Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Transport i Thailand
|
|
Anjin |
Lagt på d. 06/09-2010 20:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 170 |
Hej alle - er ganske ny både i forum, men også i forhold til "Thailand". Har som midaldrende mand vendt blikket mod Thailand i forsøget på, at finde en ægtefælle for den sidste halvdel af mit liv. I den proces er jeg nu så langt, at jeg planlægger mit første besøg i Thailand, - for at møde en kvinde som jeg har skrevet med via en dating side. Er der nogen som kan hjælpe med lidt info omkring transport indenfor Thailand- jeg lander med fly i Bangkok og skal ca 300 km videre til Nakhon Ratchasima - jeg tænker på om tog/fly/bus er bedst til den sidste del af transporten ? Hvordan er sikkerheden i Thailand som rejsende ? Ved godt at sund fornuft altid skal være en følgesvend på rejser, men det er mere for at få et indtryk af det generelle niveau . vh. og god aften Anjin |
|
|
Nirvana |
Lagt på d. 06/09-2010 20:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 615 |
Vis du veler en taxa så husk at prut om prisen
Come As You Are
|
|
|
Frank |
Lagt på d. 06/09-2010 20:29
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Mig bekendt går der ingen rutefly til Nakhon, men jeg kan tage fejl. Da det er første gang du rejser til Thailand, og du rejser alene, så vil jeg ubetinget anbefale at du tager en taxi - eller lejer en bil med chauffør - fra Bangkok til et hotel i Nakhon. Du kan blive samlet op i lufthavnen eller på hotellet i Bangkok. Jeg kender ikke nogen specifikke selskaber der tilbyder at køre turen, men en google på taxi - transfer - limosine service - Bangkok - etc, burde give nok bringe et eller andet frem. |
|
|
Anjin |
Lagt på d. 06/09-2010 20:36
|
tak for hurtige svar og en taxa kan jeg da finde ud af hehe Jeg kan næsten forstå, at taxa er ret billige - jeg har fundet den nøjagtige afstand = 259 km - jeg forstår det måske er svært at svare på, men har I nogen idé om prisniveauet for sådan en tur ? |
|
|
Frank |
Lagt på d. 06/09-2010 20:36
|
Fx. http://www.thaica... NB: Jeg har ikke prøvet dem, men priserne ser rimelige ud. |
|
|
Anjin |
Lagt på d. 06/09-2010 20:42
|
wow Frank - du er hurtig !! |
|
|
Frank |
Lagt på d. 06/09-2010 20:48
|
Turen svarer vel ca. til en tur til Koh Chang, hvor de har følgende priser Airport, Bangkok ~ Kochang / Pier 1, Economic : 3300 B 2, Camry : 3400 B 3, Mini Bus : 4000 B Man kan sikkert finde noget som er billigere, men ikke meget og ikke nemt. Personligt foretrækker jeg minibussen, hvor der er plads til en lur og køletaske med isterninger, glas mm. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 06/09-2010 20:55
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
http://www.happya... Er en mulighed hvis du ønsker at flyve. Faktisk temmeligt forbløffende at der ikke er flere flyruter til Nakon Ratchasima/Khorat. Og så iøvrigt til Anjin, held og lykke med dit foretagende mvh |
|
|
Anjin |
Lagt på d. 06/09-2010 21:48
|
Tak til Jer alle 3 - det var hurtige og brugbare svar. Spændende bliver det |
|
|
John |
Lagt på d. 06/09-2010 22:02
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Hvis du ønsker at tage taxa i lufthavnen, så gå til public taxa og spørg om prisen. Lad være med at bruge piraterne. 259 km. er lidt længere end til Hua Hin, og der kostede en tur med public taxi i april, 2000 thb. God tur. john@dansk-thai.dk
|
|
|
Funnyboy |
Lagt på d. 06/09-2010 22:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 154 |
Det kan også være at dit hotel kan arrangere noget pick up i lufthaven for dig. så står de som regel og venter med et skilt med dig navn på lige når du kommer ud. Og så er du også sikker på at det er en fornuftig bil du bliver hentet i i forhold til de alm taxaer. Det kan godt nok nemt være noget gammel skrammel du kommer ud at køre med. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 07/09-2010 17:40
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
rinpoche skrev: http://www.happya... Er en mulighed hvis du ønsker at flyve. Faktisk temmeligt forbløffende at der ikke er flere flyruter til Nakon Ratchasima/Khorat. Og så iøvrigt til Anjin, held og lykke med dit foretagende mvh Ikke så forbløffende, da der faktisk er mange år siden at der har været flyvninger mellem BKK og Korat. Joken om Korat går på at: " Korat har 2 lufthavne men ingen civile flyvninger" (kun militær fly fra flyvebasen, som også blev benyttet af TG for 15 år siden). Flere selskaber har haft planer om genåbne ruten men det blev kun på "tegnebrattet". Det sidste som har meldt sig er ovennævnte HAPPY Air , især på ruten Korat - Chiang Mai da bus turen dertil tager 11 timer.(har lige prøvet det da jeg skulle besæge Hugo og Doi Law skolen. Jeg ville ikke anbefalde det, og som en fra Jylland ville sige: Det var træls og man føler sig helt mørbanket på trods at det var en VIP bus og jeg valgte aften/nat turen). http://www.youtub...pl7MOe4iKI JEG ville ikke anbefalde Anjin til at satse på dem hvis han ville risikere at havne i samme situation som vedkommende her: (Un)Happy Air flights out of Korat: " always think it is good if there's any airline operating flight to Korat so I a bit hesitate to report this but then I think I should share my experience with this airline. It happened in the first week since they announced to operate flight from Bkk to Korat. I thought it would be a good idea to try as I had a flight from Malaysia flown in Suvarnabhumi Airport, would be good if I could have connect flight to Korat without traveling an hour to Mochit and 3 hour to Korat. I called the airline to ask for the info and they said there's a free delivery between Korat Airport and the town which it sounds good. I did purchase ticket Bkk-Korat through their website, the ticket was 1400B. They sent me email with all the detail confirmation included booking code. I had print out, prepare to use for check in. At the day travelling, I flow in Suvarnabhumi Airport at almost 5PM and had been waiting for my flight to Korat with scheduled to depart at 7PM I was getting feel strange as there was no flight no. on departure board at the airport. I asked at the airport information counter if there's any mistake, and he checked for me and said the airline didn't report to fly yet but maybe they will do very soon so they suggested me to go to wait at the airline check-in counter, he suggested me to wait there and better asked staff of the airline there. I kept waiting for a while, no one show up and during the time waiting I kept calling the airline office but no one pick up the phone call. I called Nakhon Ratchasima Airport for information and the guy at the Airport said there's a flight scheduled to land at Korat Airport at that night so I was pretty sure there?s a flight that night. Couldn?t wait anymore I went to ask at Airport Information counter again if they could help. They did check everything again and now confirm that there?s no flight to Korat that night. and helped me call the airline office?but no success. I was very disappoint and tired. It ended up that I took taxi from the airport to Mochit and then the bus to Korat. I've got to Korat at Midnight. The next day I did call them and I?ve got the answer that the flight was canceled and I asked fror refund, they said I will got my refund back in 7 days and they will contact me soon, so far I still didn't get my refund back yet and no one contact me. Yes I?ll call them again. In my thought they are not very professional the way they organize things. Well that's in the first period they operated the flight to Korat, perhaps now things are better.. Derfor ville jeg anbefalde at gøre som hende til sidste, bussen til Korat : 3-3½ timer til Korat med VIP til 198B, men da du ikke er stedkendt i Korat samt at du skal lige ligge taxa prisen fra lufthavnen til Mo Chit busstationen (3-500B afhængigt om du ligner en der er lige kommet med 4 toget undskyld udtrykket) samt at du skal igen have enten en taxa eller tuk-tuk fra Bo go to 2 (ny bus station i Korat) ind til byen/hotellet (2-400B, ville helst ikke slå taxameter på) medmindre du bliver afhentet ved bussen. Derfor ville jeg råde dig til at tage en taxa fra Suvarnabhumi Airport for 1500 til 2500B, og så er der inkluderet evt. Flyover HWY gebyrer. Bliver du træt under turen så stopper han gerne ved en af de utalige benzinstationer så du kan strække ben eller tage dig en smøg(hvis du ryger) noget vand/øl og så bliver du afleveret lige ved døren enten hotellets eller hendes. Så er det op til dig om du ville honorere chaufføren med en tip på 1-200B. Jeg har taget turen de sidste 15år, dog de første med flyveren fra Don Muang, men senere med Minibus taxa, da vi var 5 mennesker med baggage der skulle fragtes samt at svigemekanikken ville gerne en tur til BKK og tage imod os i lufthavnen. En anden alternativ er at din veninde tager bussen til BKK lufthavn og I rejser sammen tilbage til Korat. Bare send en PB, så skal jeg nok give dig nogle tips og evt. tlf. nr på en taxa chauffør der ville gerne til Korat og evt. henvise til hoteller hvis du ikke skal bo privat. . . Redigeret af Lung Yao d. 07/09-2010 17:52 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Lagt på d. 07/09-2010 18:05
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Du kan også tage toget. Se www.railway.co.th ! klasse 230 Bath, 2 klasse, det halve. |
|
|
Anjin |
Lagt på d. 09/09-2010 12:17
|
Tak allesammen. På søndag flyver jeg på min første rejse til Thailand. Sidder og tænker lidt på de mange svar og den venlighed og hjælpsomhed det viser, er ganske imponeret og glad for at opleve det. Jeg har oplevet flere tilbud (fra dating siden) om at bo hos den pågældende kvinde, ligesom praktisk tænkning godt kan føre til at "Bangkok" er nemmest, men nu er det jo hjertet der styrer i sidste ende og hende jeg skal besøge skal/kan jeg ikke bo hos -i al fald ikke på første besøg. Lige nu afventer jeg om hun vil køre med taxi (arrangeret af hotellet) og derved hente mig i lufthavnen -ellers må jeg vælge anden løsning hvis det ikke er muligt. |
|
|
sony |
Lagt på d. 09/09-2010 12:21
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
God tur Anjin pas nu på at du bliver ligeså tosset med thailand som mange andre her også er blevet.
Redigeret af sony d. 09/09-2010 12:22 Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
zero200 |
Lagt på d. 10/09-2010 00:23
|
Begynder Antal indlæg: 20 |
hej jeg er lige kommet hjem fra korat den 1 sep. og brugte taxa både til og fra bangkok og vi gav 2500 bath hver vej skal lige siges at det var min kæreste som er thai som forhandlet prisen så du får nok svært som alene hvid mand i bangkok lufthavn og få samme pris men er sikker på hvis du spørger henne du skal besøg om at hente dig i lufthavnen at hun kan komme og hente dig til ca 2500 bath god tur venlig hilsen michael |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 10/09-2010 07:02
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Min kæreste som bor noget længere væk hentede mig i lufthavnen. Min fornemmelse var hun ville være sikker på jeg kom frem til den rigtige by og ikke risiker jeg blev "fanget" af en anden pige |
|
|
Anjin |
Lagt på d. 24/09-2010 12:54
|
Synes lige jeg ville runde tråden af, nu hvor jeg er retur i Danmark. Alt forløb ganske udramatisk -tog en Taxa og betalte 3500 for den tur.(een 4 hjulstrækker med masser af plads). Tak for rådet om ikke at blive alt for tosset med Thailand, men nu er det desværre nok for sent wow ..... svært at beskrive, men heldigvis er det nok ikke nødvendigt hér, hvor I alle ved mere end mig om dette emne allerede. Sikke et land og sikke "kvinder" - ja, altså -det var jo en date jeg var på og vi var så sammen i de dage jeg var der, så flertalsversionen "kvinder" er nok lidt overkill, men jeg læner mig alligevel lidt ud og bruger flertalsform. Så kan vi kalde det en hyldest til landet og kvinderne i Thailand. En ny fan er kommet til ...... |
|
|
swedmark |
Lagt på d. 24/09-2010 15:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 169 |
Ha, ha, ha, velkommen i klubben Anjin Godt at høre du havde en god tur. Men husk nu, du har al den tid i verden der skal til, så slå bare koldt vand i blodet, inden du gør noget forhastet Forsat god fornøjelse, og med venlig hilsen swedmark |
|
|
johnmc |
Lagt på d. 11/10-2010 20:20
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 56 |
Hvad skal man betale for en taxa fra BKK lufthavn til Pattaya. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |