Se indlæg
Anbefaling af rejserute til nabolande
|
|
kisser |
Lagt på d. 05/09-2010 15:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 170 |
Så skal vi snart til Thailand igen i 6 mdr. og efter 3 måneder ud af landet på visarun. De sidste 2 år har vi været hhv i Laos og Vietnam (Hanoi). Kan nogen anbefale en rejserute ud fra BKK til enten Myanmar, Cambodia eller Malaysia som kunne være interessant? Godt men billigt hotel. Kan vi f.eks. være sikker på at komme ind og ud i Myanmar fra Chiang Rai? For flere år siden var vi lige indenfor og vende i MYanmar med en thailands guide. Det varede bare 2-3 timer, men hvordan er muligheden for at rejse rundt derinde i nogle dage? Er der nogen der har et godt forslag? |
|
|
kanut |
Lagt på d. 05/09-2010 17:15
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 601 |
Prøv At Flyve til Siam Reap fra Bangkok, kør 5 km ti et dejlig hotel ved navn La Maison Hotel, det er bare det dejligste sted man kan forestille sig, super søde personaler, skønne værelser, dejlig pøl, flot flot have, og fornuttige priser, lej en Cambodiansk tuk-tuk ( de er ikke som dem i Bangkok), lej den for 3 dage til rundvisning i Ankor Wath, super stor oplevelse, kør med bus eller Taxi til Phnom Pehn, her er der et dejligt hotel der heder BillaBong , Skøn Sted midt i Byen, Billigt og godt, med pøl og dejlige værelse lige midt i byen, derfra kan man tage en bus eller Taxi til Sihanouk Ville, der ligger et dejligt hotel 500 meter fra den skønneste strand,(ORCHIDEE GUEST HOUSE) hotellet er billig, pænt , med pøl og det hele. Alle hoteller kan Googles så det er bare lige til at gå til. håber at der er noget der kan bruges, god tur herfre hilsen Kanut MAN ARBEJDER FOR AT LEVE MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE
|
|
|
kisser |
Lagt på d. 05/09-2010 17:28
|
Kanut. Mange tak for respons. Det er I nu rigtig gode til her på siden. Det lyder dejligt, så det vil vi tænke på når tiden nærmer sig. |
|
|
Top High Class Fashion |
Lagt på d. 05/09-2010 18:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 398 |
Tåget fra BKK og ned af er ikke dyrt og en fed oblevelse med sove vogn
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 05/09-2010 20:21
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
kanut skrev: rundvisning i Ankor Wath, super stor oplevelse, kør med bus eller Taxi til Phnom Pehn, Sejl fra Siam Riap til Phnom Pen via Thaley Saap på flodbåden. Det er en meget større oplevelse. Og du kommer meget tættere på det lokale liv. mvh |
|
|
kanut |
Lagt på d. 06/09-2010 08:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 601 |
Hej rinpoche. den båd du snakker om, er der mange der advarer om, man kalder den Cigaren og det er en gammel Russisk pram hvor sikkerheden er total i bund, jeg har ikke prøvet den selv, ikke fordi jeg er bange for at sejle med den, men jeg forestiller mig mange timer med en masse vand og vand og vand, så jeg har taget bussen, det var ret sjovt, vores bus gik i stykker 3 gange på turen , så vi fik virkelig hilst på lokal befolningen turen tog ca. 9 timer Den var sat til 4 timer tror jeg nok MAN ARBEJDER FOR AT LEVE MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE
|
|
|
Payanak |
Lagt på d. 06/09-2010 09:39
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
rinpoche skrev: kanut skrev: rundvisning i Ankor Wath, super stor oplevelse, kør med bus eller Taxi til Phnom Pehn, Sejl fra Siam Riap til Phnom Pen via Thaley Saap på flodbåden. Det er en meget større oplevelse. Og du kommer meget tættere på det lokale liv. mvh Vrøvl! Det kombinerede flod-og sø system hedder Tonle Sap. Thaley Saap er thai og er ikke det sprog, som benyttes i Kambodja. |
|
|
frokjar |
Lagt på d. 06/09-2010 12:25
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 31 |
Er der eventuelle forslag vedrørende Myanmar, og er der nogen med erfaring derfra?
Diskuter aldrig med idioter, de trækker dig ned på deres niveau og vinder med deres erfaring
|
|
|
kisser |
Lagt på d. 06/09-2010 14:17
|
Er der ingen her på siden der har rejst i Myanmar og kan fortælle om det? |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 06/09-2010 15:34
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
kanut skrev: Hej rinpoche. den båd du snakker om, er der mange der advarer om, man kalder den Cigaren og det er en gammel Russisk pram hvor sikkerheden er total i bund, jeg har ikke prøvet den selv, ikke fordi jeg er bange for at sejle med den, men jeg forestiller mig mange timer med en masse vand og vand og vand, så jeg har taget bussen, det var ret sjovt, vores bus gik i stykker 3 gange på turen , så vi fik virkelig hilst på lokal befolningen turen tog ca. 9 timer Den var sat til 4 timer tror jeg nok Hehe, Kanut, lyder til at sikkerheden på bussen heller ikke var i top I det mindste klarede vi turen på en 4-5 timer uden at stoppe for reparationer. Jeg syntes det var en fin båd. Der var en stor kabine der tilmed var AC. En del valgte at sidde oven på taget af kabinen, hvor de kunne nyde brisen og i tilgift få en solid dosis sol. Resultatet udeblev da heller ikke. Jeg vil anslå cruising speed til 10-12 knob. Meget behageligt. Må indrømme at jeg ikke skænkede sikkerheden en tanke, men der var ikke lige noget der faldt i øjnene eller som gjorde at jeg syntes at det var uansvarligt. Selvfølgelig, såfremt skuden sank, skulle vi sikkert til at slå om redningsveste mvh |
|
Spring til debat: |