Se indlæg
 Udskriv debat
Underskud i et samfund med overskud
thaikurt1
bkk
Det er fordi den ligge i min Toolbar at jeg bruge den.
da den er udmærke.

Er denstoredanske.dk bedre

Nej det gør jeg ikke.

http://nej
fjelle123
paulsenp skrev:
rinpoche skrev:
Jeg er ikke i tvivl om at familiens økonomi er stram.

Men i stedet for at finde begrænsninger, så gælder det om at se muligheder.

Med begge forældre ude af arbejdsmarkedet melder der sig en lang række muligheder for at bruge kreativitet og fantasi til at give børnene en mængde gode oplevelser. Noget som mange udearbejdende familier kun sjældent har tid til.

Spil, leg, tegning, klippe/klistre, musik, bold osv. De har tilmed eget hus og have, en luksus som mange bosiddende i lejligheder ikke har.
De bedste minder fra min barndom var ikke rejser, gaver og dyre ting. Dem erindrer jeg så at sige ikke i dag. Næ, det var kvalitetssamvær sammen med mine forældre og bror, hvor vi foretog os noget sammen som en familie.

Jeg kunne ikke lade være med at hæfte mig ved denne sætning i artiklen:

Arbejdet med dyrene er en nødvendighed for mig. At have noget at stå op til om morgenen, så jeg ikke sygner hen. At have nogen, der venter på en. Jeg har brug for, at der er brug for mig”, siger Tina.

Med 4 børn burde der være rig mulighed for at føle at "der er brug" for hende.

Julepynten er fra årene før, for i år er der ikke råd til at købe ny

Hmm, ja det er godt nok trist, når man skal genbruge julepynt. Wake up call: Det gør alle andre sgu da også.

Jeg tror mere en holdningsændring er påkrævet end noget som helst andet.
At have ondt af sig selv fører kun til stagnation og apati.

Du har jo sædvanligvis ret i de ting, du skriver. Således også her, men...

tænk lidt over husdoktorens ord:

"Problemet er vel, at folk på bunden nemlig lige akkurat ikke formår hverken at holde budget eller købe fornuftigt ind"

Det, de har mest behov for, er vejledning og moralsk støtte.

Tjoo men det er jo ikke det de efterspørger, de efterspørger penge og hjælp til julen og til alt de de ikke har råd til, tivoli, zoo, mærketøj osv.

På den anden side så har jeg sku heller ikke råd til at gå i tivoli koster jo en bondegård, det samme med zoo.

Men ja - sæt sådan en familie under administration af en økonomisk rådgiver fra kommunen, men det ender jo på forsiden af extrabladet med referancer til stalin og ´nazitiden.

Gokinok
Under administration?

Måske bedre med en gang racehygiejne!

"– Vi kommer ikke uden om at diskutere, om vi skal have et avlsprogram, hvor vi selektivt støtter, at højtbegavede mennesker får flere børn, og belønner mindre begavede for ikke at formere sig, sagde den århusianske professor Helmuth Nyborg til Jyllands-Posten sidst i september dette år."

Såmænd bare Professor Helmuth Nyborg med en af sine sædvanlige markante udtalelser...

http://analysator...u-med.html

http://www.modkra...ticle=4708

Har vi råd til disse mennesker?

De der åbenbart ikke kan administrere sig selv...

Dr. Gonzo
Redigeret af Gokinok d. 15/11-2010 13:54

Djan
bkk skrev:
er thaikurt sur over at jeg bruger hans elsket DF som eksempel, jeg kan huske jeg lærte i skolen om et parti der omtale en befolkningsgruppe som rotter, som stjal med arme og ben, og var grunden til at de ariske medborgere, nu havde det så dårligt, derfor et relevant link.

Lever thaikurt ikke i et blandet ægteskab? Hvordan kan man så være DF'er? Med deres forslag har de jo tydeligt vist, hvor de står.
Uuddannede (flertallet af DF'ere i øvrigt) skal ikke ind i Danmark - et reelt stop for familiesammenføring mellem danskere og thai'er.
Er thai'er ikke værdige til at leve i Danmark?

Nå, men så længe vi "nyttige" danskere stadig kan rejse UD af landet, så går det nok.

paulsenp
Hej igen rinpoche,

Jeg udtaler mig kun om, hvad jeg mener, de har brug for. Ikke om, hvad de selv beder om til. Og der er mange mennesker, der - selvforskyldt eller ej - har brug for hjælp. Mange der er gået mere eller mindre i sort, fordi de bare ikke evner at overskue situationen.
Peter

rinpoche
Du har utvivlsomt ret, Peter.

Blot svarer du på indlægget fra Fjelle Smile

mvh
rinpoche

paulsenp
rinpoche skrev:
Du har utvivlsomt ret, Peter.

Blot svarer du på indlægget fra Fjelle Smile

mvh
rinpoche

haha, ja, det har du da ganske ret i. Det er vist seniliteten, der kommer snigende.
Hammer
Peter

thaikurt1
Lever thaikurt ikke i et blandet ægteskab? Hvordan kan man så være DF'er? Med deres forslag har de jo tydeligt vist, hvor de står.
Uuddannede (flertallet af DF'ere i øvrigt) skal ikke ind i Danmark - et reelt stop for familiesammenføring mellem danskere og thai'er.
Nå, men så længe vi "nyttige" danskere stadig kan rejse UD af landet, så går det nok.

Djan
Ja har to børn.
Var medlem af DF jeg møde min kone.
Det har jeg ingen problem med at være.
Loven ramme alle der søge familiesammenføring
Jo som andre skal er der krav.
Rejser du ikke til thailand
har så valgt at bo her

Vask din finger før du peger på mine pletter
citat Benjamin Franklin
Redigeret af thaikurt1 d. 15/11-2010 16:10

Djan
thaikurt1 skrev:

Djan
Ja har to børn.
har så valgt at bo her

citat Benjamin Franklin

Peger ikke. Undrer mig bare.
DF er et åbenbart diskriminerende parti, som både vil bestemme, hvad folk skal se af tv-programmer, og hvem der er veluddannede nok til at bo med en dansker i Danmark.

Nej, loven rammer IKKE alle, der søger familiesammenføring. Kun de "dumme" i DF's øjne. Dem uden en længere uddannelse. Underligt, da flertallet af DF's stemmer kommer fra netop de lavt-lønnede og folk uden uddannelse.

Gør nok som dig på et tidspunkt - bosætter mig i Thailand.
Redigeret af Djan d. 15/11-2010 16:42

Gokinok
De her mangler ikke noget:

http://politiken....ste-bilag/

Forb....t svineri.

Man kæfter op om nedskæringer, vi må alle yde, og bla-bla-bla, og så hiver man sådan nogle Illuminati/Bilderberg krabater ind til at "hjælpe"!

Angry

Dr. Gonzo

bagerbager
Gokinok skrev:

Forb....t svineri.

Man kæfter op om nedskæringer, vi må alle yde, og bla-bla-bla, og så hiver man sådan nogle Illuminati/Bilderberg krabater ind til at "hjælpe"!

Angry

Dr. Gonzo
igen et link fra manden uden egen mening

bagerbager det er fint nok du er uenig med gokinok, men lad dog være med at gå efter ham så snart han skriver et indlæg?
Redigeret af d. 15/11-2010 20:09

bagerbager
Ezal skrev:
bagerbager det er fint nok du er uenig med gokinok, men lad dog være med at gå efter ham så snart han skriver et indlæg?
ok det tages til efteretning

thaikurt1
Der er blevet her skrevet meget om at myndighederne overvågninger den enkel borger og nogen borger er forurolig hvad og hvor meget myndighederne gemmer at oplysningen om den enkel borger, selv dk har et persondatalovgivning der klar og tydelig hvor længe man må være registerene.

En ting er kontrollen med noget andre er og man flytte oplysningen fra det ene arkiv til et andre så man stadig har alle oplysningen om den enkel borger også selv og borgen er død.

At danske myndighederne registerene. er en ting men at man så hemmelige bliver overvågningen af amerikanske regering af personer omkring den amerikanske ambassader.

Hvor man hemmeligt registreret personer og amerikanske det er på grund af terrorangrebene i New York 11. september 2001.

flere lande har bebudet undersøgelser af hemmelige overvågningsenheder ved de amerikanske ambassader.
men regeringen vil ikke lave en lignende undersøgelse, men PET, har aflagt besøg på amerikanske ambassader.

Det er forurolig at ikke nok bliv man overvågninger af de danske myndighederne men nu viser det sig at amerikanske i hemmeligt har overvågningen af danskerne.

Hvorfor vil regeringen ikke have en undersøgelse der kan belyse hvor meget at amerikanske registerene. om danskerne borger.

http://politiken....aagninger/

Redigeret af thaikurt1 d. 16/11-2010 04:03

Thjaa
bagerbager skrev:
Gokinok skrev:

Forb....t svineri.

Angry

Dr. Gonzo

bagerbager jeg er begoent at reporte dine indslad det er godnok ikke det grove spraad du du bruger men det er jo en personlig heksejagt du er begoent at lave efter Gokinok han faar jo ikke lov til at sige naade uden at du skal komoter det med at sige at han ik har sin ejen mening

og jeg syns beatemt at dette er et personlig angrab paa personen
man skulle tro at det er fordi du personlig ik har naade at forsvar dig med og derfor gaar efte personen paa den maade
Livet er forkort til store problemmer

thaikurt1
Et demokratis sande kabale går kun op,
når vi frit kan tænke og tale !

( citat af Jonas Mix Larsen )

Alle skal skrive hvad de menig
uden at nogen kommer med fuck U
være i sted
for Smile
Redigeret af thaikurt1 d. 16/11-2010 05:58

fckguld
bagerbager skrev:
Gokinok skrev:

Forb....t svineri.

Angry

Dr. Gonzo
hvorfor altid så vred amagerboy - er livet noget skidt , så gør noget ved det - god dag .
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

joensen
Der er skam ikke nogen fattige i Danmark, medmindre du lever udenfor systemet som bums eller hjemløs, så enkelt er det.
Ynk og klynk er der nok af, især i denne åhh så herlige juletid, hvor alle har så stor sympati for hinanden, og alle skal komme hinandens ved og alle familier er samlet.
Der bliver købt julegaver for de penge vi ikke har, skide være med det, kreditten skal først betaler i januar måned, det er lige som når man spiser et stykke chokolade, det feder først i morgen.
Defenitionen på fattigdom i de vestlige lande er ikke ligefrem sult og armod, det er mere det at folk ikke har råd til en stor fladskærm og en god pc med godt internet og fint mærketøj og så videre.
Jeg bliver sur når jeg ser disse velmenende mennesker der samler ind til de fattige i Danmark så de også kan få en fed jul som alle andre, men nu er det jo sådan at mange af de andre slet ikke har råd til denne fede jul, men de kan få kredit, det kan de såkaldte fattige ikke, men kredit skal som bekendt betales tilbage, så alle de andre er vel lidt fattige i januar måned.
Hvis vi ser bort fra denne følelesetunge jule tid, og ser hvordan det ser ud resten af året, så er det noget helt andet.
Alle i Danmark har råd til mad og tøj, det vil jeg gerne slå fast med tolv tomme søm, så de behøver ikke at gå sultne og nøgne rund på gaden.
Vi er ikke alle lige i Danmark, der er nogle der har flere penge end andre, det må vi bare se i øjnene. Vi ma handle ud fra vores egen pengepung og vise ansvarlighed især når vi har børn.
Uddannelse og sundhedssystemet er gratis for alle danskere, så der er vi alle lige, de rige har selfølgelig råd til privat hospitaler, men det bliver de andre ikke fattigere af.
De rige har også råd til store flotte biler og huse, men det bliver de andre heller ikke fattigere af.
Til alle danskere der føler sig fattige vil jeg bare sige, tag jer sammen, det er kun jer der kan ændre jeres liv, hvis det er det i vil, og husk på at penge ikke skaber lykke, kun problemer, jo færre penge jo færre problemer, det er ikke sikker at det runger lige godt i alles ører, men det er så sandt som det er skrevet.

Gokinok
fckguld skrev:
bagerbager skrev:
Gokinok skrev:

Forb....t svineri.

Angry

Dr. Gonzo
hvorfor altid så vred amagerboy - er livet noget skidt , så gør noget ved det - god dag .

Amagerboy?

Vred?

Mon ikke du skal ha´tjekket dine metaprogrammer, for du er da helt galt i byen!

Minder mig lidt om min NLP-periode, hvor jeg ville ha´ at stort set alle i min omgangskreds sku´være positive og glade...

Det var der ikke mange der havde lyst til at være, de var vrede og sure, og med god grund tror jeg, de var nemlig danskere!

Rolll

fckguld: Hvis folk har lyst til at være rasende og vrede, så lad dem være det i fred og ro, det andet er utidig indblanding i indre psykiske rum.

Dr. Gonzo

"The reason people have problems is that they have too much time to think."

Richard Bandler
Redigeret af Gokinok d. 16/11-2010 12:16

swed
thaikurt1 skrev:

Djan
Ja har to børn.
har så valgt at bo her

citat Benjamin Franklin

Jeg forstår ikke hvordan man kan være DFèr og samtidigt være gift med en farvet/thai) , det virker på mig som en fra KKK der er gift med en neger eller en nazist der er det med en jøde , alle ser jo dybest set helst deres samlever fjernet fra den hvide del af verden , om nødvendigt som døde , så du må enten være ekstrem dobbelt moralsk eller bare dum , som mange DFèr bliver mistænkt for at være
Swed

Spring til debat: