Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Faranger og deres biler i Thailand.
|
|
Rasmus |
Lagt på d. 30/08-2010 00:24
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 772 |
Da der helt sikkert er en del bruger her på DTW, der som jeg er ”lykkelig” ejer af en bil Thailand, er jeg overbevist om at der vel nok også er nogen som har haft dårlige erfaringer med nogle i familien der uhæmmet drager nytte af denne i Thailand. Her skal jeg blot nævne ting som div. små buller, en meget løbsk kilometertæller og manglende vedligeholdelse til følge. Men nu hvor vi har købe en helt ny bil, er vi fast beslutte på at dette skal have en ende. Naturligvis kunne vi bare tage alle samtlige nøgler ned hjem, så var problemet sikkert løst. Men da bilen har bedst af at blive luftet en gang i mellem, i de måneder hvor vi ikke er i Thailand, er denne løsning nok ikke den bedste. Godt nok kan bilen står i vores nye garage bag en gitterlåge, og hvor det kun er svigermor som har nøglen. Min svigermor er meget samvittighedsfuld og har ikke et kørekort, men vi er ikke helt så overbevist om at det skulle løse hele problemet med uautoriseret brug af bilen i fremtiden. Så derfor er der fundet en meget bedre løsning. I den nærliggende provinsby - Satuek ca. 12 km. fra vores hus - er der et større autoværksted, her har indehaver en hel del dyre biler tilhørende områdets faranger til opstaldning /opbevaring. Her står de på rad og række under et halvtag med en presenning over sig bag en stor mur. Med jævne mellemrum bliver bilerne taget frem og får sig en lille tur rundt i geografien. Når så farangen har tænkt sig at komme på ferie hjemme i landsbyen med familien, ringer han blot til indehaveren af værkstedet og anmelder sin ankomst. Her efter bliver bilen hevet frem, tanket og vasket og farangen bliver hentet i BuriRam lufthavn ikke langt fra Satuek. Naturligvis koster det lidt, og naturligvis er der lidt sure miner hjemme i landsbyen hos familien over dette arrangement. De faranger som jeg har talt med gennem tiden, er utrolige glade for denne ordning. Det har helt klart sparet dem for mange penge og diskussioner. Så når konen på lørdag drager hjem efter en ekstra ferie i Thailand, er der nok nogen som må kikke forgæves i garagen efter vores nyanskaffelse! Hilsen Rasmus |
|
|
Riverkwai |
Lagt på d. 30/08-2010 02:11
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 75 |
rigtig god ide rasmus,så kan de sku lære det, |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 30/08-2010 05:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
Du skal selvfølgelig købe en rigtig egoistbil, sådan en hvor kun der er plads til din egen kæreste, kone, elskerinde i det ene sæde ved siden af dig og sørg for at den ikke kan laste meget mere end en sæk ris påladet eller i bagagerummet!!!! __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
Top High Class Fashion |
Lagt på d. 30/08-2010 07:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 398 |
Har en nr 1 forsikring i mit navn sparer ca 40 % men det er kun mig der må køre bilen kan laves hos de fleste
|
|
|
huratho |
Lagt på d. 30/08-2010 08:51
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 913 |
Hej Peter Leo, fra at MÅ og til at GØR er der sgu langt. Hilsen Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
Top High Class Fashion |
Lagt på d. 30/08-2010 09:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 398 |
Ja men forsikringen dækker ikke hvis det er andre der køre den
|
|
|
huratho |
Lagt på d. 30/08-2010 09:20
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 913 |
Hej Korekt, men hvad vil du gøre ved det, hvis du nu står med en bil som ligner en bil fra en stock-car rase. Hilsen Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
Namprik |
Lagt på d. 30/08-2010 09:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 289 |
Mon ikke konen er lidt ked af, at hun ikke kan tage bilen en gang imellem ? altsaa hvis hun har en licens 40 procent. Nu syntes jeg at forsikringen er saa billig, saa jeg ofre gerne de 40 for at konen ogsaa kan koere. ----------------------------------------------------------------------------------- At hele den pukkelryggede bruger bilen naar man ikke er i Thailand...hmmm, kender ikke selv til den slags " ta' selv " familier........ trist at det skulle vaere noedvendigt at fjerne sine ejendele fra sit hjem...... Redigeret af Namprik d. 30/08-2010 09:39 |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 30/08-2010 09:55
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Jeg har indendørs parkering med vagt til rådighed for interesserede i Bangkok. Send gerne en privat besked. |
|
|
VIP |
Lagt på d. 30/08-2010 10:02
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 567 |
Apro'pos forsikring af bil i Thailand. Jeg har iøjeblikket, det man kalder first class assurance. Købte den sammen med bilen (ny) og betaler vist nok omkring 22.000 bht årligt. Nu har flere orienteret mig om, at det kan gøres meget billigere. Og da jeg skal forny min forsikring i oktober, er jeg meget interesseret i information omkring emnet fra medlemmerne her. Hvad kan bedst betale sig? En med eller uden selv risiko? Hvilke priser betaler I andre med bil i Thailand? Til orientering, kører jeg i Honda Jazz. >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
VIP |
Lagt på d. 30/08-2010 10:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 567 |
Rasmus skrev: Da der helt sikkert er en del bruger her på DTW, der som jeg er ”lykkelig” ejer af en bil Thailand, er jeg overbevist om at der vel nok også er nogen som har haft dårlige erfaringer med nogle i familien der uhæmmet drager nytte af denne i Thailand. Her skal jeg blot nævne ting som div. små buller, en meget løbsk kilometertæller og manglende vedligeholdelse til følge. Men nu hvor vi har købe en helt ny bil, er vi fast beslutte på at dette skal have en ende. Naturligvis kunne vi bare tage alle samtlige nøgler ned hjem, så var problemet sikkert løst. Men da bilen har bedst af at blive luftet en gang i mellem, i de måneder hvor vi ikke er i Thailand, er denne løsning nok ikke den bedste. Godt nok kan bilen står i vores nye garage bag en gitterlåge, og hvor det kun er svigermor som har nøglen. Min svigermor er meget samvittighedsfuld og har ikke et kørekort, men vi er ikke helt så overbevist om at det skulle løse hele problemet med uautoriseret brug af bilen i fremtiden. Så derfor er der fundet en meget bedre løsning. I den nærliggende provinsby - Satuek ca. 12 km. fra vores hus - er der et større autoværksted, her har indehaver en hel del dyre biler tilhørende områdets faranger til opstaldning /opbevaring. Her står de på rad og række under et halvtag med en presenning over sig bag en stor mur. Med jævne mellemrum bliver bilerne taget frem og får sig en lille tur rundt i geografien. Når så farangen har tænkt sig at komme på ferie hjemme i landsbyen med familien, ringer han blot til indehaveren af værkstedet og anmelder sin ankomst. Her efter bliver bilen hevet frem, tanket og vasket og farangen bliver hentet i BuriRam lufthavn ikke langt fra Satuek. Naturligvis koster det lidt, og naturligvis er der lidt sure miner hjemme i landsbyen hos familien over dette arrangement. De faranger som jeg har talt med gennem tiden, er utrolige glade for denne ordning. Det har helt klart sparet dem for mange penge og diskussioner. Så når konen på lørdag drager hjem efter en ekstra ferie i Thailand, er der nok nogen som må kikke forgæves i garagen efter vores nyanskaffelse! Hilsen Rasmus Jeg kan sgu ikke dy' mig Rasmus... Hvad nu hvis værksted og biler er væk næste gang du ankommer...??? Dyre biler siger du. Måske, fristende for indehaveren af værkstedet i Satuek, at "transportere" disse dyre 4-hjulede over på den Cambodianske side af grænsen og score kassen >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
Gamba |
Lagt på d. 30/08-2010 10:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 191 |
Jeg kan ikke anbefale man stiller en bil I garage for længere tid uden at bruge den en gang imellem. Jeg købte en ny CRV 2.4 og byggede en fin garage i Buriram. Der stod den flotte nye CRV fint i 4 måneder og da jeg kom tilbage var der flyttet en musse familie ind. Tilsyneladende flyttet ikke alle ud igen da en stor fed en kom med til Phuket uden billet. Det lykkedes dog at få smidt den ud men det kostede forsikring selskabet 70000 at skifte ledninger og noget af interiøret. Vi har kun to navne på forsikringen så er det nemt at sige til andre de ikke kan låne bilen, bare ikke mus.
|
|
|
Namprik |
Lagt på d. 30/08-2010 10:35
|
VIP skrev: Apro'pos forsikring af bil i Thailand. Jeg har iøjeblikket, det man kalder first class assurance. Købte den sammen med bilen (ny) og betaler vist nok omkring 22.000 bht årligt. Nu har flere orienteret mig om, at det kan gøres meget billigere. Og da jeg skal forny min forsikring i oktober, er jeg meget interesseret i information omkring emnet fra medlemmerne her. Hvad kan bedst betale sig? En med eller uden selv risiko? Hvilke priser betaler I andre med bil i Thailand? Til orientering, kører jeg i Honda Jazz. Vi giver 15.000 baht uden selvrisiko, vi har en bil i samme klasse som din, men den er dog 4 aar, saa 22.000 mon ikke det er fair nok. Vi har faaet lidt stenslag, saa nu skal den omlakeres...det er med i prisen. |
|
|
jylland55 |
Lagt på d. 30/08-2010 12:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 127 |
Hvor tegner i kasko? kan kun få ansaver på min bil 10 år gl passat. (men ligner en ny!!) har spurgt mindst 10 selskaber men ak.. har spurgt her på forumet før men de selskaber som jeg fik ville ikke lave kasko når bilen var 10 år hvad gør i ? Hello ....
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 30/08-2010 14:22
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Min kollega købte en ny bil til kæresten sidste år. Da han indfandt sig 8 måneder senere kunne han konstatere, at bilen i den mellemliggende periode havde kørt 50.000 km. Kæresten havde haft en indbringende forretning med at leje bilen ud. Og det sidste udtryk man kunne anvende om bilens stand var "ny". |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 30/08-2010 18:05
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Når vi alligevel er skriver om biler. Vil jeg godt havde et god råd med på vejen. Vi har tænk os at købe en bil hvad mærke er bedst det skal være en lille bil skal vi købe ny eller brugt. Skal det være med automatik da det er kone der skal køre den. Har aldrig før haft en bil i danmark. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 30/08-2010 19:49
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
små honda´er har et godt auto gear og en dejlig rap motor.. toyotaerne larmer mere.. (små biler) store person biler (honda-toyota) er mere jævne.. Køb en bil der er mange af, så er eventuelle dele billigere Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
Namprik |
Lagt på d. 30/08-2010 19:57
|
Hej Kurt. Jeg selv foretraekker aut. Lille bil, saa ville jeg nok vaelge en Honda Jazz, en lille rap sag og dog rummelig og saa er den til at koebe for penge. men hver sin smag Mazda er ogsaa naesten lige kommet med en lille rap model, Mazda 2 Thai'erne syntes dog ikke, at der er saa meget prestige over mazda.... http://www.honda....social.asp http://www.mazda....2_main.php Redigeret af Namprik d. 30/08-2010 20:04 |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 30/08-2010 20:09
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
@ Kurt. Nu ved jeg ikke rigtig hvorledes jeres kørselsbehov er. Men hvis man har en thai familie ser jeg som det eneste rigtige valg en (turbo) diesel pickup med 2 rækker sæder og et lad. Der vil altid være opgaver der bedst løses med et sådant setup: Fragt, mange passagerer etc. Endvidere finder jeg ikke små biler særligt velegnede i Thailand, medmindre man kun kører korte distancer. Man sejler rundt i en lille bil pga ujævnheder på vejene selv ved cruising speed. (Min yngste søn blev køresyg og skulle kaste op, sidst vi kørte i en sådan, selvom jeg kun kørte 80 km. En 2 tons diesel pickup tager ujævnheder i vejene langt bedre og så er der også sikkerheden i, at der er noget der kan tage fra hvis man skulle være så uheldig at blive impliceret i et uheld. Dette er sagt af en som normalt kører lange distancer i Thailand. Hvis du kun har et lokalt behov, så har mit indlæg nok ikke så megen relevans. Mvh rinpoche |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 30/08-2010 20:46
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
hov hov unge mand ulykker i store 4 hjuls trækker er som regel være end ulykker i små biler.. chaufføren får en falsk sikkerhed i disse biler og kører derfor også lidt stærkere.. Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |