Se indlæg
hvordan er det at blive skilt igen i thailand ?
|
|
Lagt på d. 29/06-2010 16:58
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Når man indgår ægteskab tænker man naturligvis sjældent på hvis det går galt,.... Nu har jeg dummet mig et par gange fordi jeg var møgblind og tøserne har kostet mange $ ( Danske ) nu hvor jeg skal giftes i thailand så tænker jeg endnu mere på jeg IKKE er på hjemmebane. Hvor let er det så at blive skilt i Thailand, og hvad skal man vide ? mvh j |
|
|
sabai sabai |
Lagt på d. 29/06-2010 17:07
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1258 |
donis5 skrev: Når man indgår ægteskab tænker man naturligvis sjældent på hvis det går galt,.... Nu har jeg dummet mig et par gange fordi jeg var møgblind og tøserne har kostet mange $ ( Danske ) nu hvor jeg skal giftes i thailand så tænker jeg endnu mere på jeg IKKE er på hjemmebane. Hvor let er det så at blive skilt i Thailand, og hvad skal man vide ? mvh j Det er du åbenbart stadig !!... Har du overvejet en tur forbi Brillemanden ?? [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/06-2010 17:20
|
Antal indlæg: 3779 |
donis5 skrev: Når man indgår ægteskab tænker man naturligvis sjældent på hvis det går galt,.... Nu har jeg dummet mig et par gange fordi jeg var møgblind og tøserne har kostet mange $ ( Danske ) nu hvor jeg skal giftes i thailand så tænker jeg endnu mere på jeg IKKE er på hjemmebane. Hvor let er det så at blive skilt i Thailand, og hvad skal man vide ? mvh j Man kan blive skilt på ampør eller i familie- og børneretten - ampør kræver dog, at man er enige. I famileretten stævner den ene den anden i dennes hjemprovins - der er dog også en bøjelig praksis. Og så mødes man i retsalen, hver med sin advokat - hvis pigen ikke har penge, så kan hun beskikkes en advokat. Overodnet set, tror jeg, at det kan være lige så let og lige så besværligt som i Danmark, men man slipper for seperatioen. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Lagt på d. 29/06-2010 17:20
|
|
hehe, du er ikke for køn selv :-] har du set dit billede, hoho |
|
|
Lagt på d. 29/06-2010 17:22
|
|
Robert my man ! det er jo, smukt, du sagde også til mig i telefonen det ikke var svært, men jeg fik ikke gravet i det. Tak for svar. jeg høre gerne fra folk med dårlige historier også hehe. gerne med lidt, dont do |
|
|
Lagt på d. 29/06-2010 20:32
|
|
Og her vil loverboy så have råd og vejledning i at blive skilt - hvad tænker du på? Hvad med at stikke af omgående! |
|
|
Lagt på d. 30/06-2010 04:40
|
|
Hej Girobank, Det handler simpelthen om at vide hvad man går ind til. Jeg ved godt det er reglen i Thailand at man slukker hjernen, og ikke tænker mere end 1 dag adgangen. Min ven i Philipinerne fortalte at han ikke skulle giftes forløbig, for i Philipinerne bliver man ikke bare skilt igen. Jeg forudser ikke at jeg skal skildes igen, men jeg vil ikke sidde og ikke have tænkt over tingene og få en overraskelse, jeg ved udemærket godt at når kommer i den situation, så vil man bare have det afsluttet og er parat til at acceptere alt. Det kan godt være det hele lyder mystisk at jeg skal giftes men gerne vil vide hvordan man bliver skilt igen, men det korte og det lange er, Når man opholder sig i Thailand, så er man nød til at undersøge tingne lidt før man kaster sig ud i noget. Jeg søger ikke opmærksomhed, men nu dette fora et oplagt sted at få guld erfaringer fra andre, Robert Kronberg har ledt mig i den rigtige retning med hans vejledning og råd hvilket jeg er sikker på May sætter stor pris på :-p og jeg lige så. PS. Nu fik du da opmærksomhed ved at skrive på begge mine tråde :-p |
|
|
johnhelt |
Lagt på d. 30/06-2010 05:50
|
Øvet medlem Antal indlæg: 118 |
Der er helt specifikke regler for hvordan du kan blive skilt & det er altsaa ikke helt nemt, hvis din fremtidige kone ikke er enig, skal jeg hilse at sige (har selv vaeret moellen igennem for nylig). Prov at kigge paa denne side - http://www.divorc...iland.com/ Med mindre at du har et braendende onske om at blive Thai gift vil jeg faktisk fraraade det. |
|
|
Lagt på d. 30/06-2010 06:17
|
|
Johnhelt Nu var det ikke meningen jeg skulle miste lysten, hehe Det jeg prøver, er at få den rette viden inde jeg kommer galt af sted, jeg håber hvis jeg har den rette forventning og kender reglerne for ægteskab i thailand, at jeg kan undgå at komme i en klemme, hvis jeg skulle være så uheldig, |
|
|
sony |
Lagt på d. 30/06-2010 08:31
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
Hejsa Donis Du ikke engang blevet gift endnu, og du tænker allerrede på hvordan du skal skilles. Hvis jeg var dig så ville jeg tænke lidt over hvad Johnhelt skrev. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 30/06-2010 08:43
|
Antal indlæg: 3779 |
Jeg synes egentligt, at det er ganske fornuftigt at sikre sig et nogenlunde overblik, når man bliver gift i et fremmed land. Og det er vel ikke anderledes, end når man laver særeje, for der forbereder man sådan set også en skilsmisse (om end også bodeling ved dødsfald). I gamle dage skulle der meget til, før man blev skilt, men i dag, er kvinderne, også de thailandske, hurtigere på aftrækkeren, hvorfor de nærmest kan rende med en halv vind. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Jake |
Lagt på d. 30/06-2010 08:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 380 |
Få en ægtepagt med fuldstændig særeje, eller i det mindste skilsmissesæreje... |
|
|
Lagt på d. 30/06-2010 09:26
|
|
Robert Tak for forståelsen, For mit vedkommende handler det om at have kontrol over sitationen, og ikke lade alt være op til tilfældighederne som alt andet i Thailand. Sony Men der er mange der lukker øjene for hvad der ske. for nu skal man kun se på det gode. MEN. det er sikkert de samme mennesker som aldrig har fulgt med i sikkerheds instruktionerne når de flyver, for " vi falder jo ikke ned" Garanteret ikke, men det er nu meget rart at vide hvor Exit er............ |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 30/06-2010 10:19
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Ja jeg synes også det er yderst fornuftigt, at sikre sig når man skal giftes...i Thailand. Og så kan den kommende hustru nå at melde pas, hvis hun kan se at der ikke bliver en klejne at hente ved skilsmisse. |
|
|
kimberg |
Lagt på d. 30/06-2010 12:27
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 75 |
Payanak skrev: Ja jeg synes også det er yderst fornuftigt, at sikre sig når man skal giftes...i Thailand. Og så kan den kommende hustru nå at melde pas, hvis hun kan se at der ikke bliver en klejne at hente ved skilsmisse. Giver Payanak helt ret. Det er vel af kærlighed til hinanden at i bliver gift Så om du har penge eller ej, skulle jo ikke gerne gøre til eller fra. Men det er fornuftigt og sikre sig. Held og lykke med kærligheden. Med venlig hilsen Kim Berg -------------------------------------------------------- Skal giftes med Darika den 27 Marts 2011 i Pattaya. Heaven on Earth |
|
|
Lagt på d. 30/06-2010 12:47
|
|
Payanak Kim Jeg er selvfølgelig helt enig. Jeg vil da hellere have der bliver sagt fra INDEN. så bliver der heller ikke lagt for meget i projektet. May er informeret og der var ikke noget ballade, jeg er mere spændt på familliens reaktion, og specielt den penge griske papfar. |
|
|
skytte |
Lagt på d. 30/06-2010 14:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 217 |
HEJ ALLE..JEG BLEV GIFT UDE I THAILAND 1985 OG MIN THAIKONE OG JEG BLEV SKILT I 1991 HER I DANMARK.SÅ PÅ ET TIDSPUNKT OPDAGEDE JEG DANSKTHAI OG DERVED GENNEM SPØRGSMÅL OG SVAR FANDT JEG AT UD AF AT VI STADIG VAR GIFT I THAILAND OG DA MIN THAIKONE HAR FUNDET SIG EN FYR HUN VIL GIFTES MED HAR JEG OG MIN DATTER VÆRET EN TUR OP TIL HELLRUP FOR AT FÅ NOGLE SKILSMSSSE PAPIER DA DET JO ER MIG DER SØGER OM SKILSMISSE DENNE GANG.JEG HAR MED HJÆLP FRA SØNDAGSSKOLEN I NØRREGADE FÅET SKREVET MIN DEL OG JEG MANGLER KUN AT MIN THAIKONE KOMMER HJEM HVOR JEG BOR OG UNDERSKRIVE SIN DEL.SÅ SKAL DER TAGES KOPIER OG SÅ SKAL VI OP TIL HELLERUP PÅ SAMME DAG OG SKILLES...MEN WANDEE HAR TID NOK DE SKAL FØRST GIFTES TIL FEBRUAR NÆSTE ÅR..MEN JEG BLIVER NOK NØDT TIL AT PRESSE LIDT PÅ DVS NU ELLER ALDRIG hENRIK |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 30/06-2010 19:18
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
skytte skrev: HEJ ALLE..JEG BLEV GIFT UDE I THAILAND 1985 OG MIN THAIKONE OG JEG BLEV SKILT I 1991 HER I DANMARK.SÅ PÅ ET TIDSPUNKT OPDAGEDE JEG DANSKTHAI OG DERVED GENNEM SPØRGSMÅL OG SVAR FANDT JEG AT UD AF AT VI STADIG VAR GIFT I THAILAND OG DA MIN THAIKONE HAR FUNDET SIG EN FYR HUN VIL GIFTES MED HAR JEG OG MIN DATTER VÆRET EN TUR OP TIL HELLRUP FOR AT FÅ NOGLE SKILSMSSSE PAPIER DA DET JO ER MIG DER SØGER OM SKILSMISSE DENNE GANG.JEG HAR MED HJÆLP FRA SØNDAGSSKOLEN I NØRREGADE FÅET SKREVET MIN DEL OG JEG MANGLER KUN AT MIN THAIKONE KOMMER HJEM HVOR JEG BOR OG UNDERSKRIVE SIN DEL.SÅ SKAL DER TAGES KOPIER OG SÅ SKAL VI OP TIL HELLERUP PÅ SAMME DAG OG SKILLES...MEN WANDEE HAR TID NOK DE SKAL FØRST GIFTES TIL FEBRUAR NÆSTE ÅR..MEN JEG BLIVER NOK NØDT TIL AT PRESSE LIDT PÅ DVS NU ELLER ALDRIG hENRIK Hej hENRIK. Jeg er ikke ordblind el.lign. Men dit indlæg er svært læseligt pga. af de store bogstaver.. |
|
|
jensjorgen1999 |
Lagt på d. 28/09-2010 09:04
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 44 |
Det er da kun fornuftigt at kende betingelserne ifm. evt. skilsmisse i Thailand FØR man bliver gift. Det burde faktisk være en selvfølge. |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 28/09-2010 11:53
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
kimberg skrev: Payanak skrev: Ja jeg synes også det er yderst fornuftigt, at sikre sig når man skal giftes...i Thailand. Og så kan den kommende hustru nå at melde pas, hvis hun kan se at der ikke bliver en klejne at hente ved skilsmisse. Giver Payanak helt ret. Det er vel af kærlighed til hinanden at i bliver gift Så om du har penge eller ej, skulle jo ikke gerne gøre til eller fra. Men det er fornuftigt og sikre sig. .... Det er lige netop grunden til jeg er ved at undersøge mulighederne omkring at lave en ægtepagt. Jeg skal snart giftes og elsker min fremtidige kone meget. Men både egen erfaring og i særdeleshed andres, er jeg absolut ikke interesseret i at miste hus m.m. ved en evt. skilsmisse. Jeg tror også mere på at hun gifter sig af kærlighed og ikke mine aktiver. PS Hun må godt få mine passiver |
|
Spring til debat: |