Se indlæg
Vejret i Pattaya
|
|
Faulkner |
Lagt på d. 08/09-2010 14:51
|
Begynder Antal indlæg: 21 |
Rejser til Thailand,Pattaya, lige om snart, nogle som kan berette om det aktuelle vejr,set med lokale øjne på forhånd tak |
|
|
dim |
Lagt på d. 08/09-2010 16:03
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 48 |
Septemper er den måned hvor der falder mest regn i Thailand Det regner et par gange om dagen, mere eller mindre. Mellem 33 - 35 grader og blandet sol og overskyet. Evt se på DMI Bedste hilsner Redigeret af dim d. 08/09-2010 16:05 Jimmi Andersen
|
|
|
sank |
Lagt på d. 08/09-2010 16:08
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Ja Pattaya er vel et sted hvor der ikke kommer meget regn. Men du kan se på www.webcamgalore.com og se det pæne vejr. Men mon ikke der kommer nogen af de fastboende ind med frisk opdatering |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 08/09-2010 16:12
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
|
|
|
kiml |
Lagt på d. 08/09-2010 21:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
glem alt om DMI når de siger regn alle ugens dage, står solen højt på himlen eller omvendt |
|
|
Faulkner |
Lagt på d. 08/09-2010 21:22
|
Det lyder fornuftigt i mine ører, takker for svarene |
|
|
per p |
Lagt på d. 09/09-2010 00:42
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 45 |
Når du rejser til Pattaya så glæd dig det regner slet ikke så meget som der bliver sagt jeg har været i Pattaya i September måned mange gange, og i de 7 år jeg har rejse i Pattaya har jeg kun en gang oplevet hel dags regn ellers regner det ca, 1 - 1 1/2 om dagen og så kan du jo bare gå på bar eller ind et eller andet sted og få noget at spise, rejser selv derned her den 22-09. Så god ferie. |
|
|
Lagt på d. 09/09-2010 03:50
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Sjovt at læse så mange forskellige opfattelser af vejret her i byen. Nu har jeg boet her fast i 7 år og kun 1 gang (skriver een) har jeg oplevet ekstrem regn i næsten en hel dag. Det var i november måned 2005. Ellers er vejret her helt, helt anderledes end andre steder i landet. Vi har den laveste regnmængde og i år har det været slemt igen med lang tørke så vandreserverne har været nede på absolut minimum. Buddha Hill som den bette bakke hedder der ligger som et vartegn over byen, har det med at virke som en bremse på vind og vejr, man kan opleve (som jeg har beskrevet det for lang tid siden i en anden tråd) at det regner ovre på den anden side af Sukhunvit i store mængder, og så er det knastørt her på vestsiden. Det kan styrtregne ude i Jomtien og så ikke en dråbe i Pattaya og omvendt. Hvis man tager på en af de skønne sejlture ud til øerne kan man opleve at se uvejret ligge i en bue nede fra Sattahip og til langt op over Chonburi, men ikke en dråbe rammer Pattaya og Jomtien. Ja verden er forunderlig! Lige nu er det tørt, har været det i flere dage, men flere gange i løbet af dagen trækker det op, sort og dystert lidt bulder i det fjerne og så pludselig når solen er væk klarer det op og det er stjerneklart. Det der er normalen her i byen er at når vi har den slags vejr går der som regel omkring en uge så bryder det løs i kort tid, meget sjældent over en time, regnbygerne skal ligesom samle kræfter et sted noget herfra og så kommer det her. Det kan være så mørkt og dystert, med megen torden og lyn, heftige vinde der vælter buske og træer, og så kommer der 10 dråber og så er det solskin igen. Men der kan også komme så meget at man skal bruge kano for at komme gennem byen, heelt afhængig af hvor man bor. Så kom du bare, der er masser at foretage sig, selv om det regner. Skeptikeren fra glædens by. PS! Undskyld til Mak-Mak fordi jeg tillader mig at skrive. |
|
|
kiml |
Lagt på d. 09/09-2010 07:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
Skeptiker .. sådan oplever jeg det også , og igen kan spå om vejret. Har kun været uheldig en gang i September på Phuket, hvor det stod ned i stænger i 4 dage, og kun om dagen. |
|
|
Faulkner |
Lagt på d. 09/09-2010 13:28
|
Tak for svarene, de er virkelige brugbare.. det lyder jo alt sammen godt |
|
Spring til debat: |