Se indlæg
 Udskriv debat
Så er den nye udlændingeaftale på plads:
Ja nu har Venstre ; konservative en stemme mindre fra mig næste gang...Sad....mærkelige /umulige krav at stille til fx. thailændere....håber Thorning vil lave regler mere menneskelige.

thaikurt1
Inden i begynder at skrive hvor uretfærdig at pointsystems er så skal i huske grunden til det er resultat af den naive indvandringspolitik i 70'-ene.

Hvor der kom mange menneskerne anden etnisk baggrund end dansk uden at man stille særlig krav til dem.

Havde man for 30 år siden indføret et pointsystems til de menneskerne anden etnisk baggrund end dansk der kom til danmark.

Havde det måske være mulig at man i dag kunne havde fået sin thailands kone til danmark uden de store problemer.

Jeg ville dog havde foretrække, at man navngav problemet og rettede det direkte mod muslimer.

Men det tør politikerne ikke pga af EU og osv.

Da vi alle sammen godt ved hvem der er der skaber problemet det er jo ikke thai og andre menneskerne der kommer til danmark.

Det næste må så være at man ikke kan modtage sociale ydelser de første 10 år man opholdt sig i DK.

Begik man kriminalitet i denne periode, skulle det være mulig at udvise person og det skulle ikke være mulig at
blive dansk statsborger før man har være her i 10 år på den måde er det nemmer at udvise person.

Lad os nu få en sober debat i sted at det bliver personlig selv om vi ikke er enig.
Redigeret af thaikurt1 d. 17/11-2010 20:24

http://nej
HOJ
Forening: Regler rammer ikke thailændere
17. nov. 2010 20.17 Indland
Thailandske kvinder, der flytter til Danmark for at blive familiesammenført, bliver sandsynligvis ikke ramt af de nye stramninger af udlændingeloven, der betyder indførelsen af et nyt pointsystem for familiesammenføring.

Sådan lyder vurderingen fra en thai-dansk forening.

Nemt at dokumentere
- Det er for de fleste ikke noget problem at kunne dokumentere at have arbejdet mindst to et halvt af de seneste tre år, og så kan man indhente de sidste point ved at bosætte sig uden for udsatte boligområder, siger Jens Aage Madsen, der er næstformand i den thai-danske forening Sawasdee.

- Så i princippet ser jeg ikke det helt afskrækkende i det.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Set på DR tekst Tv har ellers intet at gøre med det over den stiplede linie
Web: HOJ

Djan
Ja, for lønsedler og anden dokumentation er helt almindelige og meget lig dem, der findes i Vesten.
Og hvordan viser en kvinde, som hjælper til på hendes forældres jord, at hun har relevant arbejds-erfaring?

Robert Kronberg
Djan skrev:
Ja, for lønsedler og anden dokumentation er helt almindelige og meget lig dem, der findes i Vesten.
Og hvordan viser en kvinde, som hjælper til på hendes forældres jord, at hun har relevant arbejds-erfaring?

Korrekt, mit gæt er, at under 50 % af Thailands befolkning ikke får lønsedler, og måske under 25 %...

Så denne person snakker, som han har forstand, men han fik sine 5-minutters berømmelse...

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Webmaster
Jeg har prøvet at lave en nyhed med relevante links, tv-indslag og information omkring den nye aftale.
Nyheden kan ses her: Nye Tider. Nye krav - den nye aftale af reglerne for ægtefællesammenføring i Danmark eller via forsiden af DTW.

Det jeg så stadigvæk er meget spændt på og som jeg endnu ikke har kunne finde en nærmere uddybning af er dokumentationskravet for at opnå de 40 point i "Anden erhvervserfaring i 2½ år ud af de seneste 3 år i udlandet". Da Thailand jo ikke er skruet sammen på samme måde som Danmark, så vil det jo være utroligt naivt af Regeringen og Dansk Folkeparti bare at tro at en thailænder kan fremvise lønsedler med videre selvom de vitterlig har udført et arbejde og har kunne brødføde dem selv.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
pee chang
Webmaster skrev:
Jeg har prøvet at lave en nyhed med relevante links, tv-indslag og information omkring den nye aftale.
Nyheden kan ses her: Nye Tider. Nye krav - den nye aftale af reglerne for ægtefællesammenføring i Danmark eller via forsiden af DTW.

Det jeg så stadigvæk er meget spændt på og som jeg endnu ikke har kunne finde en nærmere uddybning af er dokumentationskravet for at opnå de 40 point i "Anden erhvervserfaring i 2½ år ud af de seneste 3 år i udlandet". Da Thailand jo ikke er skruet sammen på samme måde som Danmark, så vil det jo være utroligt naivt af Regeringen og Dansk Folkeparti bare at tro at en thailænder kan fremvise lønsedler med videre selvom de vitterlig har udført et arbejde og har kunne brødføde dem selv.

Jeg tror at thaier kan fremvise alle de lønseddler som Danmark ønsker , og mere til Grin

Webmaster
Enig enig, men forstå mig nu ret Smile
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Frank
Webmaster skrev:

Jeg tror ikke de er naive - jeg tror det er et bevidst valg. På den måde får de lukket endnu en dør. Smile

Clunse
I mange tilfælde vil denne dokumentation sikkert være på Thai - så hvem skal oversætte og verificere disse dokumenter, så de danske myndigheder kan forstå dem? Det bliver ret spændende at se hvorledes disse krav bliver udmøntet.

Der bliver en slåskamp mellem de forskellige offentlige instanser, hvem der skal bære byrden for det ekstra arbejde, hvis ikke der bliver tilført ekstra skattekroner til den pågældende forvaltning.

Gokinok
Resultat:

Flere offentligt ansatte!

Det går sgu´godt hva´?

Gok KeeNok

Frank
Gokinok skrev:
Resultat:

Flere offentligt ansatte!

Det går sgu´godt hva´?

Gok KeeNok

Ja med mindre antallet af ansøgninger falder markant, så vil administrationen og/eller sagsbehandlingstiden vokse.

Men det kan jo give lidt ekstra opgaver til pensionsdyneløfterne rundt om i Verden. Smile

fckguld
thaikurt1 skrev:
Inden i begynder at skrive hvor uretfærdig at pointsystems er så skal i huske grunden til det er resultat af den naive indvandringspolitik i 70'-ene.

Hvor der kom mange menneskerne anden etnisk baggrund end dansk uden at man stille særlig krav til dem.

Havde man for 30 år siden indføret et pointsystems til de menneskerne anden etnisk baggrund end dansk der kom til danmark.

Havde det måske være mulig at man i dag kunne havde fået sin thailands kone til danmark uden de store problemer.

Jeg ville dog havde foretrække, at man navngav problemet og rettede det direkte mod muslimer.

Men det tør politikerne ikke pga af EU og osv.

Da vi alle sammen godt ved hvem der er der skaber problemet det er jo ikke thai og andre menneskerne der kommer til danmark.

Det næste må så være at man ikke kan modtage sociale ydelser de første 10 år man opholdt sig i DK.

Begik man kriminalitet i denne periode, skulle det være mulig at udvise person og det skulle ikke være mulig at
blive dansk statsborger før man har være her i 10 år på den måde er det nemmer at udvise person.

Lad os nu få en sober debat i sted at det bliver personlig selv om vi ikke er enig.
som jeg ville have sagt - tak de burde kalde en skovl en skovl
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

fckguld
pee chang skrev:
Webmaster skrev:

Jeg tror at thaier kan fremvise alle de lønseddler som Danmark ønsker , og mere til Grin
ja nok det aller mindste problem af dem alle -
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

DKPete
ØØH DET MÅ DU IKKE IDAG UNDER FS

IDAG ER DET 9 ÅR - OG INGEN KRIMINALITET !

Reelt er det jo 2. & 3. generation indvandrer der er problemet - men da de er født her, har man svært ved at smide dem ud......

Een ting jeg undrer mig lidt over - er der nogen der får FS der kan få kontant hjælp ? For etniske danskere der får FS er der jo ikke noget at hente - er det anderledes med andre ?
Redigeret af DKPete d. 18/11-2010 10:15

nej der er især DF vælger der lever af overførselsindkomst, især kontanthjælp og førtidspension og en god bestikkelses ældrechek.
Der er intet at komme efter, i forhold til de vognlæst af stik ord politikkerne fra VKO kommer med, hver gang de får tale tid I TV og aviser, siger de at de ikke vil havde familiesammenførte der lever af overførselsindkomst, men det kan de jo ikke, det har ikke været muligt i de sidste 9 år.

og at påstå at familiesammenførte er et problem, hvis de bor i en ghetto holder jo heller ingen steder, disse nye familiesammenførte er uden diskussion de mest erhvervsaktive i de områder, faktisk burde der ikke bo andre end familiesammenførte i en ghettoerne, da de alle uden undtagelse er i arbejde eller under uddannelse, ellers er det jo hjem. men VKO har lige fået alle danskere til at tro, at de bedste borger i ghettoen er problemet.

så de 20 point man får ved at fraflytte en ghetto er ren symbol politik, som kun kan havde en negativ virkning, da dem der bliver tilbage er alle taberne.

thaikurt1
Du prøve med dit indlæg at beskriver ghetto i danmark som lyserød

Det er ikke sådan den danske befolkning opfatte ghettoen når de læse aviser eller tv.

Det er et hvor der meget kriminalitet folke der leve af overførest indkomst bandereelt vold røveri, tyveri , narko osv

Det er korte beskrives af en ghetto i danmark 2010
Redigeret af thaikurt1 d. 18/11-2010 13:03

DKPete
-> Thaikurt - Læs dog hvad manden skriver !!! At NYE FS tilflyttere opfører sig anderledes end 2. generations mørkemænd. Der står intet om at det er fedt at bo i ghetto.

og hvorfor tror du så det, fordi DF har fordrejet virkeligheden, prøv at sætte dig bare lidt ind i det du prøver at gøre dig klog i, læs dog om forsøger kravet, og integrations kontrakten, er du ikke en aktiv medborger er det ud, det er ren svindel og for mig fuldstændig ufatteligt, at alle medierne har beskrevet de nyeste familiesammenførte som et problem især hvis de bor i en ghetto, og ikke som de problemknusere der er.
læs bare lidt på reglerne og du vil hurtig finde ud af at de 3500 der fik ægtefællesammenføring sidste år alle er aktive samfundsborger. hvorfor skal de meste aktive medborgere ikke have lov til at bo i en ghetto?

thaikurt1
familiesammenførte er et problem, hvis de bor i en ghetto holder jo heller ingen steder, disse nye familiesammenførte er uden diskussion de mest erhvervsaktive i de områder, faktisk burde der ikke bo andre end familiesammenførte i en ghettoerne, da de alle uden undtagelse er i arbejde eller under uddannelse, ellers er det jo hjem. men VKO har lige fået alle danskere til at tro, at de bedste borger i ghettoen er problemet
.

Hvad fanden vil du så kalde det DKPete

Menneskerne der bo i ghetto få også FS

Spring til debat: