Se indlæg
 Udskriv debat
Thai kvinder
falang yao
KronbergTH skrev:
Hej Mintz,

Læs fx Anne eller Anna Knudsen: "Far, send flere penge".

Hej Robert,

Var det denne bog du henviste til ?

Her går det godt - send flere penge : Anne Knudsen 1996
Humoristisk analyse af det danske samfund og den udbredte feminisering.
og :
Kvinder på banen :
Karrierevej eller blindgyde

http://www.fsk.dk...de0008.htm

M.v.h., M. Rasmussen Cool
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

rolan
til cristian i er et flot parGrin
til mintz det kan du ikke være bekendt at oplyse nu mistede mandfolkene håbetGrin

Mintz
[img]http://photo.tickle.com/image/40/1/6/O/40165483O406274947.jpg[/img] is not a valid Image.

det lykleds for mig at vise jer billede af min kæreste anyway Grin
Goddag Wink

เมื่อรู้สึกตัวก็สายเกินไป
หมื่นพันที่เธอผ่านชาย
หัวใจเธอจึงเย็นชา

rolan
ja ja da men du er nu kønereGrin

Nui
Hej Mintz.

Desværre har det for det meste været sådan, at når DR og andre danske TV kanaler har lavet udsendelser om Thailand, så har det i mange år været om prostitution - herunder børneprostitution - og hvad deraf følger.
Dette er nok hovedårsagen til mange danskeres opfattelse af, at piger og kvinder fra Thailand er ludere.

Jeg bor selv sammen med min thailandske kæreste gennem de sidste 4 år, som jeg har mødt her i danmark.

latour82
[quote]Mange af de Thaipiger der bor i Danmark,
kan ikke ret meget Dansk, har jeg ret?

Både og, efter at have have været gift med en Thai i nu 5 år,
der har jeg jo mødt både de "gode" piger som engageret følger sprogskolen og sammen med sin partner prøver at lære Dansk.

Andre piger er knapt så ivrige i at følge skolegangen og har mere travlt med at hygge sig sammen med veninderne, og intet gør for at intigrere sig i samfundet.

Jeg havde ikke de fjerneste tanker om at jeg en dag skulle gifte mig med en pige af anden etnisk oprindelse end Dansk, uheldet var at da jeg var i Bangkok for at løbe maraton i 1999, der mødte jeg den allerførste aften jeg var der, lige netop den lille pige i flade sko, som slog benene væk under mig.
Efterfølgende strartede mit livs største udfordring, væsentlig større udfordring end at gennemføre de 20 maratonløb jeg har gennemført, at først at få hende overtalt til at komme Til Danmark, og efterfølgende kampen for at få hende til at falde til heroppe.

Skulle man have valgt det NEMME som Mintz skriver, så havde jeg beholdt min Danske kæreste.

Tilbage til temaet.
Hun har fra dag 1 engageret sig i at lære Dansk, heldigvis havde hun ikke andre sprog end Thai, så vi havde ikke ret meget fællessprog, hendes Engelske indskrænkede sig til de gloser hun skulle bruge i sit arbejde som severtrice på en resturant i bydelen Siam og før da hun havde sin egen resturant nær Rayong , så jeg kunne ikke vælge den nemme løsning at kommunikere med hende på f.eks Engelsk.
Heldigvis kom opholdstilladelsen hurtigt i hus så hun kunne komme i sprogskole, det der dog har givet hende mest er at hun også kom ud på arbejdsmarkedet, hvor hun udelukkende har haft Danske kollegaer, det har gjort at hun både taler, skriver og læser et ganske acceptabelt Dansk.

Vi har også fået et par små søde piger sammen, og dem har hun også travlt med at lære at snakke og læse Dansk, hun siger også at hun på et eller andet tidspunkt vil begynde at lære dem lidt Thai til husbehov, men af en eller anden grund har hun altså valgt ikke at starte med det endnuSad

Niels

Det har
Redigeret af d. 25/11-2005 09:44

christian-s
Hej Niels

Godt at høre nogle positive historier fra folk her på siden. Hvor længe gik din kone på sprogskole før hun havde mod på at kaste sig ud på arbejdsmarkedet?

PS: Jeg vidst ikke man kunne tænde på flade sko Wink
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

mattidk
mintz, du ser ikke så meget som Thai ud... så det må ikke være så meget problem for dig.

har lige set statistisk på udlst, Thailænder er den anden største gruppe efter tyrkiet, at søge til familiesamføring i DK... um...så tænke jeg, hvordan og hvorfor der kommer så mange lang vej her Frown

Mintz
haha .-- syg nok at du ikke synes at jeg ligner en Thai Grin .. problemet er vel at der er mange thai'er i Dk ..
Goddag Wink

หมื่นพันที่เธอผ่านชาย
หัวใจเธอจึงเย็นชา

Good for Falang
problemet er vel at der er mange thai'er i Dk ..

jeg mener der er for få Thai`er i DK.

Good for Falang

Mintz
Synes du .. hvis nu vi er lige så mange som tyrker , paki'er.. og araber .. hvad er det næste problemet? for får thailænder på arbejdesmarkeds.? de kan ikke godt nok dansk ? .. de koster mange penge for samfunds? .. man kan bliver ved og ved og ved !
Goddag Wink

หมื่นพันที่เธอผ่านชาย
หัวใจเธอจึงเย็นชา

Locturian
1) Nej, der er bestemt ikke så mange fra Thailand i Danmark som der er fra andre mellemøslige lande!
2) Den generelle instilling til arbejde, ligger laaangt imellem hinanden når man snakker en tyrker/thailænder (Jeg snakker udfra erfaringer og statistikker!) En Thailænder er vant til at arbejde, og ønsker at arbejde, hvorimod RIGTIG MANGE fra andre lande, kommer til, for ja, at nasse på samfundet. Jeg må indrømme, at jeg kender ingen Thailændere der godvilligt nasser på det danske samfund...
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
Robert Kronberg
Hej,

Problemet med arabere (muslimer) er, at de ikke er gode til at integrere sig, og det er uanset, hvor meget politisk korrekthed og støtteprojekter, de omgives med.

Asiater (buddhister) er derimod meget bedre. Kineserne måske næsten for gode, men deres China Towns world wide, men stadig så passer de sig selv, og tjener selv deres penge.

http://www.danishschool.dk/thailand/
paulsenp
Locturian skrev:
.
.
Jeg må indrømme, at jeg kender ingen Thailændere der godvilligt nasser på det danske samfund...

Jeg kender nogle stykker, der forstår at sno sig rigtig godt gennem systemet, både med fup-ægteskaber og med førtidspension.
Peter

Mintz
Fup-ægteskaber? .. Cool Thai'er er ikke dum alligevel..?Shock
Goddag Wink

หมื่นพันที่เธอผ่านชาย
หัวใจเธอจึงเย็นชา

Mintz skrev:
Fup-ægteskaber? .. Cool Thai'er er ikke dum alligevel..?Shock

Hejsa mintz
Nej thaierne er sgutte dumme,
de er nemlig smarte, Pfft¨
bamsen

Good for Falang
Den dybe tallerken har de heller ikke opfundet.

Good for Falang

Mintz
hvad betyder det !?Cool
Goddag Wink

หมื่นพันที่เธอผ่านชาย
หัวใจเธอจึงเย็นชา

Good for Falang
Det med den dybe tallerken er et gammelt ordsprog

se her
Britney Spears har hverken opfundet den dybe tallerken eller det varme vand

En britisk TV-journalist bekræfter nu, hvad mange har haft mistanke om i årevis. Britney Spears har hverken opfundet den dybe tallerken eller det varme vand.
Eamonn Holmes har haft popprinsessen som gæst i sit morgenprogram »GMTV« og fortæller, at hun var både arrogant og tomhjernet.
»Hun var kun optaget af sig selv og kedede sig tydeligvis. Jeg beklager, men hun hører altså til den slags mennesker, der kigger over éns skulder under et interview for at hente støtte fra sine rådgivere. Britneys problem er, at hun ikke er ret intelligent«, siger Holmes og fortsætter: »Hun ved ikke, hvad der er det rigtige at sige. Man spørger for eksempel om hendes nye plade, og hun svarer »den er cool«, »den er fed« eller »det kører bare«. Og det siger hun også om alt andet Hun serverer de samme klichéer, uanset hvad hun bliver spurgt om«.Grin

Good for Falang

Mintz
hvordan skal det forstår i samhænge med thailænder?!Cool
Goddag Wink

หมื่นพันที่เธอผ่านชาย
หัวใจเธอจึงเย็นชา

Spring til debat: