Se indlæg
 Udskriv debat
Det er os" der er dumme !
Klovn
Jeg har altid undret mig over, at man foreksempel kan opleve Thaier"sove mens de er på arbejde,når man shopper
lidt rundt i Pattaya,de spiser også,eller piller næse,for slet ikke at tale om hårpluk-ørerens, spejl og makeop,alt
dette skulle man tro man brugte fritiden til, men nej! det gør man på arbejdspladsen,de betaler ikke skat,rol og kom-
mer og går som det passer dem bedst,er de dumme?nej det er os"der er dumme !

Payanak
Og du vil vel gerne bytte ikke sandt?
Så kan du jo se hvor meget du gider lave for 1000,- kr. om måneden.

Klovn
Payanak skrev:
Og du vil vel gerne bytte ikke sandt?
Så kan du jo se hvor meget du gider lave for 1000,- kr. om måneden.

Jo den er sgu" go"nok købekraften er jo" lidt bedre i Thailand og når man så lige trækker de værste af
vores vetslige behov til side hmm.okay jeg bytter!

thaikurt1
Nu er 1000,- kr. om måneden. nok sat for højt.

En på landet kan ikke tjene så meget på en måneden

Jeg ved at at lige nu er der ikke noget arbejde der hvor kone familie bo det er også et typisk risområde.

Det er hele ikke så billig mere at leve de flere vare er blevet dyre er tale jeg ikke om vestlige behov men hvad thai daglig vare.

Min kone brokke sig over alt er blevet dyre når hun skal ud og handel.

http://nej
Djan
Behøver vel blot at tage til Sydeuropa for at finde en anden slags arbejdsmoral.
Og i den anden grøft, Japan, hvor de knokler sig ihjel.

Eller USA for den sags skyld, hvor de ryster på hovedet af danskernes 6 ugers ferie osv..

xxxx
thaikurt1 skrev:
Nu er 1000,- kr. om måneden. nok sat for højt.

En på landet kan ikke tjene så meget på en måneden
Jeg ved at at lige nu er der ikke noget arbejde der hvor kone familie bo det er også et typisk risområde.
Det er hele ikke så billig mere at leve de flere vare er blevet dyre er tale jeg ikke om vestlige behov men hvad thai daglig vare.
Min kone brokke sig over alt er blevet dyre når hun skal ud og handel.

kurt noget af det har du ret i, men andet må bero på sprog vanskeligheder.

Lønnen i Phetchabun er 155 thb dag og alle der gider kan få arbejde på Saha-farm. De søger konstant, enten den lokale, eller den lidt sydpå..
Men de gider ikke..

plus overtid kan de tjene ca 7.000 thb / mdr.
Dem med bedre uddannelse og engelsk får de bedre stillinger og tjener noget mere. Og ikke mindst de få som ikke er skel øjede har alle muligheder for at få job i Thailand. bla på elektronik firmaer, fordi de kan bruget et microskop..
Bla på Minibea.
Og transport er ikke noget problem, da firmaerne betaler bussen.

Rigtig i marken tjener de typisk 120 thb / dag. Når det ikke er accord arbi.

jeg kender en i byen der betaler 180 thb dag for mark arbejde, men 2 jeg skaffede muligheden gad ik, næh det skulle være accord så de selv betstemte arbejds tiden. Ellers skulle de jo arbejde hele dagen.. yes det var begrundelsen for at sige nej.

Når man så ser på hvad en thai familie har af udgifter... Så kan 1 der gider gå på arbejde føde hele familien..

Korrekt priserne er steget det gør de hvert år lige efter oversvømmelserne og tørke tiden der følger.. men de falder igen til april / maj.

Men får det dem til at dyrke selv de nemmeste grøntsager selv.. næh nej, vi skal da på marked hver dag. og vise vi sandelig har råd..
Redigeret af xxxx d. 22/11-2010 20:09

thaikurt1
xxxx

Det var kone der fortalte mig det at det var søster mand.

Du ved også god hvorfor de fortalte det til min kone.

Men så længe de har ris går de ikke sulten i seng og der en fiskedam med fisk vi har lavet så de kan få fisk.

Det må de klare sig med, de skal ikke forvente at jeg hjælp dem. kan de ikke det må de finde et arbejde.

http://nej
xxxx
he he nej det ved jeg ikke og kan slet ikke regne nogen muligheder ud,, Tuttelu Tralla

Det er simpelhen også møg uretfærdig man ikke kan tjene en års løn på 2 x 1 uges arbi i rismarken..
Ikke nok med det, de lejer folk til at høste 10 rai.. dem har jeg altså slet ingen medlidenhed med.

xxxx
hmmm hvordan sletter man når indlægget kommer 2 gange
Redigeret af xxxx d. 22/11-2010 22:18

chris70
Jeg må give Leif ret, hvor jeg boede i 5 år blev der høstet een gang om året på grund af regnen, ingen vand, ikke nok til to gange og det hele foregår på følgende måde : Først vender man jorden, der kommer en med en traktor og det koster 500 bth i timen, ingen grund til at købe en hvis du ikke har over 100 rai. Så giver man det hele noget gødning og senere kommer der en mejetærsker og det betaler man også for. Nu bliver det hældt ud på vejen til tørre og det eneste de gør er at vende det en gang imellem.

Jeg har overværet det år efter år og det eneste de gør er at de vender det og putter det i sække og nu er det klart til at blive solgt.
Jeg hørte denne vittighed i Thailand: Manden står op hver morgen og giver den sæk med hvide ris, som står over i hjørnet et spark, hvis der er ris i den går han tilbage til sengen ellers går han ud for at finde arbejde, konen sætter sig tilrette på sladre bænken og venter på at nogen kommer så hun kan sladre lidt.

Spring til debat: