Se indlæg
 Udskriv debat
Thailandsk militær
styx32
Hej

Hvad gør man når ens søn fylder 18 år skal han så stå til rådighed for det thailandske militær ligesom vi danskere skal for det danske herhjemme ?

Hvordan gør man så det når en opholdstilladelse kun er gyldig hvis man max opholder sig 12 mdr. i udlandet (Permanent opholdstilladelse).

Der er godt nok en del år til endnu men kom lige til at tænke på det..

TG950
styx32 skrev:
Hej

Hvad gør man når ens søn fylder 18 år skal han så stå til rådighed for det thailandske militær ligesom vi danskere skal for det danske herhjemme ?

Hvordan gør man så det når en opholdstilladelse kun er gyldig hvis man max opholder sig 12 mdr. i udlandet (Permanent opholdstilladelse).

Der er godt nok en del år til endnu men kom lige til at tænke på det..

hart hørt at man kan betale sig fra det, men det er ikke noget jeg kan dokumenter.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

styx32
Andre gode råd ?

ban
Thailænder bliver først indkaldt når de er 20 år og tjenstetiden er normalt 2 år
Er din søn ikke thailands statsboger bliver han ikke indkaldt
Håber det er svar nok
Cool

L
ban skrev:
Thailænder bliver først indkaldt når de er 20 år og tjenstetiden er normalt 2 år
Er din søn ikke thailands statsboger bliver han ikke indkaldt
Håber det er svar nok

så vidt jeg ved fra min svoger så trækker de også nummer som man gjorde i DK førhen og kan altså sådan ca fifty fifty trække sig et frinummer.

styx32
Han er thailandsk statsborger

Det er jo ikke sikkert at han vil skifte det ud når han bliver ændre.

der er jo mange fordele ved at beholde det i forhold til et dansk.

Hvis han får permanent opholdstilladelse så kan han jo max være væk fra fra Danmark i 12 mdr. af gangen og hvis værnepligten er 2 år hvordan klare man så lige den ?

chaingmai
han må jo tage en beslutning til den tid , man kan jo ikke kun tage fordeleneGrin

styx32
Med den nye invandre regler som der lige er kommet frem så bliver det nok svært nogensinde og opnå et dansk statsborgerskab.

L
styx32 skrev:
Med den nye invandre regler som der lige er kommet frem så bliver det nok svært nogensinde og opnå et dansk statsborgerskab.

jeg betragter det ikke som svært men desværre som umuligt at opnå.

ihvertfald hos os der har valgt at min kone går hjemme og passer børnene

soi khaotalo
Hej
Thai-Dansk børn kan have dobbelt statsbogerskab til de fylder 18 år men
Jeg blev frarådet et dobbelt statsbogerskab til min søn af den thailandske ambassade i Hellerup pga de sagde at alle bliver indkaldt nu og udebliver man ser de strengt på det med bla fængsel. så min søn har det danske.

styx32
Nu er han ikke født her men kommet hertil fra Thailand så kan han vel ikke lige få fingre i et Dansk Pas ????

What do do ?

Man kan tage ned til det lokal militær "kontor" og snakker med dem inden han fylder 20. Og forklare det hele med at han bor i DK og måske noget uddannelse. Så kan i finde ud af noget der fra.

natty
Han kan også når han bliver indkaldt indoperere et par små brystimplantater, når han så er blevet kasseret, fjernes de igen, believe me, Det virkede ihvertfald for nogle år siden. TIT

keniko
Jo men vel bedre at blive indkaldt til det thailandske militær end det danske...

Her i Dk er vi jo i krig, og en del soldater er døde.

Thailand er det eneste land i verden der aldrig har været besat, eller har været en besættelsesmagt!!

Jeg ville nok personligt vælge mig som værnepligtig i Thailand.

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Robert Kronberg
keniko skrev:
Jo men vel bedre at blive indkaldt til det thailandske militær end det danske...

Thailand er det eneste land i verden der aldrig har været besat, eller har været en besættelsesmagt!!

K.

Nja, nu ved jeg ikke, hvad du mener med "besættelsesmagt", men har Norge, England, Grønland osv ikke været under vore hænder?

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
keniko
Robert Kronberg skrev:
keniko skrev:

K.

Nja, nu ved jeg ikke, hvad du mener med "besættelsesmagt", men har Norge, England, Grønland osv ikke været under vore hænder?

Hilsen, Robert

Jojo Robert, men jeg skrev nu også Thailand!!

K.

Robert Kronberg
keniko skrev:
Robert Kronberg skrev:
keniko skrev:

K.

Hilsen, Robert

Jojo Robert, men jeg skrev nu også Thailand!!

K.

Ups...

Beklager, at jeg ikke kan læse indenad...

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Payanak
Thailand har været besat flere gange, og senest under 2. verdenskrig.
Thailand har aldrig startet en blodig konflikt med fremmede nationer.

rinpoche
keniko skrev:

K.

Det kan du ikke mene i alvor.
2 års tjeneste i de mest udsatte regioner og under de mest kummerlige forhold og en "løn" der er til at grine af.
Min svoger fik malaria mens han aftjente værnepligten.

Hvis der er nogle værnepligtige Jens`er i DK, der er blevet tvunget til at deltage i krigen i Afghanistan eller Iraq, så er det mig helt ubekendt. Og så vidt jeg ved er værnepligten i DK nu nede på kun 6 måneder.
At være værnepligtig i Danmark er det rene sanatorium ophold i forhold til Thailand.

Thailand aldrig været besat? Jeg tror at såvel burmeserne som japanerne har en anden historie at fortælle om den sag.
Redigeret af rinpoche d. 09/12-2010 19:27

keniko
rinpoche skrev:
keniko skrev:

K.

Det kan du ikke mene i alvor.
2 års tjeneste i de mest udsatte regioner og under de mest kummerlige forhold og en "løn" der er til at grine af.
Min svoger fik malaria mens han aftjente værnepligten.

Hvis der er nogle værnepligtige Jens`er i DK, der er blevet tvunget til at deltage i krigen i Afghanistan eller Iraq, så er det mig helt ubekendt. Og så vidt jeg ved er værnepligten i DK nu nede på kun 6 måneder.
At være værnepligtig i Danmark er det rene sanatorium ophold i forhold til Thailand.

Thailand aldrig været besat? Jeg tror at såvel burmeserne som japanerne har en anden historie at fortælle om den sag.

Hmm...mener nu ik at Japan eller Burma har besat thailand..men vil da lige læse på lektien. Derudover er de værnepligtige selvfølgelige ikke tvunget i krig. Men der er jo også nok værnpligtige og frivillige i DK iøjeblikket, at man ikke bliver indkaldt.

Lønnen i Thailand kender jeg ikke noget til, men mon ikke den er bedre end den sædvanlige risbondes løn? Du kunne jo spørge din svoger!

K.
Redigeret af keniko d. 09/12-2010 19:34

Spring til debat: