Se indlæg
 Udskriv debat
Hvor skal man bo i Bangkok, hvad er et godt område?
natty
Centrum^? Silom eller Siam Sqaure?

wiwa
Saendaeng skrev:
Jeg ville lave aftale med firmaet om at kunne stille bolig til rådighed.
De må kunne ordne alle disse ting for dig.Og troede at da det er en expat kontrakt de tilbyder .Er der så ikke en bolig til rådighed?
''

Hej!
Expat pakken indeholder betalt bolig, men dem jeg kender bor i samme kompleks og det er lidt "juhuu her bor vi alle sammen, ser kun hinanden og er meget ens alle sammen", så det vil jeg ikke. Jeg vil se på jeres forslag, mange tak. Og så tage en måned på et af de her "service hoteller" og hitte stedet.

Mange hilsner,
Wiwa

wiwa
Gokinok skrev:
Ja, hvis jeg tjente kassen som dig WiWa, så ville det helt sikkert blive i området omkring Lumpini Park!

Book dig ind på Centre Point, og tjek området:

http://www.ehotel.../Index.htm

Et par forslag:

http://www.lumpin.../index.php

http://www.letapa...php?id=698

Men ellers er Google jo et udmærket redskab hvis man kan finde ud af at bruge det!

Søgeord: Sathorn, Lumpini, Apartments, Houses, Serviced Apartments

Doc G.

Hej Dog G,

Sikke høj fokus der er på den løn, da jeg første gang hørte den tænkte jeg, det er da for lavt. Det er efter skat 200.000 Bath dvs. omkring dkk 38.000,- udbetalt, så skal jeg gå ned i løn. Men jeg kan høre i alle synes det er fantastisk, det er det altså ikke, ej heller i forhold til de lønninger man betaler IT folket med normalt. En programmør i den afdeling jeg har ledet har da knap 700.000 årligt herhjemme.
Det som kan hive det ind er en skatteprocent på 30-37% samt gratis bolig, så er det jo det samme som at være i DK, nogenlunde.

Men nok om det, nogle der kan hjælpe med mine spørgsmål - resten af dem ;-)

Mange hilsner,
WiWa
Redigeret af wiwa d. 27/09-2010 08:08

wiwa
Robert Kronberg skrev:
wiwa skrev:
Jeg er ved at skulle flytte til Bangkok, for at arbejde. Får en expat pakke osv.

Spørgsmål # 1: Hvilket sted i Bangkok er bedst at bo i? (Jeg skal arbejde inde i centrum).

Spørgsmål # 2: Hvad vil være en fornuftig leje for en lejlighed med en god udsigt, pool, parkeringsplads; måske tæt på floden eller?

Spørgsmål # 3: Det ser ud til at de fleste er lejligheder udlejes med møbler, kan man også bede om at leje uden møbler? (Jeg har jo selv en 42" container med ned)

Spørgsmål # 4: Man kan vel leje enten direkte eller igennem en udlejer (ejendomshandler alla?) hvad er forskellen, og er det et problem at leje direkte?

Spørgsmål # 5: Skal man have en særlig lejekontrakt (er der en lovlig en) eller?

Spørgsmål # 6: Er der nogen som har en ide om hvor man finder en god udlejer eller et firma som er pålideligt og som lejer ud? Har du nogle links nævn det gerne.

Mange hilsner,
WiWa

Spørgsmål # 1: Hvilket sted i Bangkok er bedst at bo i? (Jeg skal arbejde inde i centrum).'

SVAR: Hvor er centrum?

Spørgsmål # 2: Hvad vil være en fornuftig leje for en lejlighed med en god udsigt, pool, parkeringsplads; måske tæt på floden eller?

SVAR: 25.000 baht for en lille en.

Spørgsmål # 3: Det ser ud til at de fleste er lejligheder udlejes med møbler, kan man også bede om at leje uden møbler? (Jeg har jo selv en 42" container med ned)

SVAR: Jo, og hvis der er møbler, så bed udlejer om at fjerne dem.

Spørgsmål # 4: Man kan vel leje enten direkte eller igennem en udlejer (ejendomshandler alla?) hvad er forskellen, og er det et problem at leje direkte?'

SVAR: Billigere direkte, men mere besværligt.

Spørgsmål # 5: Skal man have en særlig lejekontrakt (er der en lovlig en) eller?

SVAR: En lejekontrat er en lejekontrakt.

Spørgsmål # 6: Er der nogen som har en ide om hvor man finder en god udlejer eller et firma som er pålideligt og som lejer ud? Har du nogle links nævn det gerne.

SVAR: Kig i avisen, altså den med boliger, hvis du kender en thai, som kan læse den.

Hilsen, Robert

Hej Robert,

Mange tak for dine svar, det var super.

Mange hilsner,
WiWa

wiwa
wiwa skrev:
Jeg er ved at skulle flytte til Bangkok, for at arbejde. Får en expat pakke osv.

Spørgsmål # 1: Hvilket sted i Bangkok er bedst at bo i? (Jeg skal arbejde inde i centrum).

Spørgsmål # 4: Man kan vel leje enten direkte eller igennem en udlejer (ejendomshandler alla?) hvad er forskellen, og er det et problem at leje direkte?

Mange hilsner,
WiWa

STATUS 27sep2010: Der er lige tikket en E-mail ind der løser spørgsmålene: Jeg får en lejlighed i 30 dage et sted ved navn: Emporium Suites og så har de et udlejningsfirma som vil vise mig nogle steder, vil gå efter det her Lupino område tror jeg. Så det blev løst alt sammen mht. bolig...

Mange tak for råd. Super hjælp.

Mange hilsner,
Wiwa
Redigeret af wiwa d. 27/09-2010 08:22

Robert Kronberg
wiwa skrev:
wiwa skrev:

Mange hilsner,
WiWa

STATUS 27sep2010: Der er lige tikket en E-mail ind der løser spørgsmålene: Jeg får en lejlighed i 30 dage et sted ved navn: Emporium Suites og så har de et udlejningsfirma som vil vise mig nogle steder, vil gå efter det her Lupino område tror jeg. Så det blev løst alt sammen mht. bolig...

Mange tak for råd. Super hjælp.

Mange hilsner,
Wiwa

Emporium Suites er et dejligt sted ved siden af en park, en center og lige ud til SkyTrain.

Mener du Lumpini - et pænt stykke med tog fra Emporiun.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
sank
Grin Grin Grin 500 baht pr. dag for Internet Kick you Rolll

pdrhan
sank skrev:
Grin Grin Grin 500 baht pr. dag for Internet Kick you Rolll

Ja så er det da billigere at købe et USB Modem og sætte et simkort i....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

Payanak
500,- THB om dagen er typisk for lidt dyrere hoteller.
Amari, som ligger lige over for hvor jeg bor, tager 600,- for 2 timer på nettet så vidt jeg husker.
Skal man bo i en serviceret lejlighed i længere tid, så for man selvfølgelig indlagt internet og TV mm. selv.
Jeg giver 1500,- THB for True Gold TV pakken og 600,- THB for True 6Mbit internet om måneden, begge dele med kontrakt på et år.
El og vand betaler jeg direkte til selskabet, og det er billigt.

sank
Sad Ja jeg vil aldrig flytte ind sådan et sted ?? jeg vil altid føle mig snydt og bedraget ? Mener vi betaler 1100 pr. md. med telefon.

Anonym Bruger
Payanak skrev:
500,- THB om dagen er typisk for lidt dyrere hoteller.
Amari, som ligger lige over for hvor jeg bor, tager 600,- for 2 timer på nettet så vidt jeg husker.
Skal man bo i en serviceret lejlighed i længere tid, så for man selvfølgelig indlagt internet og TV mm. selv.
Jeg giver 1500,- THB for True Gold TV pakken og 600,- THB for True 6Mbit internet om måneden, begge dele med kontrakt på et år.
El og vand betaler jeg direkte til selskabet, og det er billigt.

Det er faktisk meget normalt for hoteller i Bangkok. Det er helt til grin at de kræver den slags prser for internet.

Jeg påstod at vores favorit hotel ligger lige overfor dig, det er ikke sandt, vi gider ikke betale Amari priser. Det til venstre for amari, Centre Point de har rimelige priser og internet inkluderet. Men hvordan er faciliteterne (du di delere med hotelet, for har også overvejet at bo på "dit" hotel når vi er dernede.

EH
wiwa skrev:

Der er ikke rigtig noget centrum som sådan i Bangkok, men flere bydele/distrikter med business.

Jeg vil til enhver tid anbefale at bo tæt på der hvor du skal arbejde. Med tæt på mener jeg ikke mere end et par stop med metro/skytrain og ikke ret langt fra samme stationer. Du har ikke lyst til at skulle køre eller tage taxi hver dag. Jeg kan forstå du skal bo i Emporium Suites til at begynde med, de er vist nok rigtig gode, men for dyre til prisen. Det er der expats 'placeres' til at begynde med og priser er derefter :-)

Når det er sagt, så synes jeg faktisk området omkring Emporium centeret, Phrom Phong, er et kanon område. Det er et af de dyrere og roligere områder og der bor mange udlændinge, især Japanere og Koreanere, derfor masser af gode restauranter!. Når du kører lidt ned af sidegaderne til Sukhumvit (den store vej) er der rigtig mange fine condo bygninger. Som sagt er der også en park lige ved. Jeg kan rigtig godt lide det område.

Tager du skytrainet et og to stop længere ud kommer du til Thong Lor og Ekamai. Thong Lor er et ekslusivt område for Thai'er. Det er et udmærket sted at lede også, det samme er Ekamai.

Phrom Phong eller Thong Lor ville nok være der jeg ville bo på en expat pakke (hvis altså du skal arbejde i nærheden). Hvis du skal arbejde i Silom/Sathorn så ville jeg nok lede efter noget tættere pp.

1 værelse omkring 15.000 baht, 2 værelser omkring 20.000-30.000 baht, 3 værelser eller mere/penthouse 30.000-100.000 baht.

Ja, det kan du nok godt, men så skal du lede efter det. De fleste condoer er indrettet, men du kan sikkert lave en aftale. De fleste tager ikke møbler med.

Der er flere måder at leje på. Jeg ville foreslå at leje direkte af en privat udlejer eller et firma. For nemheds skyld kan det være en god ide at tale med en ejendomsmægler, men pas på, det kræver ikke nogen certifcering i Thailand.

Ja, du skal have en kontrakt og husk at læs den godt igennem. Der er typisk 3 måneders depositum.

Jeg synes godt om dem der kører Mr.Roomfinder. Prøv alligevel at tale med dit firma om de kender nogen eller vil hjælpe med at finde noget, det er jeg sikker på de vil. Ellers er der sider som Craigslist.co.th. Jeg har skrevet mere om at finde lejlighed på den side jeg linker til i min signatur.

http://bangkokguide.dk
Spring til debat: