Se indlæg
 Udskriv debat
Thai kvinder
nicefarang
Der menes vist bare at thaier ikke er de første til at bruge fup-ægteskaber

Good for Falang
hvordan skal det forstår i samhænge med thailænder?!

Det skal forstås i det samehæng at en stor del af den Thailandske befolkning ikke har den samme viden og effektivitet som vi har det i den vestlige verden, og ikke et ondt ord om det, det er en af de afslapnen ting jeg elsker ved Thailand

Good for Falang

Mintz
at vi er så dumme ? ,, er det ikke vel fordi vi er et land hvor der er mere end 5 milloner mennsker .. ?
Goddag Wink

เมื่อรู้สึกตัวก็สายเกินไป
หมื่นพันที่เธอผ่านชาย
หัวใจเธอจึงเย็นชา

Robert Kronberg
Hej,

Jeg mener, at det er forkert at sige, at thaiere er dumme.

Jeg husker i øvrigt en sjov episode fra DK. Jeg var til en sammenkomst med danske mænd og Thai-piger.

Thai-pigerne fortalte om deres uddannelser og deres universiteter og college. Mændene, der alle var ufaglærte, forklarede mig så, at pigerne ikke havde været på universitet, college eller high school, og mændene påstod videre, at Thai-piger blot siger universitet, college eller high school, fordi de ikke forstår, hvad det er.

Jeg har personligt tjekke alumni-lister på disse piger, og de var universitet og college uddannede på nogle af de bedste private institutioner i Thailand, så hvem mon var dummest.

Jeg tror, at man i krydskulturelle sager, skal passe meget på at udtale sig om, hvem der er dummest, og hvem der er klogest. Man skal derimod fokusere på, at forskellige kulturer udtrykker sig og tænker forskelligt og har forskellige værdier.

Nu er der måske nogle, som vil overfalde mig, fordi jeg nævner noget om ufaglærte mænd, men prøv at se min pointe. Hvis en mand uden uddannelse udtaler om en Thai-pige, at hun ikke fatter en dyt, når hun siger, at hun har en bachelor-grad, så er det altså danskeren, den er gal med.
Redigeret af Robert Kronberg d. 05/12-2005 13:23
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Suk Rak Ning
Nej Thai'er er da ikke dumme, de tænker bare lidt anderleds end os Danskere, eller vi tænker anderledes end Thai'erne og heldigvis for det. Jeg syntes da kun man bliver rigere rent mentalt Wink

Julehilsen Suk...........
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Flot reklamesøjle du har dig Kronberg. Du forstår sgu da at profilere dig selv.
Wilfred

rolan
hvad søren wilfred er tilbage

Robert Kronberg
Hej Wilfred,

Wilfred skrev:
Flot reklamesøjle du har dig Kronberg. Du forstår sgu da at profilere dig selv.
Wilfred

Jo, tak for opmærksomheden.

Mintz
Good for Falang skrev:

Det skal forstås i det samehæng at en stor del af den Thailandske befolkning ikke har den samme viden og effektivitet som vi har det i den vestlige verden, og ikke et ondt ord om det, "det er en af de afslapnen ting jeg elsker ved Thailand"
Good for Falang

Hvor vil du henne med det..? det du sige faktisk er .. at Thai'er har ikke viden ligesom de andre fra VESTEN...? Hvis thailand har penge nok til giver alle mennekser uddannelse findes der ikke thai kvinde her i DK!

Og du elsker Thailand pga. folk ikke har viden ligeså meget som dig?

jeg elsker også DK fordi jeg kan gift med en dansk fyr der har penge!
Goddag Wink

หมื่นพันที่เธอผ่านชาย
หัวใจเธอจึงเย็นชา

Maltese Falcon
det er måske muligt at en stor del af det thailandske samfund ikke har adgang til den viden vi har her hjemme - men tager du på hospitalet eller til lægen er du næsten 100% sikker på at få en kur der virker... eller en operation der virker - nogle af de dygtigste kiruger er thaillænder(ingen jokes om kønsskifte...det var ikke meningen!)
har da selv her i dk stor omgangskreds med en del af de yngre thailændere, og de er i mange tilfælde klogere end mange danskere jeg har mødt, så tror ikke man kan sige "thai er ikke lige så kloge som xxx" - man skulle i stedet kigge på den enkelte person, og på vedkommendes muligheder for uddannelse og vedkommendes evner inden for sit fagområde... intelligens er ikke kun en grad i skolen - den kan være meget andet.
jeg kan ikke pege på et land der tiltaler mig mere end thailand.. vi burde i stedet for at kaste os over de lidt "kedelige" thai'r herhjemme vi har haft dårlige oplevelser med, fokusere på de gode thai'r... for dem er der langt flere af, hvis man vil begive sig lidt ud i landet... eller bare i københavn.
langt størstedelen af mine rigtig gode venner er thailændere. for mig er de som familie. og mintz hun er en af dem og har været det i mange år Wink

Good for Falang
Og du elsker Thailand pga. folk ikke har viden ligeså meget som dig?

Det er ikke det jeg skriver, jeg elsker Thailand fordi stress er et fremmede ord og hvad vi ikke når i dag når vi måske i morgen, mit liv i Danmark er lige modsat.
Jeg elsker de flotte strande, jeg elsker den frodige natur, jeg elsker det Thailandske smil, jeg elsker det hektiske Bangkok og jeg elsker de smukke kvinder, hvad jeg ikke elsker ved Thailand er flyve turen dertil.

Og nu gider jeg ikke at besvare flere af dine indlæg, snot tøs.

Good for Falang

Mintz
My Bad? fordi du ikke skrev hvad du ment ,,? for mig lyder det som om at det du sige er at folk ikke har viden som dig ,,, man er vel altid klog når man kommer fra vesten..? hvor står der nogle sted at du kan lide de flotte strand i den andet indlæg .. ?! vise mig det?

Snot tøs er jeg vel.. ? det kan ikke jo ikke være andre end mig som er en tøs.. og ved du hvad .. jeg er S-T-O-L-T af det ..

Du gider ikke svare indlæg fordi du ikke har noget at sige .. og det vise bare at du er den svageste af os to..
Goddag Wink

หมื่นพันที่เธอผ่านชาย
หัวใจเธอจึงเย็นชา

nicefarang

jeg elsker også DK fordi jeg kan gift med en dansk fyr der har penge!

Jeg tror sgu de har det i generne Smile

Mintz
Ja .. for hvis vi har ligeså meget viden som man har i DK .. finde vi nok ikke mænd med penge .. Shock
Goddag Wink

หมื่นพันที่เธอผ่านชาย
หัวใจเธอจึงเย็นชา

nicefarang
Da jeg var i Thailand var jeg også meget glad for den afslappede mentalitet som Good for Falang skriver.

De er sikkert lige så kloge og målrettede som os men man mister respekt hvis man er sur/stresset

Robert Kronberg
Hvis danskerne er så kloge og Thaiere så dumme, hvorfor har vi så kun 5 mil indbyggere, og Thaierne 65? Det virker da som Thaierne er bedre forretsnngmænd og soldater end os.

"

clydehaumann
Hej Robert. Hvis formerings prosessen havde noget med intelligens at goere ville kaninen og rotten vaere nogle af de mest intelligente vaesner paa denne jord.
Hvor mange boern har du?

Kaere Good for Farang
Thaierne har ikke opfundet den dybe tallerken. Nej, men hvorfor skulle de ogsaa spilde tid paa noget det er gjort.
Var det ikke noget med en snak med lidt indhold i?
Clyde
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
KronbergTH skrev:
Hvis danskerne er så kloge og Thaiere så dumme, hvorfor har vi så kun 5 mil indbyggere, og Thaierne 65? Det virker da som Thaierne er bedre forretsnngmænd og soldater end os.

hmmm Kronberg Hvad har danmarks 5 mil inbygger kontra Thailands 65 mil inbygger med intelligens at gøre?

Og kunne du ik forklarer mig hvorfor thailandske forretningsmænd og soldater er bedre end de danske.....

Robert Kronberg
Hej Clyde,

Jeg har to børn, men forventer et tredje inden for et par år Smile

Anyway, inden for filosofien har din bemærkning alligevel en pointe. Hvis fx mennesket udrydder sig selv ved en atomkrig, og rotten overlever og bliver det mægtigste pattedyr, så er rotten vel klogere end mennesket. Og en menneskelig IQ-test gør så hverken fra eller til.

Jeg tror, at Asien vil blive stærkere end vesten i fremtiden, og en dag vil Thaiere måske blive dem, der skal hjælpe Danmark.

Men okay, en iagtagelse har jeg gjort i Thailand. For mig virker Thaierne mere "dovne" end vesterlændinge. Men doven skal forstås som afslappet.

Og historisk skal det nok ses på den måde, at Thaierne har (haft) masse af mad og (normalt) ingen frost, så de har kunnet tage en dag ad gangen.

Danskerne fx har derimod måtte arbejde hårdt om sommeren for at planlægge og overleve vinteren. Det gør os ikke klogere, men vi tænker blot på en anden måde af historiske årsager.

"

Robert Kronberg
Hej,

deepseadivers skrev:
KronbergTH skrev:

hmmm Kronberg Hvad har danmarks 5 mil inbygger kontra Thailands 65 mil inbygger med intelligens at gøre?

Og kunne du ik forklarer mig hvorfor thailandske forretningsmænd og soldater er bedre end de danske.....

Jeg mener blot, at de stærkeste lande bliver størst og mest befolkningsrige, og mennesket er altid en resource, også i Thailand. Vent blot at se, verden er lige nu som altid i en forandringsprocess.

"

Spring til debat: