Se indlæg
Bangkok Airport-Chiang Mai
|
|
Preb1944 |
Lagt på d. 07/09-2010 09:48
|
Begynder Antal indlæg: 5 |
Hej. Jeg håber at få hjælp med nedestående. Jeg kommer med Thai Airways fly til Bangkok fra København.jeg skal videre 1 time og 20 minutter senere til Chiang Mai. Efter at have kommet ud af fly skal jeg så igennem den alm. pas visa ved indrejse før jeg skal finde gate.eller skal jeg først gå mod gaten( hvor der også er pas og visa).Jeg har før set folk stå med anvisninger før pas/visa check med anvisninger til forskellige destinationer. Jeg håber der er een som har prøvet den tur og kan hjælpe så jeg ikke bruger unødig tid. Tak hilsen Preben |
|
|
christoffer |
Lagt på d. 07/09-2010 15:56
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 28 |
hvis du skal videre med samme selvskab så sørg for at din baggage bliver sent hele vejen. du snakker bare med det flinke personel der står ved skranken i kbh. hvis det derimod er med et andet selvskab skal du ikke være sikker på at det kan lade sig gøre. hvis du tjekkes ind hele vejen så skal du først igennem tolden/imigration ved sidste stop vh christoffer |
|
|
natty |
Lagt på d. 07/09-2010 16:56
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
christoffer skrev: hvis du skal videre med samme selvskab så sørg for at din baggage bliver sent hele vejen. du snakker bare med det flinke personel der står ved skranken i kbh. hvis det derimod er med et andet selvskab skal du ikke være sikker på at det kan lade sig gøre. hvis du tjekkes ind hele vejen så skal du først igennem tolden/imigration ved sidste stop vh christoffer Så er det lavet om siden jeg sidst tog turen. Der foregik imigrationen i Bangkok, men i transitområdet, lige inden man kommer ind til indenrigsafgangene, der var en masse skubben og masen, da der er en masse oversøiske fly som kommer ind om morgenen og mange som skal videre indenrigs. Men du behøver ikke at være bekymret, flyet venter helt sikkert på dig, speciel hvis din baggage er checket ind hele vejen. Ellers sætter de dig på et senere fly, ihvertfald med Thai. Redigeret af natty d. 07/09-2010 16:57 |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 07/09-2010 17:18
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Med et hul på kun 1 time og 20 minutter kan du ikke nå at komme igennem paskontrollen, få baggagen og tjekke ind igen hvorefter du skal gå til gaten. Indtjekning lukker noget tid før flyet faktisk afgår, og bare det at komme igennem køen ved paskontrollen, er så tidskrævende at tiden løber ud allerede der. Hvis du derimod først skal igennem immigrationen i Chiang Mai, så kan du godt nå det Men det er jo også lige det der er spørgsmålet, ik? |
|
|
natty |
Lagt på d. 07/09-2010 17:24
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Hvis det er en gennemgående billet kan det sagtens nås, og hvis baggagen er checket igennem hele vejen. Så vi må have nogle flere oplysninger. Fra Thaiairs hjemmeside: International to Domestic If the final destination is Chiang Mai, Chiang Rai, Krabi, Phuket, Hat Yai or Samui, passengers have to proceed to International Transfer for immigration formality on the 2nd floor of East concourse.(Som er inde i lufthavnen min bemærkning) Customs formality will be done at your destination airport. When transferring to other domestic destinations or having baggage checked only to Bangkok, passengers have to disembark, proceed through passport control, pick up baggage and through customs formalities. Royal Silk passengers check-in at Row B and Economy Class passengers check-in at Row C. Redigeret af natty d. 07/09-2010 17:33 |
|
|
Lagt på d. 19/09-2010 14:09
|
|
Begynder Antal indlæg: |
http://www.viviro...ngkok.html Så nemt er det at skifte til indenrigsfly i Bangkok Wednesday 04. March 2009 I Bangkok er det nemt at skifte over til indenrigsfly umiddelbart efter den lange flyvetur fra Danmark. Det gælder også selvom, du ikke har købt det som én samlet flybillet, men derimod selv fundet turen til Bangkok og derefter booket en billig indenrigsbillet. Når du ankommer til Bangkok Lufthavn (Suvarnabhumi) med internationalt rutefly fra København med SAS eller Thai Airways eller via en anden europæisk lufthavn med f.eks. Lufthansa, Austrian, Swiss, Finnair, British Airways, KLM eller Air France, er det nemt at skifte til indenrigsfly videre til Krabi, Phuket, Chiang Mai, Chiang Rai og Koh Samui, også selvom du ikke har købt det som en samlet billet. Læs instruktionerne herunder for at gøre det så nemt som muligt at komme fra København til Krabi, Phuket, Chiang Mai, Chiang Rai og Koh Samui uden at skulle have kufferten ud i Bangkok. Dette gælder hvis din indenrigsflyvning er med Thai Airways (TG) eller Bangkok Airways (PG) Du kan således godt købe en flybillet fra København til Bangkok med et givent flyselskab, og derefter købe en flybillet Bangkok – Koh Samui separat. Begge dele kan du med fordele finde her på Viviro.com. 1. Check-in bagagen ind i Københavns Lufthavn, Kastrup, til hele rejsen Sørg for at vise din billet til Bangkok samt din indenrigsflyvning i Thailand til check-in personalet i Københavns Lufthavn (Kastrup lufthavn). Hvis de vil, så kan de sende din bagage helt til slutdestinationen, f.eks. Koh Samui. De kan dog ikke udstede boardingkort til indenrigsflyvningen i Thailand med Thai Airways eller Bangkok Airways, den får du først ved ankomst til Bangkok (mere herom senere). Herefter vil du først se din bagage igen, når du lander på din slutdestination. I Kastrup kan du dog godt støde ind i check-in personale, som ikke vil yde denne service, og står du over får sådan en skrankepave er der desværre intet at gøre. 2. Få dit boardingkort i Bangkok Når du ankommer til Bangkok skal du søge mod Thai Airways eller Bangkok Airways skranken for at få dit boardingkort. Her er det vigtigt, at du viser personalet dine bagagekvitteringer fra Københavns Lufthavn – ellers kommer dine kufferter ikke det sidste stykke vej! 3. Gå igennem den særlige sikkerhedskontrol for indenrigspassagerer Gå hen til sikkerhedskontrollen, der er mærket med ”Transit”. Her er der særlige skranker til henholdsvis Bangkok Airways og Thai Airways passagerer. De vil her checke dit boardingkort, dit pas samt dit ”arrival card” (som du vil få udleveret på den lange flyvetur til Bangkok). Herefter skal du igennem sikkerhedskontrollen, og derefter kommer du direkte over til særlige ”immigration”-skranke for indenrigspassagerer. Her vil du få dit visum stemplet i passet og er herefter officielt inde i Thailand. 4. Flyver du med Bangkok Airways har du lounge adgang – også på Economy Flyver du indenrigs med Bangkok Airways til f.eks. Koh Samui, så kan du nyde et ophold i deres lounge. Det gælder også selvom, du blot har købt en billig flybillet på Economy Class. I loungen er der sofaer, lidt snacks, internet og varme og kolde i rolige omgivelser. Flyver du med Thai Airways har du ikke adgang til deres lounge på de billige flybilletter, det kræver en dyr Business Class flybillet for at nyde den fornøjelse. Bangkok Airways har naturligvis også en lounge særligt til deres Business Class passagerer, og den er endnu mere fornem end den til de som flyver på Economy. 5. Hent din kuffert, når du har overstået den sidste flyvning Ved bagagebånden i f.eks. Koh Samui lufthavn vil din bagage stå klar, når du kommer af flyet. Og der er ingen besvær med at skulle hente den i Bangkok, gå over i indenrigsterminalen tjekke ind igen og så gå ombord på flyet. Du slipper således for en masse besvær på denne måde. |
|
|
jens |
Lagt på d. 19/09-2010 15:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Det er så ikke muligt at tjekke bagagen hele vejen igennem hvis man skal videre med airasia. Det har indtil for nyligt ikke engang været muligt at tjekke bagagen videre med airasia hvis man f.eks. fløj fra Phuket til BKK og videre til Chiang Mai. Om dette er er blevet muligt ved jeg ikke, men det er blevet muligt på visse airasia ruter. |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 19/09-2010 19:02
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
har fløjet fra aalborg til chiang mai og hver gang har vi tjekket bagagen helt igemmen sidst fløj vi med sas og bangkok air |
|
Spring til debat: |