Se indlæg
 Udskriv debat
Skilt-giftes igen..
larsmand
Hej alle
jeg er netop blive skilt ved bevilling udstedt her i Danmark fra min Thai kone som jeg i sin tid blev gift med i Thailand.
Nu vil jeg gerne giftes med en anden Thai kvinde, også i Thailand.. Jeg er klar over proceduren omkring at blive gift i thailand... Men er det registreret noget centralt sted i Thailand at jeg før har været gift i Thailand??? Eller står det bare opført på det lokale ampour hvor vi i sin tid blev gift??? Jeg har jo "blot" fået skilsmisse i Danmark så spørgsmålet er om der er noget sted i Thailand jeg også skal have registreret denne skilsmisse!?????? Inden jeg kan blive gift med den nye skønne kvinde.....
livet er jagt og kvinder....

noisnabo
larsmand skrev:
Hej alle
jeg er netop blive skilt ved bevilling udstedt her i Danmark fra min Thai kone som jeg i sin tid blev gift med i Thailand.
Nu vil jeg gerne giftes med en anden Thai kvinde, også i Thailand.. Jeg er klar over proceduren omkring at blive gift i thailand... Men er det registreret noget centralt sted i Thailand at jeg før har været gift i Thailand??? Eller står det bare opført på det lokale ampour hvor vi i sin tid blev gift??? Jeg har jo "blot" fået skilsmisse i Danmark så spørgsmålet er om der er noget sted i Thailand jeg også skal have registreret denne skilsmisse!?????? Inden jeg kan blive gift med den nye skønne kvinde.....

Hvorfor er det så vigtigt for dig at blive gift? Igen!

Har du fundet en jomfru, vil jeg gerne vide, hvordan du bar dig ad med det, uden at du gik på jagt i en thai landsbyskole.

Normalt er de kvinder som du og jeg måske møder i Thailand, ret erfarne kvinder, som har været i gennem møllen før.

Sådan er din nye kvinde selffølgelig ikke, men...

Violin
Redigeret af noisnabo d. 10/10-2010 10:31

hvor kommer ordet jomfru fra?

det er vel i orden at søge information om hvorvidt ens skilsmisse papir skal oversættes, og verificeres på samme måde som ens ægteskabspapir skulle.

jeg kan desværre ikke svare på det, men det mest naturlige ville være at det skal de.

Webmaster
Vil lige hurtigt henvise til følgende i reglementet inden fokus bringes helt væk fra trådens første indlæg:

§5 - Skriv kun indlæg i tråde, hvis du har noget at bidrage med.
Hav venligst respekt for andres debatter. Er nogle i gang med at diskutere på en heftig måde ? Du er ikke nødt til at deltage, og hvis du blander dig er chancen for at tingene bliver endda værre større, specielt hvis følelserne er i kog. Er nogle i gang med at diskutere noget som du syntes er udenfor temaet eller meningsløst - så lad dem gøre det uden din indblanding, du vinder intet ved at prøve at forhindre dem, og skal hellere bruge energien på at diskutere noget som du syntes er meningsfyldt.

§7 - Hold dig til temaet i tråden.
Følg temaet i tråden, ikke strømmen. Skal du poste en indlæg, så læs venligst det første indlæg i tråden for at se hvad tråden handler om. Vær saglig og træk ikke irrelevante ting ind i debatten. Har du lyst til at skrive et indlæg for sjov skyld, så er det ikke det rette sted. Har du lyst til at skifte emne ? Så lav en ny tråd.

§9 - Undgå intern snak med bekendte.
Kender du nogle af de andre i forumet eller i en tråd - det er helt fint, altid godt med bekendte og gode venner. Men husk venligst på at ikke alle kender dem, og kun de færreste deler jeres kendskab til hinanden. Undgå internhumor, og forsøg at undgå at snakke for meget om jeres kendskab og oplevelse med hinanden, med mindre det har relevans til emnet og gøres forståeligt for andre. Har I behov for en privat diskussion med hinanden, så benyt venligst PB (Private Beskeder) eller chatten til formålet.

§12 - Følg normale normer for god opførelse.
Selv om debatterne ikke foregår ansigt til ansigt, så husk venligst på at det er mennesker af kød og blod du diskutere med. Hvis du overvejer om indlægget er over grænsen for det acceptable, så spørg dig selv: Ville folk blive sure, skuffet eller kede af at jeg sagde dette ansigt til ansigt ? Hvis svaret er ja, så lad være med at poste det, eller skriv noget andet i stedet.

Prøv venligst at respektere et ærligt spørgsmål. Og har man ikke at bidrage med i forhold til spørgsmål, så undlad venligst vittige og nytteløse indlæg som intet har med spørgsmålet at gøre.

Tak.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
b_j3ns3n
Noisnabo skrev:

Har du fundet en jomfru, vil jeg gerne vide, hvordan du bar dig ad med det, uden at du gik på jagt i en thai landsbyskole.

Normalt er de kvinder som du og jeg måske møder i Thailand, ret erfarne kvinder, som har været i gennem møllen før.

Violin

undskyld men er det ikke pisse lige meget..

han behøver vel ikke forklare hvor han har mødt hans fremtidig kone for at få hjælp..?

jeg kan desværre ikke svare larsmand. men held og lykke Wink
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

larsmand
Tak noisnabo for dit intet sigende svar.... Hvorfor jeg vil giftes igen er vel ikke lige det jeg spørger forumet om og vel dig helt og aldeles uvedkommende. ????...

Men nu du er så nysgerrig så kunne det måske være den eneste mulighed jeg havde får at få hende til Danmark. Men igen det er jo ikke lige det er spørgsmålet... Måske kunne vi også bare være forelskede???

Og hvis dit ærinde kun er at nedgøre mænd der ønsker at gifte sig. Eller at svine thailandske kvinder til, så hold dig venligst langt væk fra min tråd...

TG950
larsmand skrev:
Hej alle

konen mener at i også skal skilles på det lokale ampur i Thailand, om en skilsmisse er bevilliget i DK med ex.konen's accept og dansk myndigheds godkendelse, er nok tvivler jeg på, måske ved legaliserig på Thailandske ambasade af de danske dokumenter er nok. spørg evt. på ambassaden de er til at sanakke med.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

noisnabo
larsmand skrev:
Tak noisnabo for dit intet sigende svar.... Hvorfor jeg vil giftes igen er vel ikke lige det jeg spørger forumet om og vel dig helt og aldeles uvedkommende. ????...

Men nu du er så nysgerrig så kunne det måske være den eneste mulighed jeg havde får at få hende til Danmark. Men igen det er jo ikke lige det er spørgsmålet... Måske kunne vi også bare være forelskede???

Og hvis dit ærinde kun er at nedgøre mænd der ønsker at gifte sig. Eller at svine thailandske kvinder til, så hold dig venligst langt væk fra min tråd...

Har ikke lige gennemgået den sidste uges tråd aktivitet, men jeg har aldrig opdaget, at trådene kørte så stramt omkring indhold.

Jeg har altså brudt nogle regler. Det er jeg meget ked af.

Modtag min undskyldning.

Al held og lykke med dit ægteskab.

Flot at du ikke har tabt modet.

flyer
Noisnabo skrev:
larsmand skrev:
Hej alle

Violin

Noisnabo du er simpelthen en idiot at høre på!! Det er vel ikke alle der finder en luder at gifte sig med!? Men du fandt måske ikke lykken og måtte nøjes...... Og så skal det gå ud over andre, bare fordi du var uheldig!! Og hvad rager det dig om han så vil giftes 10 gange........ Undskyld jeg ikke holder mig til trådens emne, men syntes at du fortjente denne kommentar med på vejen......Shame on U
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

noisnabo
flyer skrev:

Noisnabo du er simpelthen en idiot at høre på!! Det er vel ikke alle der finder en luder at gifte sig med!? Men du fandt måske ikke lykken og måtte nøjes...... Og så skal det gå ud over andre, bare fordi du var uheldig!! Og hvad rager det dig om han så vil giftes 10 gange........ Undskyld jeg ikke holder mig til trådens emne, men syntes at du fortjente denne kommentar med på vejen......Shame on U

Kære Flyer. Så du ikke min undskyldning?

Jeg har aldrig været gift med en thai kvinde. Og jeg har aldrig brændt mig på en thai kvinde.

Jeg hører nok til en minoritet på det område, men det vil jeg så vælge at leve med.

Jeg synker mindst én skefuld levertran om dagen, mens jeg tænker på noget andet, jeg er en stærk mand.

Det siger siger Nois anden nabo, og hun har ikke brug for et ATM kort, så det skal nok passe.

MÅske er det derfor, jeg ikke tænkte på, at trådstarteren ville have ville have den kvinde som han er forelsket i, med til Danmark.

Den slags er meget langt fra min hverdag.

Jeg skal nok skamme mig, indtil jeg glemmer det en dag.
Redigeret af noisnabo d. 10/10-2010 12:58

b_j3ns3n
flyer skrev:

Du fremstår heller ikke så klog lige nu.. han har sagt undskyld, så resten vand under broen
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Webmaster
Det er selvfølgeligt ærgerligt at fokus blev bragt væk fra det oprindelige spørgsmål i trådens første indlæg. Men Noisnabo har været inde og undskylde. Og jeg tror ikke at nummeret bliver gentaget en anden gang.

Så lad os lige undgå alt den harme mod hans indlæg, som der er undskyldt for, og lad os få bragt fokus tilbage på trådens første indlæg.

Tak

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
larsmand
Tak webmaster. Lige de ord jeg har brug for.... Tager svarene til efterretning og forsøger at få et svar fra den thailandske ambassade i Danmark ...

Saendaeng
larsmand skrev:
Hej alle

Du skal skilles på lokale amphur i Thailand. Men kan dog ordnes uden du kommer til Thailand.
Hun skal medbringe sin vielses attest.
Hvis du vil gøre det fra Danmark, skulle du kunne gå ind på konsulatet eller ambasade.De vil verificere at det er dig der skriver under på papirene.
Har dog ikke selv blevet skilt , men har snakket med en der gjorde det på denne måde.
Samt jeg har selv købt ejendom på denne måde, hvor jeg skrev under via Thai ambassaden i Grækenland.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
moon
Hello.... Iflg de oplysninger jeg har kan ambasaden i norgesmindegade ikke gøre noget, kun det lokale amphur hvor giftemålet er indgået eller FM i Bangkok klarer den sag og husk alle papirer skal med også dem man tror er ligegyldige med fotokopierYeah kiss me
men det er vel rejsen vær
Violin

thyboen
Under alle omstændigheder vil jeg anbefale dig at medbringe en dansk civilstandsattest fra din kommune, jf. nedennævnte udklip om emnet:

Vielse i udlandet
Hvis du er dansk statsborger og vil giftes i udlandet, skal du udfylde en ægteskabserklæring, så du kan få udleveret en ægteskabsattest – også kaldet en civilstandsattest.
Ægteskabsattesten viser, at du efter dansk ret opfylder betingelserne for at indgå ægteskab.
Attesten er gyldig i fire måneder efter udstedelsen.
Hvis ingen af parterne er bosat i Danmark, skal der rettes henvendelse til den kommune, man senest har boet i. I dette tilfælde koster ægteskabsattesten 500 kr.
Danske myndigheder kan normalt kun foretage vielser i Danmark. I visse tilfælde kan danske præster og tjenestemænd på ambassader og konsulater dog foretage vielser i udlandet.

Om det er nok dokumentation overfor den thailandske "kommune" som skal foretage vielsen er jeg dog ikke sikker på.

thyboen

kylling
FM i Bangkok

Hvad er det ???

prasat
hej larsmand.

jeg har prøvet at blive gift i thailand og skildt i danmark for efterfølgende at blive gift igen i thailand uden at give thaimyndighederne besked.

når du har en civilstandattest med fortæller den myndighederne i thailand du er ugift og det er nok til at blive gift påny.

du behøver ikke at blive skildt i thailand. men hvis du er bange for at få problemer så tag din skilmisse attest med og få den oversat og verifiseret af ambasaden så kan thaierne ikke gøre noget, men vis den kun frem hvis du for problemer, du ved thaier kan hvis de for for mange dukomenter lave problemer der kun koster tid og penge.

prasat

moon
Read the rules Ja du har ret hvad er FM undskyld MFA i daglig tale FALANGMINISTERIET Der skal alt med udlængdinge igennem ligesom US i DK udlingeservice i Danmark undskyld forkortelserne derfor FM Angel
Mvh Moon
Violin

Peder1968
Tilbage til det der blev spurgt om, hvis nogen skulle have glemt det oprindelige indlæg Smile Wink

larsmand skrev:
Hej alle

Jeg formoder det vil være klogt også blive rigtigt skilt i Thailand, hvis du på et tidspunkt får lyst til at bo i Thailand???
Redigeret af Peder1968 d. 11/10-2010 11:15

Spring til debat: