Se indlæg
 Udskriv debat
Dansker tilbageholdt i Thailand
chaingmai
hør nu lige her, til dato er 37 danske soldater slået ihjel i afganistan, fordi den danske regering mener at vi skal hjælpe befolkningen der,kunne man så ikke hjælpe en dansk statsborger der er kommet i klemme i et andet land til en fair behandling, det mener jeg helt afgjort.Kick you

sula
chaingmai skrev:
hør nu lige her, til dato er 37 danske soldater slået ihjel i afganistan, fordi den danske regering mener at vi skal hjælpe befolkningen der,kunne man så ikke hjælpe en dansk statsborger der er kommet i klemme i et andet land til en fair behandling, det mener jeg helt afgjort.Kick you

Lidt dårligt sammenlignings grundlag mener da ikke han er sendt ud af den danske regering som deres repræsentant.

At vi så ikke har en skid at gøre dernede efter min mening er så noget helt andet.

Og som andre skriver hvem ved om han er skyldig eller ikke skyldig i det han er anklaget for, men mon ikke ambassaden har haft fat i sagen.

Og hvis han evt er skyldig så er det sgu op til ham selv at rede trådene ud ellers mener jeg også at han selvfølgelig skal have hjælp med tolk og øvrig bistand.

Surmule

Hvordan hjælpe? Stille Thailands retssystem ud af kraft, og indføre det danske system?

En har vist nok allerede skrevet i tråden, at de kan hjælpe danskere med retsproblemer i udlandet med at skaffe en advokat. De kan også hjælpe med at kontakte familie og mulige venner, for at de kan stille økonomiske garantier.

Og der findes også ambassadeansatte, som lige tager nogle flasker rent drikkevand og et par bananer med, betalt af regning.

Men at forestille sig, at det danske bistandssystem skal rykke med til udlandet, når folk selv vælger at rejse til korrupte lande, og endda går ind i samarbejde med tvivlsomme personer, nej ellers tak da.

Et eller andet sted må nogen altså sige, at hvis du er voksen nok til at rejse til Thailand, indtil flere gange, ja så må du også tage ansvar for dig selv.

Sikke da en gudsjammerlig masse bavl at fyre af!

Der er ingen der har sagt noget om at det danske retssystem skal flyttes til Thailand eller et hvilket som helst andet land, når en dansker kommer i nød!

Man er som turist eller erhvervsdrivende selvfølgelig underlagt opholdslandets love og dermed deres retssystem ... jeg kan ikke se nogen har prøvet at sige andet!

Men det danske diplomati, burde måske sørge for, at hvis man er tilbageholdt i et fremmed land, at landet i det mindste lever op til sine egne love og give diplomatisk påtale, hvis danske statsborgere ikke behandles korrekt efter div. internationale konventioner.

Hvis den danske ambassade blot kunne anvise nogle "ukorumperede" tolke og tilsvarende advokatkontorer, så ville man som nødstedt allerede føle sig mere tryg. At have nogen man i fuld tillid kan kommunikere med, så ville mangt være nået.

Og derud over har man vel også en forventning om at de varetager kontakten, med pårørende i hjemlandet. Så det ikke bliver EB eller BT eller for den sags skyld DTW, der står for formidlingen af de dårlige nyheder.

Jeg ved ikke om manden er skyldig eller uskyldig, eller hvad pokker sagen i det hele taget drejer sig om. Men jeg er bestemt af den holdning at den danske ambassade skal hjælpe manden med div. rekomendationer og føre et tilsyn, hvor man tvivlstilfælde kunne advisere Røde Kors el. Amnesty om at noget er galt og i bekræftende tilfælde give en diplomatisk påtale.

Hvis de ikke kan det er der ingen grund til at have en ambassade, så kunne et konsulat eller er handelskammer klare deres opgaver.

sum
"Mødte thailandsk kvinde i Danmark, Carsten August havde i længere tid haft lyst til at lave forretninger i Thailand og kom i kontakt med kvinden og hendes danske mand i Danmark. I løbet af et stykke tid følte han sig imidlertid skubbet ud af projektet og indledte en civil sag - som han føler sig helt sikker på at vinde - mod kvinden.
Nu har hun lagt sag an mod ham for to mio. bath svarende til omkring 400.000 kr."

Der er en der har kastet den første sten.

Gad vide hvor skræmt den thailanske kvinde må have været over, at være blevet mødt med en civilretsag, i Danmark? Hun kender måske kun til det thailandske retssystem? og hvad har hun ikke levet med, af angstfyldte forventninger.

jeg mindes, med gru, skilsmissen fra min danske kone, og kampen om børnene i danske retssale, Ingen af os var uskydige og vi skyede intet middel for vinde den kamp, som vi alle kun kunne tabe, især børnene......

Det her endnu en trist sag! for alle parter. Det er en personlig krig, som er blevet overført til de to landes retsystem og det eneste der kan rede hele denne situation, er at der, måske med ambasadens mellemkomst, bliver gennemført en mægling imellem de to parter, hvor en gensidig overenskomst skal opnås, en overenskomst, som også bidrager til politiets forsatte eksistens.

Det ville være en helt normal procedure i thailand, hvis begge parter var thai'er.

Sagen her er almindelig i alle kulturer, Den har intet at gøre med, at kvinden er thai, korupt, grådig eller lign. Hun er en såret , en skræmt kvinde på hævn togt........ og regere efter min personlige erfaring....fuldstændig som en Dansk kvinde.
Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.

This is the word of the good lord Buddha.

Come here sun

natty
Jeg vil da håbe at den danske ambassade rådgiver om en respekteret advokat, men tvivler desværre. De kan og skal selvfølgerlig ikke bestemme et andet lands retsforhold, men selvfølgelig følge med i at reglerne overholdes.
Efter Thunamien måtte danskere have hjælp af andre nordiske og EU ambassader/konsulater, fordi de danske var alt for langsomme, det blev endda kritiseret af den danske konsul i Pattaya hvis jeg husker korrekt.
Men ellers ved vi jo ikke hvad der sker i "baggrunden".

Big-Viking
Den Danske ambassade og min bare... De er ikke til for den jævne danske mand/kvinde der har problemer..

rinpoche
Manden har vel en rejseforsikring, der inkluderer retshjælp.

Det er forsikringsselskabet han bør kontakte og ikke ambassaden.

Spring til debat: