Se indlæg
 Udskriv debat
piller med til Thailand
handy
Er der nogle som har haft problemer med at indføre piller købt på recept i dk som jeg læser er der ikke noget med pille pas uden for eu...da jeg har planer om at opholde mig der længe håber bedring på ryggen med tør ikke andet en at tage det med som jeg indtager pr dag her så kommer det til at virke temeligt voldsomt...Angel

Big-Viking
Idet jeg skal spise en spand fuld piller resten af livet har jeg talt med min læge om det. Hun siger at så længe at det er lægeordinæret medicin, livsnødvendig medicin, så er der inegn problemer.. Rigtigt eller forkert.?? Aner det ikke, men det er hvad jeg fik at vide. Havde en hel håndtaske fuld af medicin den anden vej. Ikke nogen problemer der.

Djan
Når min søster er ude at rejse, så har hun et brev/seddel med fra hendes læge. Hun har vist aldrig haft brug for det, men nok meget smart, hvis man er på rejse i Sydøstasien.
Så spørg din læge efter sådan et papir - så skal du ikke bekymre dig om det.

Især da det er smertestillende (går jeg ud fra)
Redigeret af Djan d. 18/10-2010 12:59

pee chang
Hvis det er receptpligtig medicin , så ha det altid i original indpakning , der står dit navn , og medicinpasset som mange taler om er kun gældende i schengenlandene
Redigeret af pee chang d. 18/10-2010 13:15

Namprik
Pee.

Et pas til med. er altid godt at have, ioevrigt koster med. her i TH spidsen....................
Jeg kan gaa paa vandet !

En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig.

www.isaan-house.com
sony
Sådan et pillepas hvor længe gælder det? Min læge sagde sidst han mente det galdt for et år, men det lød ikke til han var sikker.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Trutidutten
handy skrev:
Er der nogle som har haft problemer med at indføre piller købt på recept i dk som jeg læser er der ikke noget med pille pas uden for eu...da jeg har planer om at opholde mig der længe håber bedring på ryggen med tør ikke andet en at tage det med som jeg indtager pr dag her så kommer det til at virke temeligt voldsomt...Angel

Tag et kik her..Wink

Restricted medicine
Medicines containing ingredients mentioned in the schedule I on the List of Narcotic drugs and Schedule I and II on the List of Psychotropic Substances may under no circumstances be taken into Thailand, not even with a medical certificate. Medicines containing ingredients mentioned in the other schedules on the both lists need a medical certificate. All other medicines may be taken into Thailand without a medical certificate.

http://www.thaiem...dicine.php

DKPete
Hvis det bare er Ibroprofen - kan det købes i Thailand til ingen penge som håndkøbs medicin.

sank
Smile Vi har i en årrække haft en kuffert med fyldt med piller til ca. 5 md. Apotek og læge siger vi ikke behøver Pas til den type vi får da det ikke er noget med narko. Men vi er nu aldrig bleven stoppet i Østen ? men i Kastrup har de dog fortalt at vi have meget medicin med ? men aldrig problemer.

handy
ja tak for svarene....jeg tager sku tager det hele i min håndbaggage de kan jo se der står mit navn på æskerne herhjemme og der er vel ikke mange der pusher smertemedicin i thailand Angel

Frank
Nu så vi hvor galt det gik for kvinden der ville sende håndkøbsmedicin fra Cambodia, så et pillepas er nok ikke nogen dum idé.Smile

handy
de siger bare det kun er i eu man skal bruge pillepasset så jeg overholder vel gældene regler......Angel

SteenJ
Jeg tager til Thailand flere gange om året og har behov for sukkersyge/fhj. blodtryuks piller og der er ingen problemer, heller ikke når jeg har haft med for 3. mdr.
Steen

Frank
SteenJ skrev:
Jeg tager til Thailand flere gange om året og har behov for sukkersyge/fhj. blodtryuks piller og der er ingen problemer, heller ikke når jeg har haft med for 3. mdr.
Steen

Er du blevet stoppet og udspurgt om din medicin eller er du bare gået i gennem tolden uden videre?

jimmikoldenborg
Har altid min medicin i min håndbaggage, og de har flere gange taget mine piller op og kigget på pakken, men uden at gøre mere ved det.

Men det er som nævnt nok en god ide at tage nogle papirer med på hvad det er du har i tasken.
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.

http://www.koldenborg.com
TigerZ
Jeg havde en bøtte panodil zap med på min sidste rejse. (ved godt det ikke er noget specielt) Jeg blev udtaget til at få scannet min bagage i tolden. De åbnet ikke engang tasken for at se hvad det var for nogen piller. Var ellers helt sikker på, at da jeg blev udtaget skulle jeg til at vente en krig før jeg kunne komme ud til taxaerne.

ubon lynge
receptpligtig medicin , du skal altid have det i original indpakning , hvor dit navn står på.

Jeg får selv et hav af piller hver dag, og har haft medicin med til 100 dags forbrug til Thailand, og jeg fik dem til at lave en kopiaf recepterne, og jeg blev stoppet i told men de sag bare ok.
Hjerte medicin så husk at tage meget med, da det nogle steder ikke kan fåes der ude, jeg løb tør for nitromix dem man ligger under tungen, og de kunne fåes i bkk ikke i ubon, så det tager jo lige nogle dage om at komme frem, de har hjerte medicin men måske ikke den type du skal bruge. Jeg har også morfin med og har aldrig haft problemer, og jeg har kun haft til nogle dages forbrug i håndtasken.
Så ta du bare roligt afsted. God tur
Ubon.

Pibe

SteenJ
Frank skrev:
SteenJ skrev:
Steen

Er du blevet stoppet og udspurgt om din medicin eller er du bare gået i gennem tolden uden videre?

Jeg er blevet stoppet og udspurgt, især når de ser de mange piller for tre mdr.

jette
Hej

Da vi altid har en hel rygsæk med indeholdende medicin, har vi selvfølgelig forespurgt hos div. læger samt apotek.

Pillepasset kan ikke bruges til noget, som I selv skriver. Vi har altid et brev med på engelsk, hvori der står, hvilken medicin vi skal have og hvor meget pr. dag.

Min mand har en masse inculin med, og her har vi oplevet een gang ved en mellemlanding i Hong Kong, at personalet i flyet skulle være tilstede, såfremt han skulle stikke sig. Vi har det selvfølgelig i original emb., men fik at vide på apoteket, at såfremt det lå i kasser, som fylder en del, er det OK at tage det ud, men gemme en kasse til hver slags, som så kan foldes sammen og ligge i bunden af tasken.

Derimod har vi aldrig nogensinde, trods vi hver gang får endevendt rygsækken med medicin, skulle vise det engelske brev fra div. læger. Men har man det ikke med, er det helt sikkert, det sker.

Rejser forøvrigt til Thailand her først i november og kommer hjem - forhåbentlig til foråret - sidst i marts måned.Smile

Mange hilsner fra
Jette

Spring til debat: