Se indlæg
 Udskriv debat
Findes der stadig politistater?
Gokinok
Findes der stadig politistater, her 20 år efter murens fald?

Ja, så absolut!

Særligt et land springer i øjnene.

I dette land foregår der skueprocesser hvor hverken den tiltalte eller dennes advokat kan få at vide hvad pågældende er tiltalt for. Man modtager blot den endelige dom.

I dette land kan politiet også anholde og tilbageholde civilbefolkningen forebyggende, altså uden at pågældende har, eller formodes at ville begå noget strafbart.

Politiet kan foretage ransagninger, rum og telefonaflytninger uden at pågældende efterfølgende får at vide hvilke overgreb han har været udsat for.

Politiet kan visitere folk på gaden uden begrundet mistanke om noget strafbart forhold.

Myndighederne har også ret til at gennemsøge folks biler uden begrundet mistanke, og beslaglægge samme.

Myndighederne registrerer regerings-oppositionens medlemmer.

Dette foregår bl.a. ved at landets efterretningstjeneste begår indbrud i oppositionens partikontorer og kopierer medlemskartoteket, uden deres viden.

Efterretningstjenestens agenter melder sig ind i oppositionens partier under falsk identitet, og rapporterer tilbage til myndighederne om hvad der helt præcist foregår.

Alle personer får fra fødslen tildelt et nummer som følger dem resten af livet, hvilket gør det praktisk taget umuligt at slippe ud af myndighedernes massive overvågning efterfølgende.

Alle nyfødte får taget en blodprøve og noteres i statens DNA register. Dette er foregået siden 1984. Folk der er født tidligere og derfor ikke er opført i registeret, kommer det hvis de bliver opereret på et hospital, uden deres viden eller samtykke.

Landet er senest omtalt som et Stasi- og stikkerland i et 7 minutters indslag i Tysk TV ZDF

En kommentar i Berlingske om stikkeriet:

http://tomjensen....rother-ii/

En læserkommentar:

"jeg arbejder som jurist i en offentlig tilsyns- og kontrolenhed og jeg er efterhånden begyndt at blive lidt bekymret over den velvillighed som lovgiver viser over for os. vi kan få stort set hvad vi peger på.

vi har allerede onlineadgang til cpr., skat og månedsvise beskæftigelsesoplysninger. det næste bliver bankoplysninger og ip nr.

og der synes ikke at være nogen der rigtig tænker over konsekvenserne. som embedsmand er jeg da glad for at få effektive værktøjer til at udføre mit arbejde og jeg fanger også mange snydere inden for mit område, men som borger finder jeg det bekymrende."

Mere om landet, her:

http://www.leksik...php?n=3072

Dr. Gonzo
Redigeret af Gokinok d. 14/11-2010 09:30

bagerbager
hvad vil du fortælle med det indlæg ????

Robert Kronberg
bagerbager skrev:

At Danmark er ved at gå fra at være en velfærdsstat til en politistat.

Da jeg var barn lærte jeg, at Danmark er en velfærdsstat, men efterhånden som det er blevet mere og mere misbrugt, så strammes der op ganske langsomt oig i små steps, også pga. terror-trusler.

Nuvel, ofte er det paradokser, som leder folk ud i mirsbrug af systemet. Fx kan der være fraskilte folk (i al fald før i tiden), som ikke har råd til at flytte samme, da kvinden så vil miste alle sine ekstraydelser. Det er da et paradoks, at man ikke kun hjælper en enlig mor, men giver hende så meget, at hun ikke har råd til, at sin kæreste flytter ind...

Samtidig ser vi nogle enkelte muslimer, der misbruger FP temmeligt ekstremt, og så skal man lige pludselig stramme nettet for alle på FP, da man ikke må skelne mellem race og religion. Igen et paradoks, at man ikke må skelme melle race og religion, men så bare kan strammer nettet for og overvågning af alle.

Det er lige som, at politikkerne bare lave love for at få stemmer, og forvaltningschefer tager sine egne initiativer til stramninger for at få mere i kassen til forvaltningen og derved håbe på en forfremmelse.

Dertil komme den dumdanske politiske korrekthed, hvor vi peger fingre af alt muligt "småforkert", mens vi gør det samme selv, hvis vi kan komme til det. Vi forarges over alt muligt i vort snæversyn, men det er noget andet, når vi selv er i gråzonen. Vi stikker gerne naboen, men glemmer, at næste gang er det naboen, som stikker os selv, når vi har betalt en anden nabo på kontanthjælp for at rydde vort fortorv for sne.

Jeg hylder ikke bedrageri generelt, men jeg så heller en anden løsning

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Gokinok
bagerbager skrev:

Ja, du kan jo starte med at læse det, ikke?

Mon så ikke der langsomt siver en form for forståelse ind, eller er jeg optimist?

Eller du er måske en af de danskere der velvilligt skrotter al retssikkerhed, og tror på de pæne forklaringer om at det er til alles fælles bedste?

Jeg ved det ikke, men indlægget behøver ikke yderligere forklaringer...

Dr. Gonzo
Redigeret af Gokinok d. 14/11-2010 12:06

bagerbager
Gokinok skrev:
bagerbager skrev:

Mon så ikke der langsomt siver en form for forståelse ind, eller er jeg optimist?

Eller du er måske en af de danskere der velvilligt skrotter al retssikkerhed, og tror på de pæne forklaringer om at det er til alles fælles bedste?

Jeg ved det ikke, men indlægget behøver ikke yderligere forklaringer..

Dr. Gonzo
jeg er ikke i tvivl,men hvorfor kommer du ikke selv med en udmelding om at det er dk du mener,jeg er 100% med på overvågning og kontrol,syntes selv at alle på bistands hjælp skulle have mad kuponger i stedet for kontanter og alle ledige skal møde kl 7 og stemple ind og igen kl 15 for at stemple ud for at få penge fra vores fælles kasse,alle der ikke kan arbejde skal ikke stresses pga nogle fjolser der bare ikke gidder, straffen for at snyde/overtræde de love og regler der er i dk burde efter min mening sættes op så der kommer her og nu eftkt i form af fængsel med detsamme,og hvis der ikke er plads nok så tager man da bare og sætter dobbelt køjer op og fjerner tv borde og stole i cellerne, mangler der celler indrager man da selvfølgelig motions rum og tv stuer, og de som er i fængsel kan jo så dyrke deres egne madvare så er tiden jo heller ikke så lang.
Redigeret af bagerbager d. 14/11-2010 14:02

Gokinok
bagerbager skrev:
Gokinok skrev:
bagerbager skrev:

Jeg ved det ikke, men indlægget behøver ikke yderligere forklaringer... .......... her er så mit svar jeg er ikke i tvivl,men hvorfor kommer du ikke selv med en udmelding om at det er dk du mener,jeg er 100% med på overvågning og kontrol,syntes selv at alle på bistands hjælp skulle have mad kuponger i stedet for kontanter og alle ledige skal møde kl 7 og stemple ind og igen kl 15 for at stemple ud for at få penge fra vores fælles kasse,alle der ikke kan arbejde skal ikke stresses pga nogle fjolser der bare ikke gidder, straffen for at snyde/overtræde de love og regler der er i dk burde efter min mening sættes op så der kommer her og nu eftkt i form af fængsel med detsamme,og hvis der ikke er plads nok så tager man da bare og sætter dobbelt køjer op og fjerner tv borde og stole i cellerne, mangler der celler indrager man da selvfølgelig motions rum og tv stuer, og de som er i fængsel kan jo så dyrke deres egne madvare så er tiden jo heller ikke så lang.

Dr. Gonzo

Du har stadigvæk ikke læst indlægget ordentligt!

"Mere om landet, her:

http://www.leksik...php?n=3072 "

Dr. Gonzo
Redigeret af Gokinok d. 14/11-2010 14:06

bagerbager
Gokinok skrev:
bagerbager skrev:
Gokinok skrev:
bagerbager skrev:

Jeg ved det ikke, men indlægget behøver ikke yderligere forklaringer... .......... her er så mit svar jeg er ikke i tvivl,men hvorfor kommer du ikke selv med en udmelding om at det er dk du mener,jeg er 100% med på overvågning og kontrol,syntes selv at alle på bistands hjælp skulle have mad kuponger i stedet for kontanter og alle ledige skal møde kl 7 og stemple ind og igen kl 15 for at stemple ud for at få penge fra vores fælles kasse,alle der ikke kan arbejde skal ikke stresses pga nogle fjolser der bare ikke gidder, straffen for at snyde/overtræde de love og regler der er i dk burde efter min mening sættes op så der kommer her og nu eftkt i form af fængsel med detsamme,og hvis der ikke er plads nok så tager man da bare og sætter dobbelt køjer op og fjerner tv borde og stole i cellerne, mangler der celler indrager man da selvfølgelig motions rum og tv stuer, og de som er i fængsel kan jo så dyrke deres egne madvare så er tiden jo heller ikke så lang.

Dr. Gonzo

Du har stadigvæk ikke læst indlægget ordentligt!

"Mere om landet, her:

http://www.leksik...3072"

Dr. Gonzo
du kommer ikke med en mening kun et link og hvad kan man bruge det til,kom ind med din mening og lad os så tage den derfra

Gokinok
Hold nu op for h.... mand er du dum eller hva´???????

Min mening er i indlægget, hvorfor h.... provokerer du???

Læs dog det indlæg, og klik på det forp..... link!!!!

Kraftidiot....

Angry

Gonzo
Redigeret af Gokinok d. 14/11-2010 14:34

bagerbager
Gokinok skrev:

Kraftidiot....

Angry

Gonzo
i starten bliver der spurgt om der stadig findes politi stater .......... du linker i stedet for at svare, hvorfor gør du det? og så lige en rettelse.... danmark er ikke en stat men et land
Redigeret af bagerbager d. 14/11-2010 14:15

Trutidutten
bagerbager skrev:
Gokinok skrev:

Kraftidiot....

Angry

Gonzo
i starten bliver der spurgt om der stadig findes politi stater .......... du linker i stedet for at svare, hvorfor gør du det? og så lige en rettelse.... danmark er ikke en stat men et land

Hvad mon Landminister Lars Løkke Rasmussen siger til det ?

Har bageren lavet romkugler i nat ?Rolll
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

In Thailand you don't lose the girl, only your place in the queue !

Gokinok
Næh, han har ædt al opfejningen, med rottegift og al det andet snas og snus som bagersvende kyler på gulvet!

Beklager, bager, jeg ved ikke hvad det er der ikke behager bageren ved mit indlæg...

Stilen, meningen, who knows.

Danmark er en panserstat, et overvåget helvede af idyl og liguster, dumme brægende får som indbyggere, vor herre bevar mig vel, det er skrækindjagende er det.

Big eyes

Dr. Gonzo

Gokinok
bagerbager skrev:
Gokinok skrev:
bagerbager skrev:

Jeg ved det ikke, men indlægget behøver ikke yderligere forklaringer..

Dr. Gonzo
jeg er ikke i tvivl,men hvorfor kommer du ikke selv med en udmelding om at det er dk du mener,jeg er 100% med på overvågning og kontrol,syntes selv at alle på bistands hjælp skulle have mad kuponger i stedet for kontanter og alle ledige skal møde kl 7 og stemple ind og igen kl 15 for at stemple ud for at få penge fra vores fælles kasse,alle der ikke kan arbejde skal ikke stresses pga nogle fjolser der bare ikke gidder, straffen for at snyde/overtræde de love og regler der er i dk burde efter min mening sættes op så der kommer her og nu eftkt i form af fængsel med detsamme,og hvis der ikke er plads nok så tager man da bare og sætter dobbelt køjer op og fjerner tv borde og stole i cellerne, mangler der celler indrager man da selvfølgelig motions rum og tv stuer, og de som er i fængsel kan jo så dyrke deres egne madvare så er tiden jo heller ikke så lang.

Hvor kommer du fra?

Gulag, øhavet, Sibirien????

Dr. Gonzo
Redigeret af Gokinok d. 14/11-2010 14:41

bagerbager
Gokinok skrev:
Næh, han har ædt al opfejningen, med rottegift og al det andet snas og snus som bagersvende kyler på gulvet!

Beklager, bager, jeg ved ikke hvad det er der ikke behager bageren ved mit indlæg...

Danmark er en panserstat, et overvåget helvede af idyl og liguster, dumme brægende får som indbyggere, vor herre bevar mig vel, det er skrækindjagende er det.

Big eyes

Dr. Gonzo
du starter et topic uden at komme med din egen mening, du bruger link som ikke har noget med topic at gøre,du tror en masse om en masse ting men du ved sq ikke en skid aligevel,du holder dig til alle andre og undgår at komme med din egen mening.hvis man skal have bare lidt respekt for dig og dine kommentare må du tage dig sammen og komme med din personlige mening og ikke bruge en masse link som er andres mening. og jeg er faktisk fra herning.

Djan
Shakespeare vidste det:

Something is rotten in the state of Denmark

Wink

Der er da ingen tvivl om at Danmark meget snart bliver til et perfekt overvågnings bigbrother samfund, og når der snart ikke længer kommer nogen fremmed til landet, bliver det de mange uarbejdesomme dansker der skal jordes.

Sjovt er det da at se at en tidligere efterretningschef går ud og påstår at man i hans periode ikke overvågede borgerne, fx i denne uge.

http://politiken....rkastelig/

Efter at havde hørt på hvordan han konstant hældet vand ud af ørene, er jeg faktisk begynd at tro på at efterretningstjenesterne råder over en maskine, der kan få folk til at glemme alt fra deres fortid, ligesom vi ser i filmen Men In Black

Robert Kronberg
Der findes overordnet to slags stater (enten kongerige (kejserdømme) eller republik):

• Kongeriger, der er demoktatiske
  • Kongeriger, der er diktaturer
  • Republiker, som er demokratiske
  • Replubiker, der fortsat har en konge i en anden stat, som fx Canada
  • Republiker, som er diktaturer
  • Forenede stater (i en republik) der er demokratiske, som fx USA
  • Forenede stater (i en republik), der er diktaturer, som fx Burma

Et land og en stat er det samme, men visse lande har selvstyre, som fx Grønland.

Hilsen, Robert
Redigeret af Robert Kronberg d. 14/11-2010 16:38

http://www.danishschool.dk/thailand/
jesperfrb
Og det har DK vel også! Endnu!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Gokinok
bagerbager skrev:
Gokinok skrev:

Big eyes

Dr. Gonzo
du starter et topic uden at komme med din egen mening, du bruger link som ikke har noget med topic at gøre,du tror en masse om en masse ting men du ved sq ikke en skid aligevel,du holder dig til alle andre og undgår at komme med din egen mening.hvis man skal have bare lidt respekt for dig og dine kommentare må du tage dig sammen og komme med din personlige mening og ikke bruge en masse link som er andres mening. og jeg er faktisk fra herning.

Min "egen" mening? Som du åbenbart ikke fatter at læse dig til i det oprindelige indlæg:

Flertallet af danskere er bedøvede af idioti og laveste fællesnævner, samt frygt og bæven for alt der ligger udenfor deres lille snævre fatteevnes rækkevidde.

Det har gjort det til barnemad for regeringen at trække de mest ekstremt rettighedsberøvende love nedover et folk på så ualmidelig kort tid (fra 2001).

Danskere er ugudelige, og nogle kolde skiderikker, og det eneste der gælder er MIG og hvad jeg kan rage til mig af materielle goder!

Igen:

Når penge er det eneste der gælder, så taler regeringen det sprog pøblen forstår, "pengenes sprog" .

1 mio. er på overførselsindkomst og er hovedmistænkte lige nu, og regeringen har givet "Carte Blanche" til at alle der vil kan anmelde lige nøjagtig dem de har lyst til, anonymt sgu´!

Er de blivet splitterravende gale og sindssyge?

Politiet og myndighederne medvirker gladeligt i det show, for "folk skal fanges med klejnerne i kassen" - (Fru Støjberg, kan sgu´ ikke engang tale ordentligt dansk, den møgsæk...)

Læs så indlægget igen, hvis du da fatter det nu...

Dr. Gonzo

Webmaster
Gokinok skrev:

Kraftidiot....

Angry
Gonzo

Vi kan stadigvæk godt snakke ordentlig og tiltale hinanden ordentlig herinde selvom vi måske ikke er helt enige eller på bølgelængde.
- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
bagerbager
Gokinok skrev:
bagerbager skrev:
Gokinok skrev:

Big eyes

Dr. Gonzo

Min "egen" mening? Som du åbenbart ikke fatter at læse dig til i det oprindelige indlæg:

Flertallet af danskere er bedøvede af idioti og laveste fællesnævner, samt frygt og bæven for alt der ligger udenfor deres lille snævre fatteevnes rækkevidde.

Det har gjort det til barnemad for regeringen at trække de mest ekstremt rettighedsberøvende love nedover et folk på så ualmidelig kort tid (fra 2001).

Danskere er ugudelige, og nogle kolde skiderikker, og det eneste der gælder er MIG og hvad jeg kan rage til mig af materielle goder!

Igen:

Når penge er det eneste der gælder, så taler regeringen det sprog pøblen forstår, "pengenes sprog" .

1 mio. er på overførselsindkomst og er hovedmistænkte lige nu, og regeringen har givet "Carte Blanche" til at alle der vil kan anmelde lige nøjagtig dem de har lyst til, anonymt sgu´!

Er de blivet splitterravende gale og sindssyge?

Politiet og myndighederne medvirker gladeligt i det show, for "folk skal fanges med klejnerne i kassen" - (Fru Støjberg, kan sgu´ ikke engang tale ordentligt dansk, den møgsæk...)

Læs så indlægget igen, hvis du da fatter det nu...

Dr. Gonzo
jammen så må jeg jo til det igen. du skriver flertallet af danskere (din mening ) og regeringen (din mening ) danskerne er ( din mening) 1 mil på overførsel (din mening) og så spørger du om de er blevet gale, det er alt sammen noget andre har udtrykt/gjort ...... hvor er din mening og skriv hvad du syntes der skal gøres ved det...... men det er alle de andres skyld.

Spring til debat: