Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad mener thailændere om at leje hus ?
Lundberg
filihankat skrev:
rinpoche skrev:
hn skrev:
Jeg kunne tænke mig at leje et hus her i Thailand for at få en bedre bolig, men min kone mener, at det er det samme som at smide penge ud af vinduet !
Der er kun en ting, der dur for hende, og det er at købe et hus.

Hvad er jeres erfaring med dette, er det den almindelige holdning blandt thaier ?

hn

Kort og godt, JA!

Den sikkerhed der udspringer i at at have sit eget hus med tilhørende grund ligger indgroet i de fleste jeg har gjort bekendtskab med.
Af årsager som andre brugere herinde allerede har været inde på.
Thai kvinder har som alle andre et begrænset "shelf life". Hvilket de er så udmærket klar over. Blot udrinder dette i deres bevidsthed temmelig tidligt i forhold til kvinder i den vestlige verden. Og da ikke mindst hvis de bor i Thailand.
Jeg har hørt thai kvinder sige, at "nu er jeg snart 30 år gammel, ingen vil have mig mere"

Inden denne tænkte omstændighed indtræffer sig, vil de gerne have sikret sig på bedst mulig vis. Som for eksempel ved at eje et hus/grund.
Hvilket jeg finder fuldt forståeligt.

Ja, det er fuldt forståeligt, men inden i opsiger jeres opsparing i DK og smider en million (eller mere) efter et hus i Thailand, så tænk jer grundigt om. Hvis konen skulle finde på at smide dig ud efter nogle få måneder (og det er altså set før) så er pengene for alvor smidt ud af vinduet.

FULDSTÆNDIG ENIG !!!! jeg ville da heller ALDRIG købe noget i Thailand ....man kan få ufatteligt meget billigt til leje og skulle der blive for meget ballade med "kosten" eller familien så er det bare at pakke kufferten og smutte.....tabet vil så være minimalt i forhold til de falanger der køber et dyrt hus til deres kone.
Penge grådigheden i Thailand kender desværre ingen grænser....

Spring til debat: