Se indlæg
 Udskriv debat
De nye gebyrer i forbindelse med familiesammenføring
Peder1968
Her er de nye gebyrer i forbindelse med familiesammenføring som lovforslaget ligger lige nu,
og det bliver jo nok ikke ændret Shock

L 66 Forslag til lov om ændring af udlændingeloven
http://www.ft.dk/...at.htm#dok

Dvs. en alm. familiesammenføring 5.975 kr. når man søger og 1.975 kr. for forlængelse Frown

Den samlede liste over gebyrer:
1) på 5.975 kr. for at indgive ansøgning om opholdstilladelse efter § 9, stk. 1,
2) på 6.100 kr. for at indgive ansøgning om opholdstilladelse efter § 9 a, stk. 2, nr. 1,
3) på 3.025 kr. for at indgive ansøgning om opholdstilladelse efter § 9 a, stk. 2, nr. 2, 3 og 4,
4) på 3.900 kr. for at indgive ansøgning om opholdstilladelse efter § 9 a, stk. 2, nr. 5,
5) på 3.900 kr. for at indgive ansøgning om opholdstilladelse efter § 9 a, stk. 2, nr. 6, jf. dog nr. 6,
6) på 3.025 kr. for at indgive ansøgning om opholdstilladelse efter § 9 a, stk. 2, nr. 6, for så vidt angår sportsfolk, ambassadepersonale, trainees og forskere,
7) på 3.900 kr. for at indgive ansøgning om opholdstilladelse efter § 9 a, stk. 8,
8) på 5.975 kr. for at indgive ansøgning om opholdstilladelse efter § 9 c, stk. 1, jf. dog nr. 9-11,
9) på 1.600 kr. for at indgive ansøgning om opholdstilladelse efter § 9 c, stk. 1, med henblik på at studere,
10) på 2.125 kr. for at indgive ansøgning om opholdstilladelse efter § 9 c, stk. 1, med henblik på au pair- og praktikantophold,
11) på 1.975 kr. for at indgive ansøgning om opholdstilladelse efter § 9 c, stk. 1, for så vidt angår medfølgende familie til arbejdstagere, studerende og forskere,
12) på 2.125 kr. for at indgive ansøgning om opholdstilladelse efter § 9 f,
13) på 1.725 kr. for at indgive ansøgning om forlængelse af en opholdstilladelse, der er nævnt i nr. 1 og 8,
14) på 2.800 kr. for at indgive ansøgning om forlængelse af en opholdstilladelse, der er nævnt i nr. 2,
15) på 2.575 kr. for at indgive ansøgning om forlængelse af en opholdstilladelse, der er nævnt i nr. 3-6.
16) på 1.600 kr. for at indgive ansøgning om forlængelse af en opholdstilladelse, der er nævnt i nr. 9,
17) på 1.650 kr. for at indgive ansøgning om forlængelse af en opholdstilladelse, der er nævnt i nr. 10 og 12,
18) på 1.600 kr. for at indgive ansøgning om forlængelse af en opholdstilladelse, der er nævnt i nr. 11,
19) på 3.550 kr. for at indgive ansøgning om tidsubegrænset opholdstilladelse, jf. § 11, hvis udlændingen har opholdstilladelse efter en af de bestemmelser, der er nævnt i nr. 1-12.

Et link til §9
http://www.social...49135a0ba2

Ja nemt skal det ikke være og plukkes skal vi Sad Shock

TG950
total galimatias, kunne styrelsen så bare dokumenter at det koster det det koster at søge om FS eller forlængelse, men det kan de ikke det er bare endnu et eksempel på at udlændinge er uønsket her i landet uanset om de er gift med en dansk statsborger eller at de selv deltager i den daglige drift af DK, såsom arbejdstager og betaler til samfundet via det høje skatte tryk,
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

DeeJ
"for så vidt angår medfølgende familie til arbejdstagere, studerende og forskere,"

Jeg er ikke sikker på, at det gælder for forlængelse af FS med ægtefælde med dansk statsborgerskab ...
I denne situation lyder "medfølgende familie" forkert.
Redigeret af DeeJ d. 22/11-2010 22:07

DeeJ
Mit bud er, at det er denne, der gælder ...

"13) på 1.725 kr. for at indgive ansøgning om forlængelse af en opholdstilladelse, der er nævnt i nr. 1 og 8"

Spørgsmålet er så bare, om det kun gælder for forlængelse af fremtidige FS'ere.

Peder1968
DeeJ skrev:

"13) på 1.725 kr. for at indgive ansøgning om forlængelse af en opholdstilladelse, der er nævnt i nr. 1 og 8"

Helt enig, det er det rigtige.
Jeg har set forkertSmile

Så der er """"lidt"""" optimisme Grin dvs. sparet et par hundrede kr.....

endnu en pengemaskine er født, og Pia og de andre Danskmuhammedaner, kan derefter utvivlsomt forhandle om nye ekstra forhøjelser hver år. i thailand koster det fx 1900 Baht hver år. De danske priser ligger dog tæt på vores nabolande.

indebære en samlet indtægt på ca. 140 mio. kr. i 2011 og frem...

Indførelsen af gebyrordningen forventes ligeledes at medføre en række nye omkostninger forbundet med administration af ordningen på ca. 7 mio. kr. Omkostningerne forbundet hermed dækkes af et administrationsgebyr på 150 kr., der indgår i den samlede gebyrstørrelse...

Det årlige forventede nettoprovenu skønnes at udgøre ca. 133 mio. kr.

reguleres fra og med 2012 en gang årligt den 1. januar efter satsreguleringsprocenten

Havnso
nej de nye regler starter allerede fra nytår.. vi kender flere der kun har fået minimum ophold på 6 måneder sådan at de skal søge om 6 måneder for så skal de betale gebyr
havnsø

TG950
DeeJ skrev:

giver dig ret i at det er Nr. 13 forlængelse efter § 9, stk. 1 nr. 1 som er alm. hustru forlængelse af opholdstilladelsen, 1.725.- er stadig 1.725,- for meget, men jeg er også alvorlig bange for at gebyrerne vil blive selv om rød blok kommer til magten.

gad vid hvornår der kommer gebyr for at slå en prut i det offentlige rum.
Redigeret af TG950 d. 23/11-2010 19:57
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Peder1968
Igen kan man blive harm.
Hvorfor den forskelsbehandling af Tyrker og andre indvandre Shock

Bla. de skal heller ikke have pengepungen frem, for de skal ikke betale de 3000 kr. prøvegebyret koster

http://avisen.dk/...37666.aspx

thaikurt1
Det skyles at Tyrkiet har lave en aftale med EU og så længe vi er medlem tro jeg ikke på det kan lavet om.

Selv om DF vil havde det op i folketinget så alle parti for og imod EU kan gøre noget ved de skræve regler
og om at det skal være EU der skal bestemme danmark udlændinge politik men desværre tro jeg løber er køre
da man vil indføre regel for 2014 hvor det er EU som bestemmer for mange udlændinge der skal komme til danmark
og hvad nationalte de kommer fra.

Det er ikke noget jeg bare skriver da jeg har læste det bliver på den måde.

Så er det slut med at at det er danske politikker og parti bestemmer så vil det forgår ned I EU komitéens.

Er det i ønsker skal ske og tro i så det bliver nemmer at få en thai til danmark
den diskusserne efter 2014.

Hvad er så bedst at danske politikker bestemmer helle at vi få EU til det ?

Jeg vil fortrække at det bliver danskerne borge via sin stemmeseddel for mulighed for det
SÅ folketinget ikke kun bliver et sted hvor man bare vedtage love fra EU.

Ja er modstander af EU men kæmper også for min børn og børnebørn ikke bare er EU borger
men stadig kan kalde sig danskerne.
Redigeret af thaikurt1 d. 28/11-2010 17:34

http://nej
Nirvana
Peder1968 skrev:
Igen kan man blive harm.
Hvorfor den forskelsbehandling af Tyrker og andre indvandre Shock

Bla. de skal heller ikke have pengepungen frem, for de skal ikke betale de 3000 kr. prøvegebyret koster

http://avisen.dk/...37666.aspx

Det er godt nok den groveste form for diskrimination EU har lavet for folk der kommer fra ander lande.
Den rel burdet afskaffes hurtigsmulig, jeg forstår ikke hvofer der ikke er en menneskeret foreningen der krukker over det
Come As You Are

Bjarne 63
jeg er forviret
men som alle ved skal staten Danmark..Om der er rødt eller blåt havde penge i kassen
og efter der har været økonomisk rurin rundt om i verden som i danmark ...
Desvære for den enkle...BETAL FOR DEN YDELSE DU FÅR... Det gør man allerede i thailand..
Jeg er ikke tilhænger af det
Jeg er lykkeligt gift med en fra Thailand har været her i danmark 10,5 måned
går i skole for at lære dansk været der ca. 8 måned Ingen regning.som hun er glad for
har haft fast arbejde i en virksomhed som der værsætter arbejder fra thailand...I. 7. månder
Så 2011 er et skælsættende år... Mange vil føle sig uretfærdig behandlet af det statten danmark
men så mange andre er vores velfartssamfund krakuleret og på vej mod undergrunden fordi vi er vandt
til at vi er et velfærdssamfund hvor gratis ydelse af statten danmark har kunnet betalle

Bjarne er lykkeligt gift med en fra Thailand

Spring til debat: