Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » The English part of the forum » News (English)
 Udskriv debat
Pas på turist skoddet i Bangkok !!
bangkokpost har en længere artikel der beskriver hvordan falanger bliver taget i at smide deres Cigaret skodder på gaden, mens thailænder går fri for bøden, der kan løbe op i 2000 Baht, hvilket den sjovt nok gør hvis man er falang.

Bangkok's 'cigarette police'

http://bangkokpos...tte-police

Payanak
Ja det er utroligt, at Thailand kan blive ved med at have et godt ry, for at være et godt sted at holde ferie...
Alt og alle der kan krybe og gå, skal have en bid af kagen, i det store scam cirkus.

Mythongmai
Fint nok med en bøde når man sviner og forurener.

Frank
Når jeg lige ser bort fra forskelsbehandlingen mellem thaier og udlændinge, så synes jeg faktisk det er fint. Jeg kan godt mærke, at jeg er blevet ældre, når jeg har det bedst med at man rammer skraldespanden, og bliver irriteret over dem som smider deres affald på gaden. Smile

I husene omkring kolonihaven smider folk alt muligt affald ud af vinduet - det har jeg svært ved at vende mig til.

rinpoche
Mythongmai skrev:
Fint nok med en bøde når man sviner og forurener.

Det er jeg klart enig med dig i.
MEN det er en total joke at indsatsen går med at bonge turister for at smide et cigaretskod på gaden, mens ubehandlet spildevand, kemikalier, sprøjtemidler lystigt fosser ud i hav og vandløb.

Det er bare en pengemaskine.

natty
Jeg synes bangkok borgerne skulle rydde op i deres egen by. Jeg har aldrig set så svinsk en gade som Rama IV omkring Soi Ngam Duplee om natten. Affald er bare smidt i rendestenen hvor hjemløse roder rundt i det. Det stinker i varmen og er sundhedsfarligt.
Reglerne er ikke nye, jeg tror jeg så et skilt med det for 10 år siden. Selvfølgelig skal man ikke smide affald eller cigaretskod på gaden. Men de går jo kun efter turister og der er flere eksempler på at selv ikke rygere er blevet anklaget og udmyget. De her uniformerede men har ingen autoritet til at true med hverken anholdelse eller politi.

Nirvana
Så er det godt man ikke ryger
Come As You Are

natty
Nirvana skrev:
Så er det godt man ikke ryger

hvis du læser kommentarerne under artiklen, er det ikke nogen sikkerhed for ikke at skulle betale. Der skal jo penge i kassen. Hvad er mon deres månedsløn,? for de beholder sgu selv de fleste af sedlerne.

pee chang
Er jeg den eneste som virkelig nyder at se vor rent der kan være i en undergrundsbane i Bkk , fri for skoder , graffiti , papir og alt andet lort som ligger og flyder , man skulle sender hele ledelsen fra DSB til BKK for at se hvordan det kan fungere. og er høje bødetakster vejen frem så er det ok med mig

natty
pee chang skrev:
Er jeg den eneste som virkelig nyder at se vor rent der kan være i en undergrundsbane i Bkk , fri for skoder , graffiti , papir og alt andet lort som ligger og flyder , man skulle sender hele ledelsen fra DSB til BKK for at se hvordan det kan fungere. og er høje bødetakster vejen frem så er det ok med mig

Det er da okay, men skal vel gælde for alle? Ellers er det bare dobbelt standard og scam igen igen.

Clunse
Ikke for at forsvare gadesvineriet, men der er generelt en kæmpe mangel på offentlige skraldespande her i Bangkok.

F.eks. hvor mange kan man finde på gaden omkring Siam Square? Jeg tror egentlig, at mange thaier gerne ville bruge dem, hvis de var spredt ud på de fleste gadehjørner.

Payanak
Skraldespandene skal stå med 10m afstand i hele byen, hvis man skal gøre sig forhåbninger om, at thaierne skal bruge dem.

Jeg husker engang på Phuket hvor vi netop havde pakket sammen og på vej hjem fra stranden. Vi havde en pose affald vi ville smide i skraldespanden, men kunne ikke umiddelbart se nogen. Vi spurgte en af de der, som udlejer strandstole og vi fik at vide at vi bare kunne smide det ovre bag træerne sammen med alt det andet affald.
Vi gik ca. 20m og mødte en skraldespand.
Dovenskaben længe leve og skide være med naturen...Sad

Spring til debat: