Se indlæg
Hvad skal ses på phuket?
|
|
resten |
Lagt på d. 27/09-2004 15:59
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 67 |
Hej alle Nu håber jeg ikke i er ved at være "trætte" af mig og alle mine spørgsmål men man er jo lidt spændt nu man skal på ferie til Thailand og derfor får man jo lyst til at stille en masse spørgsmål Men til nu til sagen c",) Hvad ville i anbefale man skal opleve på phuket nu vi skal opholde os der i 14 dage ? Thailand en gang Thailand altid...
|
|
|
Lagt på d. 27/09-2004 16:14
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Davser Resten Ja hvis det var mig som kom til phuket ville jeg opleve de steder hvor pigerne er,BARER Jeg har aldrig selv været i phuket,men jeg skulle gå i skole og ville så til at studere barpiger lidt nærmere Studiebamsen |
|
|
Lagt på d. 27/09-2004 17:11
|
|
Hejsa resten Hvis du nu skulle få tid efter du har studeret alle barene, og dem er der nogle stykker af i hvert fald i patong beach, det er det eneste sted der rigtig sker noget hvis man skal på hurlumhej altså. Det er næsten et must at du skal se james bond klippen der skal i ud og sejle og det er en rigtig flot tur. men ellers vil jeg foreslå i lejer en bil og tager ud og kikker på øen, en ting vil jeg fraråde jer og det er deres zoooo hold kæft den er kedelig og dyr at komme ind i. Men ellers er der noget meget flot natur, derfor er det bedst hvis i kan leje en bil eller knallert så i selv kan finde rundt. i kan selvfølgelig også leje en bil med chauffør men det lidt dyrere tror vi gav 1500 bath for en dag med chauffør. Der er også et sted puha nu kan jeg ikke lige huske hvad det hedder, tror det er noget med fantasi world. Det er et forlystelse sted noget lignende tivoli og de har et meget flot show, men det er rimeligt dyrt at købe billetter til. Håber i får en rigtig god tur, ja man får næsten helt lyst til at komme dertil igen, men jeg må nok indrømme, jeg ville hellere tage til pattaya fordi det er billigere og så er det let at tage videre derfra end phuket. men ok nu er det første gang i skal til phuket så det skal da prøves. Det kun bamsefar der ikke har råd til at tage dertil sorry bamsefar jeg kunne ikke lade være. |
|
|
John |
Lagt på d. 27/09-2004 18:17
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Bamsefar du er vist mere en grise bamse end en studiebamse Hej Resten James Bond klippen er et must. Når i nu har 14 dage så er der muligheden for at tage båden fra Phuket by til Phi Phi øerene, hvor i kan tage et par overnatninger til omkring 500 bath for et dobbelt værelse. Fra Phi Phi arrangeres der nogle kanon heldags snorkel ture, hvor i også får set en masse af øerene bla. Phi Leh hvor filmen The Beach med Leonard DiCaprio blev optaget, skøn natur og ligesom at stikke hovedet ned i et akvarium, meget anbefalesesværdigt. Rigtig god tur. John john@dansk-thai.dk
|
|
|
Muffdiver |
Lagt på d. 27/09-2004 21:34
|
Begynder Antal indlæg: 21 |
phi phi er ikke å anbefale i høj sesongen da det er svin dyrt der ude, ved ikke hvor du klare å finde hotel/bungalov til 500 pr nat men det må være under et palme træ i bag haven til et hotel, å så er der flere folk på de små grus vejer en der er i nyhavn på en god sommer dag, så min mening er at phi phi er ødelagt i forhold til hva det var for ca 4 år siden, i tilleg skal en betale for å gå i land på stranden hvor filmen blev lavet, siger dette ut fra den erfaring eg fik sist jeg var der (feb 2004) så ta hellere til koh lanta/krabi |
|
|
John |
Lagt på d. 27/09-2004 21:55
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
OK tingene sker hurtigt det er 3 år siden jeg var der sidst. Beklager. John john@dansk-thai.dk
|
|
|
Lagt på d. 27/09-2004 22:14
|
|
Hejsa igen Da jeg var i phuket sidst, i 2000 fik jeg at vide af en lokal thai dame phi pi var et lokum, men jeg ved det ikke har ikke selv været der. |
|
|
chang |
Lagt på d. 28/09-2004 04:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 157 |
hej resten var lige et smut på phuket i en uge i juli i år igen´, det er ikke lige noget for mig mere men det kommer an på hvor det er man skal bo patong er det rene helvede man bliver overfaldet af gade sælger i sær de skide inder de er pisse træls, de kan virkelig få mit pis i kog de fatter ikke når man sige nej til der´s lort at man mener det. men jeg syntes ellers at man skal tag på den der tur til james bond island det er sku en flot tur og man kommer lidt væk fra gaderene med de inder har hørt at fanatasi skulle være godt men har ikke selv været der, for ca 5 år siden var konen og jeg på en tur i phn nang bukten og se de små øér der liger der ude i kano det var også godt. men ellers må jeg nok sige der er lidt for mange turister for min smag, men jeg jeg må sku indrøme at der er lige en ting der er vær at tjekke og det er et diskotek der heder TIGER i patong det er virkelig flot lavet og hvis man ikke har oplevet det med bar piger skal man lige tag et smut forbi og prøve det der |
|
|
resten |
Lagt på d. 28/09-2004 06:12
|
hejsa alle Tak tak for alle inputne Thailand en gang Thailand altid...
|
|
|
surin |
Lagt på d. 28/09-2004 07:10
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 938 |
hvad med at prøve andre dele af thailand phuket er det dyrerste sted i thailand |
|
|
resten |
Lagt på d. 28/09-2004 15:35
|
Hvad andre steder tænker du specielt på surin ? Pattya er vel ikke et sted man tager unger med ? Thailand en gang Thailand altid...
|
|
|
chang |
Lagt på d. 28/09-2004 16:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 157 |
hej resten koh samui er sku et godt sted syntes jeg, der fra kan man også tag ud til tre små øer der ligner pardis de heder Koh Nang Yuan det er virkelig skide flot der, man skal bare finde et rejseagent på koh samui de sørger for et værelse og transport der ud. der er kun en restaunant og en standbar ellers er der ikke mere, strand sandet er så hvid at man er nød til at have solbriller på ellers bliver man sku blind, vanet er meget klart og der er masser af fisk men man skal ikke være der mere ind max en uge eller kan det god være det bliver for kedeligt . M.V.H. CHANG |
|
|
surin |
Lagt på d. 28/09-2004 17:19
|
der er nu ikke noget galt i at have unger med til pattaya men koh samui er et fint sted og man kan komme til andre nærliggende øer koh samet er også en smuk ø og den er kun ca. 2-2,5 timer fra bangkok chaam og hua-hin er heller ikke dårlige nord thailand er også godt og fælles for alle disse steder er at de er 30 til 40 % billigere end phuket |
|
|
Pescator |
Lagt på d. 03/10-2004 12:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 329 |
surin skrev: hvad med at prøve andre dele af thailand phuket er det dyrerste sted i thailand Ja, det du principielt ret i. Men det kan sagtens lade sig gøre at få en phuket ferie til at blive ligeså billig som andre steder. Vi boede kone, undertegnede og 2 børn i et dobbelt værelse i Kata til 265 baht. Dejlig pool var der også. 300 meter fra stranden. Hvis man så med velberå hu undgår alle de restauranter der ligger på turistgaden med skilte/menuer etc. på alskens sprog og bevæger sig 200 meter i den modsatte retning og spiser på de steder hvor de lokale spiser. Så havde vi temmelig svært ved at få regningen for os alle 4 til at komme over 150 baht. Og maden var ikke ligefrem dårligere, tværtimod. Der er ingen lokale der ville drømme om at spise et sted med inferiør mad, det er de altfor meget gourmeter til Det viste sig at blive een af de billigeste ferier vi har været på i lang tid. mvh Michael |
|
|
surin |
Lagt på d. 03/10-2004 12:40
|
ja det er den helt rigtige måde at feriere på troede blot at det var slut på phuket men det glæder mig at høre måske skulle man give øen et besøg igen |
|
|
Pescator |
Lagt på d. 04/10-2004 09:37
|
Øvet medlem Antal indlæg: 329 |
Jeg var der første gang i 92, og jeg synes stadig der er dejligt. Synes også at mange turister udtaler sig negativt om Phuket, men når de så bliver gået på klingen, så har de som regel kun været i Patong. Og Patong er altså ikke hele Phuket som er en stor ø. Hvad jeg synes man bør se på Phuket, nu skriver den oprindelige poster på denne tråd Phuket og hverken Phang Ngaa eller Krabi er følgende: Phra Taew national park og vandfaldet der. Ligger om mod lufthavnen. Kathu Vandfaldet, ligger i ...surprise Kathu Gibbon Rehabilitation center. Ligger også nordpå ikke så langt fra Phra Taew Rawai stranden og havzigøjnernes landsby med fiskemarkedet. Phuket akvarium. Laem Sing Beach og Noi Beach, hhv nord og syd fra Patong. Khao Rang Hill i Phuket by, flot udsigt og hyggelige spisesteder. Laem Phromthep og der se solen gå ned. Wat Chalong templet, ganske få turister der og det største på Phuket. Måske Fantasea i Kamala hvis man er til show og shopping. Udflugt fra Rawai stranden til den nærliggende Koh Racha, snorkle/dykke/fiske. Snorkle ved Kata Beach nordlige ende, eller kør over bjerget i Patongbugtens sydlige ende og kom til lidet besøgte Paradise Beach Synes nu også Phuket town er ok med den gamle europæiske arkitektur. Masser at se i Phuket, kræver bare at man har adgang til eget køretøj eller hyrer en kører, medmindre man da gider at sidde og bumle rundt i Songtaew. mvh Michael |
|
Spring til debat: |