Se indlæg
 Udskriv debat
hvordan er det at blive skilt igen i thailand ?
chilis
Jeg giver også Payanak ret.
Prøv at sige du har særeje. En En Thaipige kigger først på økonomi, om du kan sørge for hende o.s.v.
Kærligheden kommer først senere.
B)

chaingmai
alle piger ser på økonomien er der nogen der tror, at simon spies kunne vælte sig i unge piger hvis han var arbejdsløs fodermester??Bvdrrr

Namprik
Og hva' ser de fleste maend paa ?

Mon ikke ogsaa den arbejdsloese fodermester kan finde kaerligheden, maaske endda en aegte kaerlighed frem for den falske kaerlighed mange maend finder i ex. Pattaya !
Jeg kan gaa paa vandet !

En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig.

www.isaan-house.com
John
Alle har muligheden for at finde kærligheden uanset hvor!!

Hvad er falsk kærlighed?
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
John skrev:

Hvad er falsk kærlighed?

falsk kærlighed he he, det siger vel sig selv...det er når manden fra fx lille dk bliver helt forblændet og forelsket i en uærlig thai pige fx....hvor hun kun er efter hans penge,,,og det er der sku da utallige eksempler på....ingen grund til at pakke det ind.

Frank
soi7 skrev:
John skrev:

Hvad er falsk kærlighed?

falsk kærlighed he he, det siger vel sig selv...det er når manden fra fx lille dk bliver helt forblændet og forelsket i en uærlig thai pige fx....hvor hun kun er efter hans penge,,,og det er der sku da utallige eksempler på....ingen grund til at pakke det ind.

Hvad er så ægte kærlighed?

Hvordan afgør man om kærligheden er ægte eller falsk?

Hvilken betydning har det, om kærligheden er af den ene eller anden slags? Smile

Robert Kronberg
Frank skrev:
soi7 skrev:
John skrev:

Hvad er falsk kærlighed?

Hvilken betydning har det, om kærligheden er af den ene eller anden slags? Smile

Hvis man har det godt sammen og ikke snyder hinanden, så er det ligegyldigt.

Ordet kærlighed har udspring i romantikken og aktuelt i danske kvinders præferencer, ofte sammenblandet med forelskelse, der er noget helt andet.

Det ligger i ordet, at forelsket er for elsket i en person.

Kærlighed for en thai-kvinde er, at manden tager sig af hende.

Kærlighed for en dansk kvinde er, at hun er forelsket i ham.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
John
Frank skrev:
soi7 skrev:
John skrev:

Hvad er falsk kærlighed?

Du rammer sømmet på hovedet Frank. Der bliver ofte talt om falsk eller uægte kærlighed og efter min bedste overbevisning eksisterer dette begreb ikke.

Dybest set handler kærlighed nok mest om at leve i symbiose og den vil altid være gensidig.

Som Robert skriver så er forelskese noget helt andet og den kan godt være ensidig.

Kærlighed for en thai-kvinde er, at manden tager sig af hende.
Kærlighed for en dansk kvinde er, at hun er forelsket i ham.

Robert din sidste sætning omkring kærlighed og den danske kvinde er selvmodsigende og forkert.

Hvis min antagelse omkring kærlighed og symbiose er korrekt- så er kærlighed det samme uanset hvor i verden man befinder sig.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
chaingmai
selvfølgelig kan alle finde kærlighed, men jeg kan ikke lide den tendens, at kærlig for en thai pige er penge den eneste forskel jeg kan se det er, i danmark skal man være meget rig for en ung dansk pige vil have en lidt ældre mand, i thailand rækker tit en f,p,Smile

Namprik
Ak ja, dem der er i et forhold hvor penge er alt afgoerende, har intet forstaaet !

Trist. Crying
Redigeret af Namprik d. 29/09-2010 06:44
Jeg kan gaa paa vandet !

En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig.

www.isaan-house.com
Frank
Namprik skrev:
Ak ja, dem der er i et forhold hvor penge er alt afgoerende, har intet forstaaet !

Trist. Crying

Det er noget vrøvl. Netop i de forhold er tingene fuldstændigt klare. Smile

Namprik
Maa lykken staa alle med varpen fuld, bi.......

Redigeret af Namprik d. 29/09-2010 07:28
Jeg kan gaa paa vandet !

www.isaan-house.com
Payanak
Det er dybt indgroet i den thailandske kultur, at det er manden der er (hoved) forsørgeren. Men det er ikke ensbetydende med, at manden skal betale alt, hvis kvinden også har en indtægt.
Når manden betaler alle udgifter, og måske tillige sender penge til hendes familie, så forventer kvinden stadig, at manden viser hende kærlighed på normal vis. Altså det er ikke nok at smide penge på bordet, og så forvente at kvinden elsker ham for det. Manden har pligt til at forsørge kvinden/konen(er endda stadfæstet ved lov) så det er så og sige helt basalt, og har ikke noget med kærlighed at gøre.
I denne forbindelse er det nyttigt at lære lidt om begrebet 'nam jai' hvis man skal forstå vigtigheden i dette at give noget til andre. En farang vil oftest tænke at kvinden kun tager ham for pengene, hvorimod det for thai kvinden og thai manden er det naturligste i verden at manden forsørger kvinden.

Kvinden skal efter min mening kun modtage et beløb, som modsvarer hendes reelle udgifter.

Helt personligt har jeg været i forhold med forskellige setups;
1) Jeg betalte det meste, men hun hjalp til med nogle af udgifterne, da hun havde en indtægt der var meget lig min egen på det tidspunkt.
2) Vi betalte begge stort set lige meget via indtægterne i vores virksomhed.
3) Jeg betalte alt, og gav hende et beløb hver måned. Til gengæld hjalp hun lidt med i min virksomhed.

Tror mit næste forhold vil blive meget lig med nummer 3, da det for mig virker fair at hun laver lidt for pengene, og så keder hun sig ikke...
N.B. Hvis jeg indleder et forhold til en pige med en god indtægt, så vil hun ikke modtage kontanter, men jeg vil stadig betale de faste udgifter.

Lykkeweb
Hejsa

Jeg syntes din tilgang til ægteskab er lidt forkert.

Det lyder som om, at du ønsker, at prøve et Thai ægteskab. Hvis det ikke virker så "finder" vi bare en ny.

Jeg er godt klar over, at vi lever i et "forbrug og smid væk samfund". Men det gælder ikke med mennesker.

Jeg vil anbefale dig at droppe ægteskabet og blive forlovet i en del år – så kan du/i overveje ægteskab i "prøve tiden" (læs forlovelsen).

Held og Lykke

Lykkeweb

Payanak
Lige et lille sidespring.
Har man børn med en thai (født i Thailand), så kan jeg kun anbefale at blive gift inden fødslen, eller hurtigst muligt efter.
(Ellers sidder morderen med hele forældremyndigheden)

Skal ens barn have dansk pas også, så skal man giftes inden fødslen.
(Dansk lov)

hugoboerge
En aegtepagt eller prenuptial er det mest fornuftige man kan goere. Den skal registreres hos amphur kontoret den dag man indgaar aegteskab. Det er ret enkelt og det eneste rigtige. Jeg selv blev skilt i Danmark fra min Thai kone for adskillige aar siden, saa hun fik halvdelen af alt plus pension, som hun kan nyde godt af sammen med sin nye mand, som hun dog ikke er gift med. Min nuvaerende kone er Thai men vi har lavet en prenuptial. Men held og lykke med foretagendet.

jensjorgen1999
hugoboerge skrev:
En aegtepagt eller prenuptial er det mest fornuftige man kan goere. Den skal registreres hos amphur kontoret den dag man indgaar aegteskab. Det er ret enkelt og det eneste rigtige. Jeg selv blev skilt i Danmark fra min Thai kone for adskillige aar siden, saa hun fik halvdelen af alt plus pension, som hun kan nyde godt af sammen med sin nye mand, som hun dog ikke er gift med. Min nuvaerende kone er Thai men vi har lavet en prenuptial. Men held og lykke med foretagendet.

Godt man nu beholder sin egen pension ved skilsmisse.Angel

Robert Kronberg
Payanak skrev:
Det er dybt indgroet i den thailandske kultur, at det er manden der er (hoved) forsørgeren. Men det er ikke ensbetydende med, at manden skal betale alt, hvis kvinden også har en indtægt.
Når manden betaler alle udgifter, og måske tillige sender penge til hendes familie, så forventer kvinden stadig, at manden viser hende kærlighed på normal vis. Altså det er ikke nok at smide penge på bordet, og så forvente at kvinden elsker ham for det. Manden har pligt til at forsørge kvinden/konen(er endda stadfæstet ved lov) så det er så og sige helt basalt, og har ikke noget med kærlighed at gøre.
I denne forbindelse er det nyttigt at lære lidt om begrebet 'nam jai' hvis man skal forstå vigtigheden i dette at give noget til andre. En farang vil oftest tænke at kvinden kun tager ham for pengene, hvorimod det for thai kvinden og thai manden er det naturligste i verden at manden forsørger kvinden.

Kvinden skal efter min mening kun modtage et beløb, som modsvarer hendes reelle udgifter.

1) Jeg betalte det meste, men hun hjalp til med nogle af udgifterne, da hun havde en indtægt der var meget lig min egen på det tidspunkt.
3) Jeg betalte alt, og gav hende et beløb hver måned. Til gengæld hjalp hun lidt med i min virksomhed.

Tror mit næste forhold vil blive meget lig med nummer 3, da det for mig virker fair at hun laver lidt for pengene, og så keder hun sig ikke...
N.B. Hvis jeg indleder et forhold til en pige med en god indtægt, så vil hun ikke modtage kontanter, men jeg vil stadig betale de faste udgifter.

Jeg har også snart prøvet de flere setups...

Og er det ikke ofte sådan, hvis pigen har en god indtægt, så vil hun stille større krav til gavernes værdi samt standarden på hoteller og restauranter.

Det, jeg forsøger at sige, er, at det kan blive dyrere at være kæreste/kone med en kvinde med en god indtægt/uddannelse, end med en kvinde uden indtægt/uddannelse, når man regner det hele sammen.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Payanak
Robert Kronberg skrev:
Payanak skrev:

Jeg har også snart prøvet de flere setups...

Og er det ikke ofte sådan, hvis pigen har en god indtægt, så vil hun stille større krav til gavernes værdi samt standarden på hoteller og restauranter.

Det, jeg forsøger at sige, er, at det kan blive dyrere at være kæreste/kone med en kvinde med en god indtægt/uddannelse, end med en kvinde uden indtægt/uddannelse, når man regner det hele sammen.

Hilsen, Robert

Jeg synes egentligt ikke jeg har haft problemer med netop det. Tværtimod har jeg ofte fået at vide, at jeg ikke skal bruge en masse penge på den slags. At spise på gaden var godt nok til dagligt, og almindelig restaurant når vi var ude.
Har dog haft én, som forlangte en vis standard, men hun betalte selv en stor del af gildet, så det var ikke urimeligt.

Men tingene kan kompliceres af en række faktorer.
F.eks hvis hun er fundet i en bar eller lignende.
Eller hvis hun har børn osv.
En kontor pige skal også forsørges, men det er alligevel noget andet.

Noget andet er, hvis man skal være fræk, at en barpige oftest er sjovest, men hun er også dyrere i drift end de 'gode piger'.

Namprik

Noget andet er, hvis man skal være fræk, at en barpige oftest er sjovest, men hun er også dyrere i drift end de 'gode piger'.

He he he.

En bar pige er oftes uintelligent, skabet og meget meget barnlig, men saa slipper manden jo ogsaa for det modspil som han ikke kan leve op til ved en " gaev " pige.......

Tryn mig bare....!

PS. her i huset faar jeg ogsaa at vide, at vi skal jo passe paa millionerne....Pibe
Redigeret af Namprik d. 29/09-2010 14:47
Jeg kan gaa paa vandet !

www.isaan-house.com
Spring til debat: