Se indlæg
skal bruge 8 dages visa mere
|
|
moellenberg |
Lagt på d. 04/10-2010 03:16
|
Begynder Antal indlæg: 24 |
hey jeg er lidt på skideren... mit visa udløber her den 7 oct... har så været her i 1 måned men men har måtte forlænge min billet fordi min kones fødsel trak lidt ud.... hvor kan få forlænget det med 8 dage da jeg nu skal hjem den 14 october... jeg er i bangkok ... please er der noglr der kan hjælpe... eller skal jeg bare betale gebyret ude i lufthavnen og hvardan tager de det derude.... ps hurtigt svar ville være dejligt ha en god dag |
|
|
Thjaa |
Lagt på d. 04/10-2010 03:28
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 644 |
du kan da bare tage en busture ud af thailand saa faar du 14 dage mere
Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 04/10-2010 06:00
|
Antal indlæg: 3779 |
moellenberg skrev: hey jeg er lidt på skideren... mit visa udløber her den 7 oct... har så været her i 1 måned men men har måtte forlænge min billet fordi min kones fødsel trak lidt ud.... hvor kan få forlænget det med 8 dage da jeg nu skal hjem den 14 october... jeg er i bangkok ... please er der noglr der kan hjælpe... eller skal jeg bare betale gebyret ude i lufthavnen og hvardan tager de det derude.... ps hurtigt svar ville være dejligt ha en god dag Jeg formoder, at du ikke har visum, men indrejsestempel, der giver 30 dage ved indrejse med fly. Dette kan forlænges med 7 dage for omkring 1900 baht på Immigration i Chang Wattana. Den ene day i overstay koster blot 500 baht i bøde i lufthavnen, og det plejer at tage få minutter at betale denne bøde. Dog bør du alligevel kommme i god tid, når du skal flyve. Ulempen ved overstay er, at du kan ryge i fængsel, hvis du bliver fanget på gaden, efter de 7 dage er gået, så måske du bør medbringe din flybillet, så du kan bevise, at du faktisk har til hensigt at forlade landet senere samme dag eller næste dag. Men jeg har sjældent mit pas med mig, og når jeg sporadisk er blive spurgt om mit pas, har jeg blot fortalt, at det er der hjemme. Så du kan vel også bare sige det samme, uagtet om du har dit pas på dig. Det er i øvrigt min erfaring, at politiet for det meste er gavmilde, når du kan dokumentere, at du reelt har haft en grund til at træde lidt ved siden af, og en dag i overstay er altså ikke mega-ulovligt. Alternativt, men det har jeg ikke erfaring med, så kan du måske søge mere end 7 dages forlængelse pga. fødslen. Du kan i al fald prøve, men så husk at medbringe fødselsattesten. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 04/10-2010 06:51
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Jeg ville gøre det Robert skriver da det er det nemmeste. De 500,- THB du må bøde i lufthavnen, køber dig samtidigt en mulighed for, at stryge uden om køen ved immigrationen. |
|
|
TigerZ |
Lagt på d. 04/10-2010 07:11
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 59 |
Payanak skrev: De 500,- THB du må bøde i lufthavnen, køber dig samtidigt en mulighed for, at stryge uden om køen ved immigrationen. Det er lige før det er det værd i sig selv |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 04/10-2010 07:46
|
TigerZ skrev: Payanak skrev: De 500,- THB du må bøde i lufthavnen, køber dig samtidigt en mulighed for, at stryge uden om køen ved immigrationen. Det er lige før det er det værd i sig selv Ja, jeg har benyttet mig af det et par gange. Men det er nok ikke noget der skal gå sport i, da det trods alt er ulovligt. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 04/10-2010 07:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 461 |
Jeg fik da 30 dages forlængelse i bangkok for 1900 baht Så mankan få mere end de 7 dage,og spare den uro ved kun at tage 7 dage |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 04/10-2010 07:59
|
sonny skrev: Jeg fik da 30 dages forlængelse i bangkok for 1900 baht Så mankan få mere end de 7 dage,og spare den uro ved kun at tage 7 dage Du har fået en forlængelse på baggrund af et visa. Har man kun et indrejsestempel, så kan man højst forlænge med 7 dage. Før i tiden var det 10 dage, men det er altså lavet om til 7 dage. |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 04/10-2010 07:59
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Stickman 's Overskredet turistvisum med mere end 9 måneder [url] http://www.stickm...er6289.htm [/url] Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 04/10-2010 08:02
|
[quote]Thaikurt1 skrev: Stickman 's Overskredet turistvisum med mere end 9 måneder [url] http://www.stickm...er6289.htm [[/url] Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
MM |
Lagt på d. 04/10-2010 08:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 293 |
Link som virker http://www.stickm...er6289.htm |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 04/10-2010 08:11
|
Tak for det.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
Payanak |
Lagt på d. 04/10-2010 08:16
|
Thaikurt1 skrev: Stickman 's Overskredet turistvisum med mere end 9 måneder http://www.stickm...er6289.htm Se at få visum i orden, må være det bedste råd til dem som har 'overstay longtime'. |
|
|
Allan73 |
Lagt på d. 04/10-2010 11:34
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 66 |
Den første dags overskridelse er gratis, hvis de ikke har strammet reglerne siden 10. maj. i år. Syntes at have læst at bøden for overskridelser herefter er sat op til 1000 THB pr dag. Man skal ikke spise gul sne.
|
|
|
moellenberg |
Lagt på d. 04/10-2010 11:50
|
Begynder Antal indlæg: 24 |
tak for hjælpen.... og specielt tal til robert kronberg for den gode service dit firma laver... skal på den danske ambassade imorgen og ha legaliseret alle papirene du/i har oversat... tæk for hjælpen endnu engang |
|
|
Boes |
Lagt på d. 04/10-2010 15:14
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
Gå på immigration og betal de 1900 bath for 7 dage og betal de 500 bath i lufthavnen når du forlader landet. Undgå at blive registreret som en overstayer + kan blive problematisk i længden. Få dig et ordentligt visa næste gang selvom det koster et par kugler. "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
handy |
Lagt på d. 04/10-2010 19:53
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
Hvis du kun har en dag skal du ikke betale ved mere betales for alle...kan ikke huske om de stempler i passet ved en dag |
|
Spring til debat: |