Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Thailand for første gang
|
|
Victorias far |
Lagt på d. 28/09-2010 21:56
|
Begynder Antal indlæg: 7 |
Hejsa Da dette er mit første indlæg her i forum, håber jeg i vil bære over med mig hvis jeg skulle overtræde nogle uskrevne regler Vi er 3 gutter der har bestemt os for en 14 dages tur til Thailand i jan/feb og efter at have pløjet nettet tyndt for info er jeg landet her hos jer, da det virker som om dette er den største videnbank. Som udgangspunkt har vi besluttet os for Pattaya, da det ligger i fornuftig afstand fra Bangkok. Aldersmæssigt er vi 26, 32 og gammelfar her på 39. Vi søger et rigtigt lækkert sted at bo, og tænkte der var nogen herinde der kunne hjælpe?? Vi vil gerne leje et hus eller lignende med 3 soveværelser og hvad der ellers hører til. Er godt klar over det koster, men det er vi også villige til at betale for. Vi har ingen erfaring med hvor i byen det er smartest at bo når man som vi er afsted for at feste og slappe af ved pool og strand, men har en idé om at det ikke behøver være lige i centrum, da fred og ro dagen derpå også værdsættes. Vi går ud fra at transport med taxi og andet er overkommeligt i pris?? Håber der nogen der kan være behjælpelig med svar. På forhånd tak Victoria´s far |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 28/09-2010 22:59
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
Victorias far skrev: syntes ikke selv om pattaya , men som første gangs besøg ok - gå ind på asia room find et hotel - taxi koster intet . mange år siden jeg har været der - kørt igennem nogle gange siden - held og lykke med turen . ville selv flyve videre til phuket - helst kata beach - fantastisk strand ikke som pattaya , og der er natte liv .
Hejsa Da dette er mit første indlæg her i forum, håber jeg i vil bære over med mig hvis jeg skulle overtræde nogle uskrevne regler Vi er 3 gutter der har bestemt os for en 14 dages tur til Thailand i jan/feb og efter at have pløjet nettet tyndt for info er jeg landet her hos jer, da det virker som om dette er den største videnbank. Som udgangspunkt har vi besluttet os for Pattaya, da det ligger i fornuftig afstand fra Bangkok. Aldersmæssigt er vi 26, 32 og gammelfar her på 39. Vi søger et rigtigt lækkert sted at bo, og tænkte der var nogen herinde der kunne hjælpe?? Vi vil gerne leje et hus eller lignende med 3 soveværelser og hvad der ellers hører til. Er godt klar over det koster, men det er vi også villige til at betale for. Vi har ingen erfaring med hvor i byen det er smartest at bo når man som vi er afsted for at feste og slappe af ved pool og strand, men har en idé om at det ikke behøver være lige i centrum, da fred og ro dagen derpå også værdsættes. Vi går ud fra at transport med taxi og andet er overkommeligt i pris?? Håber der nogen der kan være behjælpelig med svar. På forhånd tak Victoria´s far Redigeret af fckguld d. 28/09-2010 23:01 DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
jensjorgen1999 |
Lagt på d. 28/09-2010 23:17
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 44 |
3 gutter i kun 14 dage i Pattaya? I kommer ikke til at se andet - og I kommer ikke til at kede jer! Du kan f.eks. prøve at se på www.paradise-patt... God tur i den |
|
|
Lagt på d. 28/09-2010 23:34
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Pattaya er da helt sikkert det rigtige valg til en hurtig ferie i thailand, book nogle hotel værelser på beach road, enten i jomtien eller Pattaya. hvis i heller vil leje hus/lejlighed er http://www.fairpr... et godt sted at starte med at se |
|
|
Lagt på d. 29/09-2010 03:45
|
|
Victorias far, her er lidt til at begynde med: http://www.pattay...guide.com/ her er en side der er god at få forstand af. Prøv at surfe lidt rundt, så I får en fornemmelse af hvor I er og hvad I kunne tænke Jer. Med kun 14 dage, kan det blive meget svært at finde huse da de fleste ikke udlejer under 30 dage og helst mere, De fleste kræver 3 mdr deposit. Der er så mange snydepelse der har ødelagt udlejermarkedet så derfor de store krav fra udlejer. Hvornår har I tænkt Jer at komme? Lige nu er der nedsatte priser over alt, selv de dyreste hotelkæder kører med slagtilbud, somme tider på 60-70% Jeg kunne skrive i timevis om alle herlighederne her i byen, men gider ikke disse evindelige smådumme kommentarer om byens synd/Sodoma/Gonore. Hvis I har valgt Pattaya, så skal I være velkomne. Prøv at søge på denne fotoguide, nede omkring Soi 10, 11, 12 og 13 (det er dem der forbinder Second Rd. og Beach Rd. Der er stille og fredeligt og ingen barstøj om natten, der er tæt til alting. Hvis I vælger Jomtien så vær klar over at så kommer i tæt på danskerkolonierne og de forbandede russere. Hvis I vil vide mere om byen (som jeg nu kender særdeles godt efter 10 år her) så send mig en PB det vil begrænse alle de halvdumme kommentarer der uvægerligt kommer når nogen stiller et fornuftigt spørgsmål (især om Pattaya). Så I skal være velkomne til byen og omegnen. Skeptikeren |
|
|
styrt3 |
Lagt på d. 29/09-2010 05:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 221 |
nu kommer det vel lidt an på hvilke forventninger i har til ferien ! men er det fest, farver, og søde pigesmil blir det en super ferie ! ville i se thailands smukke natur havde jeg klart valgt et andet sted ! under alle omstendigheder så go tur http://www.yeha.dk/
|
|
|
huratho |
Lagt på d. 29/09-2010 08:20
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 913 |
Hej Jeg er helt enig med styrt3. Hvis turisterne vil opleve Thailand mener jeg de skal søge nordpå. Hilsen Hugo Redigeret af huratho d. 29/09-2010 08:21 At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 29/09-2010 08:36
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Manden skriver at de tager af sted for at feste, og stiller ikke andre krav. Derfor er Pattaya da det oplagte sted at tage hen. Skal man se flot natur etc. så er Pattaya det sidste sted man tager hen. PUNKTUM. |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 29/09-2010 08:55
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
Man kan da se flotte kuller i Pattaya
Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/09-2010 08:57
|
Antal indlæg: 3779 |
Jeg vil nok anbefale noget tæt på Jomtien Beach Road, altså Jomtien-delen af Pattaya, der i daglig tale kaldes Jomtien. Det koster 10 baht per person i en baht-bus fra Jomtien Beach Road til krydset tæt på gågaden i Pattaya (baht-busserne er de eneste taxaer i Pattaya). Stranden er bedre end i Pattaya, og stemningen er mere afslappet. Jeg ved ikke, hvorvidt Phuket eller Jomtien er bedst - vandet er bedre på Phuket, men alting koster også langt mere, især taxaer. Så hvis man fokuserer stranden, så er det Phuket, men hvis ikke tager vandet og sandet alvorligt, så kan det lige så godt være Jomtien. Når det er sagt, så skal det også siges, som flere her i tråden har pointeret, at Pattaya ikke ligner Thailand ret meget, men dybest set er det de færreste badebyer, der ligner Thailand, men ikke desto mindre er mange thaiere selv vilde med en tur til Jomtien eller Phuket. Hilsen, Robert |
|
|
Lykkeweb |
Lagt på d. 29/09-2010 09:55
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 27 |
Hejsa Her er vel nok mange meninger…. (næsten som religion eller politik) Jeg syntes, at hvis i vil have fest og farver så er Pattaya det helt rigtige valg. Vil i have sol og strand, så kan i evt. tage ud på ørene i området, Ko Kut, Koh Chang osv. Med lidt planlægning kan i evt. også kombinerer det! God Tur. Lykkeweb |
|
|
goldwing |
Lagt på d. 29/09-2010 10:02
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
Ja mange forslag, men her kommer lige et mere... Nu hvor I har valgt Pattaya, og I er unge mennesker som nok skal hygge jer lidt. Leje et hus for 2 uger er ikke let, så jeg foreslår I lejer 3 room her, http://pattayabay...fault.aspx Centralt i Pat. ... nemt til strand og lige i smørhullet hvad angår barer og go go barer, og walkingstreet 5 min gang Der er pool og hvad I behøver.... I får med garanti en kanon god ferie i Pattaya..... God tur |
|
|
Victorias far |
Lagt på d. 29/09-2010 15:35
|
Begynder Antal indlæg: 7 |
Hej igen. Mange tak for svarene indtil nu. Vi er meget opsatte på at finde et hus vi kan leje, og er villige til at betale ml. 8 og 10tusind KR hvis standarden også er derefter. Vi har fundet flere steder igennem et internationalt udlejningsbureau, men var sikre på vi kunne finde noget billigere hvis vi søgte lokalt. Nu kan jeg fornemme at folk er enten meget for eller meget imod Pattaya. Hvorfor det?? Er naturligvis godt klar over at der er sexindustri i byen, men det er der vel de fleste feriesteder i Thailand, eller hvad??(Beklager hvis jeg støder nogen med dette spørgsmål) Vi har en forventning om at det også er muligt at opleve noget mere kulturelt ved at tage på dagsture i området Pattaya/Jomtien, da det ikke kun skal gå op i druk og søde piger. Måske er det en naiv forventning fra vores side, men da vi ikke har nogen erfaring fra Thailand er det ikke desto mere fakta Victoria´s far |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 29/09-2010 16:22
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
ang hus så se lige her.... http://www.bahtso...p?id=60535 og ellers her http://www.bahtso...=43&price= Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/09-2010 17:54
|
goldwing skrev: Ja mange forslag, men her kommer lige et mere... Nu hvor I har valgt Pattaya, og I er unge mennesker som nok skal hygge jer lidt. Leje et hus for 2 uger er ikke let, så jeg foreslår I lejer 3 room her, http://pattayabay...fault.aspx Centralt i Pat. ... nemt til strand og lige i smørhullet hvad angår barer og go go barer, og walkingstreet 5 min gang Der er pool og hvad I behøver.... I får med garanti en kanon god ferie i Pattaya..... God tur Der er sex-industri ALLE steder i Thailand, selv hvor man ikke lige forventer det, og hvor man heller ikke lige kan se det, men Pattaya er blot blevet berømt på den industri. Personligt kan jeg ikke se forskel på, om det er det ene sted eller det andet, da det er same-same, da pigerne er alle vegne. Jeg bor fx i et stille område i Bangkok, men der er alligevel 2-3 meget store sæbehuse lige om hjørnet, så der er sikkert mere gang i den her end på en stor gade i Pattaya. Hvad er forskellen på, om det er faranger, japanerne eller thaiere, der kommer til et område for sex? Same same, men farangerne er blot mere tydelige i turisternes øjne, og det er det eneste, som turisten kan fokusere. Hilsen, Robert |
|
|
Lagt på d. 29/09-2010 18:28
|
|
Victorias far skrev: Hejsa Da dette er mit første indlæg her i forum, håber jeg i vil bære over med mig hvis jeg skulle overtræde nogle uskrevne regler Vi er 3 gutter der har bestemt os for en 14 dages tur til Thailand i jan/feb og efter at have pløjet nettet tyndt for info er jeg landet her hos jer, da det virker som om dette er den største videnbank. Som udgangspunkt har vi besluttet os for Pattaya, da det ligger i fornuftig afstand fra Bangkok. Aldersmæssigt er vi 26, 32 og gammelfar her på 39. Vi søger et rigtigt lækkert sted at bo, og tænkte der var nogen herinde der kunne hjælpe?? Vi vil gerne leje et hus eller lignende med 3 soveværelser og hvad der ellers hører til. Er godt klar over det koster, men det er vi også villige til at betale for. Vi har ingen erfaring med hvor i byen det er smartest at bo når man som vi er afsted for at feste og slappe af ved pool og strand, men har en idé om at det ikke behøver være lige i centrum, da fred og ro dagen derpå også værdsættes. Vi går ud fra at transport med taxi og andet er overkommeligt i pris?? Håber der nogen der kan være behjælpelig med svar. På forhånd tak Victoria´s far Hvorfor vil i leje et hus??? I vil have fest og en pool så er det nok nemmere med et hotel midt i Pattaya beachroad tæt ved walking street og bylivet,,, ja hele beachroad er så interessant.......så er det også vildt nemt/hurtigt med taxi da de kører der døgnet rundt. Men uanset om i lejer et hus el. får hotel med pool, så er i kommet til det helt rigtige sted ang. fest.....god tur... |
|
|
kanut |
Lagt på d. 29/09-2010 18:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 601 |
Husk en russisk/dansk parlør
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/09-2010 19:04
|
kanut skrev: Husk en russisk/dansk parlør Ja, der er mange russere i Payttaya... Altså mænd - de russiske (købe) piger er i Bangkok... Hilsen, Robert |
|
|
Nirvana |
Lagt på d. 29/09-2010 20:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 615 |
Her kan finde de danskesteder i Pattaya-Jomtien http://maps.googl...01073&z=18 http://www.pattay.../index.htm Come As You Are
|
|
|
Lagt på d. 29/09-2010 21:12
|
|
Robert Kronberg skrev: kanut skrev: Husk en russisk/dansk parlør Ja, der er mange russere i Payttaya... Altså mænd - de russiske (købe) piger er i Bangkok... Hilsen, Robert Der er også russiske købe piger på walking street i patty til 500usd....men det er vel kun rige thaier og japanere osv der gider spilde tid på de blege piger..........godt de er i undertal mak mak ... |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |