Se indlæg
750.000 FOR EN 16-ÅRIG BRUD
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 08/12-2005 07:38
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
67-årig køber barnebrud: Norsk mand lavede kontrakt med pigens mor En 67-årig norsk mand fra byen Romerike har indgået en ganske usædvanlig aftale. Han har nemlig skrevet under på en kontrakt, der sikrer ham en 16-årig kone, hvis bare han indbetaler cirka 750.000 kroner til den unge piges mor, som er fra Thailand. - Kontrakten er indgået, fordi vi gerne vil gifte os, siger den forelskede mand. Ifølge den kommende gom er det moderen og datteren, der har skrevet kontrakten. Han har blot skrevet under -sandsynligvis med julelys i øjnene bare ved tanken om den unge mø. Moderen til pigen er ikke meget for at kommentere den mærkværdige bryllupskontrakt. Hun svarede det forudsigelige 'ingen kommentarer', da avisen Verdens Gang ringede til hende. Hun benægtede dog ikke at kende den 67-årige. Manden har tidligere været selvstændig erhvervsdrivende og havde dengang en årlig omsætning på mere end to millioner kroner. Han har også voksne børn fra et tidligere ægteskab. Og de er fortvivlede over situationen. Bekymret - Hele fars omgangskreds er væk. De kan ikke holde ud at se på det her, forklarer datteren. Hun kan forklare, at hendes far kom i kontakt med den 16-årige for tre og et halvt år siden gennem bekendte af familien. Han var skudt i hende med det samme. Datteren er nu voldsomt bekymret over, om faderen allerede har overført masser af penge til den griske mor og datter. Selv siger den 67-årige, at han jævnligt overfører penge til deres konti, når de mangler penge. - Forleden lånte de mit kreditkort, siger han godtroende. Politiet vil ikke hjælpe Da mandens datter opdagede den noget særlige kontrakt, tøvede hun ikke et øjeblik, men gik straks til politiet. Men politiet mener ikke, at kontrakten indebærer et brud på den norske udlændingelov, og har derfor ikke tænkt sig at gøre noget ved det. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
xxxx |
Lagt på d. 08/12-2005 07:54
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Ja hvad skal man sige... manden er godt dum... Her paa landet gifter de rask vaek deres boern paa 15 - 16 aar for 20 / 40.000 thb. Le-si |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 08/12-2005 08:10
|
le-si det har jeg nu aldrig hor om her hvor jeg bo, men at pige bliver gift som 14 aar det ved jeg for min paa datter skole vil hele gifte end at gaar i skole.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
tintin |
Lagt på d. 08/12-2005 10:32
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 94 |
Jeg kan ikke se at det i noen artikler om denne saken er nevnt at moren er fra Thailand, hun nevnes såvidt meg bekjent kun som asiatisk. Har jeg gått glipp av noe eller er Thaikurt forutinntatt angående Thaier? Kan hun være Vietnamesisk f.eks? jeg vet ikke, men det finnes da mange land i asia som praktiserer medgift. Uansett så er 800000 Norske kroner i medgift ren og skjær svindel i mine øyne. Mvh. Tintin
|
|
|
Lagt på d. 08/12-2005 12:06
|
|
Begynder Antal indlæg: |
le-si skrev: Ja hvad skal man sige... manden er godt dum... Her paa landet gifter de rask vaek deres boern paa 15 - 16 aar for 20 / 40.000 thb. Le-si Hejsa Ja det sidste bryllup oppe hos os der var det også en pige på 16 som blev giftet væk for 40.000 baht og en guldkæde til moderen Så nej det er ikke ualmindeligt desværre Og så kan man se at sin sod ikke behøver være stor bamsen |
|
|
latour82 |
Lagt på d. 08/12-2005 12:16
|
Øvet medlem Antal indlæg: 377 |
I skriver det som om at det bare er fint og iorden, at en 67 årig mand "køber" sig en 16 årig pige? Tager ikke stilling til at det moralske og ulovlige i forholdet. Sig mig hvad er der lige at der sker? I min verden er det noget forbandet beskidt svineri. Niels |
|
|
Lagt på d. 08/12-2005 12:24
|
|
Du har fuldstændig ret Niels, det er sgu for klamt. Og man kan da håbe, at han ved et tilfælde, falder ud over en balcon.
Redigeret af d. 08/12-2005 12:29 |
|
|
Lagt på d. 08/12-2005 12:32
|
|
Hejsa niels JA det er noget svineri at folk sælger deres datter Men det forekommer jo desværre i mange lande endnu Selv i thailand sælger forældrene deres datter til faranger Men de giver gode penge i sinsot og det er nøjagtigt det samme i mine øjne. Ja deepsea balkonen er et godt sted,der er mange som skvatter ned derfra Men ellers kan man jo håbe på et hjertestop |
|
|
Mintz |
Lagt på d. 08/12-2005 13:34
|
Øvet medlem Antal indlæg: 156 |
AHHH hvad sker der.. jeg blive sikkert aldrig giftes... hvordan kan man gift med en mand på 67-årlig..? for penge skyld ! ej seriøst.. vi lever altså i 2005 ..
Goddag
เมื่อรู้สึกตัวก็สายเกินไป หมื่นพันที่เธอผ่านชาย หัวใจเธอจึงเย็นชา |
|
|
Lagt på d. 08/12-2005 13:43
|
|
Hvis man har lyst til at læse mere http://www.nrk.no...99570.html http://www.nrk.no...02413.html Redigeret af d. 08/12-2005 13:45 |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 08/12-2005 13:52
|
Tintin Laes lige artiklen igen.. Der staar. til den unge piges mor, som er fra Thailand. Mintz, jamen er du ikke Thai, saa burde du jo vide det foregaar. Og det med aar 2005 det er vist kun i de store byer de har opdaget det-- Le-si Redigeret af xxxx d. 08/12-2005 20:34 |
|
|
Mintz |
Lagt på d. 08/12-2005 13:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 156 |
ja det er netop det .. at jeg ved hvad der forgår.. og man er stadigvæk gammels dag agtigt "
Goddag
เมื่อรู้สึกตัวก็สายเกินไป หมื่นพันที่เธอผ่านชาย หัวใจเธอจึงเย็นชา |
|
|
Lagt på d. 08/12-2005 15:04
|
|
le-si skrev: Hej Mister M. Laes lige artiklen igen.. Der staar. til den unge piges mor, som er fra Thailand. Mintz, jamen er du ikke Thai, saa burde du jo vide det foregaar. Og det med aar 2005 det er vist kun i de store byer de har opdaget det-- Le-si Hejsa Ja nu forstår jeg ikke lige hvorfor du lige henviser til Mister M ¨Han har jo ikke skrevet et ord om det her,,på DENNE side Så LÆS lige denne side igennem igen LE-SI ha en god dag bamsen |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 08/12-2005 17:29
|
tintin du maa du fanden op tro jeg sider og finder paa den slag historie. Jeg tro du skulle laese den en gang til. Jeg har ikke noget imod thai hvis jeg havde nok ikke bosat mig i Thailand Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
tintin |
Lagt på d. 08/12-2005 18:40
|
tintin du maa du fanden op tro jeg sider og finder paa den slag historie. Hva galt har jeg nå gjort. Jeg mente å stille et høflig spørsmål og får dette igjen. Jeg kan ikke se at det i noen artikler om denne saken er nevnt at moren er fra Thailand, hun nevnes såvidt meg bekjent kun som asiatisk. Har jeg gått glipp av noe eller er Thaikurt forutinntatt angående Thaier? Du henviser selv til avisen vg, men hverken der eller i andre Norske aviser jeg har lest kan jeg finne noen hentydninger til at hun er fra Thailand. At jeg spør om du er forutinntatt når det gjelder Thaier synes jeg er betimelig all den tid du kommer med en for meg udokumentert påstand. Men for all del, unnskyld. Mvh. Tintin
|
|
|
xxxx |
Lagt på d. 08/12-2005 20:00
|
hejsa sorry det var tintin.. beklager Le-si |
|
|
Lagt på d. 08/12-2005 20:48
|
|
le-si skrev: hejsa sorry det var tintin.. beklager Le-si Hejsa Ok ja jeg troede nok det var tintin det er iorden bamsen |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 08/12-2005 20:52
|
Tintin du sporger og jeg saa svar dig det kan vi godt vaere enig om. At jeg saa maaske bruge for dig harde ord det er en gang det du maa regne med naar man diskuter. Men for det meste prover jeg at behandel folk paent men alle har en graense for hvad man vil finde sig i. Nu er det jo ikke alt der staa i Norges avis men saa kan jeg oplyse dig at jeg fandet den paa E-Ekstra Bladet som jeg holder. Derfor holder de paastand om at det ikke udokumentert da jeg jo henvise til bladet jeg har det fra mor, som er fra Thailand : Er vi saa enig om det hun kommer fra Thailand og ikke andre lande. De sidste sporgmaal kam jeg kun sige NEJ Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
tintin |
Lagt på d. 08/12-2005 21:37
|
men saa kan jeg oplyse dig at jeg fandet den paa E-Ekstra Bladet som jeg holder. Takk, det var dette jeg spurte etter. Det kunne med fordel vært satt inn i innlegget ditt. Mvh. Tintin
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 08/12-2005 21:42
|
Ja det kunne det godt tintin det skal jeg bare huske at gore naeste gang saa faa saa man ikke misforstaeat af ens indlaeng Redigeret af thaikurt1 d. 08/12-2005 21:43 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
Spring til debat: |