b] så det blev sas,hvor jeg aldrig har haft grund til klageGrin

Jeg synes at du skyder med "spredt hagl" på Thai Travel. Det må være en grund til at du skulle give så meget mere for billetterne med TG:
- Hvornår skulle du rejse (ligegyldigt med returdatoen/åben billet).
- Måske udsolgt på den ønskede rejsedato og derfor kun dyrere class billetter tilbage hvis ikke var flexible.
- SAS har tit noget "brandtilbud" på restbilletter(afbestillinger m.m.), typisk under 14 dage før afrejse dato og kun med 1 eller max 2 uger for hjemmerejse eller som i dit tilfælde 6 mnd åben billet.

Der er sikkert mange grunde at SAS sælger billeterne så billigt, og ikke p.g.a. dine "blå øjnes" skyld. De ærger sig meget over ikke at kunne sælge billetterne til den samme pris som TG, heller 10K mindre end at flyve med 2 tomme sæder.
Business as usual Wink

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

chaingmai
jeg er ikke ude på , at ,,skyde" thai travel men fakta er at begge selskaber fik samme betingelser nenlig ud en gang i aug. og hjem senest 1,maj alså god tid i begge ender af rejsen,vi ville denne gang prøve at værre herlidt længre

priser: thai travel 26,585 dkr. sas. 16,306 dkr. for 2 billeter. det er fakta og jeg forholder mig kun til billetprisen jeg kan godt se på en evnt. sur svensker for 10,000 dkr. men det oplevede jeg nu ikke, men et venligt personale, hvad jeg også gør når jeg flyver med thai.airTil hest

kkn3122
Jeg synes at denne tråd er løbet fuldstændig af sporet nu!

M.V.H.

Spring til debat: