Se indlæg
Hvor betaler du din skat ?
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 25/06-2010 17:40
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Helle Thorning's mand er pligtig til at betale dansk indkomstskat såfremt han er i Danmark 180 dage om året jvf. Kildeskatteloven §1. Så på det punkt skiller han sig ikke ud fra sagen med Søren Hansen - om han er i Danmark 180 dage eller 321 dage er uden betydning, det afgørende er om det er mindst 180 dage eller ej. Hvilket jeg selvfølgelig nok ved lige så lidt om som alle andre end familie Thorning på nuværende tidspunkt. Uanset hvad så har Helle Thorning og Stephen Kinnock et forklaringsproblem, i det de tidligere har sagt et og nu siger noget andet omkring hvor meget ægtemanden opholder sig her i landet. Den ene løgn er gratis, den anden koster klejer. Nok derfor familien Thorning nu kommer med en forklaring som ikke koster klejner. For familien har det i årevis været vigtigt - for at demontere kritik af, at Helle Thorning-Schmidt ikke både kan være alenemor og kandidat til posten som statsminister - at give alle det indtryk, at Stephen Kinnock meget ofte var hjemme i Danmark. Helle Thorning-Schmidt har selv i interview med B.T. sagt, at han er 'hjemme hver weekend' - og at han 'nogle uger hopper på flyet hjem til København om torsdagen for at få mere tid til familien'. Til dagbladet Politiken har hun fortalt, at han er i 'Genève fire-fem dage om ugen', men fra torsdag og resten af weekenden 'overtager Stephen Kinnock' hjemmet på Østerbro. - Jeg er et kendt ansigt i SuperBest på Østerbrogade, har Kinnock fortalt Politiken i juli 2009, mens han til Børsen i april 2009 sagde: - Vores hjem er helt og aldeles her på Østerbro. Jeg nyder at komme hjem til vores base i København, som er et trygt og levende sted med megen familie og venner. Men i dag lyder der altså andre toner. Helle Thorning har det seneste døgn betonet, at hendes mand 'bor og arbejder' i Schweiz - og er hjemme 'de fleste weekender', men ikke alle. Og de torsdage, hvor han 'lige hopper på flyet', er der meget få af. Med god grund. En weekend er i Skats optik tre dage - så bruger han 50 weekender om året i Danmark, koster det 150 skattedage. Og familien skal, uanset hvordan skattereglerne i øvrigt fortolkes, holde sig klart under de 180 dage. Antager vi, at Kinnock er i Danmark 50 weekender om året og holder tre ugers sommerferie i landet, er grænsen på de 180 dage stort set nået, og Stephen Kinnock må blive i Schweiz i juleferien, påskeferien, pinseferien og i forårets mange øvrige helligdage. Og besøg om torsdagen? Det er udelukket. Sakset fra: http://www.bt.dk/...hjemmeside Så forholder man sig til det først sagte af Helle Thorning og Stephen Kinnock, så er der ikke tvivl om at Stephen Kinnock opholder sig mere end 180 dage om året i Danmark. Nu har det så vist sig at det kan koste "de gode eksemplarer" klejner og så finder man en bedre forklaring som er billigere og bedre passer til lejligheden. Uanset hvad man så ellers vil mene så ligger sagen nu hos Skat som undersøger sagen. Tiden må så vise om der er hold i sagen eller ej. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 25/06-2010 19:32
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
natty skrev: lindyras, mener du virkelig at dine skattepenge går til rederierne og ikke til hospitaler og lignende, eller mener du at rederierne ikke betaler skat? Please forklar. ja, meget tæt på, for når Hr. Mckinney har talt så er det lov, gætter på at den skat som koncernen betaler i skat er meget tæt på lig nul, bruger lige Mckinney's yndlings ordsprog " med rettidig omhu. " jeg betaler min skat i DK, hvor ellers. undtagen i perioden 1988 > 2003 hvor jeg sejlede under DIS, og betalte til redernes underhold. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
natty |
Lagt på d. 25/06-2010 21:42
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Jeg vil ikke gå ind i det juridiske og moralske om Thorning og hendes mand, men om noget andet, som kan bruges i mange situationer. Jeg har lært, og sikkert også de fleste her, at når man læser og ser nyheder, skal man altid tænke: hvem er afsenderen, hvordan bliver den vinklet og hvem har plantet historien. Jeg tror ikke en pind på at det er en BT journalist som har lavet opsøgende journalistisk i denne sag. Den er leveret på et sølvfad. Det gør ikke sagen bedre eller værre. Men jeg tror nogen udenfor familien har kendt til det længe, og så skal den da plantes lige nu, hvor det går rigtigt dårligt for regeringen og de konservative er nede på 6,2 % i meningsmålingerne. Hvorfor interesserer ingen sig for om oplysningerne kommer fra en medarbejder i SKAT? Er de her oplysninger offentlig tilgængelige?. Hvem har adgang til Thorningfamiliens selvangivelse? Hvis det er en medarbejder fra Skat som har lækket, og man finder ud af hvem, står vedkommende til en fyreseddel og bortvisning omgående, da tavshedspligten er overtrådt. Bare nogle tanker og skyd ikke på budbringeren |
|
|
PL |
Lagt på d. 25/06-2010 23:26
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1424 |
Det er da ligegyldigt, Gucci-Helle er ud af samme skrigende og skingre uudholdelige slags som både Mette Frederiksen og Zenia Stampe f.eks.! De burde ha´ limet stemmebåndene sammen med Superglue, bitches! PL PS: Moral er godt, dobbelt-op-moral, er dobbelt-dobbelt så godt! Redigeret af PL d. 25/06-2010 23:27 |
|
|
natty |
Lagt på d. 26/06-2010 00:18
|
hehe PL helt fint med politiske meninger. Om jeg er enig eller uenig med dig er ligegyldigt, men selv du vil blive overrasket. :-) Jeg mener fortsat ikke at det er ligegyldigt, hvad jeg skrev var: vi skal alle være opmærksomme på hvordan pressen bliver brugt. Den største superbitch i dansk politik er godt nok Lene Espersen, mage til arrogante kvindemenneske har jeg aldrig oplevet. Så der hvor vi synes hvor de største superbitches er, hænger nok sammen med hvor vores politiske sympatier er. |
|
|
PL |
Lagt på d. 26/06-2010 00:32
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1424 |
Politik er gabende kedsommeligt, syret ind i "Newspeak" spin, gaaab! Men kan jeg bruge tåberne til at fyre one-liners af her, så er det fint med mig. Lene "Den Talende Kavalergang" Espersen er fra Hirtshals. Det var nok bedre hun var blevet den første kvindelige auktionsmester på fiskeauktionen i Hirtshals istedet! Skærebrænderstemmen ku´snildt trænge igennem larm fra både fiskekuttere og gaffeltrucks. PL PS: Måske pressen skulle endevende ALLE politikeres skatteforhold, jeg tror vi vil få en overraskelse over omfanget af det fifleri der foregår... Redigeret af PL d. 26/06-2010 00:36 |
|
|
natty |
Lagt på d. 26/06-2010 09:24
|
Var det ikke lille labre Lene som snød med hvor hun boede? Hun oplyste at hun officielt boede i Hirtshals eller sådan noget, selvom hun i realiteten boede i København. Dermed hævede hun et tillæg hver dag som hun ikke var berettiget til. Det sammre gjorde henrivende Henriette. De blvev vist afsløret samtidig, og var iøvrigt pot og pande. Historien glemmes hurtigt, nu er hun for en forhåbentlig kort bemærkning udenrigsminister og formand for et parti. Vi må heller ikke glemme vores natogeneralsekretær, som blev statsminister, selvom han ikkes så mange år før måtte gå af som minister pga. kreativ bogføring. Mulighederne er uanede. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 26/06-2010 09:30
|
Jo Lene bor mig bekendt i Dragør selvom hun stammer fra Hirtshals. Faldt lige over en af de bedre læserkommentarer på Politiken: Når man som politiker tordner mod skattelettelser til de aller rigeste, og gentager det i en uendelighed, så er man selv yderst sårbar overfor kritik om skattetænkning. Helle Thorning og Hendes mand kan måske klare frisag overfor Skat, men ikke overfor vælgerne. For hvis Helle Thorning virkelig selv mener, at hendes mands 'livsinteresser' ligger i Schweiz og ikke hos sin kone og børn, så er det jo nok efter de flestes mening tale om et noget mærkværdigt familieforhold, som de færreste danske familier vil kunne forholde sig til. Hvis hun omvendt mener at hendes mands livsinteresser ligger på Østerbro, hos kone og børn, så er familien jo bare skatte spekulanter, der ved teknikaliteter muligvis kan få Skats godkendelse af lovligheden af deres arrangement, men i moralsk henseende uden tvivl bevæger sig på kanten. For det er jo direkte forkert, når Helle Thorning med trods i øjnene påstår, at man ikke selv bestemmer hvor man betaler skat. Dobbelt beskatningsaftalen giver naturligvis hende selv og hendes mand mulighed for at angive det antal dage man er i Danmark med sin familie. Og hvorvidt de 180 dage falder ud den ene vej eller den anden, når man tilbringer alle ferier og weekender sammen med sin familie i Danmark, er jo et regnestykke man kan bukke efter sit eget forgodtbefindende. Og her er det bemærkelsesværdigt, at Helle og hendes mands regnestykke, hvad enten der er tale om beskatningsland eller rentefradrag i fast ejendom, altid falder ud til deres fordel. Det kunne man måske forstå, hvis ikke lige der var tale om en skinger oppostionspolitikker, der benytter hver en stund til at skrige op om hvor store gevinster de aller rigeste har fået ud af en skattereform, når man selv som tilhørende de aller aller aller rigeste, lige snor sig uden om dansk beskatning ved et par 'helt tilfældige' teknikaliteter. Sakset fra: http://blog.polit...andtering/ Man må iøvrigt give forfatteren til artiklen ret i at Thorning har håndteret det elendigt. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 26/06-2010 09:42
|
natty skrev: og de konservative er nede på 6,2 % i meningsmålingerne. Nu du nævner de Konservative, så kan jeg skam ikke lade værre med at trække på smilebåndet over disse to videoer midt i alt alvoren: Dog i det mindste ikke de konservative som står bag dette billede og video: [img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs093.snc4/36030_1506804677997_1470711224_31346648_2829179_n.jpg[/img] is not a valid Image. Redigeret af Webmaster d. 26/06-2010 09:57 Med venlig hilsen
|
|
Lagt på d. 26/06-2010 11:10
|
|
Begynder Antal indlæg: |
PL. ja lige som i england for 2 år siden, ups der var vist lidt ballade |
|
|
Tino |
Lagt på d. 26/06-2010 23:18
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 38 |
Hvordan kan man i andre brancher hæve en hyre på ca. "nøng lan" uden at have nogen som helst forudsætninger eller uddannelse til det?? |
|
|
Lagt på d. 27/06-2010 03:57
|
|
Tino det gav ikke meget mening ? |
|
|
Lars og Paew |
Lagt på d. 27/06-2010 09:03
|
Begynder Antal indlæg: 20 |
Giver dette her mening? Med venlig hilsen
Lars og Paew Danmark [url]www.len-group.com[/url] [url]www.visa.skrivunder.dk[/url] [url]www.thai-syd.dk[/url] |
|
|
Lagt på d. 27/06-2010 09:46
|
|
Gisp, lars lykke dog |
|
|
swed |
Lagt på d. 27/06-2010 12:31
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 523 |
Man glædes over at han ikke er skolelærer
Redigeret af swed d. 27/06-2010 14:45 Swed
|
|
|
TG950 |
Lagt på d. 27/06-2010 15:24
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
derfor er det skønt at betale skat
Redigeret af TG950 d. 27/06-2010 15:25 Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
Lagt på d. 27/06-2010 16:28
|
|
fin bodega sang, men den er svær at tage seriøs selv om de fleste emner har været beskrevet i EB hehe |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 17/09-2010 10:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Upsssss.... var der nogen der fik røde ører? http://www.bt.dk/...et-af-skat Redigeret af Peder1968 d. 17/09-2010 10:28 |
|
|
jensjorgen1999 |
Lagt på d. 17/09-2010 10:36
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 44 |
Nå, jeg troede det var en tråd med relevans for dansk-thailandske forhold - specielt vedrørerende skattetræk når man bor i enten thailand, dk. ell. fortrinsvis i det ene land. Men der tog jeg rigtignok fejl. Den handler altså om, hvilken side af folketinget i dk, man holder med. |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 17/09-2010 12:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Det kunne man godt tro når man læser overskriften og hvor indlæget er placeret. Personligt har jeg aldrig stemt på den røde fløj. Men jeg synes alligevel der må være nogen der har meget røde ører. Jeg selv har kun lidt røde ører, men erkender jeg selv har ladt mig rive med af skriveriet.... Tråden er startet med følgende indlæg: Nu betegner jeg ikke ligefrem Thailand som et skattely. men der er nogle ting der begynder at bekymre mig omkring det danske samfund når man læser om Helle Thornings Skatte sag med hendes mand. Det er i mine øjne HELT ufatteligt, at der ikke er simplere regler på området. Manden bor i Schweiz, arbejder i Schweiz, har en bolig i Schweiz, får sin løn fra hans arbejdsgiver i Schweiz. opholder sig mere end 180 dage om året i Schweiz. Dog besøger han så Danmark fordi han har kone og børn i Danmark OG en bolig der også, og ja han ligger vel ikke skjul på det er hans famillie. Jeg kan simpelthen ikke få ind i mit hoved hvorfor skat i DANMARK kan beslutte hvor han skal betale skat, hvorfor kan SKAT i Schweiz ikke bestemme ? nu kommer eksperterne med en masse vurderinger, og uha tolknings spørgsmål osv. utroligt der ikke bare er klare regler. Men de siger jo, Han har et stort tilhørsforhold til Danmark og derfor skal han betale skat her. Okay fair nok, hvis det så bare er reglen der gælder. - så vil jeg gerne betale skat i Thailand fra nu af... men den går jo ikke den anden vej vel... Jeg synes virkelig det er begyndt at blive noget af et Nazi skatteland... Det burde ikke være lovligt at tolke regler, de skal være præcise så en bager elev kan forstå dem. |
|
Spring til debat: |