Se indlæg
 Udskriv debat
Roi-et
tast
Hej alle sammenWink

Jeg håber der er nogen der kan give mig lidt oplysning om Roi-et området.

Jeg har mødt en dejlig pige på 42 år, som kommer derfra.
Jeg har planer om at besøge hende sidst på året. Håber nogle kan fortælle mig lidt om området og menneskerne der.

www.tastfgb.dk
chaingmai
roi,et området ? har aldrig hørt om det bor selv i chiang mai og har gode venner i chiang rai ,og meneskerne jeg har mødt er flinke og venlige det tror jeg de fleste thailænder er som udgangspunkt, held og lykkeWink

aksmoe
Det hedder Roi Et ligger i et områder der hedder Ban Du, har ikke været der, men slådet det op i Google Earth
Cool

moellenberg
Hey Tast....

jeg har en en konr der kommer gra roi-et og har lige været deroppe i en uges tid....
det er en okay by men ikke så stor syntes jeg.... der er da lidt at kigge på deroppe nogle smukke templer lidt shopping og så er det fantastisk at komme ud på rismarkerne og se hvordan de lever derude... det var ihvertfald rigtig godt for mig ,for der kunne man se hvordan de rigtige thai'er lever og hvor primitivt deres levemåde er deroppe.... det er så fantastisk smukt med de grønne rismarker og deres små huse...for mig var det en kæmpe oplevelse for jeg plejer at holde til på koh samui,og det er verdens til forskel..
god tur Wink

steengaard
tast skrev:
Hej alle sammenWink

Jeg har planer om at besøge hende sidst på året. Håber nogle kan fortælle mig lidt om området og menneskerne der.

Har boet ca. 1år i Roi-et (banjan ca. 20km øst for) hvor vi flyttede fra i 2007.

Roi-et er et dejligt sted i Isaan, der er 4-5 størrere gode hoteller, som også er byens højeste bygninger. Der er mulighed for minigolf hos J.J. Minigolf. Og omkring den store sø i bymidten findes der en del gode restaureanter med både thai, international mad. Internetcafe findes samme sted og er et af samlingspunkterne for de lokale faranger.

Link til hoteller i Isaan: www.northeast-hot...

Der er som sådan ikke rigtigt noget "højt" byggeri, så byen er stor i omfang med en ringvej rundt om. Der er Homepro(byggemarked), Makro(a la Metro) og stort set de fleste forskellige Fast Food steder.
I alt et rigtigt dejligt sted.....

Min Tandlæge bor i Roi-et og skal forbi ham her i oktober en dag....

God Tur til spisekammeret....

Steengaard

Frank
Jeg kan supplere med, at der er aftenliv med bar, livemusik og disko. Jeg har ikke set nogen beerbar eller den slags. Det er altså når man taler om hovedbyen Roi Et. Kommer du blot en kilometer eller to fra centrum, er du helt ude på landet igen.

Vi tager til Roi Et når der skal powershoppes.Smile

steengaard
Frank skrev:
Jeg kan supplere med, at der er aftenliv med bar, livemusik og disko. Jeg har ikke set nogen beerbar eller den slags. Det er altså når man taler om hovedbyen Roi Et. Kommer du blot en kilometer eller to fra centrum, er du helt ude på landet igen.

Vi tager til Roi Et når der skal powershoppes.Smile

Jojo der er BeerBar i Roi-et....endda et par stykker !!!!
De ligger i nærheden af Petcherat Garden Hotel (ca.300 meter, i nordlig retning fra vejen der er rundt om søen)

Maithai Hootel har også en god bar...Cheers

Steengaard

tast
moellenberg skrev:
Hey Tast....

jeg har en en konr der kommer gra roi-et og har lige været deroppe i en uges tid....
det er en okay by men ikke så stor syntes jeg.... der er da lidt at kigge på deroppe nogle smukke templer lidt shopping og så er det fantastisk at komme ud på rismarkerne og se hvordan de lever derude... det var ihvertfald rigtig godt for mig ,for der kunne man se hvordan de rigtige thai'er lever og hvor primitivt deres levemåde er deroppe.... det er så fantastisk smukt med de grønne rismarker og deres små huse...for mig var det en kæmpe oplevelse for jeg plejer at holde til på koh samui,og det er verdens til forskel..
god tur Wink

Tak for svaret. Nu er jeg ikke ligefrem til store byer. Jeg kan godt lide land livet, og min pige bor da også lidt ude på landet.

www.tastfgb.dk
tast
steengaard skrev:
tast skrev:
Hej alle sammenWink

Har boet ca. 1år i Roi-et (banjan ca. 20km øst for) hvor vi flyttede fra i 2007.

Roi-et er et dejligt sted i Isaan, der er 4-5 størrere gode hoteller, som også er byens højeste bygninger. Der er mulighed for minigolf hos J.J. Minigolf. Og omkring den store sø i bymidten findes der en del gode restaureanter med både thai, international mad. Internetcafe findes samme sted og er et af samlingspunkterne for de lokale faranger.

Tak for svaret.
Nu får jeg ikke brug for hotel, da hun selv har hus med masser af plads. Men tak for linket.
Men jeg vil da nok benytte mig af minigolf og nogle af de steder hvor faranger mødes.

tast

Der er som sådan ikke rigtigt noget "højt" byggeri, så byen er stor i omfang med en ringvej rundt om. Der er Homepro(byggemarked), Makro(a la Metro) og stort set de fleste forskellige Fast Food steder.

Steengaard

www.tastfgb.dk
tast
Hej alle sammen.

Tak for svarene.
Nu er det sådan at jeg nok mere er til land livet, og min pige bor da også et stykke fra Roi-et by.
Men jeg har da fået lidt hvad jeg kan bruge når jeg kommer dertil, og nogle af de steder i nævner vil jeg da også benytte mig af.
Men hotel, disco og barer får jeg nok ikke brug for, da min pige ligesom jeg ikke er til disko og barer. Og hun har selv hus med masser af plads.
Men dejligt at vide at der findes andre Dankere i området.

tast

www.tastfgb.dk
Frank
steengaard skrev:
tast skrev:
Hej alle sammenWink

Steengaard

Blot lidt supplerende: Det er kun de allerstørste hoteller der fremgår af siden - og de fleste andre hotelsider. Men der findes ganske mange andre hoteller. De er blot ikke på nogen af de større web-sites, ja de fleste er vel overhovedet ikke på nettet.

Spring til debat: