Se indlæg
 Udskriv debat
Forlængelse af opholdstilladelse: 1800 kr
Jake
Det kommer til at koste 1800 kr at søge om forlængelse af opholdstilladelse fra Nytår af. Har det fra min kontakt i US.

b_j3ns3n
ja det et fedt skattestop vi har i danmark.. LOL LOL penge skal de nok få
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Amagerdreng
Det lyder sgu ikke for godt. Men jeg har kikket på nyidanmarks hjemme side og kan intet finde om det ?? Og mon ikke det burde have stået der på nuværende tidspunkt hvis altså det skal træde i kraft d 1-1-11 ????

thaikurt1
ja det et fedt skattestop vi har i danmark.
penge skal de nok få

Mener du så det skulle være gratist at forlængelse af opholdstilladelse.?
Redigeret af thaikurt1 d. 08/12-2010 18:18
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
b_j3ns3n
efter vi har fået skattestop i danmark er der bare kommet bruger betaling på alt, i form af et gebyr.. men det har du vel opdaget nede fra thailand?
hvad bliver det næste.. bruger betaling på hospitalerne og gebyr for at sende børn i skolen..
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Amagerdreng skrev:
Det lyder sgu ikke for godt. Men jeg har kikket på nyidanmarks hjemme side og kan intet finde om det ?? Og mon ikke det burde have stået der på nuværende tidspunkt hvis altså det skal træde i kraft d 1-1-11 ????

Her er et link:

https://www.retsi...?id=134096

det ser ud til, at gebyrerne skal betales for ansøgninger indgivet efter 1. Januar 2011

Amagerdreng
Mange tak. Hold da kæft det er sgu for meget. Penge skal falde alle vegne snart skal man vel også betale for at gå på gaden og over for grønt. Nogle vil så muligvis komme til at betale dette beløb hver andet år mens andre glider lige igennen. Hold da kæft. Penge for danskprøve-penge for mulig forlængelse af opholdstilladelse osv osv osv.
Og ja selvfølgelig SKAL det være gratis at prøve at få forlængelse af opholdstilladelse. De får sgu deres løn alligevel for at arbejde derinde og det de bla gør er jo bare at gøre livet surt for os andre. (selv om det måske ikke lige er med deres vilje) Hvad blir det næste ????????? Kick you

b_j3ns3n
det jo bare en anden måde at hæve skatten på.. de kalder det gebyr fordi det lyder bedre.. siger du skat for du ikke stemmer til næste valg Sad

Gokinok
Ynk, ynk, piv, piv!!

Det koster da også at få forlænget i Thailand, hold nu op med jeres pladder!

Angry

Doc Gonzo
Redigeret af Gokinok d. 08/12-2010 19:30

rinpoche
Hehe, som du kan sige det, Doc Smile

Amagerdreng
Ja en tur over grænsen. Det er så det. (eller en god deal med det lokale politi) Grin Men så let er det jo altså ikke her i KÆRE DANEVANG her er det penge og beskidte tricks der tæller (tag Sverige løsningen og du slipper for alt dette)
Vi der i bund og grund er HUDLØS ÆRLIGE skyder sgu os selv i foden ved at være lovlydige. Kick you

Gokinok
Amagerboy plaprer løs som sædvanligt!

Hvilket land taler du om?

Smut over grænsen? Policen?

Den går vist ikke længere hvis man vil være i THAILAND i længere tid...

Tourist Visa
max. 60 days stay each entry 1,000 B per entry

Non Immigrant Visa
max. 90 days stay each entry 2,000 B per entry

Non Immigrant Visa
max. 90 days stay each entry 5,000 B multiple entries

http://www.kancha.../visa.html

http://www.thai-i...igvisa.htm

Nå, lidt off-topic, men bare så i kan se hvor komplicerede reglerne er, og hvad det koster...

Doc Gonzo

Amagerdreng
Og du GOKKER løs i VIBY. Bvdrrrrrr Du kender sikkert mange fastboende DKer i Thailand. Spør du dem de kender sikkert svaret. Og når ja "alt kan jo fakes i Thailand" ??? selv en rejse over grænsen med videre. Det lokale politi tjener jo sikkert gerne lidt Xtra med en hjælpende hånd Read the rules

mcpdk
Min kones opholdstilladelse udløber 19/8-2011.... Kan man ansøge nu om en forlængelse, eller hvornår skal dette gøres..?
(tænkte blot at det kunne være lækkert at spare 1800,- hvis det er gældende for ansøgning efter 31/12-2010)
Smile

Tumut
mcpdk skrev:
Min kones opholdstilladelse udløber 19/8-2011.... Kan man ansøge nu om en forlængelse, eller hvornår skal dette gøres..?
(tænkte blot at det kunne være lækkert at spare 1800,- hvis det er gældende for ansøgning efter 31/12-2010)

nej det er max 3 mdr før man kan søge

Ahrendt
Der slog du mig lige med få sekunder.

Jeg mener nemlig også at man ikke kan søge før 3 mdr. før udløb.

Næste overraskelse bliver vel at de kun udsteder dem med gyldighed på 12 mdr.
Redigeret af Ahrendt d. 08/12-2010 21:44

thaikurt1
efter vi har fået skattestop i danmark er der bare kommet bruger betaling på alt, i form af et gebyr.. men det har du vel opdaget nede fra thailand?
hvad bliver det næste.. bruger betaling på hospitalerne og gebyr for at sende børn i skolen..

Nu betale jeg også skat i danmark med betale også for at komme på hospitalerne og til min børn skole og det gør jeg uden at jeg pivet af den grund. Smile

Men du hyler op fordi man skal betale 1800 kr for forlængelse af opholdstilladelse. og at det er en pengemaskine..Shock
Redigeret af thaikurt1 d. 09/12-2010 01:33
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

Amagerdreng
Men HUSK PÅ thaikurt1 DU HAR SELV VALGT det har vi ikke !!!!! Jo vores ægtefælle intet andet. Friends again

Gert
Ansøgningen kan tidligst indgives 2 mdr. før, opholdstill. udløber.

thaikurt1
Men HUSK PÅ thaikurt1 DU HAR SELV VALGT det har vi ikke !!!!! Jo vores ægtefælle intet andet

Ja og gudskelov har jeg taget den rigtig beslutning.

Jeg skal også betale her for at forny mit visa
men jeg hyler og skrige ikke over det da det jo
er de betingelser der for at jeg få lov til at være i thailand

Det samme betingelser er der for at man for lov til at blive
i Danmark, men så snart at danskerne skal betale så hylder de op fordi man betale skat er det ikke enetydning med at
skal alt skal være gratist og det skal betalet via borgens statsindbetalinger det er kun socialdemokrat og SF og enhedslisten der har den menig.

Spring til debat: