Se indlæg
 Udskriv debat
Vilde priser på visumansøgninger på Amb. BKK
yeya
Vi skal have en Au Pair til Danmark, men blev noget overraskede over priserne på Ambassaden.
Det kan virkelig IKKE vaere rigtigt at man skal betale 1000 kroner eller 6000 Baht for at søge om et Au Pair ophold. Det er helt ude i hampen. Jeg mener at man udnytter folk ved at kraeve SÅ meget i gebyr. Mister man eksempelvis sit pas i Thailand og skal have et nyt via Ambassaden, ja så koster det "kun" 900 kroner.
Det kan måske vaere at man skal sortere de useriøse ansøgere fra, når det koster så meget!!!!!

Kan det virkelig vaere rigtigt?
Jeg vil gerne høre din mening.
Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url

http://www.baanjoy.dk
pdrhan
yeya skrev:
Vi skal have en Au Pair til Danmark, men blev noget overraskede over priserne på Ambassaden.
Det kan virkelig IKKE vaere rigtigt at man skal betale 1000 kroner eller 6000 Baht for at søge om et Au Pair ophold. Det er helt ude i hampen. Jeg mener at man udnytter folk ved at kraeve SÅ meget i gebyr. Mister man eksempelvis sit pas i Thailand og skal have et nyt via Ambassaden, ja så koster det "kun" 900 kroner.
Det kan måske vaere at man skal sortere de useriøse ansøgere fra, når det koster så meget!!!!!

Det er vel kun rimeligt med lidt brugerbetaling , samme eksisterer jo også herhjemme...fornyelse af dansk pas koster 600kr hvilket jo i sig selv er ganske horribelt , men folk betaler det jo , desværre noget vi ikke kan komme udenom...og det med de useriøse , har du nok ret i.....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

yeya
Det er vel kun rimeligt med lidt brugerbetaling

Ja lidt, men 6000 Baht er jo ikke lidt for en thai, men ganske meget. Der er en hel del mennesker i Thailand som ikke engang tjener 6000 på en hel måned selv om de er godt uddannede.
2000 Baht havde måske vaeret mere rimeligt efter min mening.
[url]www.baanjoy.dk[/url

Webmaster
Lidt læsestof: Staten flår dig med gebyrer
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
gad vide om 1000 kr overhovedet er nok til at dække sagsomkostningerne, især når man tænker at der er nogle sager der skal tjekkes op på senere i danmark da massivt forgår i visse kredse. Jeg vil da heller ikke håbe at det er ansøgeren der skal betale de 1000 kr, men den familie som vil havde den billige arbejdskraft.
men jeg må dog give dig ret i at 1000 kr. lyder dyrt

Hilux
For at sammenligne koster et 1 års multiple entry visa til thailand kr. 900 og et tre års kr. 1800 - og et au pair visum er typisk på 18 mdr.
Man skal også tænke på at der udover den normale visumbehandling skal foretages en sprogevaluering (som regel en engelsk test) og at ambassaden har en officiel timebetaling på kr 800 pr. påbegyndt time, så er det vel ikke så voldsomt dyrt - selvom det er mange penge.

Hvad der yderligere efter min mening er væsentligt er, at en aupair i de 18 måneder hun/han opholder sig i danmark er dækket af den offentlige sygesikring....

De gange vi har ansat en au pair har vi altid sagt at hun selv skal betale for ansøgningen. Så har vi følt os sikre på at det er en person der virkelig vil være au pair. Vi så alligevel senere refunderet beløbet, da vi ikke mener det helt står mål med den betaling en au pair modtager.

yeya
Nej det daekker sikkert ikke sagsomkostningerne, men det er heller ikke meningen.
Jo, det er ansøgeren som betaler for alt indtil hun står i Danmark. Vaertsfamilien kan selvfølgelig vaere flink og daekke disse omkostninger.
Billig arbejdskraft er det jo ikke (der er helt sikkert nogen der udnytter det), men derimod en slags udvekslings/kulturophold, hvor Au Pair-personen er en del af familien. Der er selvfølgelig altid sorte får imellem vaertsfamilierne.
HUSK: Au Pair ordningen er jo til for at unge kan få en kulturmaessig og sproglig oplevelse som de kan bruge i deres videre uddannelsesforløb. Au Pair betyder: På lige vilkår(med familien). Det er altså unge mennesker med en uddannelse bag sig og gode sprogkundskaber. For de flestes vedkommende, har de ikke vaeret i arbejde og har derfor ikke mange penge.
6000 Baht er stadig rigtig mange penge for en ung thai.

Webmaster! Ja, det er netop det jeg taler om. Man kan jo bare kigge sig om i hverdagen og taenke over hvor meget man egentlig betaler i gebyrer alle steder.
[url]www.baanjoy.dk[/url

Hilux
Hilux skrev:
For at sammenligne koster et 1 års multiple entry visa til thailand kr. 900 og et tre års kr. 1800 - og et au pair visum er typisk på 18 mdr.
Man skal også tænke på at der udover den normale visumbehandling skal foretages en sprogevaluering (som regel en engelsk test) og at ambassaden har en officiel timebetaling på kr 800 pr. påbegyndt time, så er det vel ikke så voldsomt dyrt - selvom det er mange penge.

Hvad der yderligere efter min mening er væsentligt er, at en aupair i de 18 måneder hun/han opholder sig i danmark er dækket af den offentlige sygesikring....

De gange vi har ansat en au pair har vi altid sagt at hun selv skal betale for ansøgningen. Så har vi følt os sikre på at det er en person der virkelig vil være au pair. Vi så alligevel senere refunderet beløbet, da vi ikke mener det helt står mål med den betaling en au pair modtager.

For lige at gøre indlægget færdigt (slutningen af indlægget kom af uransagelige årsager ikke med)....

Så ja det er mange penge, men jeg mener at man samlet set får meget for pengene (under forudsætning af at visa'et bliver bevilliget naturligvis).

Hilux

moellenberg
yeya skrev:

min mening.... hvis du har råd til en au pair, så er det ville ikke noget problem for eller andre at betale de 6000 bath

Thjaa
Det er da rimlig nok at betale den pris

Husk at de har jo sadt skatten ned paa de rige folk i danmark
og de penge skal de jo hente hjem igen

og det er jo ikke ligefram de held fati der faar sig en au pair
hjem til sig
Livet er forkort til store problemmer

FCKdk
Shit....
Der røg den mulighed for en billig hovedrengøring m.m.

Nej, det lyder bestemt ikke rimeligt, med et ansøgningsgebyr på
6000 baht og slet ikke i forhold til, hvor fattige kår han/hun kommer
fra, selvom det jo nok er værten for en Au-Pair der som regel betaler!!!!
Prisen er da også helt ude af trit med så mange offentlige gebyrer, man
skulle tro det var billigere, når den danske myndigheds kontor ligger
i en fjern bananstat som Thailand....Wink

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Gokinok
Helt i orden priser, sådan skal det sgu´være!

Priser DK/TH er som forholdet 1:5

Så det er billy for hushjælp, og hvad de ellers bliver tvunget til...

Fatter ikke at den form for udnyttelse ikke snart bliver stoppet, hyr dog nogle unge danske æblekindede og strutbarmede tøser fra Fyn istedet!

LOL LOL

Doc Gok Kee-nok
Redigeret af Gokinok d. 20/09-2010 00:20

Spring til debat: