Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Det at bygge hus eller købe lejlighed
|
|
thulegrisen |
Lagt på d. 21/09-2010 10:16
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 67 |
Husbyggeri i Thailand Fortælle om husbyggeri i Thailand, er jo nok et af de emner, der kan vise den forskellighed, vi mennesker har til noget sådant. Nogle mener, at alt over 1,5 mill. Baht er pral og ikke nødvendigt, andre noget andet. Vi ville jo nok ikke have plads nok, hvis vi skulle fortælle om os alle, så jeg vil nøjes med fortællingen om mit byggeri, som ligger nord for Bangkok. Da jeg jo ikke er ung længere, og da jeg jo nok må konstatere, at årstallet på dåbsattesten er ved billedligt at vise sig, havde jeg besluttet, at hvis den pige, jeg nu havde besluttet at gifte mig med, viste mig det der skulle til, så jeg fik mod på, at bygge mit sidste hus på denne jord, så skulle det også være, som jeg ville have det. Jeg havde noget i forvejen, som jeg fik solgt for 6.9 mill. Baht, min kone havde 2.- mill. Baht, så vi havde 8,9 mill. Baht til det hele. Vores udgifter var som følger for et næsten 400 kvadratmeter hus med et 15 X 5 meter swimmingpool. Køb af grund. Vi købte en dobbeltgrund 1,0 mill. baht Huset som skrabet 1,6 mill. baht Poolen 1,1 mill. baht Ekstra balkon på 80 kvadratmeter 2. ekstra badeværelser Luksus kvalitet på alle fliser Parket gulve på 1. sal Fliser rund om huset og indkørsel og meget andet 1,0 mill. baht Møbler luksus, lux eu køkken med alt, TV i alle rum og alt andet skrammel 1,0 mill. baht Bil HONDA CIVIC 980.000.- baht Efterfølgende 2 år. Anlæg af have med påkørsel af 20 enorme store læs muld jord, rullegræs, træer, flise arbejde, Bygning af stor toiletbygning med badefaciliteter. Tag over den meget store balkon. 160 kvadratmeter ekstra bebyggelse omkring huset. Alt i samme materiale, og ikke som thailænderne normalt gør. Tegl på hus og grimme plader for resten, og meget, meget mere som følger med. Et slag på tasken så har huset med alt, dejlig bil og andet kostet os 7,2 mill. baht. Omregnet i den tids kurs ca. 1.- million danske kroner, og efter området er dette prisen. Kunne nok som skrabet med få thai møbler og andet, så havde det kostet omkring 3.5 mill. baht, men det var så ikke mit ønske…. Det kunne da have en hvis interesse for mange, vil jeg mene, hvis alle jer, der har bygget huse i den lille landsby eller på det ekslusive feriested måske havde den lyst, at fortælle alle os andre om jeres erfaringer og den prissætning, som i nu har været ude for. Jeg er overbevist om, at dette kunne være en hjælp til mange nye. Link til video gjort aktivt. Admin Redigeret af Webmaster d. 21/09-2010 11:03 |
|
|
Lagt på d. 21/09-2010 10:33
|
|
Begynder Antal indlæg: |
thulegrisen, det var da et dejligt hus du har der |
|
|
noidam |
Lagt på d. 21/09-2010 10:41
|
Øvet medlem Antal indlæg: 219 |
en tro kopi af et indlæg et tidliger medlem lavet, mener han hed "manse" men det kan jo også være at "tulegrisen" er en tro kopi af "manse". nok men folk har det jo med at vende tilbage for en kort periode her på dtw. ja det lyder da til at være et dejligt hus du/i har fået banket op, også dejligt at du kan nyde din sidste ( håber lange ) tid her på jorden, i et hus du er glad for. vores hus + bil har vel sammenlagt kostet det halve, efter euro-stile meget normalt bygget og indrettet. god dag herfra, og undskyld at jeg sammenligner dig med manse, hvis dette ikke er tilfældet. |
|
|
Namprik |
Lagt på d. 21/09-2010 10:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 289 |
Nu har jeg jo haft den fornoejelse at besoege " Grisen " da jeg havde lovet ham en lille Bangkeaw hvalp. Huset er stort, laekkert og der er ikke sparet paa noget. Skulle jeg naevne 1 ulempe, saa maa det vaere at huset er i 2 plan da " Grisen " jo ikke bliver yngre......... Jeg kan gaa paa vandet !
En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig. |
|
|
thulegrisen |
Lagt på d. 21/09-2010 10:48
|
Hej Noidam Kender dig ikke, men jeg har engang imellem svært ved alle disse ukendte faktorer, der åbenbart er blevet et must for mange, der ønsker en bekræftelse på deres mistanke. Hvis du havde noget negativt at sige om dette oplæg, fair nok, men at begynde at, sammen med mange andre ligegyldige,at sammenligne min person med andre og hvad du måske har læst før... ER DET SÅ IKKE VED AT VÆRE LIDT BARNLIGT.. |
|
|
Lagt på d. 21/09-2010 10:53
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Sammenligne med andre ???? Hvem er de andre ???? |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/09-2010 11:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 461 |
bkk skrev: thulegrisen, det var da et dejligt hus du har der Ja det er et rigtigt dejligt hus og swimmingpool,den kan jeg godt li |
|
|
thulegrisen |
Lagt på d. 21/09-2010 11:05
|
Kære ven En mand med denne åbenbare intelligens, havde jeg nok forventet noget mere konstruktivt. Men du og jeg må jo nok se i øjnene, at alderen er ved at sætte sig sine spor. Dette upåagtet af vores dejlige unge, skønne og elskelige kvinder. Lad os dog få fred her den sidste tid til, at få lov til at fortælle alle disse unge eventyrer, at vi gamle faktisk har været igennem det samme. Lad freden hvile over vores legeme, og fri os fra alle disse velmenende, men ærlige svar vi får. Jeg vil hygge og vejlede, så godt jeg nu kan. Håber da du vil gøre det samme min ven, for jeg har da konstateret, at det behov endnu ikke er dækket. Abekatten kan du og din familie have en god dag, for det fortjener i og alle os andre. |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 21/09-2010 11:09
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
noidam skrev: en tro kopi af et indlæg et tidliger medlem lavet, mener han hed XXXXXX men det kan jo også være at "tulegrisen" er en tro kopi af XXXXXX ....... Kan du ikke henvise til det indlæg? Personligt tror jeg du er forkert på det |
|
|
Nixon |
Lagt på d. 21/09-2010 11:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 189 |
Hvordan foregik processen med tegninger til huset? Var det sådan at du valgte en tegning eller fik du det tegnet efter dine egne ønsker?
hilsen
Nixon Meninger har jeg mange af. Dermed ikke sagt at du kan lide at høre dem. |
|
|
jensjorgen1999 |
Lagt på d. 21/09-2010 11:15
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 44 |
Meget interessant indlæg, thulegris. Det ser ud til på filmen, at det er en del af en community med mange ens huse magen til dit. Det betyder jo en del for prisen i forhold til, hvis man selv får det bygget uden anden bygherre. Det ku være interessant med flere lign. indlæg. Problemet for mig ville være at finde gode håndværkere, tror jeg. |
|
|
kro90 |
Lagt på d. 21/09-2010 11:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
thulegrisen skrev: Lad freden hvile over vores legeme, og fri os fra alle disse velmenende, men ærlige svar vi får. ØHH hvad mener du?? ingen ærlige svar mere. Kim
|
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 21/09-2010 11:24
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Savner svar på: thulegrisen skrev: Det kunne da have en hvis interesse for mange, vil jeg mene, hvis alle jer, der har bygget huse i den lille landsby eller på det ekslusive feriested måske havde den lyst, at fortælle alle os andre om jeres erfaringer og den prissætning, som i nu har været ude for. Jeg er overbevist om, at dette kunne være en hjælp til mange nye. Det kunne være interessant!! Redigeret af Peder1968 d. 21/09-2010 11:28 |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 21/09-2010 11:33
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Jo da, et fint hus! Og man må da have lov til at være stolt af det man har! Lejer selv et lille hus på 140m2, og helt fint til mig! Det er dog billigt, 6000 baht om måneden!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
noidam |
Lagt på d. 21/09-2010 11:42
|
hej "thulegris" nu ved jeg ikke om du læste mit indlæg helt, og i din iver efter at lave endnu et indlæg selv, overlæste at jeg faktisk undskyldte, hvis du nu ikke var den jeg troede du var. ang. at være barnlig, så tror jeg nok at din pool skal graves noget dyberer, for man skal meget langt ned hvis man vil begå sig her på dtw. kan du have en god dag "thulegris" der var intet ondt i mit indlæg. hils manse hvis du støder ind i ham deroppe nordpå. Redigeret af noidam d. 21/09-2010 11:48 |
|
|
thulegrisen |
Lagt på d. 21/09-2010 11:51
|
Kære Jesper Jeg prøver ikke herigennem at fremtræde som et eksempel, som måske er det rigtige. Jeg startede denne tråd fordi, jeg nu har erfaret, at mange nye kommer til. Man kan så leje som dig. Man kan bygge som jeg, eller man kan gøre noget andet. Jeg har da set dejlige, men enkelte huse til lidt over 1. mill. baht. De mennesker der byggede dem, var ovenud tilfredse med det. Det er ikke min stil, men det gør jo ikke mig eller dem til et bedre menneske, fordi jeg ønsker noget anderledes. Lad os fremkomme med vores erfaringer, så nye ikke du og jeg Jesper, men nye, som nu har fundet det eneste ene… kærligheden…. Ja den kærlighed kan også være dyr, men det skal vel ikke forhindre, at du og jeg udøser alle vores erfaringer… negative som positive… til disse unge mennesker under de 60 hehehe Noidam du skal skam ikke undskylde, for du har så sandelig ret.... |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 21/09-2010 11:56
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Det betragtede jeg det nu heller ikke som! Gav bare min erfaring videre mht leje! Har da stadigvæk lejligheden i Samut Prakhan! Den kostede 6000 Dkk i indskud, og 15000 Dkk for resturanten, det hviler helt i sig selv, så den bruger jeg når jeg har lyst! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
noidam |
Lagt på d. 21/09-2010 12:10
|
hej peder 1968. nej jeg kan ikke henvise til noget indlæg, det var bare et indlæg jeg syndtes at havede læst før, fra et andet medlem. som IKKE er "thulegrisen" men "manse" ja og ham kan det da muligvis hellerer ikke være, for det er ikke noget jeg kan bevise, da hans indlæg ( manses) er slette, så kunne det måske være en helt anden, og så begynder de hjerneceller der er tilbage, efter 10 års thaiægteskab at larme, hvem kan det så være. ????? |
|
|
agent007 |
Lagt på d. 21/09-2010 12:14
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 65 |
thulegrisen det er ganske fin hybel du har og fin video |
|
|
thulegrisen |
Lagt på d. 21/09-2010 12:42
|
Hej Noidam Min forståelse for, at dit ego pludselig skal gøres til genstand for, om jeg er den ene eller anden. Dette røre mig da dybt, for hvad pokker skal dette have med mit indlæg at gøre, om jeg er den eller den du ønsker jeg skal være…. Var det ikke på tide, at andre interesser fanger dig. Jeg kan se du har været på denne side i mange år, så hvad betyder det egentligt for dig, hvad andre som Namprik og andre mener. Håber da ikke du bare er en der følger med, for at følge med. Hvis det er rigtigt, som du har opgivet, at du befinder dig ude hos os andre dødelige, så er jeg da et stort spørgsmålstegn. Jeg kan da ikke forstå, at vigtigheden af et måske godt indlæg og oplysninger om, at den fortællende er SUK, PL…Manse… eller andre du mener ikke skal have deres berettigelse her… Jeg er bare skuffet, men da samtidig beæret over, at andre sammenligner mig med kapaciteter som dem… eller mangel på samme…………. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |