Se indlæg
 Udskriv debat
Idéen med Dansk Thai Website
Webmaster
Kære alle,

Nu er det endnu en gang lykkes mig at åbne Dansk Thai Website og læse herinde om at andre mennesker burde aflives. Jeg har tidligere været ude med en melding om at sådanne udtryk overhovedet ikke på nogen måde accepteres her på siden (Link). Alligevel har enkelte valgt at overhøre den klare udmelding om at det ikke accepteres her på siden og fortsat med at poste den slags. Brugeren er derfor nu udelukket herfra og jeg håber dette kan være et vink med en vognstang til eventuelle andre som kunne have lyst til at poste samme slag udtryk herinde. Find dog en anden siden og post den slags på. Det hører ikke til herinde hvor vores fælles interesse ikke er strækmarch men Thailand.

Udover det med aflivninger så synes jeg også at siden i den sidste tid er eksploderet i lidt for vilde diskussioner, der mere har lignet korstog end reelle diskussioner. Dette uvæsen med korstog-lignende diskussioner og indlæg bør også bringes til ophør. Diskussioner er velkomne, men den slags korstog-lignede forfølgelse af enkelte brugere som lige skal have en kommentar med på vejen hver gang de poster et indlæg gider jeg ikke se. Ligeledes burde det ikke være så svært for enkelte brugere herinde at springe tråde og emner over som absolut ikke på nogen måde interessere dem. Interessen bunder for disse brugere forhåbentlig ikke i at lave rav i den bare fordi der er noget man ikke selv bryder sig om eller noget ikke interessere en selv.

Dansk Thai Website har en sidebeskrivelse som jeg gerne lige vil have lov til at gengive. Det kunne jo være at enkelte ikke tidligere har set den eller ligefrem har misforstået noget med hensyn til idéen bag Dansk Thai Website:
I de senere år har vi set en enorm interesse omkring Thailand i takt med at rejsebureauerne har taget Thailand på deres rejseprogrammer og priserne på en ferie i Thailand er da også kommet ned i et rimeligt leje. En rejse til Thailand er en rejse til smilets land og det helt rigtige rejsemål for hele familien. Dette har naturligvis skabt en stor interesse for Thailand, thailandsk mad og lignende. I forbindelse med den store interesse, så har det også betydet at der i de senere år er kommet og stadigvæk kommer mange thailænder til f.eks. Danmark.

Vi håber at vi med Dansk Thai Website kan give en bedre viden og forståelse omkring Thailand og at brugerne af Dansk Thai Website vil bruge de muligheder som Dansk Thai Website tilbyder.
Idéen bag Dansk Thai Website er at have en seriøs website på dansk omkring Thailand for dig som har en særlig interesse i Thailand eller thailandsk kultur.

Jeg vil derfor anmode jer alle om at gøre jeres bedste for at være med til at bringe fokus her på Dansk Thai Website tilbage til det siden var tænkt til. Som en lille huskekage, så er I velkommen til at læse følgende nyhed vi i Admin desværre så os nødsaget til at lægge op sidste år:
-
http://www.dansk-...dmore=1097

Fortsat god aften.

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Anonym Bruger
kanon site webbie...keep up the good work

Amagerdreng
Web. 1000 tak og håber at vi alle må huske på dette og "være mod alle andre som vi gerne vil have de skal være mod os selv" Friends again

natty
Amagerdreng skrev:
Web. 1000 tak og håber at vi alle må huske på dette og "være mod alle andre som vi gerne vil have de skal være mod os selv" Friends again

Kan kun være 100% enig, men må da også 100% erkende at jeg måske trykker på knappen lidt for hurtigt. Noget skulle jeg ikke have skrevet. Vi er kun mennesker og kan blive totalt provokeret. Der er nok ting jeg ikke burde have skrevet om en hvis person, men lad os komme videre. Og egentlig fortryder jeg ikke, da det var over mine grænser. Jeg skrev om hjerner og fortryder det. men som sagt "være mod alle andre som vi gerne vil have de skal være mod os selv"det blev jo også latterliggjort.
Redigeret af natty d. 30/10-2010 23:18

natty skrev:
Amagerdreng skrev:

Kan kun være 100% enig, men må da også 100% erkende at jeg måske trykker på knappen lidt for hurtigt. Noget skulle jeg ikke have skrevet. Vi er kun mennesker og kan blive totalt provokeret. Der er nok ting jeg ikke burde have skrevet om en hvis person, men lad os komme videre. Og egentlig fortryder jeg ikke, da det var over mine grænser. Jeg skrev om hjerner og fortryder det. men som sagt "være mod alle andre som vi gerne vil have de skal være mod os selv"det blev jo også latterliggjort.

ja godt indlæg fra web,
og natty fortryder selvfølgelig ikke at være for hurtig på tasterne. og provokerer andre brugere konstant......så pyt med at folk bliver smidt ud fordi de bliver irriterede over disse sære impulse indlæg???....????tak for kaffe.

natty
soi7 skrev:
natty skrev:
Amagerdreng skrev:

ja godt indlæg fra web,
og natty fortryder selvfølgelig ikke at være for hurtig på tasterne. og provokerer andre brugere konstant......så pyt med at folk bliver smidt ud fordi de bliver irriterede over disse sære impulse indlæg???....????tak for kaffe.

Jamen halluja, det er da ikke mig som skriver at folk skal ha et nakkeskud,
Stopper her overfor min egen selvresepekt og vil ikke kommetrere på det her emne.
Redigeret af natty d. 31/10-2010 00:29

BiBob Man
Jeg vil give vores Webmaster så evigt ret.
Sprogbruget her er blevet for groft.

Som regelmæssig læser, og til tider debattør på Dansk-Thai Web (DTW), syntes jeg nok at debatterne på det sidste har taget en noget uheldig ensidig og smalsporet drejning. På det sidste syntes DTW at have været genstand for en del udfald og indlæg, som ikke bør hører hjemme på denne ellers så udmærket informative Webside omkring Thailand. Ikke mindst har sprogbruget være meget groft.

Her tænker jeg ikke mindst på de utallige debatindlæg som hidrører div. regeringstiltag i forbindelse med lovgivningen i og omkring dansk indvandrings og udlændingepolitik. Ligeledes syntes jeg at debatterne omkring Pattaya – på godt og ondt – her på DTW, har tiltrukket sig lidt for meget opmærksomhed på det sidste.

Har velmenende debattører her på DTW, ellers noget seriøst på hjertet i forhold til dansk indvandrings og udlændingepolitik. Vil jeg mene at der er andre, og langt bedre debatforummer på Internettet, hvor deres uforbeholdne meninger bedre ville kunne komme til offentligenhedens kundskab end lige her på DTW.

Det samme gør det sig gældende med hensyn til Pattaya. Har man som debattør på DTW, nogen som man absolut føler stærk trang til at delagtiggøre andre i omkring Pattaya - for eller imod - vil [url]www.pattaya-portalen.dk[/url] nok være et godt stedet hvor man kunne få afløb.

BiBob Man

Big-Viking
Er rigtigt godt indlæg fra WEB!!!Pfft Sgu da bare et indlæg som forklare hvad vi allerede ved. Men i mine øjne er de også blevet mere smålige herinde efterhånden. Tråde bliver slettet for et godt ord, man må snart ikke ytrer sine meninger uden at få en løftet pegefinger, men her forleden med at hvad replikboksen må bruges til!!Hmmmmmm Vi er vokse mennesker og mener at de skal passe på ikke at gå i for små sko herinde. At der er et reglement. JA.. Men hvis folk bag denne side har ment fra start at det reglement vil blive overholdt til punkt og prikke, er for naivt at tro. Der burde være plads til at træde ved siden af, bare det ikke er personangreb eller trusler..Ikke iorden at true folk med det ene eller andet.
Redigeret af Big-Viking d. 31/10-2010 07:47

b_j3ns3n
Jeg synes nu de giver lang snor i admin gruppen.. jeg mener helt bestemt også vi som brugere får lov til at træde ved siden af reglementet.. der må bare være en grænse for hvor meget vi kan træde udenfor, og det er den grænse som er svær at finde..
Jeg er en af dem som støtter deres arbejde her på siden, personligt har jeg også fundet tonen lidt for hård og nærgående her på det sidste, men det afspejler sig også i antallet af mine indlæg.. jeg gider simpelthen ikke begive mig ud i store slåskampe for at forsvare mine meninger
Redigeret af b_j3ns3n d. 31/10-2010 08:55
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

natty
og b_j3ns3n jeg burde nok følge dit eksempel. Vil pøver at holde mig fra tasterne, men det kan nogen gange være svært når ....og så videre. Prøver at lade være med at reagere, men nogen gange kommer der indlæg som det er svært ikke st reagere på. Indrømmer at jeg så kan blive ophidset. Det kan ikke bruges til noget, og vil prøve at følge dit eksempel.

Jin Jok
Tak Web.

Det giver en lyst til at vende tilbage.
Jeg har aldrig været en særlig aktiv debattør, men tonen de sidste måneder har i hvert fald "skræmt" mig langt væk.

Folk må såmænd mene hvad de vil, men begrænse deres tilkendegivelser af disse, således at de er afstemte med reglerne for siden.

Held og lykke med siden :-)

Mvh.

Jin Jok

moon
Hehe-guy
Jin jok skrev
Tak Web.

Det giver en lyst til at vende tilbage.
Jeg har aldrig været en særlig aktiv debattør, men tonen de sidste måneder har i hvert fald "skræmt" mig langt væk.

Folk må såmænd mene hvad de vil, men begrænse deres tilkendegivelser af disse, således at de er afstemte med reglerne for siden.

Held og lykke med siden :-)

Mvh.

Jin Jok
HELT ENIG DTW er kanon til lidt hjælp en gang imellem i stedet for at læse FNIDDER MIDDER
Så Web forsæt det gode arbejde stor ROS herfra Bla bla bla
MVH MOON
Violin

Er i og for sig enig med WEB, men hvorfor skal medlemmer der gang på gang overtræder reglementet og bliver ekskluderet, have lov til at komme tilbage under et nyt navn, det forstår jeg simpelthen ikke, jeg mener det er ødelæggende for websiden.
Til hest

bruno
Min forslag kunne måske være, at der var et double forum eller måske bare et eller flere post, hvor ordet er frit og uden regler.
Det skal selvfølig være på brugerens helt egen ansvar for, at deltag der.
Den forum der her nu, skal stadig være som nu og uændret og stadig være den seriøse ansigt ud af til.
Hvis der så alligevel skulle opstå finder der, så er det bare at flytte indlæget der ned i den usæriøse forum.
Det var bare en ide.
Det der er problemet med DTW er at den har så bred sociale målgruppe indfor samme tema, at brugerne har forskelige måder at debatter på.
Det er jo heller ikke samme sprog og tone der bliver brugt på den lokale bodega og den lokale golf restaurant.
Det skal lige siges at jeg fulgt DTW, siden den åbnede og haft rigtig meget ud af siden og de råd og erfaringer der er at hente her.
Her er der en erfaren mand, der giver et par råd.

http://thorborg.t...forum.html

Redigeret af bruno d. 31/10-2010 18:07

http://gj-blog.dk/
Bjarne
Abekatten har fuldstændig ret. Det er alt for nemt at genopstå under nyt navn. Ud af vagten må betyde ud af vagten. Måske kun for en periode - men ud.
I øvrigt er det lidt sjovt at se, at nogle af dem, der ellers altid har en skæv mening om alt, ikke deltager i denne debat.

thulegrisen
Man må vel se i øjnene, at det dejlige lille menneske ABEKATTEN, her tænker jeg på størrelsen, altså korpus. Du har som sædvanligt ret i dine betragtninger ud i at de udskudtettttttteeeee i DTW regi….

De skal da ikke have en mulighed for at have noget med denne side at gøre, også selvom deres tildelte straf er overstået…. Nå ja den er jo ikke tildelt, men du må da vide som jurist, at der altid er en udmåling og straf i tilfælde af en dom….

Skal man nu ikke lige komme ned på jorden her… Hvis DTW kun skulle være for jer regelrette mennesker, ja så fik webmaster da ikke meget at se til… og siden vil jo nok være som alle de andre.

Måske er det løsningen på fremtiden, men det må administrationen af siden vel judge i…

Jeg ved godt, hvad jeg ville, men det er måske ikke det rigtige, eller er det…

Op på mærkerne drenge og piger… Jeg talte lige med min vidunderlige og dejlige kone om en veninde hun havde. Jeg ved ikke, og jeg vil ikke vide sagde hun, for så skal jeg og tage stilling til en diskussion om et måske irrel evant emne, som jo egentligt ikke rager mig…. Det giver da kun problemer….

Ja måske kan jeg og andre lære af denne betragtning…

Konen, dette dejlige menneske sagde, alt dette skal holdes inden for familien…

Min tennis pige vandt ikke, og mit hjemmehold Randers spillede endnu engang uafgjort,,, Ja livet er ikke for de svage…… eller er det..

swedmark
I indlæg nr. 14 kom bruno mig i forekøbet. For det var excact det jeg ville sige.

Som temmelig sikkert så mange andre, kommer jeg også på andre "thai" hjemmesdier. En af dem har hvad de kalder et "insider" forum/dialogbox som man kun kan komme ind på hvis man er logget på med sin profil. D.v.s. de dem der "strøgkigger" kan ikke se dialogen.

I dette såkaldte "insider" forum er der så lidt højere til taget og et mere frit sprog, som folk må finde sig i, hvis de bevæger sig derind. Hermed skulle man så få frigjort de mere "seriøse" debat kategorier for al smuds og mudderkast.

Og så er der heller ikke nogen undskyldning for dem der vil udfolde sig i et mere bramfrit sprog, ikke at have et sted at gå hen.

Det er så ikke et sted jeg vil være at finde.

Spring til debat: