Se indlæg
Hjælp til den specielle rejse søges
|
|
Glockers |
Lagt på d. 31/10-2010 19:06
|
Begynder Antal indlæg: 9 |
Hej til alle her på siden. Er ny bruger her på siden, med det formål at håber på at få lidt hjælp fra rutineret personer. Jeg er ved at planlægge en tur for mig og min forhåbelig snart forlovet kæreste. Planen er at vi skal afsted fra København d. 2/2 2011 og retur igen fra Thailand d. 9/2 2011. Jeg påtænker at vi skal starte med at flyve til Bangkok og have 2 overnatninger. Der skal vi opleve lidt af byen, weekend marked, sykskraber osv. Derfra skal turen gå ud til et romantisk sted.. Og nu er det nu jeg håber på at i kan hjælpe... I mit hoved går jeg efter et sted, hvor det er tæt på vandet, gerne en strandhytte. Der behøver ikke være det store gang i gaderne omkring, da vi er nede for at slappe af. overnatningspris på 600-800 dkr pr nat. Håber at i kan hjælpe her... Også gerne hjælp til et centralt hotel i Bangkok, godt men i den billige ende. Glockers |
|
|
soi khaotalo |
Lagt på d. 31/10-2010 23:07
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 33 |
Hej Clockers Mit råd ville helt klart være koh chang med smukke strande og smuk natur og ok afstand fra Bangkok. |
|
|
Lagt på d. 31/10-2010 23:29
|
|
Begynder Antal indlæg: |
et absolut dejligt og fredeligt sted på koh chang: http://www.koh-ch...Koh_Chang/ Vi har selv været der, og det er virkeligt luksus, dog lidt langt fra en by. Vi lejede en motorcykel og kørte lidt omkring og kiggede hver dag. |
|
|
tuktuk |
Lagt på d. 01/11-2010 02:10
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 540 |
eftersom du kun skal være væk i en uge, vil jeg anbefale Koh Samet i stedet dette ligger tættere på Bangkok, og stadigvæk ok, Koh Chang er også godt, men der er 5-6 timers kørsel i privat bil hver vej...
|
|
|
natty |
Lagt på d. 01/11-2010 03:08
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Når i skal være væk så kort tid, ville jeg også forslå Koh Samet. Der går adskillige busser frs Bangkok, og det tager ikke så lang tid at køre der ned. Bungalows i forskellige prislejer, også jeres. Men ankom uden for weekenden da det så kan være svært at få en bungalow., hvis i ikke bestiller i forvejen. |
|
|
Glockers |
Lagt på d. 01/11-2010 05:56
|
Nu bliver der nævnt Kok Chang og Kok Samet.. Hvor lang er afstanden til disse steder... Og hvordan kommer man til disse steder..?? Normalt har vi rejst charterrejser, så det er jo bare at hoppe på flyet i Kastrup og ind i bussen når flyet er landet og så står vi på hotellet.. / Glockers |
|
|
Lagt på d. 01/11-2010 06:36
|
|
Rayong, (Koh Samet) 3 timer med bus fra BKK, Koh Chang vel 5 timer, men prøv selv at søge under de to navne, så får du masser af oplysninger. Mit råd; Koh Samet. |
|
|
Lagt på d. 01/11-2010 09:43
|
|
Glockers skrev: Nu bliver der nævnt Kok Chang og Kok Samet.. Hvor lang er afstanden til disse steder... Og hvordan kommer man til disse steder..?? Normalt har vi rejst charterrejser, så det er jo bare at hoppe på flyet i Kastrup og ind i bussen når flyet er landet og så står vi på hotellet.. / Glockers Du kan se afstande i Thailand her: http://dansk-thai...stande.php |
|
|
Glockers |
Lagt på d. 01/11-2010 13:30
|
Hvis man nu ser bort fra afstrand.. Er der så ikke noget at hente i Krabi..?? |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 01/11-2010 16:45
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Jo, så absolut. Afstande er relative, det er vel transporttiden der er relevant. Det tager kun lidt over en time at flyve til Krabi fra BKK. Her er hvad jeg har skrevet andetsteds om Krabis lyksaligheder Tigertemplet Wat Tham Seau 10 km udenfor Krabi by. Overse ikke den skjulte dal hvor munkenes kuti ligger op ad bjergmassivet, flere huler her og vilde aber og et gigantisk træ der er 1600 år gl. Man kan her også begive sig op ad en 1300 trin høj trappe til en buddha helligdom på toppen, og her få et enestående udsyn over de karst formationer som Krabi med rette er berømt for. Alt under 20 minutter er verdensklasse. Den varme kilde (bor narm rohn) i Klong Thom 70 km fra krabi på vejen til Trang. Det er helt specielt, jeg kunne næsten ikke overtale konen til at forlade stedet igen Den krystalklare Crystal Pool eller "Sra Thung Tiaow" i samme område, her er der også mulighed for på egen hånd at vandre rundt i Khao Pra-Bang Kram Wildlife sanctuary og besøge et par mindre vandfald. Railey Beach, som man kan sejle til både fra ao nang og krabi by. Her er et smukt udsigtspunkt bag ved dusit rayavadee komplekset og en lille tidevandssø gemt inde i klippemassivet. Sra Phra Nang. Der ligger også 2 grotter hvoraf Tham Phra Nang Nai, inner princess cave er den mest interessante og langt den største med stalakitter etc. Du kan klatre med guider i dette område, leje kajakker etc. Koh Poda og chicken island ½ times sejltur fra Krabi byder på fin snorkling, jeg så en 2 meter revhaj der. På chicken island vil du bla få lejlighed til at se næsehornsfugle. De er ellers stærkt på retur i thailand. Lej en longtail og besøg Khao Kanarb Narm, de 2 kalkstensformationer der flankerer krabi floden inde i byen. Den ene har en spændende hule. Besøg den muslimske fiskerlandsby på pæle der ligger i mangroven og se deres fiskeopdræt. På vejen prøv at lægge mærke til dyndspringerne og vinkekrabberne, monitor lizzards er der også en god del af og lejlighedsvis krabbeædene makak-aber. Besøg een af de 2 Catfish restauranter 10 km udenfor Krabi by. Her er der opdræt af diverse mallearter, tilapia etc. Og igennem det udendørs spiseområde løber der et klart vandløb som man kan bade i før eller efter man har spist. Prøv deres Pla Duk en meget populær spisefisk i thailand. Huay Dtoh vandfaldet i Khao Khanom Bencha nationalparken 25 km øst fra Krabi by. Her er også mulighed for af stier at udforske på egen hånd. Og selvfølgelig bade i de pools der ligger nedenfor faldene. På vejen hertil passerer i skilte der bekendtgør at her ligger denne og hin grotte, og dem kan i jo så passende udforske hvis det har jeres interesse. Kryds med longtail båd tidevandsstrømmen Klong Haeng for enden af Hat Noppharat Thara og besøg det stille og rolige område på den anden side, hvortil der ikke er vej eller trafik. Her ligger der 3 hyggelige resorts af beskeden standard, som i måske ville kunne lide. Jeg kunne lide dem så godt at jeg blev i 3 måneder ! Ellers et godt valg for en sundowner. Besøg aftenmarkedet i krabi by ved floden hvor bådene lægger til og prøv nogle af de mange spændende gadekøkkener, hvor maden er noget af det bedste jeg har fået hernede. Øen Koh Hong nordvest for Ao Nang er også et must, har en indelukket bugt a la ao may på phi phi don, den du har set i The Beach med Leonardo. På vejen passerer i en lille klippeø Koh Daeng, her er der flotte soft corals og revhajer. I vil også kunne se kongens domicil blinke i guld inde på fastlandet herfra. Der er adskellige elefant outfits i området. Jeg ville anbefale Baan Sra Nai. Dette outfit ligger op til en kalkstensklippeformation perforeret med grotter. Jeg synes den har den rette "junglestemning". Også en klar sø her man kan bade i. Ao Luek, 40 km nord for Krabi har nogle af de mest mageløse kalkstensformationer jeg har set. Der ligger 2 grotter i dette område som er et must. Tham Hua Galårk (kraniegrotten) og Tham Lård (tunnelgrotten), Tham Lård sejler man igennem idet det er en tunnel der fører igennem bjerget. Tham Hua Pee ligger lige ved siden af. Begge disse ligger i et smukt mangrovelandskab flankeret af de allestedsnærværende monolitiske karstformationer. I nærheden ligger også et temmelig enestående sted: Than Bokharani, en national park, der er omend lille af størrelse ligner noget som Walt Disney kunne have konstrueret. Glasklart vand, små pludrende vandfald, masser af fisk og så kan man svømme ind i en grotte hvorfra vandet flyder. Der ligger en del små lokale spisesteder lige ved siden af. mvh |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 01/11-2010 16:49
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
Glockers skrev: tag og kig på Kata Thani beach resort phuket - kata noi LUKSUS - PRIVAT STRAND - SPA MED UDSIGT OVER STRAND - Det bedste jeg har oplevet af hoteller .
Hej til alle her på siden. Er ny bruger her på siden, med det formål at håber på at få lidt hjælp fra rutineret personer. Jeg er ved at planlægge en tur for mig og min forhåbelig snart forlovet kæreste. Planen er at vi skal afsted fra København d. 2/2 2011 og retur igen fra Thailand d. 9/2 2011. Jeg påtænker at vi skal starte med at flyve til Bangkok og have 2 overnatninger. Der skal vi opleve lidt af byen, weekend marked, sykskraber osv. Derfra skal turen gå ud til et romantisk sted.. Og nu er det nu jeg håber på at i kan hjælpe... I mit hoved går jeg efter et sted, hvor det er tæt på vandet, gerne en strandhytte. Der behøver ikke være det store gang i gaderne omkring, da vi er nede for at slappe af. overnatningspris på 600-800 dkr pr nat. Håber at i kan hjælpe her... Også gerne hjælp til et centralt hotel i Bangkok, godt men i den billige ende. Glockers DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
noisnabo |
Lagt på d. 01/11-2010 18:16
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
Glockers skrev: Nu bliver der nævnt Kok Chang og Kok Samet.. Hvor lang er afstanden til disse steder... Og hvordan kommer man til disse steder..?? Normalt har vi rejst charterrejser, så det er jo bare at hoppe på flyet i Kastrup og ind i bussen når flyet er landet og så står vi på hotellet.. / Glockers Der er Chaam og Hua Hin, begge steder er på den modsatte side af thai gulfen. Du kan komme der til med minibus fra Victory Moniment eller med en taxi for 1500 til 2.000 bath. De priser på værelse som du angiver, er vanvid i Thailand, jeg har aldrig selv betalt mere end 1.000 bath for tag over hovedet, og jeg synes selv at jeg bor godt. Og så er der flere lækre steder på fastlandet ned mod Pattaya, plus nogle øer ud for de steder. Husker ikke lige hvad de hedder, men søg selv. Om romantik. Hvis det er første gang i begge er i Thailand, vil a l t være romantisk for jer. Koh Chang ligger meget langt væk, og de timeangivelser for Bangkok til Koh Chang holder ikke. Det tager fem timer alene at køre til Trat, der fra skal du til den nærmeste havneby, som har forbindelse til Koh Chang, så skal du over vandet, og så tager det også tid at køre til den landsby eller strand som du nu har valgt. Fra Bangkok til du er på dit værelse eller i din bungalow, vil det tage mellem 8 og 9 timer, måske mere. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 01/11-2010 18:39
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
De priser på værelse som du angiver, er vanvid i Thailand, jeg har aldrig selv betalt mere end 1.000 bath for tag over hovedet, og jeg synes selv at jeg bor godt. Jo, jo. Men vi er jo alle forskellige. Nogle synes det er evigt fedt at bo på en sovesal på Khao San Road og andre ønsker meget højere standard, ikke mindst når ønsket går på en romatisk getaway. Når man tager opholdets længde i betragtning (7 dage udenfor bkk), så er det jo heller ikke en herregård. Og hundrevis af hoteller og resort trives i bedste velgående på trods af at de forlanger sådanne priser. Jeg er helt enig med dig mht til transporten til Koh Chang. Din tidsangivelse er langt mere realistisk. Jeg har selv kørt hertil et par gange fra Samut Prakarn, og med mindre man lige rammer færgeafgangen, så klarer man den ikke under 7-8 timer mindst. Man kan så vælge at flyve til Trat fra Bkk med bangkokair. Så er det helt anderledes overkommeligt. Til OP. Det lyder for mig som om du befinder dig indenfor målgruppen af denne rejsebog: Strandhytter i Thailand begået af danske Mchael Fjording. Meget anbefalelsværdig, tror i kan finde inspiration heri. http://www.michae...eguide.dk/ |
|
|
Lagt på d. 01/11-2010 22:08
|
|
Noisnabo, det er vist længe siden du har været på Koh Chang. Man kører ikke længere med bussen ind til Trat, men står af på en station ca 25 fra byen, hvor der står "grisebiler" og kørwer dig til færgelejet. Men jeg må give dig ret, mit estimat på 5 timer er nok lidt optimistisk, dit estimat er til gengæld nok for pessimistisk. |
|
|
Glockers |
Lagt på d. 06/11-2010 17:53
|
Nå.. Så er der da bestilt flybilletter. Cph - BKK non stop 2 overnatninger i Bangkok og så fly til Krabi. Retur fra Krabi self. over BKK og til CPH. Pris 17200.- hos Thai Travel. Så skal jeg bare finde et hotel på Railay Bay eller Beach |
|
|
hiks |
Lagt på d. 06/11-2010 21:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 209 |
Har lige været i krabi, faktisk et godt valg, sørg for at komme ud på nogen turer, krabi har nogle rigtig fede sejlturer og kano turer mm. aonang strand er som i denmark, men de omlæggende strande er de flotteste i thailand. andre anbefaler koh samet og koh chang white sand beach, har selv været på koh chang 2 gange, der er langt mere hyggeligt om aftenen end krabi, man sidder på stranden og spiser sin mad mens der er ild show, og derefter finder man en lille hyggelig bar på stranden, du lever faktisk på stranden,og det samme på koh samet, men sådan er det desværre ikke i krabi. |
|
Spring til debat: |