Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Familie, ægteskab og børn » Flytning til Danmark
 Udskriv debat
Hvordan kommer en thai til Danmark
palle larsen
Hej.
Håber i måske kan hjælpe mig, Hvordan for jeg min Thai dame til danmark, og hvad skal jeg gøre først.

Robert Kronberg
palle larsen skrev:
Hej.
Håber i måske kan hjælpe mig, Hvordan for jeg min Thai dame til danmark, og hvad skal jeg gøre først.

Kigge her:

http://www.ambban...irlfriend/

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
kiml
hej Palle du har et større arbejde foran dig , det link som Robert sender dig er godt læs det godt igennem og udfyld alle felter, ellers kommer ansøningen tilbage med 180 km. Og husk igen fortielser, kun sandhed.

Peder1968
palle larsen skrev:
Hej.

Er det et besøg eller vil du familiesammenføres med hende? Smile

thaibertel
Hej i forbindelse med denne tråd hvordan kommer en thai til Danmark?
nu tænker jeg ikke på kone kæreste, men der må da være nogle der rejser til Dk som turister ,så kom det store spørgsmål vil det sige at de har lige så store problemer med og rejse ind, skal stille sikkerhed, jeg har da set mange turister fra asien her i landet Hvordan gør de så det ,er der en der har et svar på det kunne være veldig interessant og høre håber der er nogle der ved noget om hvordan man gør som turist og gerne vil besøge Danmark

jesperfrb
Man køber en pakkerejse igennem de store/kendte selskaber, så søger de for det hele! Det var ihvertfald en tidligere veninde gjorde det! Rejsen var tidsbestemt og med bestilt hotel! det koster!Tuttelu Tralla
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

thaibertel
jamen det var da interessant så det vil sige at danmark tillader ikke turister og rejse på egen hånd finde hotel eller hvor de nu vil sove , man må da sige at Danmark er da noget af et Hammer ja kan ikke sige det ord

jesperfrb
Muligvis, hvis man har penge nok, og søger i god tid! Men man kan jo komme til Schengen gennem andre ambassader end den dansk, og dermed rejse rundt som man vil i hele Schengen! Tuttelu Tralla

thaibertel
lidt interessant og høre men hvad menes med penge nok er det kun forbeholdt de rige eller kan en al m. thai også tage på ferie, findes der en grænse på hvad man skal have have af penge, kunne være interessant og finde ud af det

Big-Viking
Har hørt at hvis Thaien har fast arbejde (rimelig løn) og er registeret skatteyder i Thailand, så skulle der ikke være de store problemer i at få visum.. Nu ikke hænge mig op, er som sagt kun noget en her er blevet fortalt..

jesperfrb
Ved ikke hvad de mener med "sufficient funds" men har hørt det skulle være mindst 500kr pr døgn!

APPLYING FOR TOURIST VISA
Tourist visa - no reference in Denmark/Schengen.

The Embassy has commissioned VFS Global Private Ltd. to operate the Danish Visa Application Centre in Bangkok. Applications for visa can be submitted without prior appointment Monday to Friday from 8.00 – 12.00 am and from 1.00 - 3.00 pm at this address:

Danish Visa Application Centre
Unit 4, 8th Floor
Amarin Tower, no. 496-502
Ploenchit Road
Lumpini, Pathumwan
Bangkok 10330

Checklist mentioning required documentation for tourist visa can be downloaded here.

■All visa applications should be signed and submitted by the applicant personally.
■All fields in the application form must be filled in correctly. If not, the application will be rejected.
■The Embassy reserves the right to request additional documents and/or information when processing the application.
■Non-Thai nationals must stay legally in Thailand, either on the basis of a visa for Thailand or on a valid work/residence permit in Thailand.
■For processing time in cases where the Embassy finds that the application should be forwarded to the Danish Immigration Service for consideration, kindly consult the Danish Immigration Service.
■Visa fees
The applicant should submit the following documents when applying for a TOURIST visa:

■1 application form and 1 supplementary form duly filled in and signed by the applicant. Please complete the form in capital letters using blue or black ink.
■1 new colour photo (3.5 x 4.5 cm, the face must be 70 to 80 % of the photo, NO dark background).
■Passport, valid at least 3 months beyond the applicant's return to Thailand.
■Letter of employment or company registration.
Confirmed hotel reservation for all Schengen countries to be visited.
■An itinerary for the tourist visit (sightseeing schedule etc.)
■Proof of adequate financial means (bank statement and bank book, copy of bank book or bank guarantee).
■Copy of passport data page and copies of previous Schengen visa.
Redigeret af jesperfrb d. 14/09-2010 09:30

Nuk
Big-Viking skrev:
Har hørt at hvis Thaien har fast arbejde (rimelig løn) og er registeret skatteyder i Thailand, så skulle der ikke være de store problemer i at få visum.. Nu ikke hænge mig op, er som sagt kun noget en her er blevet fortalt..

Hvad så når thaien er skattepligtig i Danmark ?
Store problemer.
Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening

styx32
Min chef har en thai veninde som hun lige har haft på besøg i Danmark.

Hun er ansat af staten i Thailand som skolelærer hun røg lige igennem systemet på under 14 dage godkendt visum til shengen. ingen garanti af nogen form.

så hvis man har fast arbejde og kan dokumentere at man har hensigt og vende tilbage ja så burde det kunne lade sig gøre.
Redigeret af styx32 d. 14/09-2010 09:41

thaibertel
som jeg ser det er det kun rige thaier der kan rejse MÆN MÆN ja jeg mener 500.kr pr dag ca 80.000 pr mdr der er sku da ingen alm. thaier der her det, Danmark er sku et komplet idiotisk lorteland som vores folkekære grisehandler en gang sagde hvor er jeg glad for at thailand har den gæstfrihed velkommen her men husk det er en mdr. og så må du rejse hjem og det gør man med et smil på læben der kunne de lære noget de skøre politikker her i Dk. hvad sker der hvis vi ikke rejser ja der er sku ingen kære mor modsat her i Dk. magen til vattet hed slappe politikker hænge røve hunde hoveder er flov over og være dansk glæder mig til og rejse til Thailand vor der ikke er nogle der med første øjekast de ser dig siger nå du er nok ude på og malke vores system men byder dig velkommen og opfør dig ordentlig ellers ja jeg behøves vel ikke sige mere det er meget nemt og forstå så ville der moske ikke være alle de problemer med og rejse til Dk

Brasmus
palle larsen skrev:
Hej.

Hvis du er på helt bar bund m.h.t. hvorledes du skal forholde dig med visumansøgning eller familiesammenføring m.v., og hvis du ikke mener, at du kan klare det alene, så vil jeg anbefale dig at kontakte Thai Integration

http://www.planog...um-service

Bureauet er dansk med dansk personale og er beliggende i Bangkok. Venligt personale som har hjulpet mange i samme situation som dig - og så er hjælpen gratis!

Held og lykke.................

.

Funnyboy
Hvis man som Thai eller anden asiat ønsker at komme til Danmark på besøg er det igennem samme tur som alle andre der vil her op uanset om man har masser af penge.

Bor man eks. i Kina skal man til enten Shanghai eller Beijing for at få lavet sit visum selv om man bor i den stik modsatte ende af landet. Og det skal gøres i go tid før.

Man kan sagtens selv rejse rundt i europa som turist hvis man kan fremvise de nødvendige 500 kr pr døgn og hotelbookinger for hele turen.

Ellers er man nød til at købe en rundrejse som mange asiater gør istedet.

De er afsted i 10-14 dage og skal nå at besøge 3 måske 4 lande i den periode. Og det er så det selskab de rejser med der står for "garantien" om man så må sige.

De skal nemlig gøre deres yderste for der ikke forsvinder nogen undervejs da de så kan få store problemer i fremtiden med at få folk til Schengen.
Og så er det jo også det land der har den nemmeste og hurtigste behandlingstid på visum der får besøg i længest tid.

Og det er ikke særlig tit det er Danmark der bliver valgt som ansøgnings land men Sverige derimod.

Men det sker ind imellem at der er lidt problemer med hvor de skal søge om visum da det er det land man skal opholde sig mest i der skal søges i og også det lands lokale love der skal opfyldes for at kunne få visum.

Peder1968
thaibertel skrev:
som jeg ser det er det kun rige thaier der kan rejse MÆN MÆN ja jeg mener 500.kr pr dag ca 80.000 pr mdr der er sku da ingen alm. thaier der her det, Danmark er sku et komplet idiotisk lorteland som vores folkekære grisehandler en gang sagde hvor er jeg glad for at thailand har den gæstfrihed velkommen her men husk det er en mdr. og så må du rejse hjem og det gør man med et smil på læben der kunne de lære noget de skøre politikker her i Dk. hvad sker der hvis vi ikke rejser ja der er sku ingen kære mor modsat her i Dk. magen til vattet hed slappe politikker hænge røve hunde hoveder er flov over og være dansk glæder mig til og rejse til Thailand vor der ikke er nogle der med første øjekast de ser dig siger nå du er nok ude på og malke vores system men byder dig velkommen og opfør dig ordentlig ellers ja jeg behøves vel ikke sige mere det er meget nemt og forstå så ville der moske ikke være alle de problemer med og rejse til Dk

80.000 kr. pr. måned, hvor har du det tal fra?
Ved privat indkvartering er det ca. 350 kr. pr. dag eller 500 kr. pr. dag, når det er efter de "danske" regler.

Jeg synes det er helt i orden der skal stilles en garanti. Har vi ikke nok her i DK som skal forsørges?

Alternativt kan man rejse ind i DK hvis man har midlertidig opholdstilladelse fra et andet Schengen-land...

kiml
dette er opskriften hvordan en seriøs tråd bliver maltrakteret af et nyt spørgsmål, typisk. Manden har brug for hjælp

Robert Kronberg
Big-Viking skrev:

Korrekt, og så et brev fra arbejdsgiver, at denne garanterer, at man kan komme tilbage til sit job efter endt ferie (lidt fjollet, men den detalje er vigtig).

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Brasmus
kiml skrev:
dette er opskriften hvordan en seriøs tråd bliver maltrakteret af et nyt spørgsmål, typisk. Manden har brug for hjælp

Det er korrekt kiml - jeg er meget enig med dig, det var bl.a. derfor, at jeg skrev som jeg gjorde i indlæg #15

Det der sker i denne tråd, sker desværre alt for ofte.
Angry

.

Spring til debat: