Se indlæg
 Udskriv debat
Til jer nye i Thailand fra en gammel søulk
bob
Thulegrisl, webmaster mfl., tak for interessante indlæg.
Det er fint de er lidt lange.

jensjorgen1999
1000 tak thulegris og skeptiker for sådan et par gode indlæg!Smile

Saendaeng
thulegrisen skrev:
Namprik og saendaeng
Vil ikke give jer ret, men det er vel oplevelserne, der her kommer op til overfladen. Har ikke jeres erfaring ud i det negative.

Jeg forstår ikke vigtigheden af, at du nampik har så stor interesse i, hvem der er inde i thulegrisen. Hvis du har samme trang over for alle de andre navne, så bliver du da en trav optaget detektiv.Surprise

Så har du noget til gode.Smile

Den her: Derfor, hvis du invitere en thailandsk familie eller thailandske venner ud at spise, forventes det, at du betaler regningen. Ikke fordi du bliver set på, som en …..måltids billet….. men fordi du er fortolket at tilhøre en højere, mere velstående social klasse.

Så det er på den måde. Så betaler jeg glædeligt hver gang nuWink
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
helligaben
Saendaeng skrev:
thulegrisen skrev:
Namprik og saendaeng
Vil ikke give jer ret, men det er vel oplevelserne, der her kommer op til overfladen. Har ikke jeres erfaring ud i det negative.

Jeg forstår ikke vigtigheden af, at du nampik har så stor interesse i, hvem der er inde i thulegrisen. Hvis du har samme trang over for alle de andre navne, så bliver du da en trav optaget detektiv.Surprise

Så har du noget til gode.Smile

Den her: Derfor, hvis du invitere en thailandsk familie eller thailandske venner ud at spise, forventes det, at du betaler regningen. Ikke fordi du bliver set på, som en …..måltids billet….. men fordi du er fortolket at tilhøre en højere, mere velstående social klasse.

Så det er på den måde. Så betaler jeg glædeligt hver gang nuWink

Desværre har jeg ikke samme opfattelse af situationen..... de efterhånden mange gange jeg har betalt hvor der er kommet folk til som jeg ikke kendte, men lige var svigermors veninde, eller kollega osv. jeg mindes ikke der er blevet snakket til mig, eller gjort honnør, men der er heldigvis bestilt ekstra meget mad som kan tages med hjem.... :-]
Long live the king !

[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image.

Thjaa
thulegrisen skrev:

Jeg har erfaret at de fleste farangs ikke gider thailandske venner. Mange faranger gider ikke lære sproget, derfor er tendensen mange gange, at farangs har en sur holdning til landet- hvilket jo nok forklarer mere om deres holdning, end om den enkeltes thais!!!!

De gider ikke have thailandske venner.

…….

Nu er det sordan at ragti mange af os udlaning faktis godt gider at have thai vender .. jeg har som generald altig floettet ind i et omraade hvor der ik var serlig mange udlaning i omraadet heller overhovet ingen

og har da tidt proevet at faa thai vender
men det har vist sig 95% af alle de gang man har forsoegt at de hurti vender roekken til en vis man ikke betaler det meste/hele

saa det er faktis ikke serlig laet at faa ragti thai vender med minder man vil betale for det og saa kan jeg ik se at de er ragti vender

JEG SYNS

at foer du udtaler dig brute du virklig sette dig ind i det
for de fleste udlaning jeg kender kan baade tale thai
til hus behov og spiser thai mad
faktis er der fler af dem der kun spiser thai mand

mig selv spiser ca 70% thai mad og 30% dansk mad
man skal jo heller ikke glemme sit hjemland helt
slom man ik linger bore der linger
Livet er forkort til store problemmer

thulegrisen
Hej Thjaa

Du behøver såmen ikke at vlre skolemester over for mig, for hvis du har læst mit indlæg, ville du finde ud af, at vi faktisk ikke er langt fra hinanden.

Nuk
thulegrisen,tak for dit fine indlæg.
Jeg vilikke komentere de forskellige svar der er kommet, men blot fortællr min egen erfaring, og den stemmer vist godt overens med din.
Jeg har boet 4 år nu i midten af Esaan, vi er nok omkring 20 fastboende faranger her samt næsten ligeså mange der er her det halve år.
Jeg har fundet ud af at det kun er mig der vil omgåes thaier. De andre har enten nok i sig selv, eller går til vores Thai Danish restaurant.................hvor thaier ikke er velkomne, medmindre de er gift med en farang.

Jeg har min egen døgnrytme, som nok er meget forskellig fra de flestes.
Jeg elsker en tidlig øjenåbner og møder derfor på markedet hver morgen og drikker 2-3 øl. Det har bevirket at jeg kender utrolig mange mennesker her, og alle kender mig,ved hvad jeg hedder og hvem jeg er gift med, og hvor jeg bor. Jeg kan derfor næsten ikke få drukket min øl inden den bliver varm, fordi der altid er nogen der råber efter mig eller som vinker til mig.
De ved at jeg gerne vil være i selskab med dem, og det er ikke kun om morgenen men altid, og jeg kan føle at de faktisk er glade for at kunne sidde med en farang.
Med hensyn til omkostningerne vil jeg sige, at det er da sket at jeg hat budt en thai på en øl, men det sker så også mange gange at de absolut vil give en retur, så det er ikke et forhold der er baseret på penge.

Jeg forstår ikke alle de andre faranger som bor her, jeg har aldrig set dem sidde i selskab med en thai.....................nåh jo, når de går på karaokee og giver en lille ung thaipige 100baht i drikkepenge for at sidde og overgramse hende en hel aften, men ellers ikke.

Sådan er der jo så meget man ikke forstår.
Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening

thulegrisen skrev:
Derfor, hvis du invitere en thailandsk familie eller thailandske venner ud at spise, forventes det, at du betaler regningen. Ikke fordi du bliver set på, som en …..måltids billet….. men fordi du er fortolket at tilhøre en højere, mere velstående social klasse.

nu er det ikke fordi jeg skal blive ordkløver, i dine erfaringer fra thailand, som du vil dele med os andre.
Men jeg tror da nok at det i stort set alle kulturer, forventes at den der inventerer andre ud, også betaler for det han inventere til, i dette her tilfælde for et restaurationsbesøg.
Men sjovt nok er der sikkert flere, der i netop thailand har prøvet, at blive inventeret ud, blot for at for den samlet regning til sidst.
Redigeret af d. 21/09-2010 10:20

thulegrisen
Kære bkk

Nu vil jeg heller ikke være krakiler, men man må vel formode at når du nu giver dig tid til at kopier fra starten af mit indlæg, at du også har den pli, at du læser hvad der bliver skrevet..

LÆS nu HVIS HVIS

Du er bestemt ikke ordkløver, men du har jo nok en hvis indsigt i mange ting, som vi unge i landet skal lære af. Håber bare ikke dette vil blive en sovepude i dit videre virke på siden her.
Redigeret af thulegrisen d. 21/09-2010 10:34

Spring til debat: