Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
ER DU TIL VODKA?
|
|
VIP |
Lagt på d. 14/10-2010 08:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 567 |
Jeg har gennem årene drukket mig gennem adskillige hylder spiritus, fra de lokale supermarkeder i Thailand. Primært Vodka. Og nu vil jeg helt gratis, dele ud af mine erfaringer med læserne her. Udvalget er stort og priser og promiller varierer. Men, hov, pris og kvalitet hænger ikke sammen. Slet ikke. Køb ikke de dyre mærker. De fleste er importeret fra Rusland, England, Finland m.m. og er derfor behæftet med store transport omkostninger. Som måske yderligere bliver fordyret pga. Thailandsk told og afgifter. Nhææ, køb Vodka som er produceret i nabolandet Vietnam. Høj kvalitet! Ikke alene smager det efter min mening bedre end de førnævnte mærkevarer, det er også til priser alle kan betale. Der findes et pænt udvalg af Vodka fra Vietnam. Og de ligger stort set alle omkring 300 bht. pr. flaske. Nogen under, nogen lidt over. Så hvorfor gi' 5-6-700 bht. eller mere for Vodka? Nu ved jeg godt, at nogen har lyst til at nævne Gilbey's Vodka til ca. 350,- bht. Glem den...den når ikke de Vietnamesisk producerede til sokkeholderne. Næste projekt??? Vietnam producerer også Gin. Aloy. Redigeret af VIP d. 14/10-2010 08:47 >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
Namprik |
Lagt på d. 14/10-2010 09:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 289 |
Da jeg havde de groenne tyrker sko paa, der drak jeg ogsaa V, den billige, jeg fodrede den med sorte svin og drak det med velbehag............jeg soelede mig til med svir og deslige Disse tider er forbi, sagde Doc. Alc. PTY tiderne Han sagde at jeg led af alkoholimus cronikus....Det er nu naesten en menneskealder siden, det foeles saadan. Jeg kan gaa paa vandet !
En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig. |
|
|
MM |
Lagt på d. 14/10-2010 09:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 293 |
Tja, da jeg studerede til laborant, og vi levede på SU, havde vi sq ikek råd til at købe de våde varer, så vi stjal så lidt 96% etanol fra laboratoriet, og blanede det op til 40% + lidt sukker. det var fine kvali varer, så at prisen vist lå omkring 5kr pr. liter i indkøb fra de danske sprit fabrikker.
|
|
|
New-Hope |
Lagt på d. 14/10-2010 09:22
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 76 |
Kunne der måske komme nogle nave på de der meget fine Vodka fra Vietnam?, så man måske har en chance for at finde dem.. Mvh - NH |
|
|
VIP |
Lagt på d. 14/10-2010 13:18
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 567 |
New-Hope skrev: Kunne der måske komme nogle nave på de der meget fine Vodka fra Vietnam?, så man måske har en chance for at finde dem.. Mvh - NH Fandt lige to tomme flasker her i huset... LATINOFF og PHOENIX. men som sagt stort udvalg. SKÅL...!!! >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
ics |
Lagt på d. 16/10-2010 16:05
|
Begynder Antal indlæg: 1 |
Et hurtigt spørgsmål… jeg leder med lys og lygte efter gammel Thai Vodka… det skyldes at James Bond i filmen “you only live twice” drikker en vodka hvorefter han siger “Siamese Vodka” hvilket jo må være Thai vodka… nogle som kinder Thai vodkaen som blev produceret i 1967 eller ældre… Her billede fra filmen |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 16/10-2010 16:42
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
MM skrev: Tja, da jeg studerede til laborant, og vi levede på SU, havde vi sq ikek råd til at købe de våde varer, så vi stjal så lidt 96% etanol fra laboratoriet, og blanede det op til 40% + lidt sukker. det var fine kvali varer, så at prisen vist lå omkring 5kr pr. liter i indkøb fra de danske sprit fabrikker. Hehe, MM. Det kan jeg også forholde mig til. Da jeg var ung studerende og kæresten var farmaceutelev, skulle vi på campingtur på en lille ø, Agersø sammen med vennekredsen. Vi var en 12-15 stykker, og alle skulle medbringe såvel mad og drikke til turen. Vi skulle stå for spiritus. Kæresten medbragte et par liter finsprit fra jobbet, dette blev fortyndet med vand og adskillige poser med pulveriseret tyrkisk peber bolsjer røg med deri. Det var fine sager. De tilstedeværende gik til makronerne med stor entusiasme ude på øen i vores lille teltlejr. Ud på de små timer, begyndte først den ene, så den anden at føle et vist "højtryk over hæmoriderne". Det ene toilet der var til rådighed blev hurtigt optaget, og folk stod og trippede for at komme til, inden de måtte se sig besejret og i stedet gøre brug af "skovskidertoilettet". Der var vist røget for meget tyrkisk peber i vores snabelvand. |
|
|
moon |
Lagt på d. 17/10-2010 04:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 211 |
nu er der jo bare det problem at min kone er vodkafan og fra isaan og der er man jo godt vant (HA HA) så hun kunne da aldrig finde op at skifte fra smirnorf alt andet er da sekond hand nærmest det samme som laokao så det må jeg jo rette mig efter man bliver efter alt andet vodka syg næ long liwe smirnorf Kan man så forstå jeg nogle gange drikker laokao med naboerne Mvh Moon |
|
|
ThaiWannaBe |
Lagt på d. 28/10-2010 13:39
|
Begynder Antal indlæg: 6 |
VIP skrev: New-Hope skrev: Kunne der måske komme nogle nave på de der meget fine Vodka fra Vietnam?, så man måske har en chance for at finde dem.. Mvh - NH Fandt lige to tomme flasker her i huset... LATINOFF og PHOENIX. men som sagt stort udvalg. SKÅL...!!! Tak!!! Jeg drikker VODKA.... |
|
|
Big-Viking |
Lagt på d. 28/10-2010 14:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 815 |
Drikker hvad som helst, (Næsten) Bare det har en vis virkning.. |
|
|
Palle Hansen |
Lagt på d. 19/11-2010 09:02
|
Begynder Antal indlæg: 10 |
Er der nogen der ved hvor man kan købe tyrkisk peber i Thailand? |
|
|
hsn |
Lagt på d. 19/11-2010 09:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Palle Hansen skrev: Er der nogen der ved hvor man kan købe tyrkisk peber i Thailand? Det kan du umiddelbart ikke. Hvis du kan er det ikke til at skaffe for penge. Jeg plejer at være storleverandør af tyrkisk peber, når jeg rejser mod Thailand De fylder så godt, i den forvejen tomme kuffert |
|
|
Palle Hansen |
Lagt på d. 19/11-2010 11:58
|
Hvis du tar til Pattaya vil jeg da godt lægge en ordre ind |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 19/11-2010 12:40
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Ja, jeg drikker også meget forskelligt. Men at drikke Lao Khao, der sætter jeg godt grænsen. Det både smager og lugter som terpentin. I tidens løb har jeg frembragt en del hjemmebrændt, men aldrig noget der har været så afskyeligt som Lao Khao. Nå, men folks smag er jo forskellig, så skål, hvad nu I drikker, lige nu sidder jeg på terassen og får en kold Beer Lao, dark lager, der er desværre ikke så mange mørke øl at opdrive i dette land. Conrad |
|
|
cesse |
Lagt på d. 19/11-2010 22:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 408 |
Palle Hansen skrev: Er der nogen der ved hvor man kan købe tyrkisk peber i Thailand? Prøv at tage fishermans friend i stedet for 1½ pose til 1 helflask vodka den er lidt mere frisk i smagen men kan godt bruges Skål |
|
|
MM |
Lagt på d. 20/11-2010 01:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 293 |
Lige en afstikker, nu der bliver snakket om tyrkisk peber mm, så elsker jeg selv salt lakrids af alle slags, og plejer at have et par poser med på ferie, her ved flere lejligheder budt indfødte på salt lakrids, HoHo, sikke et udtryk de får i hovedet, det kan de godt nok ikke lide, LOL
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 20/11-2010 07:29
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
En lille sidebemærkning ang lakrids Min søde kone som ved når jeg sidder ved pc godt kan lide lidt sød køber til mig salt sild og Piratos. Min børn ved at jeg altid har noget sød men disse to poser kan jeg havde i fred og der ingen af børnene lide lakrids med moppe vi har spiser det PS har ikke godt at spise for meget søde sager med det er svært at lade være når de lige i skuffen hvor jeg sidder når jeg først har åben salt sild kan jeg blive ved ind til posen er tom Redigeret af thaikurt1 d. 20/11-2010 07:35 |
|
|
Palle Hansen |
Lagt på d. 20/11-2010 08:45
|
cesse skrev: Palle Hansen skrev: Er der nogen der ved hvor man kan købe tyrkisk peber i Thailand? Prøv at tage fishermans friend i stedet for 1½ pose til 1 helflask vodka den er lidt mere frisk i smagen men kan godt bruges Skål Det lyder interessant og værd at prøve. Jeg går ud fra du mener de gule fishermans friend med lakrids smag? |
|
|
hsn |
Lagt på d. 20/11-2010 09:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Palle Hansen skrev: Hvis du tar til Pattaya vil jeg da godt lægge en ordre ind Hvor tror du jeg i forvejen leverede til |
|
|
cesse |
Lagt på d. 20/11-2010 10:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 408 |
gul hvid blå jeg diskriminere ikke bare tage 30 stk og put dem i en flaske med vodka er smagen ikke ok tager du bare mere vodka eller mere fishermans friend første gang jeg skulle prøve tog jeg 70 stk fishermans friend til en flaske dette kan ikke anbefales (er en lille smule stærkt) |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |