Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Bliver du også berørt af pointsystemet?
|
|
thaitildanmarkdk |
Lagt på d. 23/11-2010 12:18
|
Begynder Antal indlæg: 6 |
Hej Vi er tre journalister, der er i gang med at oprette en temaside, der undersøger følgerne af regeringens nye pointsystem for familiesammenføring. Vi har fokus på danskernes muligheder for og eventuelle problemer ved for at få deres partnere fra Thailand til Danmark. På vores hjemmeside vil du kunne læse alt om reglerne og følge med i den løbende debat med særligt fokus på danskere med thailandske partnere. Siden er ikke helt færdig endnu, men det bliver den snart. Vi kan se, at I allerede har en del debat om emnet herinde, og vi håber meget, I vil hjælpe os med at med at skabe debat på vores Facebook-side, som vi vil opdatere med nyheder og debat om problemstillingen: http://www.facebo...4033484451 Hvis du ønsker at kontakte os direkte kan det ske via mailen eller på tlf. 51 20 81 72. Venlig hilsen Rasmus Giese Charlotte Nielsen Johan Blem Larsen |
|
|
Havnso |
Lagt på d. 23/11-2010 18:41
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 56 |
moske i kunne skrive et link til jeres hjemmeside kan ikke finde jer havnsø |
|
|
Djan |
Lagt på d. 23/11-2010 18:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 176 |
Havnso skrev: moske i kunne skrive et link til jeres hjemmeside kan ikke finde jer havnsø http://www.facebo...4033484451 Og nej, flytter bare til Sverige til den tid |
|
|
thaitildanmarkdk |
Lagt på d. 23/11-2010 18:47
|
Begynder Antal indlæg: 6 |
Hej Havnsø Vi er fuld gang med at lave indholdet til siden, men den er ikke helt oppe og køre endnu. Det kommer den dog meget snart, og så skal vi nok linke til den. I mellemtiden må I meget gerne kontakte os, hvis I selv kommer i klemme med pointsystemet eller kender nogen, der gør. Venlig hilsen Rasmus Giese |
|
|
Nirvana |
Lagt på d. 23/11-2010 21:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 615 |
Jeg ved ikke i nu von det kommer til at påvirke mig da jeg ikke er gift i nu men jeg kan ikke gemeskue da jeg ikke har kendt min kæreste i så lang tid
Come As You Are
|
|
|
Lagt på d. 24/11-2010 00:11
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Nirvana skrev: Jeg ved ikke i nu von det kommer til at påvirke mig da jeg ikke er gift i nu men jeg kan ikke gemeskue da jeg ikke har kendt min kæreste i så lang tid bliver spændende at se med de nye uretfærdige regler,,,sku utroligt en dansker ik selv må bestemme over sit liv mere.... Redigeret af d. 24/11-2010 00:15 |
|
|
Thjaa |
Lagt på d. 24/11-2010 03:32
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 644 |
safoelti giver det mange et problem men det er jo ogsaa hvad (DF) oensker de gider jo ikke at have at dansker der moske ikke er 100% som ander i samfundet finder sig en kerste/kone i livet de gaar jo ind for den rane rase jeg personlig ser det at det er for at stoppe dansker der er lav bemilet at kunne faa sig en partner i livet vi hved jo alle at danske kvinner kun vil have en supermand som mand og dem som ikke lige er dette kan sede i et joerne og se paa og skulle de gaa ud i verden for at finde sig sit liv partner saa skal (DF) nok goere alt for at faa det stoppet Baade med at sende politi til udlandet og snage i din bank for at se hvor du bruger dine penge nu hvor de har gjort det umulig for personen at tage sin kone/kerste med hjem og har lavet ragler som goer det umulig for personen at opholle sig i udlandet med sin kerste/kone uden at miste 70% af sin inkom som saa goer at man ik kan faa langtid visa (1 Aar) til thailand (DF) har med henblik paa at proeve at faa danmark tilbage som den rane rase om saa de skal stampe paa de laver begavet folk i danmark .. efter hvad jeg husker saa proevet en i tyskland det samme fra ca 1937 til 1945 Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
jc |
Lagt på d. 24/11-2010 09:06
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 597 |
Det er jo lidt interessant, at alle - inklusive de 3 journalister - fokuserer på, hvor mange der kommer i klemme i det nye point system. Der må jo trods alt også være rigtig mange, for hvem point systemet vil være en kæmpe fordel. Omvendt er det jo typisk dansk at være negativ.
Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
DKPete |
Lagt på d. 24/11-2010 09:08
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
-> Thjaa - nu må du sgu lige klappe hesten. Opfatter ikke mig selv som mindre bemidlet ej heller at jeg ikke kan finde en dansk kvinde hvis det var det jeg ville (har tidligere været gift i 20 år med en dansk kvinde). Synes ikke at det er fair at du gør som DF - skærer alle over een kam !! Er ret sikker på at der er rigtig mange herinde som jeg ! |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/11-2010 10:34
|
Antal indlæg: 3779 |
Der er stadig mange åbne spørgsmål, hvor det største er, hvordan man dokumenterer erhverveserfaring i Thailand, hvis man ikke har været pligtig til at lave selvangivelser (kun omkring 8 millioner thaiere laver selvangivelse). Men det sætter så en stopper for at pigen skiftevis er 3 måneder i Danmark og derpå 3 måneder i Thailand og IKKE arbejder. Alternativt er spørgsmålet, hvordan man dokumenterer dansk på niveau C1, eller hvor mange point man skal have i en engelsktest for at være på rette niveau. Hvis man ikke flytter i en ghetto, så skal man enten (hvis man ikke har en universitetsuddannelse): have arbejdet i 2 1/2 eller kunne dansk på C1 eller kunne engelsk på samme niveai - alle skal samtidig gennemføre den nye sprog- og vidensprøve, der er lavere end C1. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Lagt på d. 24/11-2010 11:02
|
|
jc skrev: Det er jo lidt interessant, at alle - inklusive de 3 journalister - fokuserer på, hvor mange der kommer i klemme i det nye point system. Der må jo trods alt også være rigtig mange, for hvem point systemet vil være en kæmpe fordel. Omvendt er det jo typisk dansk at være negativ. Det er så vidt jeg ved endnu ikke lykkes at finde nogen der har en fordel af dette system, løkkes 23 årige amerikanske sygeplejerske, kan da i hvert fald ikke komme til landet. Da hun mangler erhvervserfaring og tidsmæssigt umuligt kan havde ophold sig længere tid i Danmark, end ægtefællen fra Danmark har opholdt sig i usa. Og hvor mange på 23 år, med en phd fra et top20 uni. Er det nu lige der er gift med en dansker… og som lige har ophold sig længere tid i Danmark end ægtefællen har ophold sig i udlandet. Og så lige har fundet tid til at lære dansk. |
|
|
Lagt på d. 24/11-2010 11:19
|
|
Udlændingelov ender for domstolene http://politiken....omstolene/ man må jo spørge sig selv om 62.000 kroner ikke er mere end nok til at betale en flybillet hjem, selv efter køb af flybillet er der råd til mere end et års starthjælp. regeringen må fremvise noget dokumentation på faktiske udgifter ved hjemsendelse af familiesammenførte, og meget gerne fortælle hvor ofte det sker, at familiesammenførte bliver en udgift for velfærdssamfundet og derfor skal hjemsendes. For politikkerne påstår jo sjovt nok ved enhver lejlighed, at familiesammenførte udnytter velfærdssamfundet? Politikkerne burde begynde at tage Danmarks store økonomiske problemer alvorligt, i stedet for at lege Ø råd på Robinson. se også denne her, her der er nogen der gentager det jeg har sagt de sidste 2 måneder... http://politiken....ttigheder/ »Virkningen af pointsystemet vil formentlig ... være, at velintegrerede personer, der bor i et udpeget såkaldt 'ghettoområde', flytter ud af ghettoområdet, inden der søges om familiesammenføring.«
Redigeret af d. 24/11-2010 11:24 |
|
|
Djan |
Lagt på d. 24/11-2010 13:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 176 |
jc skrev: Det er jo lidt interessant, at alle - inklusive de 3 journalister - fokuserer på, hvor mange der kommer i klemme i det nye point system. Der må jo trods alt også være rigtig mange, for hvem point systemet vil være en kæmpe fordel. Omvendt er det jo typisk dansk at være negativ. Nu befinder du dig på et dansk-thai-website. Hvor mange thai'er kommer til Danmark med en universitetsgrad? Hvor mange kan dokumentere, at de har arbejdet 2 ½ år? Hvor mange kan engelsk, fransk, tysk etc, på højt niveau? Og så videre. |
|
|
jylland55 |
Lagt på d. 24/11-2010 15:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 127 |
De 2½ års arbejde hvordan tæller de? Min ægtefælle har været i dk. snart 3 år men har ikke haft fuldtidsjob (gik jo i skole på lærdansk 4 dage om ugen..) samt tæller elevuddannelse med ? Jeg mener hvis man starter i voksenlære som kok! uddannelsesperioden vil det så betragtes som arbejdstimer eller hvad skal man trække skoleperiode fra ? Jylland55 Hello ....
|
|
|
DKPete |
Lagt på d. 24/11-2010 15:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
-> Jylland - så er hun jo i DK under FS - så point systemet gælder ikke hende ! Hvis du derimod tænker på permanent ophold - er jeg ret sikker på at en lærlinge uddannelse gælder som arbejde - hun får jo også løn medens hun er på kokkeskole ophold - ikke ? |
|
|
jylland55 |
Lagt på d. 24/11-2010 16:34
|
Øvet medlem Antal indlæg: 127 |
DKPete skrev: -> Jylland - så er hun jo i DK under FS - så point systemet gælder ikke hende ! Hvis du derimod tænker på permanent ophold - er jeg ret sikker på at en lærlinge uddannelse gælder som arbejde - hun får jo også løn medens hun er på kokkeskole ophold - ikke ? JO FULD LØN... MEN HAR LÆST AT VI HAR ET PROBLEM, NÅR FS VISUM SKAL FORNYES SÅ GÆLDER DE NYE REGLER. Hello ....
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/11-2010 16:53
|
Antal indlæg: 3779 |
De her regler gælder FREMTIDIGE familiesammenføringer, og vi ved ikke, hvornår det reelt starter (jeg har i al fald ikke set en dato). I thai-danske-forhold vil pigen normalt være herude, have været Danmark på besøgvisum eller være i Danmark på besøgsvisum, når der søges FS. Dog lægges der op til, at hun skal have været på flere besøg, før der kan bevilges FS (dette punkt er dog lidt uklart, synes jeg, når man læser hele teksten, men det bliver tydeligtgjort, når der bliver lavet en "praksis". Der skrives erhvervserfaring eller universitetsgrad, så har hun ikke en bachelor, så er det erhverserfaring, og her starter polemikken... Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
jc |
Lagt på d. 24/11-2010 16:53
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 597 |
Djan skrev: Nu befinder du dig på et dansk-thai-website. Hvor mange thai'er kommer til Danmark med en universitetsgrad? Hvor mange kan dokumentere, at de har arbejdet 2 ½ år? Hvor mange kan engelsk, fransk, tysk etc, på højt niveau? Og så videre. Jeg er helt klar over, hvor jeg befinder mig, men af de to danskere med ønske om familiesammenføring, som jeg kender, kommer den ene sammen med én thai pige, som om to år som 25 årig afslutter sin universitetsuddannelse og da hun taler flydende engelsk, klarer hun kravet. Den anden kommer sammen med en 40-årig thai kvinde i lederjob med 20 år på arbejdesmarkedet og er perfekt til engelsk, så hun kvalificerer sig også. Der findes jo masser af thai piger/kvinder med uddannelse, som også falder for en farang. Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 24/11-2010 19:24
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Robert Kronberg skrev: De her regler gælder FREMTIDIGE familiesammenføringer, og vi ved ikke, hvornår det reelt starter (jeg har i al fald ikke set en dato). I thai-danske-forhold vil pigen normalt være herude, have været Danmark på besøgvisum eller være i Danmark på besøgsvisum, når der søges FS. Dog lægges der op til, at hun skal have været på flere besøg, før der kan bevilges FS (dette punkt er dog lidt uklart, synes jeg, når man læser hele teksten, men det bliver tydeligtgjort, når der bliver lavet en "praksis". Der skrives erhvervserfaring eller universitetsgrad, så har hun ikke en bachelor, så er det erhverserfaring, og her starter polemikken... Hilsen, Robert Som reglerne er indtil d. 1. januar 2011 er følgende nok for du er "fritaget" for spørgsmålene om tilknytningsforholdet: "Du behøver dog ikke at besvare spørgsmålene om jeres tilknytning til Danmark, hvis du har været dansk statsborger i mere end 28 år, er født her i landet og nu har boet her uafbrudt i mindst 28 år eller er kommet hertil, inden du fyldte 6 år og nu har boet her uafbrudt i mindst 28 år, eller du er beskæftiget inden for et erhverv, der er omfattet af Positivlisten" Hvis det ikke ændres er det minimalt, efter min mening, hvor mange Dansk/Thai par der bliver ramt af tilknytningskravet. Men ellers vil det kræve et par besøg i Danmark efter hvad jeg forstår..... Dvs. igen en stor udskrivning (flybilletter, andre transport, mad, fornøjelser osv.). Redigeret af Peder1968 d. 24/11-2010 19:25 |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 24/11-2010 19:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Djan skrev: jc skrev: Det er jo lidt interessant, at alle - inklusive de 3 journalister - fokuserer på, hvor mange der kommer i klemme i det nye point system. Der må jo trods alt også være rigtig mange, for hvem point systemet vil være en kæmpe fordel. Omvendt er det jo typisk dansk at være negativ. Nu befinder du dig på et dansk-thai-website. Hvor mange thai'er kommer til Danmark med en universitetsgrad? Hvor mange kan dokumentere, at de har arbejdet 2 ½ år? Hvor mange kan engelsk, fransk, tysk etc, på højt niveau? Og så videre. Der bliver ikke særlig mange Dansk/Thai par der bliver ramt af pointsystemet. Den danske part skal ikke bo i et udsat område og vedkommende fra Thailand skal kunne vise lønsedler fra Thailand (2,5 år i de sidste 3 år). Så er den hjemme. Men det er jo alle de andre stramninger der rammer |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |