Se indlæg
 Udskriv debat
Personfradrag
Gersvang
Hej

Jeg har et spørgsmål vedr. pension i Thailand.

Jeg får selv førtidspension efter den gamle ordning og overvejer som så mange andre at flytte til Thailand.

Mit spørgsmål er: Når nu den danske stat tager vores pensionstillæg og vores sundhedskort fra os ved flytning uden for EU men samtidig gerne vil have vores skattepenge, tager de så også vores vorespersonfradrag fra os eller er vi dog så heldige at vi kan beholde dette?

Jeg ved godt at der er skrevet meget om pension her på sitet men lige det med personfradrag har jeg ikke kunne finde nogen steder.

Mvh. Gersvang

du er skattepligtig i danmark, så jo du får lov at beholde dit danske personfradrag i thailand,
men nu hvor emnet er oppe, kunne det da værre sjovt at høre om der er noget som undersøgt om man kan få konens skattefradrag i thailand også,

Gersvang
Hej bkk
Tusind tak for det hurtige svar.
Det var bestem en glædelig nyhedSmile

ok,
så vidt jeg ser det så kan du stort set ikke overleve i thailand kun med grundbeløbet, selvom det naturligvis kan lade sig gøre, skal du havde pensionvisa eller marry visa,

jensjorgen1999
Hvis man flytter til Thailand - og ikke har adresse i DK mere - skal man så kun betale statsskat af sin danske pension eller skal man også betale kommuneskat?

jesperfrb
Da din evt kone bor i Thailand, er hun ikke skattepligtig i DK, og har derfor ikke noget personfradrag!Headbanger
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Gersvang
Jeg er så heldig at have en privat pension ved siden af min førtidspension og vil mene at jeg sagtens kan klare mig. Lige nu starter jeg med 2 x 2 mdr. hen over vinteren.
Nogen der ved om man kan få dispensation til et års-visa eller er der andre måder så man slipper for konstant at skulle ud af landet når man er under 55?

jesperfrb
Den eneste jeg kender til er at være Thaigift, og jo arbejde i Thailand/firma med arbejdstilladelse!

Gersvang, grænsen er 50 år, du kan sagtens få retirementvisa, jeg har ikke været udenfor Thailand siden 2005..
Redigeret af d. 22/09-2010 13:38

Robert Kronberg
ABEKATTEN skrev:
Gersvang, grænsen er 50 år, du kan sagtens få retirementvisa, jeg har ikke været udenfor Thailand siden 2005..

Korrekt, det er noget tid siden, at de flyttede grænsen fra 55 til 50 år.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
chaingmai
hvad nu hvis konen er dansk statsborger ?Smile

Gersvang
Det er super med de 50 år frem for 55 år. Men nu er jeg kun 44 år ung. Er der nogen muligheder der?

jesperfrb
jesperfrb skrev:
Den eneste jeg kender til er at være Thaigift, og jo arbejde i Thailand/firma med arbejdstilladelse!

Ja, der en mulighed mere, invalidepension fra DK/måske førtidspension er ok! Snak med konsulen i Hvidesande!More sick

http://www.thaiem...ulates.htm

Redigeret af jesperfrb d. 23/09-2010 13:15

jensjorgen1999
Gersvang skrev:
Det er super med de 50 år frem for 55 år. Men nu er jeg kun 44 år ung. Er der nogen muligheder der?

Se å bli voksen i en fart Rolll

torben mustang
Hvis du du er Thai gift og konen ikke arbejder har hun ret del det Danske personfradrag ioo % sikkert er der nogle der er i tvivl så spørg Carsten ( snuden) på Phuket alle kender ham ellers spørg Poul (Big Boss)på Bamboo bar og restorang i Kata.Han om ikke andre kender ham. Hils fra Torben pølsemandTil hest
[mail][/mail]

Spring til debat: