Se indlæg
 Udskriv debat
GPS i Nokia mobiltelefoner.
Jeg er på udkig efter en ny mobiltelefon, og da jeg læste i en anden tråd om Nokias mobiler med kort, der skulle være gratis at bruge, har jeg nogle spørgsmål, som nogle af jer sikkert kan svare på.

Jeg har f.eks. fundet en Nokia 3710 til ca. 920 DKK, og spørgsmålene er:

er det helt gratis at bruge navigationen ( ingen afgifter til mobilselskabet, d.v.s. der er en almindelig GPS modtager i mobilen) ?

er kortene over Thailand noget værd, f.eks. hvis jeg er i Bangkok, kan jeg så zoome ind og se gadenettet detaljeret, der hvor jeg befinder mig ?

Er gadenavne m.m. skrevet på engelsk ?

Er der andre Nokia modeller ( op til 2000 dkk ), der efter jeres mening er bedre ?

rinpoche
er det helt gratis at bruge navigationen ( ingen afgifter til mobilselskabet, d.v.s. der er en almindelig GPS modtager i mobilen) ?

Jeg kan kun svare dig på dette spørgsmål.
Ja, det er gratis.
Det er kun de mobiltelefoner der benytter sig af google maps der skal bruge mobilt netværk og dermed datatrafik, der koster penge.

TG950
hn skrev:
Jeg er på udkig efter en ny mobiltelefon, og da jeg læste i en anden tråd om Nokias mobiler med kort, der skulle være gratis at bruge, har jeg nogle spørgsmål, som nogle af jer sikkert kan svare på.

Jeg har f.eks. fundet en Nokia 3710 til ca. 920 DKK, og spørgsmålene er:

er kortene over Thailand noget værd, f.eks. hvis jeg er i Bangkok, kan jeg så zoome ind og se gadenettet detaljeret, der hvor jeg befinder mig ?

Er gadenavne m.m. skrevet på engelsk ?

Er der andre Nokia modeller ( op til 2000 dkk ), der efter jeres mening er bedre ?

er det helt gratis at bruge navigationen ( ingen afgifter til mobilselskabet, d.v.s. der er en almindelig GPS modtager i mobilen) ? ja, alm. navigation datatrafik fri.

er kortene over Thailand noget værd, f.eks. hvis jeg er i Bangkok, kan jeg så zoome ind og se gadenettet detaljeret, der hvor jeg befinder mig ? 2 x Ja

Er gadenavne m.m. skrevet på engelsk ? Ja, enten engelsk eller Thai eller begge dele

Er der andre Nokia modeller ( op til 2000 dkk ), der efter jeres mening er bedre ? jeg vil foreslå en Nokia X6 16GB, den brugte jeg selv i sommer, og den klarede mange problemer for mig, og så kan den også bruges til fods Wink
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

TG950
rinpoche skrev:

Jeg kan kun svare dig på dette spørgsmål.
Ja, det er gratis.
Det er kun de mobiltelefoner der benytter sig af google maps der skal bruge mobilt netværk og dermed datatrafik, der koster penge.

mener at Route66 ( iphone ) også benytter datatrafik.

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

rinpoche
Okay, det har du tvivlsomt ret i.
Men det er meget simpelt, skal man have mobilt netværk slået til for at kunne navigere, så koster det penge.
Præinstallerede kort er gratis at bruge.

mvh

Tak for svarene.

Jeg vil overveje en X6.

Mvh.

Robert Kronberg
Det er naturligvis en væsentlig pointe, som jeg ikke fik nævnt i min iver over Google Maps, nemlig at det kræver gprs - jeg betale 999 baht per måned for flag rate, men så tjekker telefonen også email per 15 minut.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
jylland55
Hej købte en tomtom go 750 da Jeg jo skulle til Thailand og købte også kort til thailand.. Tom tom kort..

DEsværre er den ikke noget værd i det nordlige thailand hverken Chaing saen. mai sai Chaing Rai.. da der ikke er ret mange gade navne i .. den kan ikke finde mai sai ved søgning..

så spild af penge men hvis Jeg skal ti lbangkok så virker den kan Jeg se ..

øv
Hello ....

Payanak
Robert Kronberg skrev:
...men så tjekker telefonen også email per 15 minut.
Hilsen, Robert

Det gør en Android telefon gratis Smile

Robert Kronberg
Payanak skrev:
Robert Kronberg skrev:
...men så tjekker telefonen også email per 15 minut.
Hilsen, Robert

Det gør en Android telefon gratis Smile

Interessant!

Men gider næsten ikke flytte alle mine date manuelt, så jeg hænger nok på Nokia.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Payanak
Er næsten sikker på, at den gamle Nokia kan synkroniseres med Android. Så går det hele automatisk...

TG950
hn skrev:
Tak for svarene.

Jeg vil overveje en X6.

Mvh.

tror at det er en klog investering, og så er det jo en fordel med de 16 indbyggede GB,

her lidt priser:
http://www.mobilp...&x=40&y=16

[img]http://www.mobilpriser.dk/images/cnet/64A9E5E5-E0E8-4CFF-B7A2-46EDCA335C6F.jpg[/img] is not a valid Image.

TG950
Payanak skrev:
Er næsten sikker på, at den gamle Nokia kan synkroniseres med Android. Så går det hele automatisk...

sååhh, mener nu at Nokia holder fast ved : Symbian OS 9.4 / Series 60 v5.0 styresystemet, har ikke
hørt > set > læst om at nokia vil skifte.

men ret mig gerne.

Payanak
TG950 skrev:
Payanak skrev:

sååhh, mener nu at Nokia holder fast ved : Symbian OS 9.4 / Series 60 v5.0 styresystemet, har ikke
hørt > set > læst om at nokia vil skifte.

men ret mig gerne.

Næ det mener jeg ikke. Jeg gætter bare på at telefonerne kan synkronisere data.

Payanak
Der er håb for alle

Spring til debat: