Se indlæg
 Udskriv debat
Lamyai farm til salg
Gina124
Er der nogen, der er interesseret i 15 rai med 150 Lamyai træer. God årlig indkomst. Beliggende i Hot, 80 km syd for Chiang Mai.

TG950
Gina124 skrev:
Er der nogen, der er interesseret i 15 rai med 150 Lamyai træer. God årlig indkomst. Beliggende i Hot, 80 km syd for Chiang Mai.

lidt mere info og evt. lidt billeder.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Gina124
Der kan bygges på grunden, der er foretaget opmåling til Chanot, skelpæle er på plads, elektricitet er tæt på, det er en igangværende plantage, jeg har haft farmen i 9 år, men er nødt til at sælge, da jeg bor i Danmark nu, og derfor har svært ved at følge med i, hvad der foregår på farmen. Der er gode tilkørselsforhold, ca 2 km til Hot By. Pris 1.700.000 Bath. Lamyai sælges til en pris mellem 15 og 55 Bath pr kg alt efter årstiden. Hver plante giver 100 - 150 kg frugt

helligaben
Ikke glat, udmærket investering, hvis talene holder. og man boede i området i forvejen.
Long live the king !

[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image.

Funnyboy
Hvordan er det med at låne penge til sådan noget i en bank i Thailand?
Altså selvfølgelig ikke uden at banken kender en i forvejen. Men sådan mere generel. Er der nogen der ved noget om det.
Projektet lyder ellers spændende og ser også er rimelig rentabel ud i forhold til hvad der kan komme ind af penge i løbet af et årstid.

Frank
Man bør nok tage indtægterne med et gran salt - især hvis det er alle ens opsparede midler, som man tænker at investere. Samtidig er der nok også nogle omkostninger, som ikke er nævnt.

Ikke fordi oplysningerne nødvendigvis er forkerte, men blot hvis man er forsigtig. Smile

Funnyboy
Frank--> Helt enig. Men hvis tallene holder som der er skrevet og man regner med de mindste priser der er skrevet så er det ikke nogen helt dårlig forretning sådan umiddelbart.
Men klart at der også er nogle udgifter ved at ha sådan en farm.
Så jo man skal nok lige tænke sig om inden man investere hele ens opsparing i det.

Frank
Jepper. Og så lige en anden pointe. Hvis jeg i Danmark fik et stykke landbrugsjord, så ville jeg ikke ane, hvad jeg skulle gøre. Jeg har rigeligt med at begrænse ukrudtet i min have.

Så hvis man ikke har evner for landbrug i Danmark, så er det nok smart at spørge sig selv, hvorfor man tror man har det i Thailand.

Men derfor kan tilbuddet jo sagtens være godt. Smile

helligaben
Der skal bare asfalt på, og laves betalings parkering :-]

som en grund i Glostrup, for 5 år siden, bygning og butik revet ned, asfalt, og så plads til 100 biler til 500-1000 kr om måneden

glimrende ide.....

desværre ikke helt samme behov for parkeringspladser 80km syd for Chiang Mei...

der kan ellers være en hel landingsbane på 15 rai, :-]
Long live the king !

[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image.

Thongthai
Gina124
Fylder 150 træer 15 rai?
Hvor stort kan et Lamyaitræ blive?

xxxx
Nå ja farmen er da blevet en ½ million thb billigere på 2 år.
Så vent et par år mere så nærmer vi os..

Målt op til thanod.. øh nå.
hvilke papirer er der på jorden nu ?
Og mere væsentlig hvem har brugs retten og er vedkommende indforstået med den sælges.

Opmåling/skelpæle til Thanod.. njae det er sket længe før der tænkes på thanod. så det er en teoretisk mulighed.

Til orientering så fik jeg at vide på land office i Lopburi her i febr. at man nu godt må handle jord uden skøde.
( bor sor ha ) jord med brugs ret, så det er brugs retten man handler. ikke jorden.

Hvor langt er der til El forsyning.. ?
En stor post og vel derfor der ikke er el nu, efter 9 år..

Thongthai
Fylder 150 træer 15 rai?Eller hvor mange kan der være på 1Rai.
Hvor stort kan et Lamyaitræ blive?og hvor gammel kan et træ blive?
Kan man evt udnytte jorden under til feks grøntsager eller bare til evt høns?
Jeg er ikke farmer men tanken er da sjov at lege med.
Frugt, grøntsager, høns og så bare lige et stort hul til et par fisk.

Anonym Bruger
Ja knald godt ide Thongthai
så ved thaier rundt omkring de mange rai,hvor de skal hente gratis grøntsager. og frugt.
De tror jo at det en farang ejer,det er til fri afbenyttelsePfft

helligaben
hvis man sætter 5.000 høns ind, kan de måske holde de høje ukrudt nede, :-]
Long live the king !

Spring til debat: