Se indlæg
fem permanente opholdstilladelser
|
|
bruno |
Lagt på d. 02/12-2010 08:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 525 |
Siden regeringen strammede udlændingeloven 1. juni i år, er der kun givet fem permanente opholdstilladelser til udlændinge i Danmark, viser nye tal. http://www.berlin...-effektivt |
|
|
Gokinok |
Lagt på d. 02/12-2010 08:38
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Jamen hurra, så virker lortet jo! Doc Gonzo "Wait, we can't stop here. This is bat country...!" "If there's anything worth doing, it's worth doing right." - Hunter S. Thompson Redigeret af Gokinok d. 02/12-2010 08:39 |
|
|
natty |
Lagt på d. 02/12-2010 09:15
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Ja det kan man jo ha mange meninger om, jeg synes sgu det er uhyggeligt du.
Redigeret af natty d. 02/12-2010 09:16 |
|
|
buffalo |
Lagt på d. 02/12-2010 09:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 148 |
Jeg synes ikke at det er betryggene at vide at ens kone kan blive sparket tilbage hvor hun kom fra hvis man ender som pensionist efter måske 7-8 års samliv......det er fanme ikke rimeligt .....det er noget makværk den siddene regering der har lavet,min kone kan ikke gå i skole og ta det sidste der mangles af dansk 2 prøven da hun har arbejde på forkerte tidspunkter og der kræves også at man skal have været i arbejde mindst 31 timer pr uge i tror nok det er 3 år....hvodan faen skal det kunne lade sig gøre???der er sgu kun 24 timer i et døgn Pia og co. har vi ikke været heldige med
Stol aldrig på en prut
] |
|
|
bagerbager |
Lagt på d. 02/12-2010 10:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 380 |
buffalo skrev: er det regeringens skyld at din kone arbejder på forkerte tidspunkter ????Jeg synes ikke at det er betryggene at vide at ens kone kan blive sparket tilbage hvor hun kom fra hvis man ender som pensionist efter måske 7-8 års samliv......det er fanme ikke rimeligt .....det er noget makværk den siddene regering der har lavet,min kone kan ikke gå i skole og ta det sidste der mangles af dansk 2 prøven da hun har arbejde på forkerte tidspunkter og der kræves også at man skal have været i arbejde mindst 31 timer pr uge i tror nok det er 3 år....hvodan faen skal det kunne lade sig gøre???der er sgu kun 24 timer i et døgn Pia og co. har vi ikke været heldige med |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 02/12-2010 10:27
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
buffalo Lad nu være med at tage sorgen på forskud. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
Gokinok |
Lagt på d. 02/12-2010 10:28
|
buffalo skrev: Jeg synes ikke at det er betryggene at vide at ens kone kan blive sparket tilbage hvor hun kom fra hvis man ender som pensionist efter måske 7-8 års samliv......det er fanme ikke rimeligt .....det er noget makværk den siddene regering der har lavet,min kone kan ikke gå i skole og ta det sidste der mangles af dansk 2 prøven da hun har arbejde på forkerte tidspunkter og der kræves også at man skal have været i arbejde mindst 31 timer pr uge i tror nok det er 3 år....hvodan faen skal det kunne lade sig gøre???der er sgu kun 24 timer i et døgn Pia og co. har vi ikke været heldige med Piv, piv og klynk, klynk, utroligt så besværligt, hva´? Skift dog arbejdstid, eller find et andet job! Doc Gonzo |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 02/12-2010 10:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
-> Buffalo - giver dig fuldstændig ret - et meget unuanceret system vi har fået....som det er pt rammer man alt og alle, uden skelen til eventuelle formildnede omstændigheder ! |
|
|
bruno |
Lagt på d. 02/12-2010 10:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 525 |
Det lyder da godt nok hva ? Nu er det bare sådan i dagens Danmark, at det ikke er nem, at skifte job og frit kan vælge arbejdes tider. Mand skal være heldig bare mand har et job hvis mand er en pige fra Thailand. Der kreves jo at mand har fuldtids job og dansk prøve 2 hvilken kræver skole undervisnig, så taler vi omkring 15 pr dag + hjemme skole arbejde + frivilig arbejde, så er der der ikke meget mor tilbage til de små børn. |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 02/12-2010 10:51
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Hvad er så eventuelle formildnede omstændigheder ? Skal det så kun gælde danskerne ? |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 02/12-2010 11:23
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
Gokinok skrev: Piv, piv og klynk, klynk, utroligt så besværligt, hva´? Skift dog arbejdstid, eller find et andet job! Doc Gonzo Din medfølelse for andres problemer er fantastisk.. nå ja nu drejer emnet sig jo ikke om din pension.. Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
Gokinok |
Lagt på d. 02/12-2010 12:33
|
"Manglende medfølelse"? Er nogen afgået ved døden, eller hårdt ramt af sygdom? Tåbelig og uhørt proportionsforvrængning! Det er udelukkende praktiske problemer buffaloo bakser med, og det kan da snildt løses, tag jer nu sammen... Pension? Undskyld mig, hvad f.... har det med sagen at gøre? Doc Gonzo |
|
|
fjelle123 |
Lagt på d. 02/12-2010 15:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 283 |
NU er der jo ingen der siger at man partou skal klare tingene inden for de 4 år. Før i tiden hed det 7 år før man kunne på permanent opholdstilladelse - nu har de gjort det muligt at gøre det på 4 år hvis man så i de 4 år ikke har noget privatliv. Man kan jo tage det i etaper - først 2-3 års skolegang hvor man består sit dansk - det burde være muligt at klare det på 2 år hvis man er ihærdig. derefter 3 års arbejde (hvis man er heldig) - så der er jo ingen der siger at man skal have fuldtidsarbejde ved siden af skolen. Så vidt jeg ved kan man jo fornye sin opholdstilladelse hver 2 år så lang tid man vil. Jeg skal lige understrege at jeg kun skriver hvad jeg har hørt fra div. medier om emnet,m jeg har ikke sat mig 100 % ind idet. |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 02/12-2010 15:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
-> Kurt - Loven skærer alle over en kam - uanset hvor meget man prøver at integrere sig.... men ud fra det du plejer at skrive, er jeg sikker på du ikke kan se det... så glemt det bare. |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 02/12-2010 17:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
bruno skrev: Siden regeringen strammede udlændingeloven 1. juni i år, er der kun givet fem permanente opholdstilladelser til udlændinge i Danmark, viser nye tal. http://www.berlin...-effektivt 5 styk. Og på et sølle halvt års tid. Jamen, så begynder man jo så udmærket at forstå det voldsomme behov for at stramme igen. Det er jo uhyggeligt som de myldrer ind over alle grænser, disse farlige fremmede. |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 02/12-2010 17:54
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
Gokinok skrev: Jamen hurra, så virker lortet jo! gætter på at hvis du skulle FS med din Thai viv, så har hun ikke en jordisk chance for at få dette, måske derfor du har så mærkelige holdninger til den nye udlændinge aftale. BagerBager skrev: er det regeringens skyld at din kone arbejder på forkerte tidspunkter ???? det er åbenbart ikke gået op for dig at der er stor arbejdsløshed her i DK, og at må tage sig til takke for det man får tilbudt, b.la. ubekvemme arbejdstider. DKPete skrev: -> Kurt - Loven skærer alle over en kam - uanset hvor meget man prøver at integrere sig.... men ud fra det du plejer at skrive, er jeg sikker på du ikke kan se det... så glemt det bare. kan kun give dig ret. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
Gokinok |
Lagt på d. 02/12-2010 18:20
|
TG950: Jamen herregud mand, hvad er det der er så pokkers attraktivt ved Danmark at man vil slås, bakse, råbe og skrige til de danske myndigheder om allernådigst at få lov til at importere 1 stk. Thai? Fortæl mig lige det... Der er p*ssekoldt i 9 mdr. om året, folk er vrantne, uhøflige, grove, indelukkede, overlegne, og totalt racistiske. Jobmulighederne for en "gennemsnits-Thai-rapand" begrænser sig til rengøring, eller kantinearbejde og hjemmehjælp hvis hun ellers får lært sproget, hvilket er ret tvivlsomt, det bliver som regel permanent på famle-niveau! Jeg har spurgt fruen for år tilbage om vi skulle gå igennem proceduren, og jeg fortalte hende alt om Danmark, hvor jeg fik hende til at indse realiterne, og få drømmene og fantasierne om "landet hvor det flyder med penge osv." ned på jorden og i et realistisk leje. Regeringens tiltag for at begrænse 30 års totalt vanvittig indvandringspolitik er yderst fornuftigt, men lavet alt, alt for sent. Skaden er jo sket, hvor en familie på 5-6 stykker fra den Anatolske højslette, Libanon m.m., er steget til flere hundrede familiesammenførte medlemmer... Doc Gonzo Redigeret af Gokinok d. 02/12-2010 18:24 |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 02/12-2010 18:55
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
Gokinok: Jamen herregud mand, hvad er det der er så pokkers attraktivt ved Danmark at man vil slås, bakse, råbe og skrige til de danske myndigheder om allernådigst at få lov til at importere 1 stk. Thai? råber og skriger ikke om import af 1 stk. Thai, men bare om lidt meneskelighed for FS, og ikke sådan nogle krav som der stilles nu. Der er p*ssekoldt i 9 mdr. om året, folk er vrantne, uhøflige, grove, indelukkede, overlegne, og totalt racistiske. går ud fra at du omtaler dig selv her. Jobmulighederne for en "gennemsnits-Thai-rapand" begrænser sig til rengøring, eller kantinearbejde og hjemmehjælp hvis hun ellers får lært sproget, hvilket er ret tvivlsomt, det bliver som regel permanent på famle-niveau! du glemte vaskeri assistent på centralvaskeriet og service assistent på La bell, hvilken kategori hører en pædagog medhjælper / handicap medarbejder under ? er de også "gennemsnits-Thai-rapænder" ? Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
natty |
Lagt på d. 02/12-2010 18:57
|
Bjarne skrev: bruno skrev: Siden regeringen strammede udlændingeloven 1. juni i år, er der kun givet fem permanente opholdstilladelser til udlændinge i Danmark, viser nye tal. http://www.berlin...-effektivt 5 styk. Og på et sølle halvt års tid. Jamen, så begynder man jo så udmærket at forstå det voldsomme behov for at stramme igen. Det er jo uhyggeligt som de myldrer ind over alle grænser, disse farlige fremmede. DF's ønske er at der skulle stå O styk, så derfor vil der altid skulle strammes op hvis det stod til dem. Lige meget hvor stramme reglerne er i forvejen. Og så iøvrigt, der sker en kortslutning i hovedet på dem som begrunder de nuværende regler med hvad der skete for år tilbage. Det er ting som ER sket og som ikke er sket i flere år. Det kan der ikke laves om på. Men xenofobien er åbenbart så stærk hos mange at det der er sket skal gå udover mennesker som lever i et nyt årtusinde. Se dog at komme videre og brug energien på dem som endnu ikke er integrerede. Så lad os i fælleskab få ordnet netop det problem, istedet for at forhindre danskere i at blive gift med deres kære, og tælle om der er kommet 5-10-15 til landet. Om det så var 50 eller 100 ville det nok ikke være det store problem. |
|
|
natty |
Lagt på d. 02/12-2010 19:14
|
Gokki ---Der er pissekoldt i 9 mdr. om året, folk er vrantne, uhøflige, grove, indelukkede, overlegne, og totalt racistiske. TG950---går ud fra at du omtaler dig selv her. Kan kun give dig ret TG950, pudsigt at læse det fra Gokkinok, men tyv tror hver mand stjæler, som et gammelt ordsprog jo siger. Redigeret af natty d. 02/12-2010 19:14 |
|
Spring til debat: |