Se indlæg
Thaimiljø i Malmö
|
|
nicefarang |
Lagt på d. 23/04-2010 20:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 420 |
Hvad findes der af thaimiljø i Malmö ? Klubber, foreninger, templer el lign. Vi har boet her et stykke tid, min kone får ikke snakket med så mange Thaier her. Der er nogle arrangementer i Wat Sanghabaramee Esløv hvor vi har været en gang, men det ligger lidt mod nord. |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 23/04-2010 20:57
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
aner det ikke.. min kæreste har fundet et par veninder nede på legepladsen. de pludre og vælter i hovedet flere gange om ugen.. måske Ingolf kender til nogle foreninger..
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
ingolf |
Lagt på d. 23/04-2010 21:35
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
Nej, jeg kender ikke til nogle klubber/foreninger hverken i Malmö/Helsingborg eller andre steder!! Om vi skal väre helt ärlige, er ingen af os specielt interreseret i thaimiljöet--synes det er for overfladisk og uärligt--for mange lögne og bedrag!! Hun har fundet en 2-3 stykker her i Helsingborg, som hun godt kan li at omgås med, og dem holder hun sig så til. Nu er hun måske også lidt speciel, for hun verken ryger, drikker eller spiller--ikke en gang kortspil med 0,50-1kr--som mange thaier spiller. Hun besöger også templet i Eslöv ved de thailänske höjtider. Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
thongsala |
Lagt på d. 09/12-2010 09:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Mohammed,er nu blevet det almindligste drengenavn i Malmø ! |
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 09/12-2010 10:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
ingolf skrev: Nej, jeg kender ikke til nogle klubber/foreninger hverken i Malmö/Helsingborg eller andre steder!! Om vi skal väre helt ärlige, er ingen af os specielt interreseret i thaimiljöet--synes det er for overfladisk og uärligt--for mange lögne og bedrag!! Hun har fundet en 2-3 stykker her i Helsingborg, som hun godt kan li at omgås med, og dem holder hun sig så til. Nu er hun måske også lidt speciel, for hun verken ryger, drikker eller spiller--ikke en gang kortspil med 0,50-1kr--som mange thaier spiller. Hun besöger også templet i Eslöv ved de thailänske höjtider. Thaimiljø,uden for thailand er kun et sted at vise mand, hus og indkomst. Det er en stor konkurrenceplads. Har man ikke det bedste ,ja så lyver man sig til det. Ingen taler mere bag hinandens ryg end thai i det miljø. Løgn,bagvaskelse og intriger. Min kone holder sig langt fra det. Tror egentlig godt hun kunne være med i konkurrencen, uden at lyve. Sawadee krap Ha en god dag Redigeret af Rawirot d. 09/12-2010 10:29 Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
Lundberg |
Lagt på d. 09/12-2010 11:40
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 82 |
Rawirot skrev: ingolf skrev: Nej, jeg kender ikke til nogle klubber/foreninger hverken i Malmö/Helsingborg eller andre steder!! Om vi skal väre helt ärlige, er ingen af os specielt interreseret i thaimiljöet--synes det er for overfladisk og uärligt--for mange lögne og bedrag!! Hun har fundet en 2-3 stykker her i Helsingborg, som hun godt kan li at omgås med, og dem holder hun sig så til. Nu er hun måske også lidt speciel, for hun verken ryger, drikker eller spiller--ikke en gang kortspil med 0,50-1kr--som mange thaier spiller. Hun besöger også templet i Eslöv ved de thailänske höjtider. Thaimiljø,uden for thailand er kun et sted at vise mand, hus og indkomst. Det er en stor konkurrenceplads. Har man ikke det bedste ,ja så lyver man sig til det. Ingen taler mere bag hinandens ryg end thai i det miljø. Løgn,bagvaskelse og intriger. Min kone holder sig langt fra det. Tror egentlig godt hun kunne være med i konkurrencen, uden at lyve. Sawadee krap Ha en god dag Kan ikke siges bedre Rawirot |
|
|
CHINGCHOK |
Lagt på d. 09/12-2010 17:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 110 |
ingolf skrev: Nej, jeg kender ikke til nogle klubber/foreninger hverken i Malmö/Helsingborg eller andre steder!! Om vi skal väre helt ärlige, er ingen af os specielt interreseret i thaimiljöet--synes det er for overfladisk og uärligt--for mange lögne og bedrag!! Hun har fundet en 2-3 stykker her i Helsingborg, som hun godt kan li at omgås med, og dem holder hun sig så til. Nu er hun måske også lidt speciel, for hun verken ryger, drikker eller spiller--ikke en gang kortspil med 0,50-1kr--som mange thaier spiller. Hun besöger også templet i Eslöv ved de thailänske höjtider. Det lyder godt Ingolf. Men mange thaier i vesten arbejder hårdt spiller drikker, ryger ikke. Tjener gode penge - men det er mange gange fordi de arbejder for at bygge deres hus hjemme og sørger for familien børn osv. Inderst inde er de ligeglade med deres farang mænd. Ja undskyld det har intet med dig at gøre jeg kender dig ikke og jeg vil ikke generalisere, det gælder selfølgelig ikke alle, men dette har jeg altså stødt på mange gange. จิ้งจก
|
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 09/12-2010 18:20
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
thongsala skrev: Mohammed,er nu blevet det almindligste drengenavn i Malmø ! ...? Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 09/12-2010 23:51
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
nicefarang skrev: Hvad findes der af thaimiljø i Malmö ? Klubber, foreninger, templer el lign. Vi har boet her et stykke tid, min kone får ikke snakket med så mange Thaier her. Der er nogle arrangementer i Wat Sanghabaramee Esløv hvor vi har været en gang, men det ligger lidt mod nord. Prøv at tage hende ud og handle på Möllevångstorget i de forskelige Thai og Vietnamesiske forretninger i området. Så afslutter I med en frokost eller middag på Krua Thai restaurant, Möllevångstorget 12-14, så mon ikke at hun ville møde nogle af de Thai der bor i Malmö, så kan hun spørge hvor der findes en klub eller forening. MEN, pas på for lige som i KBH findes der både "skidt og kanel" Håber at hun selv kan finde ud af at sortere fra. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 10/12-2010 07:20
|
CHINGCHOK skrev: ingolf skrev: Nej, jeg kender ikke til nogle klubber/foreninger hverken i Malmö/Helsingborg eller andre steder!! Om vi skal väre helt ärlige, er ingen af os specielt interreseret i thaimiljöet--synes det er for overfladisk og uärligt--for mange lögne og bedrag!! Hun har fundet en 2-3 stykker her i Helsingborg, som hun godt kan li at omgås med, og dem holder hun sig så til. Nu er hun måske også lidt speciel, for hun verken ryger, drikker eller spiller--ikke en gang kortspil med 0,50-1kr--som mange thaier spiller. Hun besöger også templet i Eslöv ved de thailänske höjtider. Det lyder godt Ingolf. Men mange thaier i vesten arbejder hårdt spiller drikker, ryger ikke. Tjener gode penge - men det er mange gange fordi de arbejder for at bygge deres hus hjemme og sørger for familien børn osv. Inderst inde er de ligeglade med deres farang mænd. Ja undskyld det har intet med dig at gøre jeg kender dig ikke og jeg vil ikke generalisere, det gælder selfølgelig ikke alle, men dette har jeg altså stødt på mange gange. "Inderst inde er de ligeglade med deres farang mænd" ( citat slut ). Sikken dog en gang " gylle ". De fleste thai kvinder / koner er mere end almindelig opmærksomme på deres farang mænd. De er da mere opmærksomme en mange danske kvinder / koner. Så hvis det er indtrykket du har fået , ja så kan jeg da kun sige du har været uheldig. Jeg håber der er flere her der vil forsvare vores koner en lille smule. Ha en god dag. Rawirot
|
|
CHINGCHOK |
Lagt på d. 10/12-2010 15:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 110 |
Det har du helt ret i rawiot. Det er jo heller ikke det jeg skriver! Jeg kender iøvrigt masser af thai/dansk forhold der fungerer rigtigt godt, men har altså også set flere eksempler på det modsatte. Mvh Chingchok จิ้งจก
|
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 10/12-2010 17:22
|
CHINGCHOK skrev: Det har du helt ret i rawiot. Det er jo heller ikke det jeg skriver! Jeg kender iøvrigt masser af thai/dansk forhold der fungerer rigtigt godt, men har altså også set flere eksempler på det modsatte. Mvh Chingchok Ok så forstår jeg hvad du mener Rawirot
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 11/12-2010 11:24
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
nu er det jo heller ikke alle dansk-dansk der fungerer lige godt |
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 11/12-2010 12:35
|
chaingmai skrev: nu er det jo heller ikke alle dansk-dansk der fungerer lige godt Det var jo sådan set det jeg ville sige. Jeg har prøvet begge dele. Med dansker i 9 år og snart 20 med thai. Sååååå:. Rawirot
|
|
flyer |
Lagt på d. 11/12-2010 20:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
Man skal altid passe på med at generalisere.......for meget!! Hvem kender ikke til både gode og dårlige forhold? Både dansk-dansk og thai-dansk, har prøvet dansk i 18år det gik fint i mange år men til sidst var gløden der ikke mere, derefter thai i 5år det gik noget op og ned, men for pokker hvor jeg elskede hende, men det gik ikke, tror vi begge var for dominerende og nu 2å med thai igen og det funker bare det er den helt rigtige..... Ja for os begge, så jeg kan ikke klage! Er bare lykkelig Men jeg har desværre også kendskab til nogle hvor det ikke går så godt! Enten er manden et svin elller også er det damen der deler lidt for meget ud af "tissetøjet" og begge dele kan jeg bestemt ikke lide, men som konen siger så er "det op til dem" men hold kæft hvor har jeg nogen gange lyst til at sladre, men gør det ikke, svært at se en anden mand i øjnene når man ved hvad der foregår, både seksuelt og økonomisk bedrag......Øv
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
Spring til debat: |