Se indlæg
Hjælp ! Hvor skal jeg veksle ?
|
|
natty |
Lagt på d. 03/09-2010 04:29
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
vandango skrev: natty skrev: Da du synes det er bedst, må det være fordi du mener dyrest er bedst. Iøvrigt er det sikkerhedsmæssigt mest fornuftigt med kort, så man ikke rejser rundt med en masse kontanter. Tænk på hvor mange thai månedslønninger du render med på en rejse, det kan jo friste selv den mest katolske. Det er jo ikke alle der har dankort/VISA. Helt rigtigt, derfor er jeg også gået over til bankbog Spøg tilside, jeg vil i det tilfælde anbefale rejsechecks. ligesom i gamle dage. Men krøller eller ej, nå nej kontanter eller ej, jeg er stadig et stort ?-tegn, om hvorfor det skulle være bedst at veksle i Danmark og hvad fordelen er? Redigeret af natty d. 03/09-2010 04:46 |
|
|
MakMak |
Lagt på d. 03/09-2010 07:47
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 89 |
christinamd skrev: Der står på intetnettet + på DR1 (tekst-TV 551), at kursen i øjeblikket er 1,866 kr for 1 THB. Men har lige været nede i Western Union, og der var kursen 1,921 kr for 1 THB ?! Kurserne er vildt forskellige !! Jeps de kurser er ikke for os almindelige. Om du veksler i Forex eller din egen bank er hips som haps. Når du NU absolut fastholder at veksle i DK, så ta din egen bank. |
|
|
Brasmus |
Lagt på d. 03/09-2010 07:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 131 |
SteenJ skrev: ABEKATTEN skrev: Pas lige på, når du rejser ud af Danmark, thaipenge har også metaltråd, desuden er det ulovligt at indføre over vistnok 10.000 thaibeth i Thailand Neej nej, det kan da ikke passe eller hva?????????? Prøv lige ABEKAT og finde ud af lidt mere, for hvis det er rigtig, så er der dælme mange af os der har indført til TH ulovligt i kontanter. De har da aldrig sagt noget til mig de gange jeg er blevet gennemsøgt, mht. til medbragt kontant beløb i bath. http://www.custom...Nme=Travel For Foreign currency, any person who brings or takes and aggregate amount of foreign currency exceeding USD 20,000 or its equivalent out of or into the Kingdom of Thailand shall declare such amount of foreign currency to Customs. Failure to declare or make false declaration is a criminal offence. . |
|
|
huratho |
Lagt på d. 03/09-2010 08:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 913 |
Hej Hvad med at lave en konto herude og derefter sende lidt ad gangen. Det er for det første den bedste kurs og så mærkes det ikke så meget og man er sikker på altid at have penge. Hilsen Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
Lagt på d. 03/09-2010 09:02
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Brasmus, hvad betyder foreign currency ?????
Redigeret af d. 03/09-2010 09:54 |
|
|
Lagt på d. 03/09-2010 09:05
|
|
Christina, du taber kun cirka 2.000 bath for hver 10.000 kroner ved at veksle i Danmark. |
|
|
Lagt på d. 03/09-2010 09:38
|
|
Det er mig der er gal på den, der er ikke begrænsninger mht indførsel af kontante Bath. |
|
|
sabai sabai |
Lagt på d. 03/09-2010 09:42
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1258 |
Må være på tide med rigtig information.... ) Foreign Currency Foreign currencies can be transferred or brought into Thailand without limit. Any person receiving foreign currencies from abroad is required to sell such foreign currencies to an authorized financial institution or to deposit them in a foreign currency account with an authorized financial institution within 360 days of receipt, except for foreigners temporarily staying in Thailand for not more than three months, foreign embassies, and international organizations including their staff with diplomatic privileges and immunities. Foreign currency purchased with authorized banks is generally allowed upon submission of the underlying international trade and investment. Corporates in Thailand can engage in derivatives transactions with authorized banks to hedge against foreign exchange risk provided that supporting documents indicating future foreign currency receipts or obligations are submitted. Any person, who brings into or takes out of Thailand an aggregate amount of foreign currency exceeding USD 20,000 or its equivalent must declare to a customs officer. 2) Local Currency There is no restriction on the amount of Thai Baht that may be brought into the country. A person travelling to Thailand's bordering countries including Vietnam is allowed to take out Thai Baht up to 500,000 Baht and to other countries up to 50,000 Baht respectively without authorization. Alt kan læses her .... http://www.bot.or...ollaw.aspx [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
Lagt på d. 03/09-2010 09:55
|
|
ABEKATTEN skrev: Brasmus, hvad betyder foreign currency ????? fremmed valuta |
|
|
Gokinok |
Lagt på d. 03/09-2010 10:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Eller kig her: http://www.custom...Nme=Travel |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 03/09-2010 17:19
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
huratho skrev: Hvad med at lave en konto herude og derefter sende lidt ad gangen. Det er for det første den bedste kurs og så mærkes det ikke så meget og man er sikker på altid at have penge. Hilsen Hugo Det er en rigtig god ide, desværre er det ikke helt lige til og oprette bank konto når man ikke bor i landet. Hvis du mener andet så ville envisning til banker være godt. |
|
|
Gokinok |
Lagt på d. 03/09-2010 18:02
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Kasikornbank er nem at åbne konto i. Medbring pas og et eller andet med din adresse på... Doctor G. |
|
|
huratho |
Lagt på d. 03/09-2010 18:53
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 913 |
Hej Det er meget nemt at åbne en konto, som omtalt Kasikorn Bank. Hilsen Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
bruno |
Lagt på d. 03/09-2010 18:57
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 525 |
Jeg brugte bare hoteles adresse i sin tid. det var ok for dem.
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 03/09-2010 19:50
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Til OP. Christina. Nu ved jeg ikke hvor længe du skal være afsted. Men hvis du blot skal på en alm. ferie og med et alm. budget er det fuldstændigt ligegyldigt. Tænk mere på sikkerhed a la ikke rende rundt med for mange penge i kontanter og så da pyt med evt. et par hundrede kroners forskel som man kan tjene ved at rende fra Herodes til Pilatus. mvh |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 03/09-2010 20:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
...og så da pyt med evt. et par hundrede kroners forskel som man kan tjene ved at rende fra Herodes til Pilatus Der blev jeg overrasket Sagde Mr. Backpacker virkelig det??? |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 03/09-2010 20:22
|
Du er lidt enøjet, Khruu, Ajarn har du jo aldrig været. Er du bekendt med bjergbestigere? Hvorfor tror du ikke de tager en helikopter? Fordi det er dyrere? Nej, fordi de har lyst til det. Det kommer du aldrig til at fatte... |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 03/09-2010 20:29
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Hejsa i to kamphaner, Nu kører jeres "drillerier" mod hinanden i to tråde. Lad os lige holde fast de enkelte trådes oprindelig indlæg/udgangspunkt. Tak - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 03/09-2010 20:32
|
Du har ret. |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 03/09-2010 20:35
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Jeg ville nu hellere tage helikopteren Billigste er at hæve på sit visakort (for at komme tilbage til tråden). |
|
Spring til debat: |