Se indlæg
Jeg mangler folk der gider...
|
|
Lagt på d. 26/11-2010 08:57
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Thailand Fever ISBN 1-887521-48-8, er uundværlig for enhver der bosætter sig i Thailand, bogen er omtalt mindst 25 gange før, på DTW |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 26/11-2010 10:20
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
jacobpakchong skrev: Godmorgen folkens. Her er en lille opdatering om mit arbejdskraftsproblem,he he den her tager tænder. Min kone har heldigvis en bred vennekreds så kender folk ved politiet og staten og efter at have snakket med dem fandt hun ud at-tro det eller ej-staten har et immigrations kontor der skaffer immigranter til thailand for at arbejde. Hun tog derhen igår og fik en snak med dem og ja vi ku få immigranter i arbejde og de spurgte hvor mange vi skulle bruge og hvad land vi gerne ville have dem fra osv og så spurgte min kone hvad det kostede med visa osv og det-he he-ville de ikke fortælle men hun fik et tlf nr til en mand-mafia- og så skulle hun snakke med ham. Det gjorde hun så,Pris per hoved 25000 bt,men de penge trak man bare ud af deres løn og hvis hun ku få naboerne til at tage nogle folk også så ku vi få dem til 20000. Og konen spurgte selvfylgelig hvorfor staten hjalp med at få immigranter ind når der er så mange thaier der ikke har arbejde og de svarede,fordi thaierne ikke gider at arbejde.. Farvel og tak dette er vel ikke noget du overvejer..? Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
Gokinok |
Lagt på d. 26/11-2010 11:49
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
jacobpakchong skrev: Godmorgen folkens. Her er en lille opdatering om mit arbejdskraftsproblem,he he den her tager tænder. Min kone har heldigvis en bred vennekreds så kender folk ved politiet og staten og efter at have snakket med dem fandt hun ud at-tro det eller ej-staten har et immigrations kontor der skaffer immigranter til thailand for at arbejde. Hun tog derhen igår og fik en snak med dem og ja vi ku få immigranter i arbejde og de spurgte hvor mange vi skulle bruge og hvad land vi gerne ville have dem fra osv og så spurgte min kone hvad det kostede med visa osv og det-he he-ville de ikke fortælle men hun fik et tlf nr til en mand-mafia- og så skulle hun snakke med ham. Det gjorde hun så,Pris per hoved 25000 bt,men de penge trak man bare ud af deres løn og hvis hun ku få naboerne til at tage nogle folk også så ku vi få dem til 20000. Og konen spurgte selvfylgelig hvorfor staten hjalp med at få immigranter ind når der er så mange thaier der ikke har arbejde og de svarede,fordi thaierne ikke gider at arbejde.. Farvel og tak Ja, det er altid interessant når man får mulighed for at lufte sin indre godt gemte imperialist! Det lader til at du klarer dig ganske udmærket uden flere gode og velmenende råd fra os. Men pas på, jo mere du vikler dig ind i "The Thai Ways" - og flere ved du laver noget ulovligt, jo mere risikerer du både mht. sikkerhed og økonomi. Doc Gonzzo Redigeret af Gokinok d. 26/11-2010 11:51 |
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 26/11-2010 12:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
jacobpakchong skrev: Godmorgen folkens. Her er en lille opdatering om mit arbejdskraftsproblem,he he den her tager tænder. Min kone har heldigvis en bred vennekreds så kender folk ved politiet og staten og efter at have snakket med dem fandt hun ud at-tro det eller ej-staten har et immigrations kontor der skaffer immigranter til thailand for at arbejde. Hun tog derhen igår og fik en snak med dem og ja vi ku få immigranter i arbejde og de spurgte hvor mange vi skulle bruge og hvad land vi gerne ville have dem fra osv og så spurgte min kone hvad det kostede med visa osv og det-he he-ville de ikke fortælle men hun fik et tlf nr til en mand-mafia- og så skulle hun snakke med ham. Det gjorde hun så,Pris per hoved 25000 bt,men de penge trak man bare ud af deres løn og hvis hun ku få naboerne til at tage nogle folk også så ku vi få dem til 20000. Og konen spurgte selvfylgelig hvorfor staten hjalp med at få immigranter ind når der er så mange thaier der ikke har arbejde og de svarede,fordi thaierne ikke gider at arbejde.. Farvel og tak Gu vd om det bare fordi han vil prøve og være lidt interessant |
|
|
jacobpakchong |
Lagt på d. 26/11-2010 13:04
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 46 |
sten j eller hvad fanden du hedder, hvorfor skriver du her inde når du ikke ved et dyt om thailand. Som sagt før,folk der ikke ved en skid om emnet,hold jeres kæft og resten hold jer til emnet,hvis jeg læser jeres svar og folk læser emnet igennem vil hurtig kunne regne ud at jeg ved mere om thailand end de sidste 80 svar. |
|
|
Big-Viking |
Lagt på d. 26/11-2010 13:09
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 815 |
jacobpakchong skrev: sten j eller hvad fanden du hedder, hvorfor skriver du her inde når du ikke ved et dyt om thailand. Som sagt før,folk der ikke ved en skid om emnet,hold jeres kæft og resten hold jer til emnet,hvis jeg læser jeres svar og folk læser emnet igennem vil hurtig kunne regne ud at jeg ved mere om thailand end de sidste 80 svar. he He He Pissede sgu i buskerne af grin.. Må du sgu ikke gøre igen.. |
|
|
kro90 |
Lagt på d. 26/11-2010 13:43
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
Hej Jacobp... Nu du ved så meget, har du måske også læst reglerne her på siden ?? ellers ville det måske være en god ide !! Sikket et sprog. held og lykke med prikkerne Kim
|
|
|
Trutidutten |
Lagt på d. 26/11-2010 13:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 102 |
jacobpakchong skrev: sten j eller hvad fanden du hedder, hvorfor skriver du her inde når du ikke ved et dyt om thailand. Som sagt før,folk der ikke ved en skid om emnet,hold jeres kæft og resten hold jer til emnet,hvis jeg læser jeres svar og folk læser emnet igennem vil hurtig kunne regne ud at jeg ved mere om thailand end de sidste 80 svar. Klar dig selv klogesen ! Redigeret af Trutidutten d. 26/11-2010 13:54 [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
In Thailand you don't lose the girl, only your place in the queue ! |
|
|
bagerbager |
Lagt på d. 26/11-2010 14:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 380 |
hvis du kan lave det samme som en thai laver på en uge på en dag med 2 dårlige ben så kan jeg lave det samme som dig,hvis du er frisk kan jeg godt komme og arbejde hos dig til 5 gange thai løn eller ca 45000bath pr mde. send billet og fix en arbejds tilladelse så kommer jeg. |
|
|
joensen |
Lagt på d. 26/11-2010 14:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 142 |
Da jeg flyttede til Thailand, boede jeg i et par år i en by hvor der var masser af farangs, og sandt at sige kom jeg ikke i kontakt med det thailandske samfund før jeg flyttede ud af byen, så nu bor jeg blandt Thaiere, og er blevet meget klogere hvad angår Thailand og Thaierne de år jeg har boet her, og når jeg tænker tilbage på, alt det jeg hørte fra alle farangs jeg kom sammen med den gang, kan jeg godt se , at det de sagde var ikke helt rigtigt. Jeg har også læst bogen Thailand Fever den er udmærket, der står mange ting som man ikke ved om Thaianld og Thaierne. Men i Thailand gælder vel også reglen, skik følge eller land fly eller hvad det nu hedder |
|
Spring til debat: |