Se indlæg
 Udskriv debat
Dansk Pattaya Web !
Klovn
Thailand er simpelthen for kedelig at skrive mere om , så jeg synes vi skal omdøbe denne site til
D.P.W. når man kan lave navne om på lande i asien ka" man vel også lave dem om på hjemmesider ?
Så kan alle komme ud af Pattaya-skabet for det er der vi er i øjeblikket.......Grin

thaikurt1
Hvis du mener du er træt at skrive om thailand har du jo altid den mulighed at man kan holde en pause.

Hvad stå D.P.W. for ?

http://nej
Gokinok
Kig på overskriften Kurt!

Endnu en tråd om Pattaya, nu holder i den onde lyneme!

Angry

Dr. Gok

thaikurt1
Gokinok

JA Gokinok. Kick you

moon
Read the rules Så er vi SKULOL LOL startet igen Kurt er det noget du har BESTILT Surprise ÅÅÅNNNEEEEJJJ
Mvh Moon
Violin

Namprik
Vi skal nok lige klappe hesten, jeg har paa fornemeren at E snart er ude med pegepinden.......Cheers

Der skal vaere orden i sagerne ! Read the rules
Redigeret af Namprik d. 28/10-2010 12:21
Jeg kan gaa paa vandet !

En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig.

www.isaan-house.com
Webmaster
Speedmaster skrev:
Thailand er simpelthen for kedelig at skrive mere om , så jeg synes vi skal omdøbe denne site til
D.P.W. når man kan lave navne om på lande i asien ka" man vel også lave dem om på hjemmesider ?
Så kan alle komme ud af Pattaya-skabet for det er der vi er i øjeblikket.......Grin

Hejsa Speedmaster og andre,

Selvfølgelig kan man godt ændre navnet på Dansk Thai Website til Dansk Pattaya Website, men jeg tror nu nok at jeg vil undlade at gøre det. Men du har selvfølgelig en god pointe i at Pattaya fylder utroligt meget her på siden i perioder - f.eks. her i den sidste tid. Jeg syntes selv at vi før har set det herinde med sådan perioder hvor et emne som Pattaya blomster op i forumet og fylder stort set alt og så pludselig går det lidt i sig selv igen for så igen senere at poppe massivt op igen. Pattaya er et klart sådant et emne som dukker op igen og igen til tider.

At Pattaya er det bedste sted på jorden for nogle og det mest afskyelige sted for andre er vil ikke nogen hemmelighed herinde, især ikke hvis man har fulgt med i bare en brøkdel af de tråde som har været oppe omkring Pattaya. De yderpunkter af meninger om samme emne giver naturligvis også til tider nogle ret heftige diskussioner herinde.

Vi i Admin har allerede set og erkendt at Pattaya måske nok fylder lige rigeligt meget herinde til tider. Ja den konklusion kom vi faktisk frem til allerede sidste år. Vi ser ikke sådan på det at debatter om Pattaya er et problem, da Pattaya jo er en del af Thailand og siden her omhandler jo som bekendt Thailand og dermed også Pattaya. Men som de fleste herinde nok også hurtigt kan blive enig med os i så er Thailand jo også mangt og meget andet end Pattaya. Og problemet med Pattaya-debatterne er de til tider overskygge lidt for resten af Thailand herinde.

Så vi i Admin stod sådan lidt i et dilemma hvor vi ikke har ønsket at sætte en stopper for Pattaya-debatterne men på den anden side hellere ikke har ønsket at Pattaya-debatterne har skulle præge alt. Vi fandt derfor ud af at den bedste løsning måske ville være at forsøge at rykke lidt Pattaya-debatterne over på en selvstændig side som så mere koncentreret kunne omhandle Pattaya.

Derfor blev der sidste år registret en række domain-navne til dette formål, og der blev skam også lagt lidt op på domainet. Den grundlæggende idé var at den side skulle ligne DTW i opbygning og funktionalitet så brugerne som har en interesse i Pattaya og er vant til at benytte DTW hurtigt kunne føle sig hjemme på den nye side - søster-siden er det måske en god idé at betegne den som. Selvfølgelig skulle søstersiden om Pattaya have lidt andre farver end DTW, da der jo er tale om en anden side end DTW men grundlæggende så skulle de fleste uden det store besvær kunne finde ud af at benytte den nye side såfremt de føler sig hjemme her på siden og den måde siden her fungere på.

Siden er tænkt som en side om Pattaya og området omkring Pattaya, hvor dem som har en interesse i Pattaya kan følge med lidt ligesom her på DTW hvor vi er en masse som interesser os for Thailand. Som udgangspunkt kan jeg ikke forstille mig at de personer som ser Pattaya som jordens værste sted skulle have nogen interesse i at tilmelde sig på siden. For siden er tænkt som en side om Pattaya på både godt og ondt, og ikke som en side til at føre korstog på.

Ja-ja, det lyder måske meget godt alt sammen. Fordi selvom om arbejdet blev påbegyndt sidste år, så blev jeg aldrig helt færdig med siden, da en masse andet kom i vejen. Siden virker selvfølgelig allerede men der er også lidt emner jeg gerne ville have sat mig ind i først og lidt flere informationer som jeg gerne ville have lagt på siden før vi var begyndt at "lancere" siden. Derfor har siden ikke gjort noget væsen af sig endnu og den har derfor levet en lidt hemmelig tilværelse.

Men nu hvor emnet alligevel indirekte er taget op, så er det vel på sin plads at jeg ligeså godt lige kan komme med denne lille tilbagemelding om idéen.
Den nye side er blevet døbt Pattaya Portalen og kan findes på: [url]www.pattaya-portalen.dk[/url]

Der er dog nogle andre ting lige nu som jeg synes er vigtigere end at få lavet Pattaya Portalen helt færdig. Det er vel ingen hemmelighed at serverne bag DTW i den sidste tid ikke har kørt helt tilfredsstillende og har afstedkommet mange fejl til gene både for os og jer. DTW ligger idag på et webhotel og et eller andet sted så er DTW med den daglige trafik og den databasebelastning måske ikke helt egnet til at ligge på et webhotel. Jeg har derfor i de sidste dage kigget lidt på andre løsninger og må nok erkende at den helt rigtige og mest fremtidssikret løsning ville være en dedikeret server. Men hold da ferie hvor det koster med det forbrug af trafik DTW allerede har den dag idag.

For lige at give en idé om det daglige forbrug på DTW idag så kan jeg nævne ca. 10GB trafik dagligt, en database på ca. 110MB, et forum som indeholder mere end 141.000 indlæg plus en masse nyheder, replikker, billeder og så videre og ca. 60.000 side fremvisninger i døgnet. En side i den størrelse som DTW efterhånden har nået giver også nogle ret kraftige belastninger på de servere hvor siden ligger.

Nu er det med dedikeret server en lidt ny og fremme verden for mig, så det skal indrømmes at jeg ikke er helt på hjemmebane og markedet virker ret uoverskueligt på mig. Og der er muligvis også andre løsninger som udemærket kunne gøre at DTW kørte tilfredsstillende. Tænker her på VPS og lignende. Men én ting er i hvert fald klart, jeg bliver nødt til at gøre et eller andet for det kører ikke tilfredsstillende pt. og de udgifter en bedre løsning koster mere end den nuværende løsning burde kunne dækkes ind ved reklamer på siden - dog må jeg muligvis lave lidt om på reklamerne så de giver lidt mere da det er ret pebret, synes jeg, for de bedre løsninger.

Nå men nok om hvad jeg sidder og roder med for tiden. Det jeg kort ville sige var det om [url]www.pattaya-portalen.dk[/url]

Fortsat god dag herinde :-)
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
moon
Read the rules Ja Webmaster det lyder jo helt fint er det næste skridt så en Patong eller måske en hel Phuket side eller hvad med en Bangkok side måske en chaing mai side ja sider kan der sku nok blive NOK af men så kan folk jo også vælge side At DTW er ved at drukne i sin egen sucsee
kommer bag på mig men leg må indrømme server problemer er der mange af for tiden LOL LOL
Mvh Moon
Violin

thaikurt1
Det se ud til at være en udmærke side.

VIP
moon skrev:
Read the rules Ja Webmaster det lyder jo helt fint er det næste skridt så en Patong eller måske en hel Phuket side eller hvad med en Bangkok side måske en chaing mai side ja sider kan der sku nok blive NOK af men så kan folk jo også vælge side At DTW er ved at drukne i sin egen sucsee
kommer bag på mig men leg må indrømme server problemer er der mange af for tiden LOL LOL
Mvh Moon

Jeg er enig i moon's udlægning. Det er 'skævridning' af DTW, hvis der hver gang et bestemt emne fylder meget, skal oprettes
special sider. På den anden side, er det uholdbart med flere tråde om samme emne på samme tid.

Men, er admin. obs. på, at man ved oprettelse af special dedikerede tråde, ikke alene kanaliserer 'normale' DTW læsere over på de andre sider, men måske og derfor også mister læsere på master siden?

Som moon, er inde på, kan konsekvensen af dette blive, at DTW 'kun' kommer til at fungere som hub (drukner i successen) for de andre
sider. Og det, var vist ikke lige planen. Vel?

Behold nu DTW i den form, som den har nu. Og vær så lidt kvik med at slå tråde, som omhandler samme emne sammen hurtigt.
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

Klovn
Det er en rigtig god ide, med Pataya-Portalen ! top nice....Sunflower
Redigeret af Klovn d. 28/10-2010 16:39

goldwing
Jeg foreslår at web laver en portal for alle dem der:

Er blevet udelukket fra DTW, ja nogle flere gange, samt
en portal for alle der ikke kan styre deres alkoholdforbrug og fingre på tastaturet.

Så var der en chanse for at tråde om Pattaya også kunne opretholdes som saglige tråde....

JEG ELSKER PATTAYA, byen betegner jeg som verdens navle....

Men nu kan jeg også sagtens styre mit alkohol forbrug samt lade hjernen forblive oppe i øverste etage....

Mikael
Er der så nogen der kan fortælle mig havd og hvem det er står bag www. .dk

Mikael
prøver igen .dk
Redigeret af Mikael d. 28/10-2010 16:50

goldwing
Mikael skrev:

Det gør DK-HOSTMASTER Angry

Mikael
jeg prøver at skrive
http://www. .dk/news.php

Jeg ved ikke hvad der sker, kan ikke skrive det hmmmm

t h a i t i m e og et .dk
Redigeret af Mikael d. 28/10-2010 16:56

Webmaster
Mikael skrev:

Hejsa Mikael,

Der er en grund til at der ikke kan og skal linkes til visse sider herinde. Se venligst §21 i reglementet for nærmere information.
Men for at svare dig så kan man på [url]www.dk-hostmaster.dk[/url] checke hvem der står bag diverse domains.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Mikael
ok, tak og undskyld...
jeg havde bare hørt at det skulle have noget med dtw at gøre..

thaikurt1
goldwing

Så ville der ikke være mange tilbage på DTW.

.LOL LOL
Redigeret af thaikurt1 d. 28/10-2010 17:15

bagerbager
goldwing skrev:
Jeg foreslår at web laver en portal for alle dem der:

Er blevet udelukket fra DTW, ja nogle flere gange, samt
en portal for alle der ikke kan styre deres alkoholdforbrug og fingre på tastaturet.

Så var der en chanse for at tråde om Pattaya også kunne opretholdes som saglige tråde....

JEG ELSKER PATTAYA, byen betegner jeg som verdens navle....

Men nu kan jeg også sagtens styre mit alkohol forbrug samt lade hjernen forblive oppe i øverste etage....
enig

Spring til debat: